Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #26 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har opplevd det samme, og forstår godt frustrasjonen. Tror noen foreldre litt ubevisst "duller" med yngre søsken, mens de som er eldst "de er jo så flinke og klarer seg selv". I min familie er det rett og slett sånn at man "premieres " for å være uøkonomisk - da kommer mor og hjelper, men den som klarer seg selv får ingenting. Urettferdig, men ikke så mye å gjøre med. Sier du ifra, er du nemlig "misunnelig " og "altfor opptatt av penger ". Anonymous poster hash: b80d3...006
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #27 Skrevet 23. juli 2015 Det samme skjedde igjen. Vi var å kjøpte is og de betalte alle isene til de andre søskenene + partnere, men jeg, min mann og våre barn betalte selv.... jeg forstår det bare ikke... det er snakk om 100 kr i forskjell. Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #28 Skrevet 23. juli 2015 Men reagerer ikke barna? Gjør de det ville jeg sagt i fra, i alle fall spurt hva denne forskjellsbehandlingen går ut på! Nevn for foreldrene at barna faktisk ser det. Ikke normalt! Anonymous poster hash: 7f8dc...1f8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #29 Skrevet 23. juli 2015 Først spør jeg: Er du sikker på at det ikke er mannen din som har bedt de holde seg unna på økonomisk vis? Tenker bare, siden det kun kommer frem hva du mener, om du ikke vet hvordan han ser det, så kan jo det være en forklaring(?) Ellers: Snu på det, se hvor heldig du og din mann er, dere har alt det dere har, fordi DERE jobbet for det, dere har lært dere økonomisk sans, mens søsknene hans får alt servert, noe som kan bety problemer for de senere, når de først må starte å tenke økonomi på alt. Anonymous poster hash: db8fb...b95
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #30 Skrevet 23. juli 2015 Først spør jeg: Er du sikker på at det ikke er mannen din som har bedt de holde seg unna på økonomisk vis? Tenker bare, siden det kun kommer frem hva du mener, om du ikke vet hvordan han ser det, så kan jo det være en forklaring(?) Ellers: Snu på det, se hvor heldig du og din mann er, dere har alt det dere har, fordi DERE jobbet for det, dere har lært dere økonomisk sans, mens søsknene hans får alt servert, noe som kan bety problemer for de senere, når de først må starte å tenke økonomi på alt. Anonymous poster hash: db8fb...b95 vil tro søsknene vil slite bigtime når foreldrene en dag går bort... Men det rettferiggjør ikke forskjellsbehandlingen da Anonymous poster hash: 7f8dc...1f8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #32 Skrevet 23. juli 2015 Joda.. min mann er fullstendig enig. Men ønsker ikke å si noe pga splid i familien. Han satte foten ned når foreldrene ville kjøpe leilighet til broren og når han var ferdig å studere skulle han få kjøpe den for det som foreldrene gav for leiligheten... Da sa min mann i fra at de ble urettferdig. Nå fikk jeg nettopp vite at broren har kjøpt seg playstation med ekstra kontroller til 5000.... men dette skal ikke foreldrene vite om. I tillegg kjøpte hun en barnevogn til fordi den andre ikke var god nok.... Likevel er de her på gratis ferie og får dekket alt. Nå spurte de om vi ble med ut for å spise og jeg sa Nei fordi jeg ikke får lønn før I morgen.... men likevel var det ingen respons. Ja det skal sies at jeg og min mann har jobbet utrolig hardt for å komme dit vi er I dag... uten hjelp. .. Vi har 4 millioner i lån og har ikke så god økonomi at vi kan kjøpe det vi vil. Men vi har bygget hus og har bil. Så vi har det veldig bra... men vi har jmgjort dette 100 % selv. Jeg ønsker bare at disse to skal lære og bli mer selvstendige, og jeg synes det er unaturlig at partnerene går fremfor barnebarna når vi er å kjøper is.... Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #33 Skrevet 23. juli 2015 Joda.. min mann er fullstendig enig. Men ønsker ikke å si noe pga splid i familien. Han satte foten ned når foreldrene ville kjøpe leilighet til broren og når han var ferdig å studere skulle han få kjøpe den for det som foreldrene gav for leiligheten... Da sa min mann i fra at de ble urettferdig. Nå fikk jeg nettopp vite at broren har kjøpt seg playstation med ekstra kontroller til 5000.... men dette skal ikke foreldrene vite om. I tillegg kjøpte hun en barnevogn til fordi den andre ikke var god nok.... Likevel er de her på gratis ferie og får dekket alt. Nå spurte de om vi ble med ut for å spise og jeg sa Nei fordi jeg ikke får lønn før I morgen.... men likevel var det ingen respons. Ja det skal sies at jeg og min mann har jobbet utrolig hardt for å komme dit vi er I dag... uten hjelp. .. Vi har 4 millioner i lån og har ikke så god økonomi at vi kan kjøpe det vi vil. Men vi har bygget hus og har bil. Så vi har det veldig bra... men vi har jmgjort dette 100 % selv. Jeg ønsker bare at disse to skal lære og bli mer selvstendige, og jeg synes det er unaturlig at partnerene går fremfor barnebarna når vi er å kjøper is.... Anonymous poster hash: e1691...1de Herregud, det er utrolig frekt og spesielt... Barnebarna vil vel snart bli så store at de reagerer? Jeg hadde kuttet slike svigerforeldre. Om mannen vil fortsette kontakt får han ordne det selv. Jeg ville sagt at jeg følte meg mindre ønsket når de stadig splittet alle regninger slik og ikke en gang spanderte is på egne barnebarn. Men nå er jeg 40 da, så livet har lært meg at jeg ikke orker å herses med på den måten, det suger all glede ut av meg. Anonymous poster hash: bcf74...a06
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #34 Skrevet 23. juli 2015 Spør de rett ut: hva har det seg at dere aldri spanderer is på våre barn? Er ikke de også barnebarn på lik linje med 'kari' sine? Anonymous poster hash: 7f8dc...1f8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #35 Skrevet 23. juli 2015 Deres barn er bare 9 mnd så det barnebarnet spiser ikke is .... Jeg sa til eldste broren i sta at jeg lurte på hvor aldersgrensen gikk for å bli spandert på å ikke... kjenner dette irriterer meg mer og mer. Enten alle eller ingen. Men de kjøper jo klær i tillegg til partnerene til søskenene. ..spesielt. bare fordi vi er en større familie og ikke studenter Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #36 Skrevet 23. juli 2015 Deres barn er bare 9 mnd så det barnebarnet spiser ikke is .... Jeg sa til eldste broren i sta at jeg lurte på hvor aldersgrensen gikk for å bli spandert på å ikke... kjenner dette irriterer meg mer og mer. Enten alle eller ingen. Men de kjøper jo klær i tillegg til partnerene til søskenene. ..spesielt. bare fordi vi er en større familie og ikke studenterAnonymous poster hash: e1691...1de hva svarte han da? Anonymous poster hash: 7f8dc...1f8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #37 Skrevet 23. juli 2015 Han skjønte hva vi mente. .. Han mente det ikke var bra selv da han følte at hun med barn fikk mye mer. Dei fikk dyrere bil og han handler mye mer klær til dem enn til ham.. Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #38 Skrevet 23. juli 2015 Han skjønte hva vi mente. .. Han mente det ikke var bra selv da han følte at hun med barn fikk mye mer. Dei fikk dyrere bil og han handler mye mer klær til dem enn til ham.. Anonymous poster hash: e1691...1de
overlord Skrevet 23. juli 2015 #39 Skrevet 23. juli 2015 Ja, jeg hadde reagert og hadde neppe orket å feriere sammen med foreldre/svigerforeldre som gjør slik forskjell på sine barn og barnebarn. Mannen din bør si fra.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #40 Skrevet 23. juli 2015 Jeg tror ikke jeg hadde giddet å vært sammen med de mer!!! Og jeg syns absolutt at mannen din skal ta dette opp med sine foreldre!! Anonymous poster hash: 57333...3c3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #41 Skrevet 23. juli 2015 Har opplevd det samme med mine foreldre ja, men jeg sa ikke noe i frykt for å virke grådig/misunnelig. Det verste var da min lillesøsters kjæreste fikk "min" plass i bilen på ferieturer vi alle skulle være med på, så både jeg og mannen måtte ordne oss med transport selv. Dette var før vi hadde bil. (Foreldrene mine hadde 5-seter og 3 barn.) Anonymous poster hash: 27494...fff
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #42 Skrevet 23. juli 2015 Det er veldig vanskelig. ... kanskje jeg bare er trangsynt. Vi klarer oss fint alene. Og jeg har helt sikkert glemt at vi har fått ting før. Det toppet seg likevel i sta når jeg spurte om vi kunne få en Burger (selve kjøttet) fordi vi hadde vært på to butikker og de hadde ikke mer. Så vi hadde 4 stk og det var litt lite... så spurte jeg om de hadde en til overs som vi kunne få. Men nei de hadde kun 1 kg og var usikker om vi kunne få. Etter en stund sa de likevel at vi kunne få en... men da hadde jeg skaffet en selv med noen vi kjenner som bor her med oss.. så jeg takket fint "nei". Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #43 Skrevet 23. juli 2015 Denne kjipheten i forhold til dere virker utstudert synes jeg. Er det bakenforliggende årsaker som gjør at de har noe i mot dere? Hvordan er det til jul og bursdager f.eks? Anonymous poster hash: c835e...4b7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #44 Skrevet 23. juli 2015 Men det skal sies at jeg tror ikke de mener noe ilt med det. De ser bare ikke at det er en altfor stor forskjell. De har nok bedre råd nå enn for 5 år siden. Likevel er det jo rart at de da ikke bare kan spandere på oss også. De reiste på ferien en uke før oss og det tror jeg var nettopp fordi da trengte de ikke å tenke på at de måtte spandere på oss også. . Jul er likt. Bursdager vet jeg ikke... De har ingenting i mot oss på noen måte. De ser nok bare ikke problemet... Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #45 Skrevet 23. juli 2015 Hadde nok sagt høyt og tydelig hva jeg mente! Spurt de rett ut ang denne forskjellsbehandlingen. Hadde ikke gått rundt grøten med sånne mennesker. Neste gang alle skal på tur hadde jeg takket høflig nei siden dere ikke følte dere like inkludert i familien som de andre. Anonymous poster hash: 1d68e...d69
soleia Skrevet 24. juli 2015 #46 Skrevet 24. juli 2015 Kan til ei viss grad forstå om dei har betre råd til å støtte studentane no enn då mannen din studerte og dei framleis hadde ungdomar heime, men at dei spanderer klede på kjærestar, men ikkje kan rive i ein is på eldstesonen sin familie er rimeleg spesiellt! Hadde ikkje ynskt å feriere med dei seinare, og bli så smerteleg klar over forskjellsbehandlinga. I tillegg vert det gjerne større utgifter for dykk enn om de ferierte for dykk sjølve og valde rimelegare løysingar. Synes mannen kunne nemnt forsiktif for foreldra at dei i det minste kunne spandert is på barnebarna..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #47 Skrevet 24. juli 2015 Hvordan vet dere at de er påspandert tur da? Anonymous poster hash: 7f8dc...1f8
Elina Skrevet 24. juli 2015 #48 Skrevet 24. juli 2015 Da hadde jeg heller holdt meg unna dem og funnet på andre ting med mann og barn. Dere vil sikkert spise på andre steder enn dem, og dere kan også finne på andre aktiviteter. Hadde ikke latt slik irriterende oppførsel ødelegge ferien, så da er det bedre og bare kutte dem ut.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #49 Skrevet 24. juli 2015 Men det skal sies at jeg tror ikke de mener noe ilt med det. De ser bare ikke at det er en altfor stor forskjell. De har nok bedre råd nå enn for 5 år siden. Likevel er det jo rart at de da ikke bare kan spandere på oss også. De reiste på ferien en uke før oss og det tror jeg var nettopp fordi da trengte de ikke å tenke på at de måtte spandere på oss også. . Jul er likt. Bursdager vet jeg ikke... De har ingenting i mot oss på noen måte. De ser nok bare ikke problemet... Anonymous poster hash: e1691...1de Da tyder det på at de antagelig er normale mennesker som det går an å snakke til. Jeg hadde sagt noe! Anonymous poster hash: bcf74...a06
Todii Skrevet 24. juli 2015 #50 Skrevet 24. juli 2015 Jeg er litt overrasket over at de to yngre søsknene ikke gir beskjed om at storebror med familie blir eksludert? Jeg hadde aldri funnet meg i å bli dullet med på den måten og at min storebror/storesøster ikke fikk noe. Jeg har to halvsøsken som får alt de peker på og mer til, jeg får ingenting, så vet hvordan det er å bli "utfryst". I mitt tilfelle er pappa Norges største tøffel og stemora mi skulle ønske jeg ikke var født. Jeg har sagt i fra, men kom ingen vei. Det merkes veldig til jul, for tre år siden fikk broren min en splitter ny macbook pro og rolex klokke. Jeg fikk en duk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå