Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Jeg er gift med min mann på 12 året. Vi ble sammen som 17 åringer. Er 29 år nå. Min mann har to søsken på 24 og 22 år. Der begge er studenter. Hun på 22 år har fått barn og er sammen med barnefaren. Han på 24 har dame. Jeg og min mann fikk barn som 20 åringer og har fått totalt 2 barn. I tillegg har min mann tatt utdanning og betalt alt selv. Han tok opp lån i banken for å leve når han studerte. Nå er hele gjengen på ferie. Både svigers og begge søskenene med damer og et barn. Jeg reagerer fordi jeg synes vi blir behandlet ulikt. Greit nok har jeg og min mann jobb begge to, men min mann fikk ingeting når han var student. Vi kjørte rundt i rustvrak og klarte oss så vidt. Nå har begge søskenene fått bil (verdi ca 10000) og I tillegg handler de klær, sykler o.l fordi de er studenter. Nå er vi på ferie sammen og når vi er ute å spiser betaler svigers for alle de andre, men ikke for meg og min mann pluss våre to barn..... Jeg reagerer fordi det ikke er så stor aldersforskjell og fordi vi klarte oss selv når vi var studenter. Mens disse to får alt mulig og de kjøper i tillegg klær og mat til damen til broren. ..... Er det feil av meg å reagere? Ville dere behandlet barna ulikt?? Skjønner ikke hvorfor vi helen tiden må ut å spise og vi må betale selv. .. De andre søskenene vil jo ut å spise fordi de vet at de slipper å betale. .. Svigers kjøpte i tillegg birvkenstock sandaler til søsteren og har spurt broren om han vil ha. Men ikke min mann.... Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Jeg hadde sagt ifra. Har 5 barn selv, og ville aldri forskjellsbehandlet dem. Anonymous poster hash: 09148...b87
☆☆☆ Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Hadde nok ikkje forskjellsbehandla slik sjølv, men har du tenkt på at svigers hadde to heimebuande tenåringar då de var studentar, men at dei no kanskje har litt til overs og sikkert tenker det er dei to yngste som treng hjelpa medan de vaksne har mindre behov? Eg tenker at det ikkje er heilt fjernt å gjere det slik, sjølv om det ikkje er noko eg ville gjort.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Det er bare de at de går rundt med mye dyrere klær og utstyr enn meg og min mann. Enda vi har jobb begge to.... Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Det er bare de at de går rundt med mye dyrere klær og utstyr enn meg og min mann. Enda vi har jobb begge to.... Anonymous poster hash: e1691...1de Makan til sutring. Svigers har bedre råd de, og hjelper to studenter. Dere har begge jobb, og bør klare dere selv. Pinlig. Haha, skulle gjerne vært din svigermor, og du kom og sutret til meg.... 😂 Anonymous poster hash: 91dd8...141
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Hadde vi fått den hjelpen når vi var unge... men det fikk vi aldri. ... Problemet er at de forventer at de skal betale alt. Mens vi var selvstendige når vi var 24 år. .. Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Hadde vi fått den hjelpen når vi var unge... men det fikk vi aldri. ... Problemet er at de forventer at de skal betale alt. Mens vi var selvstendige når vi var 24 år. .. Anonymous poster hash: e1691...1de Selvstendig når dere var 24? Du sutrer jo som bare det..? Anonymous poster hash: 91dd8...141
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Utenksomt av de. Jeg ville aldri gjort det samme Anonymous poster hash: 8aec5...9eb
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Du er jo bare såå sjalu! Kan du virkelig ikke unne ungdommene dette bare fordi dere ikke fikk disse godene da dere var ung? De ser på dere som voksne, dere har jobber begge to. Det ER en forskjell her altså. Hadde selvfølgelig vært koselig om noe kunne dryppet på dere også, f.eks at de betalte for alle på restaurant. Men dere er fire, blir nesten dobbelt så dyr regning for dem det. Hvis dere ikke har råd til å bli med på restaurant så må dere si fra om det. Ærlig sak det ;-) Anonymous poster hash: 9dc75...dd5
HvittHus Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Jeg ville aldri ha forskjellsbehandlet barna mine slik. Det er utidig og veldig sårende. Neste gang det blir snakk om å spise ute, sier dere bare at dere ikke har økonomisk mulighet til dette og blir hjemme med en burger el.
Mrs Smith Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 De burde iallefall spandert middag på dere også siden de spanderte på de andre. Siden mannen din er eldst så er nok han regnet som mer selvstendig, sikkert ikke bevist fra svigers side. Mannen din bør uansett nevne det for de. Barnebarna bør i de minste få likt
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Du er jo bare såå sjalu! Kan du virkelig ikke unne ungdommene dette bare fordi dere ikke fikk disse godene da dere var ung? De ser på dere som voksne, dere har jobber begge to. Det ER en forskjell her altså. Hadde selvfølgelig vært koselig om noe kunne dryppet på dere også, f.eks at de betalte for alle på restaurant. Men dere er fire, blir nesten dobbelt så dyr regning for dem det. Hvis dere ikke har råd til å bli med på restaurant så må dere si fra om det. Ærlig sak det ;-) Anonymous poster hash: 9dc75...dd5 Er ikke akkurat så stor alders forskjell på de. Dessuten har et av søskene barn! Anonymous poster hash: 8aec5...9eb
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 For å svare på spm ditt; JA jeg hadde reagert! Hadde aldri forskjellsbehandlet slik selv, og vet at verken mine foreldre eller svigers ville gjort det heller! Anonymous poster hash: cccde...bab
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Det kan sikkert forklares, men ikke forsvares! Anonymous poster hash: bcf74...a06
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Ja jeg hadde reagert ( og gjør det siden mannens søster får alt og sønnen deres ikke får noe). Bre si nei til å bli med de ut og spise. Si dere ikke har råd og heller spiser hjemme. De får selvfølgelig bruke sine penger som de vil, men dere bestemmer også over dere selv og tenger ikke bruke tide på de. Anonymous poster hash: c02bb...12b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #16 Skrevet 23. juli 2015 Det er bare utrolig vanskelig å forklare situasjonen. Jeg er en veldig lite sjalu person. Unner som regel de fleste å ha det bra. .. Problemet er at alle andre rundt meg reagerer så derfor reagerer jeg også. Han på 24 kom sur til meg fordi de hadde betalt full tank med bensin til hun men ikke til han når de var på vei på ferie... Jeg synes bare alt er merkelig. Svigermor kjøpte i tillegg nye treningstshirt til hun som er sammen med han eldste... Vi valgte en annen vei og har ikke veldig god råd. Uansett jeg synes det er merkelig. Jeg hadde aldri spandert på mine barn på 24 og 22 uten å spandert på den som er 29 også.. I tillegg burde egentlig begge to hatt sommerjobb og tjent seg opp penger til neste år slik min mann gjorde... men Nei da. Her blir de med på ferie hele sommeren kun for å få en "gratis" ferietur Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #17 Skrevet 23. juli 2015 Kanskje de ikke hadde råd til slikt før? Jeg fikk nesten aldri noe som barn og tenåring, kun det mest nødvendige og ting til bursdag og jul. Har en søster som er en del yngre, og hun har alltid fått masse dyre ting som jeg ønsket meg og aldri fikk + turer til Syden og England osv. Jeg reiste aldri til utlandet, utenom Sverige, da jeg var liten. Forklaringen er at da jeg var liten, forsørget faren min en familie på 5 på én inntekt, for moren min kunne ikke/ville ikke jobbe. Da søsteren min var liten, hadde foreldrene mine skilt seg og søsteren min bodde hos faren min. Det var kun de to + at faren min var eldre og dermed bedre betalt. Faren min har sagt nylig at jeg giftet meg og etablerte meg litt for tidlig, ellers skulle han gjerne spandert utenlandsturer og diverse annet på meg og. Men nå har jeg og mannen så god inntekt at vi ikke trenger noe fra han, i tillegg til at vi bor veldig langt unna. Anonymous poster hash: 89db5...277
Pengetreet Skrevet 23. juli 2015 #18 Skrevet 23. juli 2015 Det kan ligge mange forklaringer bak denne forskjellsbehandlingen, men det handler nok mer om uforstand enn om vond vilje. Jeg ville nok ikke hengt meg så mye opp i at de andre barna deres har dyrere klær og sportsutstyr og at de får hjelp under studietiden. Ikke fordi jeg støtter foreldrenes prioriteringer, men fordi slike tanker har en lei tendens til å vokse til sjalusi og bitterhet. Du plager først og fremst deg selv på denne måten og forringer din egen livskvalitet. Dersom mannen din ønsker, så kan han ta det opp med sine foreldre og om en forklaring. Spørsmålet er bare om det er verdt å ødelegge familierelasjoner for slike materielle ting.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #19 Skrevet 23. juli 2015 Jeg hadde absolutt reagert!! Neste gang dere skal ut og spise, sier dere at dere ikke har råd til å være med denne gangen. Anonymous poster hash: 57333...3c3
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. juli 2015 #20 Skrevet 23. juli 2015 En klassiker. Foreldre gjør dumme trekk som igjen fører til splid og bitterhet blant etterkommere. Det er ufattelig at de ikke ser det selv. Redelighet ifm fordeling av ressurser burde være selvsagt. Det er ikke greit at de gjør det de gjør her og mine foreldre hadde aldri gjort noe slikt. Da jeg og min søster studerte fikk vi hjelp økonomisk og da var det selvsagt at minstebror og eldstesøster (som jobbet) fikk samme beløp.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #21 Skrevet 23. juli 2015 Hadde de vært yngre og under 20 år.. men de er ikke så stor forskjell mellom oss. At de velger å utdanne seg til leger og at foreldrene betaler leiligheter og biler blir rart for meg. Min mann tok privatskole og betalte alt selv i tillegg til at han lånte ekstra for å ha råd til å betale husleie.han solgte i tillegg bilen sin for å få råd. Jeg var hjemme med vårt barn og hadde 0 økonomi fordi barnet vårt ventet på operasjon så gjorde til at jeg ikke kunne begynne å jobbe. Det er bare irriterende at vi var så selvstendige men at de går rundt i sko til 3000 kr fordi foreldrene sponser. I tillegg skulle min mann få bursdagsgave. Han får 1000 kr til sponsing i sykkel, mens broren fikk sykkel, og han hadde ikke bursdag engang ... Jaja. .. jeg bryr meg veldig lite, men irriterer meg. Ville aldri gjort det slik med mine barn Anonymous poster hash: e1691...1de
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #22 Skrevet 23. juli 2015 Synes dere har god grunn til å reagere. Her inviterer og betaler mine foreldre alt når vi er på tur med dem, enten en eller flere av oss med barn og partner. De betaler billetter, middager på restaurant og hotellrom. Vi søsken har veldig ulik økonomi men de betaler for alle. De har mye bedre råd enn alle oss barna og synes det er hyggelig å bruke penger på slikt. Hadde blitt lei meg og sagt fra hvis jeg var dere. Anonymous poster hash: c835e...4b7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #23 Skrevet 23. juli 2015 Enig med den kommentaren; det kan sikkert forklares men ikke forsvares. Neste gang de inviterer ut hadde jeg svart at vi dessverre ikke har råd nå. Sånn forskjellsbehandling irriterer meg, men er dessverre ikke helt ukjent I min familie heller. Anonymous poster hash: 40ef9...64e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #24 Skrevet 23. juli 2015 Jeg skjønner at dere er bitter. Men etter min erfaring hjelper det ikke å si ifra. Jeg har kun en søster, noen år yngre enn meg. Mor og far er skilt og begge gir henne alt. Kausjonist for henne, gaver og store pengesummer. Jeg kunne skjønt det om jeg var et rotehue. Jeg betaler ned på kredittkort, samme som henne. Hun har alt nå takket være mor og far: stort hus, 2 biler, camping, båt. Jeg leier leilighet og bruker bena mine til og fra. Men det jeg har er mitt og jeg har jobbet for det. Ikke noe i livet mitt har kommet gratis. Bare min erfaring. Lykke til! Anonymous poster hash: a1272...d8e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #25 Skrevet 23. juli 2015 Mine foreldre har aldri gitt oss søskenene noe. Vi har vært selvstendige fra vi var 18 år... akuratt nå synes jeg faktisk det er mye bedre enn at vi skal bli behandlet ulikt hos mine svigerforeldre. Vi valgte en annen vei pga økonomi og jeg tok ikke skole fordi min mann skulle ha råd til skole. Nå er søskenene her på gratis ferie og jobber ikke engang. Ikke nok med de, men også partnerene jobber heller ikke. I tillegg har svigers pusset opp og kjøpt leilighet til han ene.. bare fordi han ikke kan bo i bofellesskap fordi han skal bli lege. Skjønn det den som kan. Min mann bodde på brakke når hans var student.. Anonymous poster hash: e1691...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå