Gå til innhold

Dere som er hjemmeværende...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere hele dagen??? Jeg skjønner ikke hva dere fyller tiden med, jeg hadde kjedet meg noe forferdelig.

Selv jobber jeg 100 %, studerer 100 %, følger opp 2 barn i tidlig skolealder, er fotballtrener for ene laget til ungene, styrer husarbeid da jeg er perfeksjonist så jeg må ta det selv, trener 4 dager i uka hjemme pluss at jeg har ett "prosjekt" på instagram der jeg driver å bygger opp en interiorprofil fordi det er min hobby. Elsker å ha masse å gjøre.

Jeg har også to kroniske diagnoser men får medisiner for dette.

 

Så hva fyller dere som er hjemmeværende dagene med?

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da faen til skryt på deg da.

Du virker usympatisk.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Skrevet

Grusomt til skryt på deg i dag da også så nedvergende mot de som er hjemmeværende...

Ikke alle har den trangen etter å fylle ett tom rom som deg.

Jobber selv 100% og trenger ikke å gni det inn til folk om alt jeg bruker tiden min på i tillegg.

 

Anonymous poster hash: 4132e...504

Skrevet

Det var da faen til skryt på deg da.

Du virker usympatisk.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Ehhh... Okei. Jeg er langt unna usympatisk, de fleste liker meg og synes jeg er en positiv og blid dame. Men kan du kanskje svare på spørsmålet mitt isteden for å slenge dritt? Tusen takk

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Skrevet

 

Det var da faen til skryt på deg da.

Du virker usympatisk.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Ehhh... Okei. Jeg er langt unna usympatisk, de fleste liker meg og synes jeg er en positiv og blid dame. Men kan du kanskje svare på spørsmålet mitt isteden for å slenge dritt? Tusen takk

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

I tillegg tenker jeg at det er synd på ungene dine for du kan umulig bruke noe særlig tid på de.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Skrevet

Ro ned levra, Tårnfrid :danse:



Anonymous poster hash: fc0ed...e8a
Skrevet

 

 

Det var da faen til skryt på deg da.

Du virker usympatisk.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Ehhh... Okei. Jeg er langt unna usympatisk, de fleste liker meg og synes jeg er en positiv og blid dame. Men kan du kanskje svare på spørsmålet mitt isteden for å slenge dritt? Tusen takk

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

I tillegg tenker jeg at det er synd på ungene dine for du kan umulig bruke noe særlig tid på de.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Fra vi kommer hjem fra jobb til de legger seg så går tiden med dem. De er med på å lage middag, jeg hjelper de med lekser, vi er på fritidsaktiviteter sammen og ellers er vi ute å leker. Så de er det ikke noe synd på vet du 😊

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Skrevet

Er ADHD en av diagnosene?

 

Anonymous poster hash: fab44...084

Skrevet

Dere her inne er jaggu noen merkelige skapninger! Er man hjemmeværende så er man lat og udugelig. Er man aktiv og positiv til tross for sykdom så er jaggu det galt også og det er jo så klart synd på barn. Huff, nei har nettopp begynt og lese litt her innimellom men tror jaggu jeg skal glemme hele denne siden gitt. Makan. Hi

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Skrevet

Jeg har to skolebarn og to barnehagebarn. De to yngste går i barnehage 3 dager i uken. Skolebarna går ikke på sfo, og en dag i uken har de skolefri fordi skolen har fire lange dager og en fridag i uka.  Om ettermiddagen er jeg fullt opptatt med leksehjelping, kjøring til venner/fritidsaktiviteter og middagslaging. 3 dager i uka er jeg helt alene hjemme ca. 5 timer, om jeg tar bort tiden det tar å kjøre til og fra barnehage/skole. Den tiden bruker jeg på å handle, gjøre husarbeid, hagearbeid og slappe av. Ikke sjelden har jeg ett eller annet lett oppussingsprosjekt på gang. Med stort hus er det alltid et rom som trenger oppgraderinger og justering. Jeg er også perfeksjonist, så jeg bruker nok mer tid en gjennomsnittet på husarbeid og f.eks gaveinnkjøp, kalendergaver, ferieplanlegging osv. Jeg liker å ha noe å gjøre hele tiden, og hodet mitt er fullt av ting jeg gjerne skulle hatt tid til å gjøre med en gang, men ikke rekker på den tiden. Vi spiser lavkarbo, så maten må ofte lages fra bunn, matlaging liker jeg ikke, men alt annet koser jeg meg med. Er ytterst sjelden jeg kjeder meg, og liker å legge meg med følelsen av at jeg har fått gjort mye når jeg legger meg om kvelden. 

Skrevet

Er ADHD en av diagnosene?

 

Anonymous poster hash: fab44...084

Nei. Hi.

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Skrevet

Du kan jo prøve å innbill deg at du tilbringer nok tid sammen med barna dine når du jobber 100 % og studerer 100 % i tillegg til å holde huset strøkent. Døgnet har vel ikke flere timer for deg enn for andre? Eller sover du ikke heller?

 

Jeg jobber 100 %, men reagerer på tonen i innlegget ditt. Om du forventer hyggelige svar kan det være lurt å vise en viss respekt for den gruppen du henvender deg til.

 

Anonymous poster hash: 7967c...aa8

Skrevet

 

 

 

Det var da faen til skryt på deg da.

Du virker usympatisk.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Ehhh... Okei. Jeg er langt unna usympatisk, de fleste liker meg og synes jeg er en positiv og blid dame. Men kan du kanskje svare på spørsmålet mitt isteden for å slenge dritt? Tusen takk

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

I tillegg tenker jeg at det er synd på ungene dine for du kan umulig bruke noe særlig tid på de.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Fra vi kommer hjem fra jobb til de legger seg så går tiden med dem. De er med på å lage middag, jeg hjelper de med lekser, vi er på fritidsaktiviteter sammen og ellers er vi ute å leker. Så de er det ikke noe synd på vet du 😊

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Ve du hva. NOE her er løgn. For DU kan umulig klare dette. Eller sover du kanskje ikke?

Skjønner ikke hva du egentlig prøver på. Uansett så er innlegget ditt jævelig stusselig.

SÅ, hva er løgn? Jeg gjetter at det første innlegget er sterkt overdrevet.

 

Anonymous poster hash: 2837f...792

Skrevet

Jeg er alene med 4 barn, (3 er skolebarn) med alt det fører med seg av oppfølging, lekser og aktiviteter/sosiale ting. Jeg har også flere fysiske diagnoser, hvorav 3 er kroniske.

 

Hverdagen går med til husarbeid, oppfølging av barn samt en deltidsjobb hvor jeg jobber hjemmefra. I tillegg til dette driver jeg det lokale barnekoret, samt at jeg akkurat nå jobber med å arrangere en stor konsert med over 250 påmeldte korister, solister og musikere. 

 

Og når jeg tenker etter så er jeg rimelig sikker på at pappaen min er sterkere enn din  :balltre:

 

Beklager, men klarer ikke tro at du har et SÅ tett skjema til daglig. Ikke uten at det går på bekostning av noe eller at du overdriver noe voldsomt.. 

Hvordan går det med karakterene oppi dette hektiske tidsskjemet?

Og trening 4 ganger i uka, snakker vi 1 time zumba i stua etter ungene er i seng? 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 663e6...132
Skrevet

Må nesten sitere Elsker Livet på hennes post, bortsett fra at jeg kun har 2 barn og jeg har ca 4 timer , 3 dager i uka å gjøre de tingene på. Neste år skal jeg melde meg opp til frivillig på gamlehjemmet her en dag i uka da vil minste ha 4 dager i bhg istedetfor 3.

 

Anonymous poster hash: 9aa1c...96f

Skrevet

Uff, hi... Måten du skrev dette innlegget på gjør at det virker som om du trenger bekreftelse på hvor flink du er....

 

Jeg har også kroniske sykdommer, jobber og studerer fulltid, er trener for et lag, følger opp de tre barna mine, gjør alt husarbeid (mest pga lat mann), men hadde ikke falt meg inn å skrive et innlegg om det..

 

Jaja, joda du er kjempeflink...

 

Anonymous poster hash: af39a...0bf

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg driver med musikkopplæring av barn noen timer hver uke, og har en deltidsstilling der jeg jobber noen timer hjemmefra i mnd. alt etter behov og/eller når det passer. Jeg bruker også noen timer på å sove og å ivareta personlig hygiene. Ca. en gang i uka besøker jeg venner på kveldstid, og så liker jeg å bruke tid sammen med mannen, enten driver vi med musikk, bare prater eller gjør noe hus/hagerelatert.

Skrevet

Hva gjør dere hele dagen??? Jeg skjønner ikke hva dere fyller tiden med, jeg hadde kjedet meg noe forferdelig.

Selv jobber jeg 100 %, studerer 100 %, følger opp 2 barn i tidlig skolealder, er fotballtrener for ene laget til ungene, styrer husarbeid da jeg er perfeksjonist så jeg må ta det selv, trener 4 dager i uka hjemme pluss at jeg har ett "prosjekt" på instagram der jeg driver å bygger opp en interiorprofil fordi det er min hobby. Elsker å ha masse å gjøre.

Jeg har også to kroniske diagnoser men får medisiner for dette.

 

Så hva fyller dere som er hjemmeværende dagene med?

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Lurer på hva slags komplekser du sliter med som følte du var nødt til å skrive et så selvforherligende innlegg om streberlivet ditt?

 

Du kunn kortet hele innlegget ned til f.eks:

Hva fyller dere hjemmeværende dagene deres med?

 

Anonymous poster hash: 58502...98d

Skrevet

Kun 2 stk som faktisk har svart på spørsmålet... Helt utrolig for en gjeng her inne!

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Skrevet

Kun 2 stk som faktisk har svart på spørsmålet... Helt utrolig for en gjeng her inne!

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Da fikk du kanskje svar på hva hjemmeværende mødre driver med, HI. De tuller med usympatiske damer som deg ;)

 

Anonymous poster hash: d3ac9...8c0

Skrevet

Kun 2 stk som faktisk har svart på spørsmålet... Helt utrolig for en gjeng her inne!

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Og du forstår fremdeles ikke at det er pga den nedlatende måten du stilte spørsmålet på...

 

Jeg kan ikke tenke meg en eneste grunn til å svare på spørsmål fra fork som "snakker" til meg på den måten du gjør i hovedinnlegget.

 

Anonymous poster hash: 58502...98d

Skrevet

Jeg var hjemmeværende noen år, og det var mer enn nok å finne på. Pusset opp, trente, hadde barna mye hjemme fra barnehagen, lagde mye mat fra bunnen og gjorde meg flid med gaveinnkjøp/kalendere/håndarbeid osvosv. Inviterte ofte andre barn hjem, og arrangerte mye gøy for barna, feks juleverksted med pepperkakebaking, hagefest med grilling og lek i bassenget. Hadde sjeldent kjedelige dager, og det var alltid en unge eller tre som var syke. Vi var dessuten veldig mye ute å reiste, viktig å benytte tiden før skolestart (hadde en som begynte på skolen i løpet av de årene). Vi var verden rundt, og det har gitt minner for livet. Var hjemme i tre år, og jeg er veldig glad jeg tok meg den tiden mens ungene var små. Tapte ikke noe på det, for var ansatt i mannens firma med noen småoppgaver og full pensjonsdekning.

Nå er jeg tilbake i jobben som avdelingsleder, men jobber fortsatt redusert (80%). Angrer absolutt ikke på min tid som hjemmeværende. Er veldig takknemlig for at vi fikk den perioden.

 

Anonymous poster hash: b028a...868

Skrevet

Kun 2 stk som faktisk har svart på spørsmålet... Helt utrolig for en gjeng her inne!

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Ville ikke ha betegnet brukerne av dib som en gruppe, heller et aggregat.

 

Anonymous poster hash: bb1c3...f55

Skrevet

Jeg er såkalt ufrivillig hjemmeværende nå, mistet jobben tidligere i år, og har nå en kropp som ikke vil samarbeide pga smerter..

Ungene går i bhg 5 dager i uka, litt etter som, noen uker har de ekstra med fridager..

 

En normal dag med ungene i bhg:

Står opp, ordner ungene og meg selv, spiser frokost, pakker bhg sakene, går 3-4 km til bhg (alt etter hvilke rute jeg velger) leverer ungene der, går til butikken og handler det vi skulle trenge der, går hjem med matvarer, rydder opp etter morgen lek/frokost, ordner annet av husarbeid (fordeler det utover hele uka for å klare alt om dagen) Tegner litt, leser bok, sitter litt her, ordner med det som trengs av middag, så det bare er å varme når jeg henter ungene (har litt pause mellom alt jeg gjør) så går jeg 3-4 km og henter hjem ungene igjen, går ca 12-18 km pr dag. Kommer hjem, varmer opp middag mens jeg snakker med ungene om dagen deres, leker med de, spiser middag, leker mer med de, dusjer de og legger de, rydder og ordner etter middag/lek, koster gulvene, så er det tid for å slappe av og samle inn energi til neste dag, dusje og sove.. Noen dager har jeg ekstra overskudd, hvor jeg går ekstra med turer, eller trener litt ellers, og noen dager har jeg såpass med smerter og lignende, at jeg sitter/ligger rolig fra jeg har levert ungene, til jeg henter de hjem.

 

Legen nå til uka, da blir det nok å søke AAP hørtes det ut til, så jeg får utredet hva som feiler meg, så får man håpe svaret på det vil føre meg tilbake i arb.livet..

Kjedelig å gå hjemme slik...

Skrevet

Kun 2 stk som faktisk har svart på spørsmålet... Helt utrolig for en gjeng her inne!

 

Anonymous poster hash: 0007e...bb2

Men du svarer heller ikke på spørsmålene du får?

 

Og hvis du er SÅ oppgitt over oss er du hjertelig velkommen til å forsvinne fra forumet. Hvorfor vil du bruke av din dyrebare tid på hjemmeværende latsabbet, egentlig?

 

 

Anonymous poster hash: 7967c...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...