Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #51 Skrevet 24. juli 2015 Mango! Nesten 40 kr for et par biter med frukt. Avokado er også dyrt, og 50% av gangene jeg kjøper er som regel en av de 2 i pakka brune. De fleste brød har også vanvittige priser. 35-50 kr for de fleste brød i butikken. Kun de billigvariantene som koster under 20 kr, og de har så hard skorpe og er tørre. Så har de fleste matvarene steget generelt mye den siste tiden. Får sjokk når jeg ser nye priser i hylla. Anonymous poster hash: 3b7c4...c53
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #52 Skrevet 24. juli 2015 Irriterer meg mest over at mange produkter selges kun som en pakke/nett med fler. På Rema her får msn kun kjøpt løk i nett med 4stk, rødløk 2stk, spisspaprika 2stk, poteter i store poser osv Jeg ønsker å kjøpe KUN det jeg har behov for. Anonymous poster hash: ba246...fad Det er mulig, men da må du dra på en kjede som ikke er Rema og dets like. Det er jo en naturlig del av deres 'billige' image å selge økonomiske 'flerpakninger'. Når det gjelder grønnsaker vil jeg absolutt anbefale en såkalt innvandrerforretning dersom det finnes slikt der du bor. Anonymous poster hash: eab63...9b6 Helt enig, men det skulle ikke være nødvendig å måtte gjøre det;) Anonymous poster hash: ba246...fad Sant nok. Men jeg gjør det likevel. Ikke pga pakningsstørrelsene, men fordi kvaliteten på grønnsakene i de butikkene er ekstremt mye bedre enn i kjedebutikkene. Anonymous poster hash: eab63...9b6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #53 Skrevet 24. juli 2015 Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss No aner ikkje eg noko om din økonomi, om fu helst ikkje har råd til det, ei heller om ungen din har spesielle behov eller anna som til seier eit eller to yoghurt beger om dagen. Det siste tviler eg faktisk på at finnes, det er ikke særleg sunt, og ein kvar familie som er bevisst på økonomi bør styre unna yoghurt. Det hender at eg kjøper disse sjokolade puddingene, og piano vanlige saus. Det hender at eg kjøper yoghurt. Eg tar oss ikkje råd til freia sjokoladepudding dagleg. Hadde eg gjort det hadde vi måtte kutte andre meir verdifulle kalorier. Nei, kutt det ut. Ha de som stas ein gang i veka. Berre litt uoppfordra innblanding og råd. Anonymous poster hash: 17833...54a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #54 Skrevet 24. juli 2015 Frossenpizza. Mange typer er veldig dyre. Ikke smaker de særlig heller. Anonymous poster hash: b58ab...aa8
☆☆☆ Skrevet 24. juli 2015 #55 Skrevet 24. juli 2015 Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss No aner ikkje eg noko om din økonomi, om fu helst ikkje har råd til det, ei heller om ungen din har spesielle behov eller anna som til seier eit eller to yoghurt beger om dagen. Det siste tviler eg faktisk på at finnes, det er ikke særleg sunt, og ein kvar familie som er bevisst på økonomi bør styre unna yoghurt. Det hender at eg kjøper disse sjokolade puddingene, og piano vanlige saus. Det hender at eg kjøper yoghurt. Eg tar oss ikkje råd til freia sjokoladepudding dagleg. Hadde eg gjort det hadde vi måtte kutte andre meir verdifulle kalorier. Nei, kutt det ut. Ha de som stas ein gang i veka. Berre litt uoppfordra innblanding og råd. Anonymous poster hash: 17833...54a To barn, i barnehage der ungane har med yoghurt til fruktmåltidet. Er ikkje villig til å la ungane vere dei einaste som sit utan yoghurt. For vi har jo råd til det, sjølv om eg er irritert over prisen (og "yoghurt-tvang").
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #56 Skrevet 24. juli 2015 Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss No aner ikkje eg noko om din økonomi, om fu helst ikkje har råd til det, ei heller om ungen din har spesielle behov eller anna som til seier eit eller to yoghurt beger om dagen. Det siste tviler eg faktisk på at finnes, det er ikke særleg sunt, og ein kvar familie som er bevisst på økonomi bør styre unna yoghurt. Det hender at eg kjøper disse sjokolade puddingene, og piano vanlige saus. Det hender at eg kjøper yoghurt. Eg tar oss ikkje råd til freia sjokoladepudding dagleg. Hadde eg gjort det hadde vi måtte kutte andre meir verdifulle kalorier. Nei, kutt det ut. Ha de som stas ein gang i veka. Berre litt uoppfordra innblanding og råd. Anonymous poster hash: 17833...54a To barn, i barnehage der ungane har med yoghurt til fruktmåltidet. Er ikkje villig til å la ungane vere dei einaste som sit utan yoghurt. For vi har jo råd til det, sjølv om eg er irritert over prisen (og "yoghurt-tvang"). Det er jammen forskjell, ja.. I vår bhg får vi ikke lov til å ha med yoghurt i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 74f58...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #57 Skrevet 24. juli 2015 Mange av varene dere nevner koster mye å produsere og transportere. Det er helt naturlig at en del varer er dyrt. Det går fint an å ha et godt og variert kosthold uten at det blir dyrt, men da må man gjerne godta å ikke kunne kjøpe det som koster mest i produksjon. At noe er dyrt betyr ikke at det er overpriset. Anonymous poster hash: 3101b...a64
the amazing spidermamma Skrevet 24. juli 2015 #58 Skrevet 24. juli 2015 Druer og epler i pakke istedenfor i løsvekt er svindyrt. Og mel i firkantboks istedenfor i pose.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #59 Skrevet 24. juli 2015 Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss Anonymous poster hash: 17833...54a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #60 Skrevet 24. juli 2015 Frossenpizza. Mange typer er veldig dyre. Ikke smaker de særlig heller. Anonymous poster hash: b58ab...aa8 nettopp, så hvorfor kjøpe de da? Er ikke mat, frossenpizza...det er 'allerallersisteutveivomfyllnpringentingannetiverdenertilgjengelig' Anonymous poster hash: d3f64...99d
Katteskinnet Skrevet 24. juli 2015 #61 Skrevet 24. juli 2015 Kalamataoliven. Gidder ikke kjøpe de kjipe fargede billigolivene, men det er dyrere.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #62 Skrevet 29. juli 2015 Syns det meste av mat er unaturlig billig. Jeg ønsker større bevissthet om hva vi etterlater oss. Vi setter miljøfotspor uansett, men vi har også selv noen valg. Kassalappen er vår stemmeseddel. Hvis du vil stemme på billigkjedenes filosofi, pressa landbruk, høy import og utarma produsenter, så kjøp alt du trenger derfra. Stem, ved hjelp av lønna di, på folk som tvinger fram billig-tankegangen. Betal dem for å snyte oss mer. De snyter oss for rein, kortreist mat, og vi betaler dem uten å mukke! Jeg vil kjøpe skikkelig mat, fra skikkelige produsenter, og betale det det faktisk koster! Selv om det blir mindre kjøtt. Jeg leser på agurkene: er de fra Norge er det flott, er de fra min landsdel desto bedre! Jeg vil ha det vi lager her, dyr som har beita ute her, ikke importkveg fóra opp på mais. Anonymous poster hash: edfb3...a2e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #63 Skrevet 29. juli 2015 Frukt er blitt ganske dyrt. I alle fall her, som ikke er en storby med "innvandrerbutikker" og finne. Jeg spiser frukt til frokost hver dag,- men kvaliteten er så varierende og prisen er så høy at jeg begynner og gå litt bort fra det,- og det merkes på magen min..Som fungerer mye bedre når den får starte lett... Ellers så irriterer det meg at sunne alternativ stort sett er dyrere. Proteinrike meieriprodukter (gresk youghurt og skyr er dobbel pris av vanlig yoghurt),- sunneste frokostblandingene er dyrest, samme med brød. Nøtter er mye dyrere "naturell" enn hva er saltet og rustet,- og vann på flaske, også naturlig,- er like dyrt som brus. Saft og syltetøy med mer bær og mindre tilsatt sukker. Kunne fortsatt i det uendelige. På min lokalbutikk er fisk MYE dyrere (har kun frossendisk) enn kjøtt,- laksebiffer, frosne fra findus, koster 90 kr kilo, man får fersk laks for halve prisen på andre butikker da,- men når kjøtt er nede i 10-20 kr kilo... Jeg synes ikke det generelt er dyrt, men irriterer meg at det beste er dyrest! Man kan gjerne øke pris på usunn mat,- men da må man bruke prisøkning til og SENKE pris på sunn mat,- ikke la den forbli med samme,- høye pris! Irritere meg at man ikke finner større utvalg "småposer" med snack også. Var på ferie nylig, og der hadde de ikke større poser enn våre "potetskrueposer";- med saltsnack. Vi er glad i dette, har ulike favoritter,- også åpner vi gjerne hver vår i helga. Noe som blir store mengder,- som man selvsagt propper i seg (selvdisiplin sier du...TJa, finnes ikke her i alle fall.. He-he) Der nede spiste vi kanskje 2-4 fire poser hver dag, men når de minste "saltkringle"posene var på størrelse med våre små peanøttposer,- så blir ikke mengden enorm. Og man får "tilfredsstilt" behov for ulike saltsnack,- uten og få i seg store mengder... Men dette blir litt på siden. Er generelt lite fan av at jo større,- jo billiger. Igjen, bruk heller mer på og sette ned priser på sunne ting,- og mindre pakninger gjør at man kan varier emer,- om man vil. Om man må kjøpe tre pakker kyllingfilet for og få nok til middag,- men prisen blir det samme om man kjøper en STOR pakke,- så går det da ut på det samme. Hvorfor skal det være billigere og kjøpe stort og MYE av ting? Da får man helelr innføre rabattkoder og -kort som man mottar om man kjøper mye av en eller flere varer. Slik at faktisk innkjøp (og bruk?) over tid blir "premiert",- ikke gjør det billigere og kjøpe så mye at man enten spiser for mye, eller kaster for mye mat eller man ender opp med BEGGE deler! Anonymous poster hash: 86b8a...9a6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #64 Skrevet 29. juli 2015 Karbonade kjøttdeig! Definitivt. På coop obs har den kostet 49,90kr og nå koster den 54kr, helt utrolig hvor mye den blir priset opp. Til nyttår blir den vel 60kr, grøss. Og det er ALDRI tilbud på den. Anonymous poster hash: ea56f...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå