Gå til innhold

Dere som er hjemmeværende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!!

Anonymous poster hash: eea4c...b9f

På jobb fra 08.00 - 16.00

Hjemme 16.30

Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat

Lekser og kos med barna frem til 20.00

Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30

20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld

21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander

23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss.

Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet.

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.

I call bs.

Anonymous poster hash: ff917...372

Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer.

Hvordan er det egentlig? Vanlig tid på skolen er 6 timer om dagen, ikke to timer etter at man har vært full dag på jobb, fått unna husarbeid, kjørt ungene på trening, laget middag og lagt dem. Og du bruker KUN en time om dagen til husarbeid OG trening? Ikke så mye trening og husarbeid skjønner jeg, huset ser sikert bomba ut og trening 15-30 minutter daglig kan ikke kalles akkurat "trening". Du skriver at du trener og gjør husarbeid annenhver dag, så annenhver dag tar du ikke oppvask, klesvask og annet forefallende husarbeid? Hvordan fungerer det egentlig?  Og du sover kun 4-5 timer hver natt? Siden du legger deg halv 1, sikkert bruker litt tid på å sovne, og må opp noe 6ish for å lage frokost, få barna på skolen og rekke jobben kl 8? Samtidig som du har flere diagnoser? Det går rett og slett ikke opp. En annen ting, hva er poenget med å stresse livet av seg slik du gjør? Du MÅ ikke trene så mye, du MÅ ikke studere fulltid og jobbe fulltid når du er syk. Du sier at du får bedre helse av å trene og spise sunt, samtidig som du sier at du er alvorlig syk. Man blir ikke friskere av å stresse seg ihjel, så du svikter barna dine ved å stresse så mye når du er syk slik at de ikke får ha deg hos seg så lenge som de kunne hvis du dreit i å stresse så mye for å vise verden hvor flink du er. Sjøldigger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!!Anonymous poster hash: eea4c...b9f

På jobb fra 08.00 - 16.00

Hjemme 16.30

Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat

Lekser og kos med barna frem til 20.00

Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30

20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld

21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander

23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss.

Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet.Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.

I call bs.Anonymous poster hash: ff917...372

Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer.Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Hvordan er det egentlig? Vanlig tid på skolen er 6 timer om dagen, ikke to timer etter at man har vært full dag på jobb, fått unna husarbeid, kjørt ungene på trening, laget middag og lagt dem. Og du bruker KUN en time om dagen til husarbeid OG trening? Ikke så mye trening og husarbeid skjønner jeg, huset ser sikert bomba ut og trening 15-30 minutter daglig kan ikke kalles akkurat "trening". Du skriver at du trener og gjør husarbeid annenhver dag, så annenhver dag tar du ikke oppvask, klesvask og annet forefallende husarbeid? Hvordan fungerer det egentlig?  Og du sover kun 4-5 timer hver natt? Siden du legger deg halv 1, sikkert bruker litt tid på å sovne, og må opp noe 6ish for å lage frokost, få barna på skolen og rekke jobben kl 8? Samtidig som du har flere diagnoser? Det går rett og slett ikke opp. En annen ting, hva er poenget med å stresse livet av seg slik du gjør? Du MÅ ikke trene så mye, du MÅ ikke studere fulltid og jobbe fulltid når du er syk. Du sier at du får bedre helse av å trene og spise sunt, samtidig som du sier at du er alvorlig syk. Man blir ikke friskere av å stresse seg ihjel, så du svikter barna dine ved å stresse så mye når du er syk slik at de ikke får ha deg hos seg så lenge som de kunne hvis du dreit i å stresse så mye for å vise verden hvor flink du er. Sjøldigger.

jammen, hvordan skal hun skryte av seg selv her inne daa daaaaaa?

Heheh, nekter å si hva hun studerer også, så hele greia er nok bullshit :) sitter vel i kassa på rema. Uten å fornærme de i kassa på rema.

Anonymous poster hash: 12f78...1be

Skrevet

Jeg har 4 barn mellom 18 og 2 år. Når de er sendt på skolen rydder og vasker jeg huset. Lager gjerne middag i samme slengen. Samtidig som jeg passer på 2-åringen siden han ikke begynner i barnehage før neste år. Kl 14.00 kommer nr 3 hjem. Gir han mat og sitter med han slik at han gjør lekser. Så er det kjøring til å fra til treningen. Han trener 4 ganger i uken. Kommer hjem gir mat,rydder osv. Har jeg fritid elsker jeg å lese gode bøker. På formiddagen kan jeg være med venner hvis noen har fri. Det er sjelden jeg kjeder meg.

Skrevet

Janteloven står sterkt her!! Det er til å spy av!!

Hi: fantastisk hva du får gjort! Jo mer man har å gjøre, jo mer får man gjort! Det er min erfaring også! Kos deg videre med det hektiske livet! Jeg jobber selv 100%, er alene med 2 små, holder på med frivillig arbeid og sitter i et styre, har hus og hage. Men jeg hadde helt fint klart å fylle dagene uten jobb også!! ;)

Skrevet

Hva gjør dere hele dagen??? Jeg skjønner ikke hva dere fyller tiden med, jeg hadde kjedet meg noe forferdelig.

Selv jobber jeg 100 %, studerer 100 %, følger opp 2 barn i tidlig skolealder, er fotballtrener for ene laget til ungene, styrer husarbeid da jeg er perfeksjonist så jeg må ta det selv, trener 4 dager i uka hjemme pluss at jeg har ett "prosjekt" på instagram der jeg driver å bygger opp en interiorprofil fordi det er min hobby. Elsker å ha masse å gjøre.

Jeg har også to kroniske diagnoser men får medisiner for dette.

Så hva fyller dere som er hjemmeværende dagene med?

TROLL!!!

Anonymous poster hash: fd9d7...b58

Skrevet

Folk trives med forskjellige nivåer med aktivitet og stimulering. Nå til dags er det sjelden jeg har en dag hvor det ikke er noe som må gjøres, men da jeg gikk hjemme et år leste jeg mye bøker, leste mye på nettet, skrev blogg, stelte akvariene, så på tv, trente, handlet, m.m. Stortrivdes jeg. Jeg er veldig innadvendt og trives derfor best med stille og rolige aktiviteter, og trenger ikke mye stimulering for å ikke kjede meg.

Skrevet

Ser at ned den timeplanen er det aldri tid til venner eller annen familie...men det passer vel bra når du sikkert ikke har så mange som ønsker å være sammen med deg med den innstillinga du har.

Anonymous poster hash: 7352e...743

Skrevet

Å være 100% tilstedeværende mor og hjemmeværende, er noe som er Sterkt undervurdert. Verdens flotteste jobb, og gjør man det riktig har man mer enn nok å gjøre, og dagene strekker ikke engang til. Jeg drømmer om å kunne være hjemmeværende!

Anonymous poster hash: a3754...294

Skrevet

Jeg er såkalt ufrivillig hjemmeværende nå, mistet jobben tidligere i år, og har nå en kropp som ikke vil samarbeide pga smerter..

Ungene går i bhg 5 dager i uka, litt etter som, noen uker har de ekstra med fridager..

En normal dag med ungene i bhg:

Står opp, ordner ungene og meg selv, spiser frokost, pakker bhg sakene, går 3-4 km til bhg (alt etter hvilke rute jeg velger) leverer ungene der, går til butikken og handler det vi skulle trenge der, går hjem med matvarer, rydder opp etter morgen lek/frokost, ordner annet av husarbeid (fordeler det utover hele uka for å klare alt om dagen) Tegner litt, leser bok, sitter litt her, ordner med det som trengs av middag, så det bare er å varme når jeg henter ungene (har litt pause mellom alt jeg gjør) så går jeg 3-4 km og henter hjem ungene igjen, går ca 12-18 km pr dag. Kommer hjem, varmer opp middag mens jeg snakker med ungene om dagen deres, leker med de, spiser middag, leker mer med de, dusjer de og legger de, rydder og ordner etter middag/lek, koster gulvene, så er det tid for å slappe av og samle inn energi til neste dag, dusje og sove.. Noen dager har jeg ekstra overskudd, hvor jeg går ekstra med turer, eller trener litt ellers, og noen dager har jeg såpass med smerter og lignende, at jeg sitter/ligger rolig fra jeg har levert ungene, til jeg henter de hjem.

Legen nå til uka, da blir det nok å søke AAP hørtes det ut til, så jeg får utredet hva som feiler meg, så får man håpe svaret på det vil føre meg tilbake i arb.livet..

Kjedelig å gå hjemme slik...

Dersom du går 12-18 km hver dag kan du nok finne deg en jobb også. Ikke mange syke som klarer gå så langt hver dag.

Anonymous poster hash: f2998...467

Går 12-18 km, 5 dager i uka, fordi jeg må det, ikke fordi jeg ønsker det.. Er som oftest totalt utslitt av det.. Men søkt jobber siden jeg mistet den jobben jeg hadde. Og håper at alt leder meg tilbake til arb.livet. Men må nok en omskolering til har jeg fått beskjed om.. Pr dag må jeg være i noe bevegelse, uansett hva, for ellers stivner kroppen til, og smertene blir 10 ganger verre.

Skrevet

Dreide dette seg om hjemmeværende? Eller dreide det seg om deg? Får du ikke nok skryt hjemme?

Anonymous poster hash: 98c76...114

Skrevet

Hi: fantastisk hva du får gjort! Jo mer man har å gjøre, jo mer får man gjort! Det er min erfaring også! Kos deg videre med det hektiske livet! Jeg jobber selv 100%, er alene med 2 små, holder på med frivillig arbeid og sitter i et styre, har hus og hage. Men jeg hadde helt fint klart å fylle dagene uten jobb også!! ;)

Tusen takk for at du forstod hva jeg mente. Ja jo mere man gjør jo mere får man gjort. :) Jeg elsker å ha et hektisk liv og trives veldig godt med det. Noe av grunnen til at jeg skrev dette innlegget er at min søster er hjemmeværende med 2 skolebarn og hun bare klager på at hun er såååå sliten. Ikke jobber hun, ikke trener hun, mannen hennes gjør husarbeid når han kommer hjem fra job og nei hun er ikke syk. Jeg synes det er tragisk at det går ann å leve på en slik måte. Lurte derfor på hva andre hjemmeværende fyller dagene sine med.

Å til dere som lurer på hva jeg studerer så studerer jeg til sosionom. Jeg jobber som saksbehandler på et nav kontor som vikar på 4 året. Grunnen til at jeg nå studerer er fordi jeg må ha dette for å få jobben fast isteden for som vikar.

Dere som bare skal slenge dritt å være spydige kan spare dere, svarene deres blir ikke besvart og jeg bare ler av dere. Hi.

Skrevet

Tusen takk for at du forstod hva jeg mente. Ja jo mere man gjør jo mere får man gjort. :) Jeg elsker å ha et hektisk liv og trives veldig godt med det. Noe av grunnen til at jeg skrev dette innlegget er at min søster er hjemmeværende med 2 skolebarn og hun bare klager på at hun er såååå sliten. Ikke jobber hun, ikke trener hun, mannen hennes gjør husarbeid når han kommer hjem fra job og nei hun er ikke syk. Jeg synes det er tragisk at det går ann å leve på en slik måte. Lurte derfor på hva andre hjemmeværende fyller dagene sine med.

Å til dere som lurer på hva jeg studerer så studerer jeg til sosionom. Jeg jobber som saksbehandler på et nav kontor som vikar på 4 året. Grunnen til at jeg nå studerer er fordi jeg må ha dette for å få jobben fast isteden for som vikar.

Dere som bare skal slenge dritt å være spydige kan spare dere, svarene deres blir ikke besvart og jeg bare ler av dere. Hi.

Tror det er fint få som er lik den venninnen din, de fleste som er hjemmeværende gjør ting, de som ikke gjør stort er som regel for syke til å klare det. Forstår ikke helt hvordan noen kan gå hjemme uten å gjøre noe som helst, uten å være syk, og samtidig klage over å være sliten? Da er man vel i så fall sliten fordi man faktisk ikke gjør noe, om hjernen og kroppen er i hvilemodus hele dagen, så er det vel slik da, at det er snakk om kjedsomhet som føles som om man er sliten(?)

Skrevet

Men hi da...du skulle jo ikke være her inne lenger!!

Har du glemt?

Anonymous poster hash: 12f78...1be

Skrevet

Næmmen! Skulle du ikke slutte å svare i tråden da? Klarer ikke holde deg borte fra oss likevel?

Så søtt 💕

Anonymous poster hash: 7967c...aa8

Skrevet

Jeg har gjort noe av det samme som deg, men jeg har ingen diagnoser da, så det skal jeg ikke skryte på meg.

Jobber 100%, har gått sykepleien( ferdig nå), har to skolebarn, stort hus og masse andre plikter i form av aktiviterer, dugnader o.l. Så det er fullt mulig alle sammen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...