MammantilNurket Skrevet 23. juli 2015 #26 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Valnøtter i akasiehonning og lodderogn. Moreller og jordbær i starten av sesongen.Jeg pleier å riste en valnøtter, pistasienøtter, hasselnøtter og mandler i tørr stekepanne. Blander dem med akasiehonning selv og serverer med hjemmebakt brød, lune fiken og blåmuggost Endret 23. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #27 Skrevet 23. juli 2015 Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss Hvorfor ikke kjøpe Naturell youghurt og blande banan, bær, korn, honning etc.i? Koster 9 kroner for er stort beger på Rema- sukkerfritt. Anonymous poster hash: a3d60...e11
overlord Skrevet 23. juli 2015 #28 Skrevet 23. juli 2015 Valnøtter i akasiehonning og lodderogn. Moreller og jordbær i starten av sesongen. Jeg pleier å riste en valnøtter, pistasienøtter, valnøtter og mandler i tørr stekepanne. Blander dem med akasiehonning selv og serverer med hjemmebakt brød, lune fiken og blåmuggost Putter valnøttene i honningen selv også etter jeg oppdaget hva herligheten på glass faktisk koster. Skal prøve meg fiken. Hørtes godt ut
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #29 Skrevet 23. juli 2015 Avokado og asparges synes jeg har helt ville priser. Men kjøper det når produktet er veldig bra for jeg elsker asparges og avokado <3 Anonymous poster hash: de5e5...aee
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2015 #30 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Synes barneyoghurt er uhørt dyrt. Kan ikkje forstå at det skal koste Tine det dobbelte å produsere yoghurt til barn som til voksne. Kvar einaste gong eg står i butikken er eg nær ved å ta ordinær yoghurt. Til eg ser sukkerinnholdet og kjøper sprett til over 5 kroner begeret 14 beger i veka er over 80 kr. Det blir fleirfoldige hundrelappar i mnd på oss Hvorfor ikke kjøpe Naturell youghurt og blande banan, bær, korn, honning etc.i? Koster 9 kroner for er stort beger på Rema- sukkerfritt. Anonymous poster hash: a3d60...e11 Sendte med naturell yoghurt (utan tilsetting) lenge, heilt utan problem første året. Fekk så beskjed frå bhg om at ungen var VELDIG klar over at dei andre hadde småbeger. Fant naturell sprett i butikken, og ro og fred var gjenoppretta ei lang stund. Så gjekk den ut av handelen, og det sunnaste alternativet vi stod att med var vanlig sprett yoghurt. Endret 23. juli 2015 av ★
**venter** Skrevet 23. juli 2015 #31 Skrevet 23. juli 2015 Hmm ... denne tråden får meg til å tenke litt ... Jeg synes det er kjipt at eksempelvis vin, ferske reker og østers er dyrt. Kjøper det likevel av og til. Dette er imidlertid ikke varer som er nødvendige. Jeg kjøper avocado, oster, perletomater/cherrytomater, kylling, grillmat, diverse laktosefrie meieriprodukter og asparges uten å blunke. Dette er mat som inngår i vårt daglige kosthold. Føler meg bortskjemt og litt teit Her også er det en vanlig del av kostholdet. Vi sparer derimot inn på annet, kjøper en del frosen laks og kylling, samt baker rundstykker selv. Tror vi har et ganske nomalt matbudskjett, til tross for "utskjeielser" som avokado, tomater og Bamas hvitløksdressig (den lille salatdressingen er bare nydelig!). Hvordan får folk variert kost uten å kjøpe vanlige grønnsaker?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #32 Skrevet 23. juli 2015 Dersom dere klager på matprisene i Norge, burde dere ta dere en tur til en bonde som produserer mat. Norsk kjøtt er dyrere, men har mindre antibiotika og annen "skit" i kjøttet. Nordmenn betaler en mindre prosent av lønnen vår på maten enn vi har gjort tidligere, og hva de gjør i mange land. Nordmenns krav til billig mat gjør dyrevelferden dårligere! Anonymous poster hash: 66329...74c Det er jo ikke bondens skyld. Bonden får lite for maten. De får ikke stort mer enn de fikk for 20 år siden da prisene var mye lavere. Det er matvarekjedene som tar prisene. Matvarekjeder skulle ikke fått lov å eie egne produkter, men at alt av leverandører var konkurranseutsatt. Ville fått flere leverandører og mer variert. Vi nordmenn er ikke kravstore nok. Anonymous poster hash: e6975...ead
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #34 Skrevet 23. juli 2015 Hmm ... denne tråden får meg til å tenke litt ... Jeg synes det er kjipt at eksempelvis vin, ferske reker og østers er dyrt. Kjøper det likevel av og til. Dette er imidlertid ikke varer som er nødvendige. Jeg kjøper avocado, oster, perletomater/cherrytomater, kylling, grillmat, diverse laktosefrie meieriprodukter og asparges uten å blunke. Dette er mat som inngår i vårt daglige kosthold. Føler meg bortskjemt og litt teit Her også er det en vanlig del av kostholdet. Vi sparer derimot inn på annet, kjøper en del frosen laks og kylling, samt baker rundstykker selv. Tror vi har et ganske nomalt matbudskjett, til tross for "utskjeielser" som avokado, tomater og Bamas hvitløksdressig (den lille salatdressingen er bare nydelig!). Hvordan får folk variert kost uten å kjøpe vanlige grønnsaker? Er vel ikke sikkert alle har like variert kost, men man kan fint spise flere forskjellige typer grønnsaker uten å kjøpe de svindyre typene. Vi for vår del kjøper mest gulrøtter, frosne grønnsaksblandinger, agurk, paprika og vanlige tomater i løsvekt. Det er jo enorm forskjell på kiloprisen på disse og perletomater/cherrytomater, det kjøper vi aldri. Anonymous poster hash: b282d...26c
JessicaM50 Skrevet 23. juli 2015 #35 Skrevet 23. juli 2015 Mango! Fikk hakeslepp når jeg skulle betale for en mango i kassen og den kostet 50 kroner. Det var en pakistansk mango riktig nok, men smaken var helt lik som en vanlig en...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #36 Skrevet 23. juli 2015 Frukt og grønt! Vi spiser masse grønnsaker, men jeg syns det er for dyrt.. Frukt kjøper jeg kun det som er på tilbud. Tror flere hadde satset mer på grønnsaker det var billigere:) Anonymous poster hash: 23796...187
**venter** Skrevet 23. juli 2015 #37 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Hmm ... denne tråden får meg til å tenke litt ... Jeg synes det er kjipt at eksempelvis vin, ferske reker og østers er dyrt. Kjøper det likevel av og til. Dette er imidlertid ikke varer som er nødvendige. Jeg kjøper avocado, oster, perletomater/cherrytomater, kylling, grillmat, diverse laktosefrie meieriprodukter og asparges uten å blunke. Dette er mat som inngår i vårt daglige kosthold. Føler meg bortskjemt og litt teit Her også er det en vanlig del av kostholdet. Vi sparer derimot inn på annet, kjøper en del frosen laks og kylling, samt baker rundstykker selv. Tror vi har et ganske nomalt matbudskjett, til tross for "utskjeielser" som avokado, tomater og Bamas hvitløksdressig (den lille salatdressingen er bare nydelig!). Hvordan får folk variert kost uten å kjøpe vanlige grønnsaker? Er vel ikke sikkert alle har like variert kost, men man kan fint spise flere forskjellige typer grønnsaker uten å kjøpe de svindyre typene. Vi for vår del kjøper mest gulrøtter, frosne grønnsaksblandinger, agurk, paprika og vanlige tomater i løsvekt. Det er jo enorm forskjell på kiloprisen på disse og perletomater/cherrytomater, det kjøper vi aldri. Anonymous poster hash: b282d...26c Joda, jeg er klar over at ikke alle har så veldig variert kost. Grønnsaker er gulrot og frukt er eple. Heldigvis, som du nevner, kan man spise veldig billig OG variert også. Jeg har alltid gulrøtter, poteter, blomkål, brokkoli, kålrot og gjerne også søtpotet i kjøleskapet, i tillegg til det som går i salater, så det er lett å variere til en grei pris. Derfor har jeg også råd i mitt normale budskjett til å spise det jeg ønsker av t.d. avokado, mango og fersk ananas. Endret 23. juli 2015 av **venter**
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #38 Skrevet 23. juli 2015 Her kjøper vi det vi har lyst på til enhver og ser aldri på prisene 😉 Anonymous poster hash: a5d37...28f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #39 Skrevet 23. juli 2015 jeg er utrolig dårlig til å se på hva ting koster før jeg kjøper det. Kjøper mye av det som nevnes her hver eneste gang jeg handler og skjønner nå hvordan matbudsjettet vårt blir så vanvittig høyt 🙈 Asparges visste jeg forresten at var dyrt fordi mannen ikke gadd å kjøpe det en gang jeg sendte han for å kjøpe et par ting jeg hadde glemt -for der var jo så utrolig dyrt! 😕 Anonymous poster hash: 9640e...f18
3 i april Skrevet 23. juli 2015 #40 Skrevet 23. juli 2015 Loff og brødvarer generelt. Å betale 35 kr for en ordinær loff er ran. Å en liten butikkstekt foccatia til nærmere 40 kr er også en syk pris å betale, for noe som mer eller mindre inneholder vann og hvetemel...
kristinehufine Skrevet 23. juli 2015 #41 Skrevet 23. juli 2015 Bær generelt! Spesielt moreller.. Oppkuttet salat... Fisk er heller ikke så billig? Fersk altså. Nøtter kan være utrolig dyrt, dumt siden det er sunt! Og avokado er kvalmt dyrt. Så mye frukt og grønt burde vært billigere syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #42 Skrevet 23. juli 2015 Jeg syns spesialmat ( glutenfritt ol) er super dyrt og det et fryktelig dumt! Forstår at det er noe med prosessen og at det er dyrere og fremstille men alikavell det er mange som har behov for slikt og da er det dumt at det kostet mer enn "vanlig" mat! Du får jo kostpenger fra Nav til dette, da! Anonymous poster hash: e7c28...1b5
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #43 Skrevet 24. juli 2015 Asparges, moreller, fiskefileter, biff og brød er veldig overpriset. Anonymous poster hash: 2ad6d...fae
Mamma_til_2 Skrevet 24. juli 2015 #44 Skrevet 24. juli 2015 Jeg syns spesialmat ( glutenfritt ol) er super dyrt og det et fryktelig dumt! Forstår at det er noe med prosessen og at det er dyrere og fremstille men alikavell det er mange som har behov for slikt og da er det dumt at det kostet mer enn "vanlig" mat!Du får jo kostpenger fra Nav til dette, da! Anonymous poster hash: e7c28...1b5 Ikke alle!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #45 Skrevet 24. juli 2015 Irriterer meg mest over at mange produkter selges kun som en pakke/nett med fler. På Rema her får msn kun kjøpt løk i nett med 4stk, rødløk 2stk, spisspaprika 2stk, poteter i store poser osv Jeg ønsker å kjøpe KUN det jeg har behov for. Anonymous poster hash: ba246...fad
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #46 Skrevet 24. juli 2015 Irriterer meg mest over at mange produkter selges kun som en pakke/nett med fler. På Rema her får msn kun kjøpt løk i nett med 4stk, rødløk 2stk, spisspaprika 2stk, poteter i store poser osv Jeg ønsker å kjøpe KUN det jeg har behov for. Anonymous poster hash: ba246...fad Det er mulig, men da må du dra på en kjede som ikke er Rema og dets like. Det er jo en naturlig del av deres 'billige' image å selge økonomiske 'flerpakninger'. Når det gjelder grønnsaker vil jeg absolutt anbefale en såkalt innvandrerforretning dersom det finnes slikt der du bor. Anonymous poster hash: eab63...9b6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #47 Skrevet 24. juli 2015 Jeg syns spesialmat ( glutenfritt ol) er super dyrt og det et fryktelig dumt! Forstår at det er noe med prosessen og at det er dyrere og fremstille men alikavell det er mange som har behov for slikt og da er det dumt at det kostet mer enn "vanlig" mat! Det kan da ikke koste så veldig mye mer å produsere, når både Sverige og Finland har så å si lik pris på vanlig og glutenfritt/laktosefritt, og mye større utvalg av dette. Det er vel slik at disse butikkongene her til lands har forstått at folk MÅ kjøpe det hvis de er allergiske, og skrur prisene opp til himmels. Nekter å tro at det koster 3 ganger så mye å produsere 1/3 liter laktosefritt fløte, som det tar å produsere den samme mengde laktoseholdig. Mange av de sunne matvarene er også dyre, og har unødvendig mye emballasje. Agurk og paprika som er vakuumpakket i plast, WHY?? Mener å ha hørt at den svenske stat subsidierer f.eks. glutenfritt på en annen måte enn her. Her får man utbetalt en støtte mens i Sverige så sørges det for at produktene koster omtrent det samme. Men om det er sant vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 29a19...50a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #48 Skrevet 24. juli 2015 Syns at sun mat som frukt og grønt men også annen sunn mat burde blitt billigere, også kunne de skrudd opp prisen på det usunne som gotteri. Anonymous poster hash: 6be10...bf6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #49 Skrevet 24. juli 2015 Irriterer meg mest over at mange produkter selges kun som en pakke/nett med fler. På Rema her får msn kun kjøpt løk i nett med 4stk, rødløk 2stk, spisspaprika 2stk, poteter i store poser osv Jeg ønsker å kjøpe KUN det jeg har behov for. Anonymous poster hash: ba246...fad Det er mulig, men da må du dra på en kjede som ikke er Rema og dets like. Det er jo en naturlig del av deres 'billige' image å selge økonomiske 'flerpakninger'. Når det gjelder grønnsaker vil jeg absolutt anbefale en såkalt innvandrerforretning dersom det finnes slikt der du bor. Anonymous poster hash: eab63...9b6 Helt enig, men det skulle ikke være nødvendig å måtte gjøre det;) Anonymous poster hash: ba246...fad
Miamimom Skrevet 24. juli 2015 #50 Skrevet 24. juli 2015 Kalv, vilt,villfisk, fruktjuice som ikke er fra konsentrat, asparges, dulcitatomater, bær, pasjonsfrukt..mye av det vi ønsker å spise er veldig dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå