Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Dere med små barn fra under og opp til et år. Som har barn som har fulle dager hver dag. Dette er helt grusomt å delta i. Vi gjør hele tiden vårt ytterste men det er er stortsett bare hjerteskjærende. Sosialisering når du verken kan gå eller snakke noe særlig er oppskryt. Avlede hver gang de hører noen sier mamma! Og smilet kommer like fort som tårene,når de tror få sekunder at det er deres mamma som kommer er vondt. Har 4 barn som trøster seg selv ved å si: mamma jobben kommer snart,halve dagen. Jeg vet dere gjør så godt dere kan og må tjene penger! Men vær så snill og bruk all ekstra tid på de små podene deres i den lille tiden de er så sårbare små❤ Anonymous poster hash: 7ffb4...1d2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Så hyggelig å gi de som ikke har noe valg ennå mer dårlig samvittighet! Anonymous poster hash: bdf4a...91b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Og derfor holdt vi jenta vår hjemme til hun var 2,5 år. Huff, de stakkars små <3 Anonymous poster hash: 7af47...a7f
*Miss Marple* Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Du er virkelig en god pedagog som kommer med denne oppfordringen like før barnehageoppstart hvor mange foreldre kjenner det i magen når de små gullungene skal 'alene' ut i verden for første gang. Virkelig hyggelig og pent gjort. Du har ikke vurdert å skifte jobb?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Som om ikke de som ikke har noe annet valg ikke allerede har dårlig nok samvittighet om de ikke skal gå å vite seg dømt fra enkelte bhg ansatte. Anonymous poster hash: 1209f...719
nasse nøffen Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Har enda tilgode å se barn under året si: Mamma jobben kommer snart...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Har også jobbet i barnehage og jeg er enig. Hadde mine hjemme til de var 2-2,5. Men det var ikke bare grei tilvenning da heller.. Måtte bruke god til, det ble mange tårer! Anonymous poster hash: 24bd5...28c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Jeg er så enig med deg. Jeg jobbet selv i bhg for noen år siden, og fikk fryktelig vondt inni meg av å se hvordan hverdagen til de aller minste var . Aldri i livet om mine egne barn starter så tidlig . Eldste var 2.5 år ved bhg , og yngste kommer ikke til å starte før etter fylt 2 år heller. Til og med flere som driver bhg sier de ikke klarer å forsvare at så små barn starter i bhg . Anonymous poster hash: f2c35...267
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Når det gjelder barn i 8-10 mnd alder, så er jeg faktisk enig i at det er litt i tidligste laget. Min datter var akkurat fylt året da hun begynte. Tilvenninga gikk smertefritt og hun stortrivdes. Hun fikk veldig god kontakt med de ansatte, og jeg så at de var oppriktig glad i henne, og brydde seg om henne. Aldri noe om at hun gråt etter meg. Har man gode ansatte i barnehagen og barnet får knytte seg til de, så er det ingen grunn til å vente til de er over 2. Kan ofte være verre da, fordi de har sterkere vilje. En gutt i samme barnehage (annen avd) begynte som 2 åring, han gråt i flere mnd. Anonymous poster hash: 5d222...181
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Dere med små barn fra under og opp til et år. ............. Anonymous poster hash: 7ffb4...1d2 😳😳😳😳 (Var hjemme i flere år, jobber nå redusert, føler meg ikke truffet) Anonymous poster hash: b3749...90d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Du er virkelig en god pedagog som kommer med denne oppfordringen like før barnehageoppstart hvor mange foreldre kjenner det i magen når de små gullungene skal 'alene' ut i verden for første gang. Virkelig hyggelig og pent gjort. Du har ikke vurdert å skifte jobb? Jeg er allerde i prosessen av å skaffe ny jobb. Beklager å støte de som følte det slik. Jeg synes det er helt fantastisk å følge de minste i hverdagen, missforstå meg rett. Men de har så såre behov som jeg personlig ikke klarer å dekke. Men igjen beklager. Hi Anonymous poster hash: 7ffb4...1d2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Det er vel best å holde de hjemme til de begynner på ungdomsskolen! Anonymous poster hash: bdf4a...91b
<3 mine søte små<3 Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Snakk om å vri om kniven på de som ikke kan være hjemme lengre en det som permisjonen er. Begge mine startet i Bhg da de var 9-10 mnd. Hadde noen uker igjen av perm tid. Og hadde korte dager. De har stortrives fra dag 1. Har ikke gått fra et gråtende barn en eneste gang. Jobber selv i Bhg har gjort det siden 2007. Jeg opplever stikk motsatt at barn som er eldre når de starter, er de som får mest reaksjon. Det er opp til oss foreldre å forberede og snakke positivt om Bhg. Er foreldrene skeptiske eller usikker når de leverer så vil ungene merke det.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Det er jo ingenting som er bedre enn det😊 Hi Anonymous poster hash: 7ffb4...1d2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #15 Skrevet 11. august 2015 Mine tre har vært 10 mnd, 12 mnd og 13 mnd ved oppstart, Jeg har hatt veldig dårlig samvittighet, men dessverre ikke noe valg. Ingen av barna min har vært utrygge eller grått i barnehgen. Hun som var yngst, hadde selvsagt ikke språk og ikke gikk hun, men trivdes godt i barnehgen for det. Vi har hatt en fantastisk barnehage, hvor småbarna har vært godt ivaretatt. Bir litt overrasket over holdningene til enkelte barnehageansatte her inne. Bruk energien på å gjøre barnehagehverdagen best mulig for barna, i stedet for å lide med(for) de og bebreide foreldrene som har måtte velge annerledes enn det du selv ville ha gjort. Det sies forresten at barna som har fått god og trygg tilknytning til hovedomsorgspersoner, ofte klarer barnahagestarten best, og at barna som gråter mye mangler dette (eller at foreldrene ikke klarer å skjule at det er grusomt å forlate de). Anonymous poster hash: b19e6...10c
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #16 Skrevet 11. august 2015 Enig med deg HI. Det eneste en bhg er bedre på enn hjemmet, er sosialisering. I et hjem hvor alt er på stell får de mer omsorg, har bedre leker, bedre mat, foreldre som er glade i dem og bryr seg, bleiene blir skiftet når de skal osv. Sosialisering med andre barn er det eneste barnehagen er bedre på. Når de er så små er det parallell lek som gjelder og ikke lek med andre, så det teller faktisk ikke i den alderen. Samlek kommer i 2-3 års alderen, og ideelt sett burde barnehagestart hvert da. HI vrir ikke kniven inn i dere. Hun beskriver bare det opplagte at barnehage ikke er det beste alternativet for så snå barn. Noen har ikke noe valg, men mange hadde klart seg med mindre om de måtte. Be om avdragsfrihet på lånet en periode. Dropp den sydenturen. Må du virkelig ha så mange klær i skapet osv. Det er fars ansvar også og ikke bare mødres. De kan også godt være mer hjemme med barna. Anonymous poster hash: c249f...075
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #17 Skrevet 11. august 2015 Newsflash: barn tar ikke skade av å gå i bhg dette er forsket på. Hjelper ikke hva du skal synes om, forhold deg heller til fakta. Eller klag til regjeringen som bestemmer at unger født etter 1.9 ikke har rett på bhg start annet enn i august her jeg bor. Anonymous poster hash: 2816e...4dc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #18 Skrevet 11. august 2015 I ettertid er jeg kjempeglad for at barnet mitt ikke fikk plass i barnehagen før han var nesten to år (født i september), for selv om det ble litt trangere økonomisk det ene året, ser jeg jo at det er alt for tidlig å begynne i barnehage som ettåring. Anonymous poster hash: 2906c...1b0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #19 Skrevet 11. august 2015 Newsflash: barn tar ikke skade av å gå i bhg dette er forsket på. Hjelper ikke hva du skal synes om, forhold deg heller til fakta. Ikke når de er store nok, nei, da er barnehagen bra. Men ettåringer klarer seg utmerket fint (best!) hjemme hos mamma/pappa. Anonymous poster hash: 2906c...1b0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #20 Skrevet 11. august 2015 Du er virkelig en god pedagog som kommer med denne oppfordringen like før barnehageoppstart hvor mange foreldre kjenner det i magen når de små gullungene skal 'alene' ut i verden for første gang. Virkelig hyggelig og pent gjort. Du har ikke vurdert å skifte jobb? Tviler på at hun er pedagog. Anonymous poster hash: 0dabb...170
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. august 2015 #21 Skrevet 11. august 2015 (endret) Dere med små barn fra under og opp til et år. Som har barn som har fulle dager hver dag. Dette er helt grusomt å delta i. Vi gjør hele tiden vårt ytterste men det er er stortsett bare hjerteskjærende. Sosialisering når du verken kan gå eller snakke noe særlig er oppskryt. Avlede hver gang de hører noen sier mamma! Og smilet kommer like fort som tårene,når de tror få sekunder at det er deres mamma som kommer er vondt. Har 4 barn som trøster seg selv ved å si: mamma jobben kommer snart,halve dagen. Jeg vet dere gjør så godt dere kan og må tjene penger! Men vær så snill og bruk all ekstra tid på de små podene deres i den lille tiden de er så sårbare små❤ Anonymous poster hash: 7ffb4...1d2 Går det mange babyer på under ett år som snakker i 4ords-setninger i din barnehage? Barnehage for fremtidens genier? Er tilkallingsvikar i barnehage og kjenner meg IKKE igjen i det du skriver, så kanskje det er dere voksne det er noe galt med? Ikke alle passer til å jobbe i barnehage, vet du! Endret 11. august 2015 av Darwinia:-)
Ikkesåallerværst Skrevet 11. august 2015 #22 Skrevet 11. august 2015 Jeg er både enig og uenig. Noen må ha bhg tidlig og noen barn har veldig godt av å bli sett av bhg på et tidlig tidspunkt. Dette er kommet for å bli, så bhg må bli bedre. Hvorfor avlederdere ettåringer som er lei seg? Møt dem på følelsene, gå med dem i tristheten og hjelp de ut av det når de har fått utløp for det som er inni dem. Ja, dere er alt for få, men dere må multitrøste. Vi hadde en veldig god bhg til våre små, der satt det alltid minst to barn på et fang når jeg henta.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #23 Skrevet 11. august 2015 Haha! Dette er trolleinnlegg! Ingen barn som snakker sånn i den aldreren. Er nok bare ei dibkjærring uten sosialt liv og manglende evne til å oppføre seg Anonymous poster hash: a97e8...eb3
Fullrulle86 Skrevet 11. august 2015 #24 Skrevet 11. august 2015 En 1 åring tar nødvendigvis ikke skade av barnehagen, men de har heller ikke noe utbytte av det. Dessverre KAN noen ta skade av en tidlig start i bhg. I 8-12 mnd alderen er barnet inne i en usikker periode og veldig opptatt av hvor mamma er. Et så lite barn skjønner ikke at mamma kommer tilbake senere! Det er vondt og hjerteskjærende både for oss voksne og for barnet. Vi har opplevd at barn fikk angst og sluttet og spise. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det kan skje! men som regel så går det veldig veldig bra HI her er nok ingen pedagog. Å avlede et gråtende barn er ikke noe en pedagog ville gjort. Dessuten, viss et barn er stort nok til å si at mamma er på jobben, er det også stort nok til å skjønne at mamma kommer tilbake Jeg selv valgte å vente til barna ble ca. 18 mnd før de begynte i barnehagen. Det er mye som skjer de månedene fra 12-18 mnd. Det er ikke snakk om å vente til barnet blir to år, men akkuratt 12 mnd er en veldig sårbar fase i tilknytningen. Hilsen Barnehagelæreren (pedagogen.)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2015 #25 Skrevet 11. august 2015 Når det gjelder barn i 8-10 mnd alder, så er jeg faktisk enig i at det er litt i tidligste laget. Min datter var akkurat fylt året da hun begynte. Tilvenninga gikk smertefritt og hun stortrivdes. Hun fikk veldig god kontakt med de ansatte, og jeg så at de var oppriktig glad i henne, og brydde seg om henne. Aldri noe om at hun gråt etter meg. Har man gode ansatte i barnehagen og barnet får knytte seg til de, så er det ingen grunn til å vente til de er over 2. Kan ofte være verre da, fordi de har sterkere vilje. En gutt i samme barnehage (annen avd) begynte som 2 åring, han gråt i flere mnd. Anonymous poster hash: 5d222...181 Det er nok individuelt. Min gutt begynte også da han var 2, og han gråt ikke i det hele tatt. Bortsett fra første dagen da vi måtte ta ham med hjem etter et par timer, for han ville være igjen der og leke med barna. Men har samme opplevelse som deg med gode ansatte. Anonymous poster hash: fb3a8...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå