MotherOfDragons Skrevet 25. september 2015 #426 Del Skrevet 25. september 2015 Min lille løfter seg godt opp på magen, har hele brystkassen opp fra gulvet. Det er ikke favorittstillingen, så hun ruller fort rundt på rygg igjen. Hun ruller begge veier. Hun våkna på magen i babynestet i morges, så jeg må sjekke henne noen ganger iløpet av natta. Ellers liker hun babygymmen. Ligger å slår på lekene :)Men det varer toppen 15 min, så vil hun ha mammakos. Hun elsker babysvømming, ligger å flirer i vannet. Denne uka dykka hun for første gang. Hun er veldig pratsom og lattermild. Hun er rett og slett herlig!! Sover godt og har funnet en god rutine på dag og natt, men mangler litt rutiner på ettermiddag og kveld. I kveld sover hun i vugga, og virker som hun trives der. Vi har også bedsidecrib. Hun våkner alltid med et smil istedenfor et skrik, som storesøster. Og så er hun tålmodig Så herlig ❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 25. september 2015 #427 Del Skrevet 25. september 2015 Min lille liker også babygymmen nå. Ligger der gjerne og skravler et kvarters tid. Det ser ut som om han tror han skal få dingsene til å bevege seg med å spreller 😊 Har liksom en helt ny baby nå som de mageproblemene har gitt seg, det er helt fantastisk! Han sover godt, er stort sett blid, og kan ligge i korte intervaller for seg selv uten å skrike. Er liksom mulig å få gjort litt småting igjen. I mårra skal jeg og storebror på kino, og så skal pappaen ta lillegutt i mens. Tror ikke det er noe problem så lenge jeg gir han pupp rett før. Gleder meg skikkelig til litt egentid med den gode store gutten min 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MotherOfDragons Skrevet 26. september 2015 #428 Del Skrevet 26. september 2015 Min lille liker også babygymmen nå. Ligger der gjerne og skravler et kvarters tid. Det ser ut som om han tror han skal få dingsene til å bevege seg med å spreller Har liksom en helt ny baby nå som de mageproblemene har gitt seg, det er helt fantastisk! Han sover godt, er stort sett blid, og kan ligge i korte intervaller for seg selv uten å skrike. Er liksom mulig å få gjort litt småting igjen. I mårra skal jeg og storebror på kino, og så skal pappaen ta lillegutt i mens. Tror ikke det er noe problem så lenge jeg gir han pupp rett før. Gleder meg skikkelig til litt egentid med den gode store gutten min Babygymmet funker ikke enda, men de elektriske uroene som snurrer og lager lyd! Han koser seg ihjel, ler og hyler av glede Haha Kos deg på kino Her skal vi ut på lang trilletur i dag og nye sola❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØYNE Skrevet 26. september 2015 #429 Del Skrevet 26. september 2015 Skjønner godt at du gleder deg til alenetid med eldstemann. Det er godt her også. Føler storesøster fortjener litt alenetid med mammaen sin i blant I natt sov hun minste fra kl 19, våkna kl to for mat og sov igjen til kl 06, så mat og soving til kl 08. Gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PersilleBlomst Skrevet 27. september 2015 #430 Del Skrevet 27. september 2015 Babygymmen er ganske artig sytnes vesla her, hun spreller fælt, spesielt med bena. Og så er hun innmari glad i speilboken sin fra GoBoken. Er veldig fornøyd med GoBoken altså Hun har begynt å skravle nå, herregud hun er så skjønn! Hvordan det glitrer i øynene når hun får til nye lyder og at hun føler hun sier noe viktig og riktig! Jeg er jo førstegangsmamma så må bare få ut hvor fantastisk jeg føler det er! <3 Håret hennes var langt ved fødsel og nå ser det ut som at det har vokst 1 cm allerede. Gleder meg til å se henne på 1 års dagen sin! Men legging, det syntes jeg er tricky altså.. Når begynner dere å legge dem? Hun er liksom urolig og våken til midnatt men sover som en dupp etter det. Blir mye frem og tilbake, kosing, prating, amming, la henne ligge alene i sengen (så hun kan prate med lysene og lekene sine). Vanskelig å knekke koden. Har bestemt meg for å investere i en Babycall i det minste, så jeg kan følge med fra stua så ikke jeg må legge meg så tidlig hver kveld. Prøvde å tilpasse meg hennes døgn med å være våken lenger men da ble plutselig leggetiden enda senere så det funker ikke Men åh! Disse småfolka! Herregud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PersilleBlomst Skrevet 28. september 2015 #431 Del Skrevet 28. september 2015 Hah! Og etter at jeg skrev det der i går så gikk leggingen egentlig ganske greit! Hun hadde magevondt men pappa klarte å få henne til å sovne på armen, lempet henne ned i sengen ved siden av meg og så sov vi til klokken 8 Skal prøve å styre unna løk nå, hun reagerte på det i svangerskapet (herrlighet for en aktivitet!) og kanskje også nå. Spiste guacamole med sjalottløk i går. Men ahhh! Så deilig å sovne før midnatt og sove til 8! Jeg husker ikke om vi ammet i natt en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. oktober 2015 #432 Del Skrevet 1. oktober 2015 Her har minstemor rukket å bli 2 mnd nå, stor og lang liten minislamp❤️ Vi fullammer nesten nå, og klarer oss stort sett med bare én flaske NAN midt på dagen en gang. Hun tar natta mellom kl 21-22 på kvelden, og da ammer jeg henne stort sett i søvn og vel så det😉 Dvs hun får ofte ligge en time eller to i armene mine, alt ettersom det passer seg slik eller ei. Stort sett er det uansett bare TV og sofatid på meg da uansett, så da får hun ligge og spise i søvne og kose seg på armen litt. Stresser ikke med legging i egen seng og strenge rutiner riktig enda, hun er jo så liten og tiden går så altfor fort før hun blir stor og viljesterk 1-åring😄 I natt sov hun faktisk fra 22 til 06 før første nattmating, men som regel våkner hun i tre-tiden første gang, og så hyppigere utover morgenkvisten. Men vi pupper liggende og i halvsøvne, så egentlig null stress! Hvis hun ikke vekkes kan hun sove helt til 10-11 tiden, skikkelig murmeldyr mao. Uvant, men veldig deilig å få oppleve det en gang også!! Jeg har også så smått begynt å trene litt igjen nå, må jo bare nyte det fine høstværet til det fulle! Løp meg en god 8 km tur med vogna igår, tok rett og slett beina fatt istedet for bilen inn til shoppingen😄 Det gikk veldig greit, med et par gå-pauser også underveis. Skal si det gir god trening, med den ekstra vekten av vogn, baby og stellebag😅😅 Ellers er hun fortsatt en blid og fornøyd liten bebis, som eeelsker å bli sunget for😄 Da smiler og ler hun så hjertelig at det nesten gir mamman en overdreven tro på egne sangferdigheter haha! Ingen interesse for leker enda, men det begynner vel å bli på tide å rote frem babygymmen snart igjen kanskje😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavidabella Skrevet 3. oktober 2015 #433 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan ser dagene deres med babyene ut for tiden folkens? Har dere kommet inn i faste rutiner på dag og natt? Her er natten ganske fast mtp søvn og mat, men på dagtid er det ganske stor variasjon på når han sover, hvor han vil sove, og når han spiser. Kjenner at jeg gleder meg til å få litt mer fast rytme på dagene.. Hadde vært fint å høre litt om hvordan rutinene og dagene deres ser ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MotherOfDragons Skrevet 4. oktober 2015 #434 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvordan ser dagene deres med babyene ut for tiden folkens? Har dere kommet inn i faste rutiner på dag og natt? Her er natten ganske fast mtp søvn og mat, men på dagtid er det ganske stor variasjon på når han sover, hvor han vil sove, og når han spiser. Kjenner at jeg gleder meg til å få litt mer fast rytme på dagene.. Hadde vært fint å høre litt om hvordan rutinene og dagene deres ser ut.. Ja, begynner å bli rutine her Legger han ca. 20.00 hver kveld og da sover han til 00.00-01.00, spiser litt og sover videre(ammer ca. 03.00/04.00 igjen. Noen ganger kan han bli litt hyper i 06-07 tiden og da står vi opp, men han sovner relativt raskt når dagen starter så tidlig. Han er våken ca. 60-90 min om gangen og dupper alt fra 30 min til 2 timer jevnt gjennom dagen og siste dupp pleier å være ca. 17-18 og så legges han som sagt ca. 20.00 Angående mat på dagen så kjenner jeg han såpass godt nå at han ofte vil ha litt hyppigere pupp mellom 13.00 og 15.00. Ellers er det i snitt hver tredje time enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. oktober 2015 #435 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ganske likt som MoD på dagtid her også. Som regel våken 1- 1,5 time før hun må sove litt igjen, men hvor lenge og når/ hvor hun sover varierer veldig. Hun kan sove i 2-4 timer hvis vi er ute på tur med sjalet, men gjerne kortere dupper hvis vi bare er hjemme. Nå f.eks ligger vi på sofaen og hun sover/ pupper mens jeg bare slapper av (så digg!!)- hun har vel sovet i ca 1,5 time nå- men det er bare fordi storejentene er bortreist og vi faktisk har muligheten til slik rolig luksus😄 Hvis jeg legger henne ned i vogna mens den står stille har hun en lei tendens til å våkne etter bare 30 min, selv om hun ikke er uthvilt enda. Veldig irriterende, men ikke uventet problem, har jo vært gjennom det en gang før også dessverre😜 Hvor hyppig og klokkeslett når hun spiser avhenger helt av søvnen, så det har vi ikke noe fast rutine på enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 4. oktober 2015 #436 Del Skrevet 4. oktober 2015 Begynner å få om ikke rutiner så iallfall en slags rytme ja, men det betyr ikke at det alltid blir sånn. Sovner mellom no og elleve på kvelden, våkner som regel mellom to og fire en gang for pupp. Så våkner han seks-syv, da må jeg ofte stå opp en halvtimes tid, få på tørr bleie og body ( han gulper mye). Deretter sover han eller vi en time eller to. Resten av dagen avhenger av hva vi gjør, er vi ute på tur sover han lett tre timer men her hjemme blir det som regel flere kortere lurer. Så har han gjerne en halvtimes lur rundt barne tv-tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #437 Del Skrevet 4. oktober 2015 Her er det kveld rundt 2230/2300, sover da som regel til morningen 0600/0800 - får mat og sover 2-3 timer til. Står opp rundt 1000/1100. På dagtid har vi ingen rutiner, men han er stort sett våken 1,5 time på det meste ellers er han blid og fornøyd, kan ligge en stund for seg selv og liker seg i vogn. Anonymous poster hash: a5a14...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØYNE Skrevet 4. oktober 2015 #438 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) I dag har hun lille tatt to krabbetak Hun ville bort til speilet som lå på lekematten. Hvor bevist det var, er et annet spørsmål Hun er en veldig aktiv liten tulle. Snur seg bevisst begge veier og sparker seg rundt som en klokke. Finner henne stadig en annen plass en hvor jeg la henne. Vi forsøker å ha rutiner. Prøver blant annet å legge henne kl 20. 1 time etter storesøster, slik at vi får 1 time bare til henne. Hun sover til mellom kl 02-04. Våkner igjen mellom 6-7. Legger henne i vogn ute fra kl 0930-12. Så er det mat og lek i 2-2,5 time, før hun sover 1 time. Hun pleier å sove en dupp i ca 17tiden. Så er det plutselig kveld igjen. Er veldig avhengig av rutiner siden jeg har begge jentene hjemme Endret 4. oktober 2015 av ØYNE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petitt Skrevet 5. oktober 2015 #439 Del Skrevet 5. oktober 2015 Han våkner rundt 08 om morgenen, er våken ei lita stund men slumrer mye på morgenen, klokken 11 legger jeg han ut i vogn, da sover han som regel bortimot 4 timer til klokken 15. Så er han våken igjen en god stund, slumrer litt i 16.30 tiden igjen og så legger vi ham for kvelden i 18.30 tiden siden det er rundt 18 han blir skikkelig trøtt igjen. Da sover han som regel til rundt 01 - 02 får påfyll og igjen i 05 tiden og så sover han til 08 igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petitt Skrevet 5. oktober 2015 #440 Del Skrevet 5. oktober 2015 Var hos helsesøster idag og der ventet det masse vaksiner, gu bedre. Hadde helt glemt det var vaksiner nå. Rota som taes i munnen og en sprøyte i hvert lår :-O Heldigvis så sa han ikke stort når disse ble satt og jeg har kjøpt inn paracet i tilfelle både feber og smerter. 11 uker han nå, tiden går så fort, synes ikke det er lenge siden han kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MotherOfDragons Skrevet 5. oktober 2015 #441 Del Skrevet 5. oktober 2015 Var hos helsesøster idag og der ventet det masse vaksiner, gu bedre. Hadde helt glemt det var vaksiner nå. Rota som taes i munnen og en sprøyte i hvert lår :-O Heldigvis så sa han ikke stort når disse ble satt og jeg har kjøpt inn paracet i tilfelle både feber og smerter. 11 uker han nå, tiden går så fort, synes ikke det er lenge siden han kom Kvir meg til den Håper han ikke får feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 5. oktober 2015 #442 Del Skrevet 5. oktober 2015 Min fikk feber av vaksinen denne gangen. Er ikke farlig, men greit å ha paracet på lur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 5. oktober 2015 #443 Del Skrevet 5. oktober 2015 Min fikk ikke feber, men hylte skikkelig da hun satt sprøytene i lårene😁. Stakkars liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavidabella Skrevet 5. oktober 2015 #444 Del Skrevet 5. oktober 2015 Min fikk heller ikke feber, men hadde en natt m uro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MotherOfDragons Skrevet 5. oktober 2015 #445 Del Skrevet 5. oktober 2015 Så de blir ikke skikkelig dårlig og slappe? Kun en dag med litt feber? Hvor mye paracet gir en da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 5. oktober 2015 #446 Del Skrevet 5. oktober 2015 Du må kjøpe paracet som er egnet for barn, stikkpiller er enklest når de er så små synes jeg. Dosering står på pakken. De kan bli litt slappe og utilpass ja, men det er gjerne over dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MotherOfDragons Skrevet 6. oktober 2015 #447 Del Skrevet 6. oktober 2015 Du må kjøpe paracet som er egnet for barn, stikkpiller er enklest når de er så små synes jeg. Dosering står på pakken. De kan bli litt slappe og utilpass ja, men det er gjerne over dagen etter. OK Ellers går dagene så fort for tiden. Vi har trillet flere mil i uka i det nydelige været, men nå ser det ut som om det skal bli gråere Og i går fikk ikke mini sove! Han sov 4 timer på trilletur da, men var våken fra 18.00. Prøvde å legge han han 20.00 som alltid, men først 23.30 sovnet han. Så våknet han igjen 04.00 og da gikk det en time før han ville sove igjen. Koste og badet han for å mørne han litt og klokka 06.00 sovnet han frem til klokka 07.30. Har opplevd at innsovingen av og til kan ta 2 timer, men nesten 4 timer pluss 1 times våkentid er nytt. Men han var ikke grinete. Smilte, og lo og sprellet som en gærning, haha! Jaja, alle har vel dager der Ole Lukkøye uteblir Nå ligget han her og storkoser seg med uroen sin og kubber nok hvert øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellellon Skrevet 6. oktober 2015 #448 Del Skrevet 6. oktober 2015 Har varit bortrest nå så har ikke svarat på tidligere meddelanden. Min lille kille holder opp hodet av sig selv siden en måned tilbake og har også setat selv, men mest med stöd. Han er veldigt stark i bål og nakke så jeg er ikke urulig Legger honom på mage ibland, men ikke ved vart blöjbyte... Men når han sprattlat en stund under babygymmet så får han ibland ligga på mage og han er nesten på väg å krabbe snart, så jag tror inte det är någon fara för honom. Jag satsar på glad bebis Han har vänt sig fra rygg til mage men blir så klart förbannad då. Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. oktober 2015 #449 Del Skrevet 6. oktober 2015 Ingen av mine har reagert på vaksiner før, så håper på det samme nå med vesla Har uansett alltid en pakke med paracet stikkpiller stående klar, bare sånn i tilfelle plutselig sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petitt Skrevet 7. oktober 2015 #450 Del Skrevet 7. oktober 2015 Var hos helsesøster idag og der ventet det masse vaksiner, gu bedre. Hadde helt glemt det var vaksiner nå. Rota som taes i munnen og en sprøyte i hvert lår :-O Heldigvis så sa han ikke stort når disse ble satt og jeg har kjøpt inn paracet i tilfelle både feber og smerter. 11 uker han nå, tiden går så fort, synes ikke det er lenge siden han kom Kvir meg til den Håper han ikke får feber. Han fikk feber, 39 grader, men det varte kun litt over et døgn, nå er han på bedringens vei igjen og ikke så varm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå