Gemini77 Skrevet 19. juli 2015 #26 Skrevet 19. juli 2015 Hva i all verden er det du studerer som kan studere 100% i tillegg til 100% jobb og du bruker all tid etter skolen og frem til leggetid på barna? Og trener etter dette? Kan ikke være mye til studie.. Forøvrig jobber jeg 100 % selv, trener masse og har to kroniske diagnoser. Er det en konkurranse?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #27 Skrevet 19. juli 2015 Wow, vil tro hi har diagnoser ja, der den ene er lystløgner... Og, hun har ikke sagt at utførelsen på det hun gjør er god.. Jeg jobba 80% og gikk deltids videreutdanning for noen år siden, da uten barn. Skolen regnet med at det ville gå med 25 timer i uka på studiet. Så hvordan hi regner sine timer, ja, vil tro hun lever i en verden med flere farger og dimensjoner enn oss andre.. Anonymous poster hash: 12f78...1be
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #28 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er såkalt ufrivillig hjemmeværende nå, mistet jobben tidligere i år, og har nå en kropp som ikke vil samarbeide pga smerter.. Ungene går i bhg 5 dager i uka, litt etter som, noen uker har de ekstra med fridager.. En normal dag med ungene i bhg: Står opp, ordner ungene og meg selv, spiser frokost, pakker bhg sakene, går 3-4 km til bhg (alt etter hvilke rute jeg velger) leverer ungene der, går til butikken og handler det vi skulle trenge der, går hjem med matvarer, rydder opp etter morgen lek/frokost, ordner annet av husarbeid (fordeler det utover hele uka for å klare alt om dagen) Tegner litt, leser bok, sitter litt her, ordner med det som trengs av middag, så det bare er å varme når jeg henter ungene (har litt pause mellom alt jeg gjør) så går jeg 3-4 km og henter hjem ungene igjen, går ca 12-18 km pr dag. Kommer hjem, varmer opp middag mens jeg snakker med ungene om dagen deres, leker med de, spiser middag, leker mer med de, dusjer de og legger de, rydder og ordner etter middag/lek, koster gulvene, så er det tid for å slappe av og samle inn energi til neste dag, dusje og sove.. Noen dager har jeg ekstra overskudd, hvor jeg går ekstra med turer, eller trener litt ellers, og noen dager har jeg såpass med smerter og lignende, at jeg sitter/ligger rolig fra jeg har levert ungene, til jeg henter de hjem. Legen nå til uka, da blir det nok å søke AAP hørtes det ut til, så jeg får utredet hva som feiler meg, så får man håpe svaret på det vil føre meg tilbake i arb.livet.. Kjedelig å gå hjemme slik... Jeg har ikke noe med det, men var du ikke gift/samboer? Anonymous poster hash: eea4c...b9f
<3Barn&Engler<3 Skrevet 19. juli 2015 #29 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er såkalt ufrivillig hjemmeværende nå, mistet jobben tidligere i år, og har nå en kropp som ikke vil samarbeide pga smerter.. Ungene går i bhg 5 dager i uka, litt etter som, noen uker har de ekstra med fridager.. En normal dag med ungene i bhg: Står opp, ordner ungene og meg selv, spiser frokost, pakker bhg sakene, går 3-4 km til bhg (alt etter hvilke rute jeg velger) leverer ungene der, går til butikken og handler det vi skulle trenge der, går hjem med matvarer, rydder opp etter morgen lek/frokost, ordner annet av husarbeid (fordeler det utover hele uka for å klare alt om dagen) Tegner litt, leser bok, sitter litt her, ordner med det som trengs av middag, så det bare er å varme når jeg henter ungene (har litt pause mellom alt jeg gjør) så går jeg 3-4 km og henter hjem ungene igjen, går ca 12-18 km pr dag. Kommer hjem, varmer opp middag mens jeg snakker med ungene om dagen deres, leker med de, spiser middag, leker mer med de, dusjer de og legger de, rydder og ordner etter middag/lek, koster gulvene, så er det tid for å slappe av og samle inn energi til neste dag, dusje og sove.. Noen dager har jeg ekstra overskudd, hvor jeg går ekstra med turer, eller trener litt ellers, og noen dager har jeg såpass med smerter og lignende, at jeg sitter/ligger rolig fra jeg har levert ungene, til jeg henter de hjem. Legen nå til uka, da blir det nok å søke AAP hørtes det ut til, så jeg får utredet hva som feiler meg, så får man håpe svaret på det vil føre meg tilbake i arb.livet.. Kjedelig å gå hjemme slik... Jeg har ikke noe med det, men var du ikke gift/samboer? Anonymous poster hash: eea4c...b9f Samboer ja, har skrevet hva en normal dag er når han er på jobb, borte 2 uker i strekk.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #30 Skrevet 19. juli 2015 Dere her inne er jaggu noen merkelige skapninger! Er man hjemmeværende så er man lat og udugelig. Er man aktiv og positiv til tross for sykdom så er jaggu det galt også og det er jo så klart synd på barn. Huff, nei har nettopp begynt og lese litt her innimellom men tror jaggu jeg skal glemme hele denne siden gitt. Makan. Hi Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Ikke la dere provosere, damer, det er nok fru Å som er tilbake. Dette er klassisk for ham. Anonymous poster hash: 763f5...85c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #31 Skrevet 19. juli 2015 Hva gjør dere hele dagen??? Jeg skjønner ikke hva dere fyller tiden med, jeg hadde kjedet meg noe forferdelig. Selv jobber jeg 100 %, studerer 100 %, følger opp 2 barn i tidlig skolealder, er fotballtrener for ene laget til ungene, styrer husarbeid da jeg er perfeksjonist så jeg må ta det selv, trener 4 dager i uka hjemme pluss at jeg har ett "prosjekt" på instagram der jeg driver å bygger opp en interiorprofil fordi det er min hobby. Elsker å ha masse å gjøre. Jeg har også to kroniske diagnoser men får medisiner for dette. Så hva fyller dere som er hjemmeværende dagene med? Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Minus jobben og studiene kan vel husmødre gjøre alt det andre du driver med? Hvis du legger til en time TV-tid og hjemmelagd mat er det jo en full dag det. Anonymous poster hash: aa0d7...986
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #32 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er ikke hjemmeværende, men har ikke noe problem med å se at man kan fylle dagene. En skikkelig middag kan fort ta 1-2 timer å lage. Vaske, rydde, stelle hage, trene og en hobby, skulle fint klart å fylle dagene. Lære et språk eller å spille gitar. Lista er lang om man klarer å se mulighetene. Anonymous poster hash: 62aa5...a5a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #33 Skrevet 19. juli 2015 Hva gjør dere hele dagen??? Jeg skjønner ikke hva dere fyller tiden med, jeg hadde kjedet meg noe forferdelig. Selv jobber jeg 100 %, studerer 100 %, følger opp 2 barn i tidlig skolealder, er fotballtrener for ene laget til ungene, styrer husarbeid da jeg er perfeksjonist så jeg må ta det selv, trener 4 dager i uka hjemme pluss at jeg har ett "prosjekt" på instagram der jeg driver å bygger opp en interiorprofil fordi det er min hobby. Elsker å ha masse å gjøre. Jeg har også to kroniske diagnoser men får medisiner for dette. Så hva fyller dere som er hjemmeværende dagene med? Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Føler du deg bedre etter å ha forherliget deg selv? Anonymous poster hash: ff917...372
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #34 Skrevet 19. juli 2015 Savner å være hjemme, hadde nok å henge fingrene i ja. Hvis man ikke få tiden til å gå hjemme, så lurer jeg på hva man da gjør. Klart ligger en på sofaen hele dagen, så forstår jeg hvorfor man lurer.. Anonymous poster hash: 5a9af...af6
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #35 Skrevet 19. juli 2015 Savner å være hjemme, hadde nok å henge fingrene i ja. Hvis man ikke få tiden til å gå hjemme, så lurer jeg på hva man da gjør. Klart ligger en på sofaen hele dagen, så forstår jeg hvorfor man lurer.. Anonymous poster hash: 5a9af...af6 Om jeg føler meg bedre en de som suller hjemme uten å bidra til noe fornuftig? Ja helt klart! Blir lite skatt til velferdsstaten av å sitte på rompa hjemme. Om jeg føler meg bedre enn de som sitter i sofan å stapper i seg godteri isteden for å spise ren mat og trene? Ja helt klart. Bedre form, bedre helse og mindre utgifter for helsenorge. Barna mine vil ha spreke foreldre lenger enn de som er late. Enda jeg har kroniske fysiske diagnoser! Om jeg føler meg bedre enn de foreldrene som bare sitter på sidelinjen og ikke bidrar med en dritt for at barna skal få et fritidstilbud? Absolutt! Hadde det ikke vært for meg og andre ildsjeler så hadde ikke barna deres hatt noe tilbud. Om jeg føler meg bedre enn de som knapt nok har fullført videregående? Ja helt klart. Kunnskap er makt! Hi. Anonymous poster hash: 0007e...bb2
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #36 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!! Anonymous poster hash: eea4c...b9f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #37 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!! Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #38 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!! Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver. I call bs. Anonymous poster hash: ff917...372
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #39 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er såkalt ufrivillig hjemmeværende nå, mistet jobben tidligere i år, og har nå en kropp som ikke vil samarbeide pga smerter.. Ungene går i bhg 5 dager i uka, litt etter som, noen uker har de ekstra med fridager.. En normal dag med ungene i bhg: Står opp, ordner ungene og meg selv, spiser frokost, pakker bhg sakene, går 3-4 km til bhg (alt etter hvilke rute jeg velger) leverer ungene der, går til butikken og handler det vi skulle trenge der, går hjem med matvarer, rydder opp etter morgen lek/frokost, ordner annet av husarbeid (fordeler det utover hele uka for å klare alt om dagen) Tegner litt, leser bok, sitter litt her, ordner med det som trengs av middag, så det bare er å varme når jeg henter ungene (har litt pause mellom alt jeg gjør) så går jeg 3-4 km og henter hjem ungene igjen, går ca 12-18 km pr dag. Kommer hjem, varmer opp middag mens jeg snakker med ungene om dagen deres, leker med de, spiser middag, leker mer med de, dusjer de og legger de, rydder og ordner etter middag/lek, koster gulvene, så er det tid for å slappe av og samle inn energi til neste dag, dusje og sove.. Noen dager har jeg ekstra overskudd, hvor jeg går ekstra med turer, eller trener litt ellers, og noen dager har jeg såpass med smerter og lignende, at jeg sitter/ligger rolig fra jeg har levert ungene, til jeg henter de hjem. Legen nå til uka, da blir det nok å søke AAP hørtes det ut til, så jeg får utredet hva som feiler meg, så får man håpe svaret på det vil føre meg tilbake i arb.livet.. Kjedelig å gå hjemme slik... Dersom du går 12-18 km hver dag kan du nok finne deg en jobb også. Ikke mange syke som klarer gå så langt hver dag. Anonymous poster hash: f2998...467
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #40 Skrevet 19. juli 2015 Hahahaha! Hva slags utdanning du går i 100% som bare er på to timer x5 pr uke??? Anonymous poster hash: 12f78...1be
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #41 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!! Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.I call bs. Anonymous poster hash: ff917...372 Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer. Anonymous poster hash: 0007e...bb2
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #42 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!!Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer 2 timer pr dag og kaller det 100 %? Anonymous poster hash: 7967c...aa8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #43 Skrevet 19. juli 2015 Hva er det du studerer da, hi Anonymous poster hash: 12f78...1be
*Miss Marple* Skrevet 19. juli 2015 #44 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!!Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.I call bs.Anonymous poster hash: ff917...372 Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Det blir nok et savn for oss alle.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #45 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!!Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.I call bs.Anonymous poster hash: ff917...372 Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Det blir nok et savn for oss alle. Fnis 🙊 Anonymous poster hash: 2837f...792
Ooops I did it AGAIN Skrevet 19. juli 2015 #46 Skrevet 19. juli 2015 Vel, er ikke hjemmeværende til vanlig. Jobber 100%+, men er i permisjon for tiden. Og får ikke gjort en dritt. Babyen krever meg hele dagen og jeg får ikke engang husarbeidet unna. Fikk gjort mye mer før sistemann kom, til tross for 100% jobb. Det er, helt ærlig, mye mer slitsomt å være hjemme enn på jobb. (Heldige mannen min...)
Hjertefru Skrevet 19. juli 2015 #47 Skrevet 19. juli 2015 Det er jo flott for deg at du har så stor arbeidskapasitet hi. Du er sikkert et flott forbilde for barna, og det er jo prisverdig at du bidrar til samfunnet med å betale skatt osv. Men du høres lite ydmyk ut, du bør tenke litt på at ikke alle har en slik kapasitet som deg. Selv jobber jeg for tiden fullt og har fire barn. Men har jobbet redusert i perioder, merker da at jeg får fulgt opp ungene på en bedre måte Og at det er en helt annen ro i heimen. Så kom ikke å si at hjemmeværende kvinner ikke gjør en samfunnsnyttig innsats, det stemmer ikke. Det finnes også en del damer som har innsett at de ikke greier å jobbe fullt samtidig som de har unger, pga at de har helsemessige begrensninger. Fulltidsjobb over tid vil drive dem over på uføretrygd. I stedet velger de å ha en deltidsstilling de greier å stå i. Da synes jeg det er urettferdig at de skal få pes fra sånne som deg, når de på den måten sparer samfunnet for utgifter. Det er vel ikke noe problem å fylle dagene med noe nyttig og meningsfullt når man er hjemmeværende, det blir jo hva man gjør det til.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #48 Skrevet 19. juli 2015 Hahahaha! Hva slags utdanning du går i 100% som bare er på to timer x5 pr uke??? Anonymous poster hash: 12f78...1be Skulle jeg også likt å visst. Hilsen ei som tok studie hvor vi ble informert om at professorene la til grunn 50 timers studieuke når de la opp semesteret. Anonymous poster hash: d96b2...00b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #49 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er manisk depressiv. Jeg har kronisk migrene og kronisk tensjonshodepine som gjør meg utmattet lenge før middagen er på bordet.Jeg har nå for tiden en nyfødt å ta meg av, en baby som sover knappe 6-8 timer om dagen, fordelt på 10-60 minutters dupper, i tillegg til en toåring som har ferie fra barnehagen. Sier seg vel selv at jeg har hendene fulle akkurat nå, synes jeg... Men ellers så gjør jeg husarbeid, jeg sørger for at ting er rent og ryddig, vi har rene klær i skapet og mat i skapene. Jeg ser litt på tv, leser bok, sitter på pc - slapper av. Jeg trenger å slappe av for å kunne klare meg gjennom dagene, i det lange løp (nå har jeg ikke sjans i havet til å slappe av, og det går jo - for en periode). Jeg prøver å gå turer hver dag, turer hvor jeg ikke skal noe sted, jeg bare går uten mål og mening. Skulle gjerne vært som deg, men det er jeg ikke. Jeg liker ikke ha hundre baller i luften samtidig, jeg klarer det heller ikke. Jeg blir stresset - ikke av det gode stresset - jeg havner rett og slett i kjelleren om jeg stresser. Anonymous poster hash: 76404...83c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #50 Skrevet 19. juli 2015 Hvordan kan du jobbe 100% og studere 100% og gjøre alt det andre su gjør? Klokkeslettene please!! Anonymous poster hash: eea4c...b9f På jobb fra 08.00 - 16.00 Hjemme 16.30 Middag ca 17.30 hvis det er treninger og kamp så tar vi noe kjapt så tar vi middag som kveldsmat Lekser og kos med barna frem til 20.00 Kveldsmat og kveldstell og barna i seng 20.30 20.30 - 21.30 husarbeid og trening annen hver kveld 21.30 - 23.30 studier i perioder med eksamen blir det mer og da er det unntakstilstander 23.30 - 00.30 avslapping med gubben før vi legger oss. Innimellom så tar jeg instagram som er min hobby. Tar det når jeg har en pause fra noe annet. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Du studerer ikke fulltid. Det er forøvrig en helt usaklig timeplan du beskriver.I call bs. Anonymous poster hash: ff917...372 Jo jeg studerer fulltid da jeg tar studiet på vanlig tid som om man går fulltid på skolen! Hva du og andre her inne tror på er ikke av interesse. Men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kaste bort tid her inne mer. Nå kommer det ikke flere svar fra meg, så kan dere sitte her inne med pjattet deres. Makan til slarve kjerringer. Anonymous poster hash: 0007e...bb2 Slarvekjerringer. Stygg orddeling. Hadde forventet bedre av en superkvinne som deg 😂 Anonymous poster hash: ff917...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå