Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lykke til ikkedytt :) og til deg Mw23 når din tur kommer :)

Her sover frøkna i senga med oss, som regel limt inntil puppen min. Var overhodet ikke slik vi planla det, men hun eoer seg ikke på annen måte. Vi har sprinkelsenga klin inntil senga vår, men den er ikke blitt brukt enda. Prøver å venne henne til å sove i babynest, men det funker bare innimellom. Synes også det er utrygt at hun sover slik hun gjør nå, men det er enten det eller ikke søvn i det hele tatt pr nå. Her er frøkna 2 uker imårra så håper det går seg til etterhvert, tidlig enda :)

Fortsetter under...

Har alle i gruppa her født uten om meg nå? 😂 Uff, termin i morgen :)

Jeg har ikke født enda, men blir satt i gang i morgen. :) (11 dager på overtid)
Åh, lykke til 😀
Tusen takk. :) Lykke til du også. Ikke noe gøy å vente! :P

Takk 😀 Nei, er ikke det! Begynner å bli veldig utålmodig nå merker jeg! 😳

Lykke til ikkedytt :) og til deg Mw23 når din tur kommer :)

Her sover frøkna i senga med oss, som regel limt inntil puppen min. Var overhodet ikke slik vi planla det, men hun eoer seg ikke på annen måte. Vi har sprinkelsenga klin inntil senga vår, men den er ikke blitt brukt enda. Prøver å venne henne til å sove i babynest, men det funker bare innimellom. Synes også det er utrygt at hun sover slik hun gjør nå, men det er enten det eller ikke søvn i det hele tatt pr nå. Her er frøkna 2 uker imårra så håper det går seg til etterhvert, tidlig enda :)

Omtrent som hos oss dette, Mumua:-) Vi har nok litt mer hell med babynestet, men sprinkelsenga er foreløpig kastet ut av soverommet igjen, hehe. De er så små enda, at søvn trumfer det som er "riktig" og planlagt. Plutselig er de i egen seng:-)

Min lille jente er fortsatt kjemperolig det meste av tiden, men denne helgen har hun slitt med magevondt, stakkar. Tror det skyldes at jeg spiste kebab. Hun strever sånn med å bæsje, og det er enormt mye lyder fra magen. Hun illskriker heldigvis ikke, men merker at hun er utilpass, sover dårlig og sparker mye med beina. Håper hun får det bedre snart<3

Lykke til ikkedytt og mw23, håper dere er i mål veldig snart begge to!

Her ligger lillegutt inntullet i et lett fleeceteppe når vi ammer om natta, da blir ikke temperaturovergangen så stor at han våkner når jeg flytter han. Så som oftest sover han i sprinkelsenga. Her er det mer det å rape som er problemet på natt. Har funnet ut at det beste er å ikke ta han opp for å rape med mindre han gir signaler om at det er nødvendig.

Her sover hun i en vugge ved siden av sengen, driver og øver oss på å ligge og amme.. Sover 3-4t og har gjerne en våken periode etter det på natta 😳 Våkner fra 3-4 og holder det gående til mellom 5 og 7.. 🙈 Vært så sykt sår at alt gjør vondt når jeg har ammet!😳 Men nå begynner den ene puppen og bli litt bedre, heldigvis.. Så her har det gått i skjold til og fra.. ☺️

Annonse

26. oktober 23:54 kom den lille gutten vår. :) Han er 51 cm og veier 3654 gram. Han ble hjulpet ut med sugekopp og jeg ble klippet. Slapp heldigvis unna de verste riftene. Er i det hele tatt ganske fornøyd med fødselen. :) Nå koser vi oss masse på sykehuset. :)

Jeg leste i går at fullammede barn ikke har behov for å rape da de ikke sluker så mye luft.. Som regel.. At det ikke var behov for å ta dem opp for en rap på natten. I natt gjorde jeg ikke det, og vi har sovet godt hele natta, oppe 1 gang for mat I ca 1t også sovnet hun med en gang igjen 😃 Vanligvis så våkner hun opp når jeg skal få den rapen ut og da er hun fort våken i 2-4t 😳

Ting går så bra her at det er helt rart. Den verste blødningen ser ut til å være over, skorpen etter morkaken har kommet ut og stingene gror veldig fint. Fortsatt litt øm da.

Gutten veide 3654g da han kom for en uke siden, gikk ned 50g det første døgnet, og nå veier han 4055g. Jeg er verken sår eller har melkespreng, ingen barseltåret og mer enn nok søvn.

Føler meg urettferdig heldig. En uke siden fødselen.

Ting går så bra her at det er helt rart. Den verste blødningen ser ut til å være over, skorpen etter morkaken har kommet ut og stingene gror veldig fint. Fortsatt litt øm da.

Gutten veide 3654g da han kom for en uke siden, gikk ned 50g det første døgnet, og nå veier han 4055g. Jeg er verken sår eller har melkespreng, ingen barseltåret og mer enn nok søvn.

Føler meg urettferdig heldig. En uke siden fødselen.

Syns ikke det er noe urettferdig med det, ikkedytt! Så fint å høre at det går så bra med dere:-)

Jenta mi har blitt tre uker nå, og her er det litt mer uro nå enn rett etter fødsel. Helt naturlig, og fortsatt milevis unna det som var med storebror og kolikken hans. Har begynt med Minifom for å se om det hjelper litt på luft, og foreløpig ser det veldig lovende ut:-) Ammingen går veldig fint, bortsett fra en ting: vesla legger ikke lenger på seg så mye som hun skal. Vi må på ekstraveiinger på HS, og forhåpentligvis løser det seg snart. Jeg har en mistanke om at hun er som storebror, han droppet på percentilskjemaet til han til slutt stabiliserte seg på den nederste kurven. Han var kun 8 kg som ettåring, så ingen kjempe. Antakelig er lillesøster også slik. Men greit å følge opp! Nattesøvnen går heldigvis fortsatt bra, mat en eller to ganger og hodt med søvn i mellom:-)

Annonse

Her er det snart 3 uker siden fødsel for min del og det har vært en tøff tid med lite søvn, gråt, gleder og andre plager. Det tar tid å bli kjent med et nytt menneske :) Men vi lever begge ennå og lilkegutt legger godt på seg. Han er ennå så liten men det er rart å møte babyer som er 2-6 måneder å se hvor stor han skal bli innen kort tid! Prøver å nyte denne tiden, men med lite søvn må jeg innrømme at det til tider er vanskelig.. Dere er heldige som ikke har hatt mye styr etter fødsel :)

Har dere alle fått til amming? Her sliter jeg med det ene brystet. Har god produksjon men han er ikke glad i å die på dette. Vi jobber daglig med å få det til, men noen ganger orker jeg ikke mer og pumper for å gi ham melk derfra. Håper det går seg til etterhvert :)

Her er det snart 3 uker siden fødsel for min del og det har vært en tøff tid med lite søvn, gråt, gleder og andre plager. Det tar tid å bli kjent med et nytt menneske :) Men vi lever begge ennå og lilkegutt legger godt på seg. Han er ennå så liten men det er rart å møte babyer som er 2-6 måneder å se hvor stor han skal bli innen kort tid! Prøver å nyte denne tiden, men med lite søvn må jeg innrømme at det til tider er vanskelig.. Dere er heldige som ikke har hatt mye styr etter fødsel :)

Har dere alle fått til amming? Her sliter jeg med det ene brystet. Har god produksjon men han er ikke glad i å die på dette. Vi jobber daglig med å få det til, men noen ganger orker jeg ikke mer og pumper for å gi ham melk derfra. Håper det går seg til etterhvert :)

Har dere sjekket (eventuelt vurdert å sjekke) om han har låsninger eller stive muskler i nakken? Det kan i hvert fall være medvirkende årsak til at han ikke liker ene siden så godt.

Har dere sjekket (eventuelt vurdert å sjekke) om han har låsninger eller stive muskler i nakken? Det kan i hvert fall være medvirkende årsak til at han ikke liker ene siden så godt.
Nei, har ikke sjekket dette, men tror ikke det er problemet. Har hatt ham liggende i tvillinggrep på den siden, som er den samme stillingen som for det andre brystet, i tillegg til å prøve "vanlig" ammestilling. Tror dessverre bare han har funnet seg en favoritt, for er dessverre ikke lik knop på begge sider :(

Nei, har ikke sjekket dette, men tror ikke det er problemet. Har hatt ham liggende i tvillinggrep på den siden, som er den samme stillingen som for det andre brystet, i tillegg til å prøve "vanlig" ammestilling. Tror dessverre bare han har funnet seg en favoritt, for er dessverre ikke lik knop på begge sider :(

Ah, ja, de får fort sin egen vilje. Håper det løser seg snart!

Hvordan har det gått med deg Mw23? Har det blitt fødsel enda?

Hadde det vært en ide å opprette en ny tråd inne på "småtroll 0-1år" , nå som så godt som alle har født?

Det går bra! Ikke no fødsel nei 😒 I skrivende stund ligger jeg nå på sykehuset og venter på og bli satt igang om jeg er moden :) fikk ballong igår som falt ut etter noen timer.

• 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere oktobermammaer? :)

Kan vel ikke kalle meg oktobermamma egentlig, men skulle jo egentlig være det og følte jeg tilhørte denne gruppa så tillater meg å svare jeg :D 

Her går det utrolig bra, tassen rundet 7500g forrige uke og har lært å rulle fra rygg til mage på begge sider. Så nå går dagene i mye rulling, samtidig som han har begynt å dra beina opp under seg når han ligger på magen for å prøve å komme seg fremover, så full fart! Også fikk han ordentlig dreis på skjea forrige uke og spiser 1-2 smaksprøver grøt + flasker grøt i løpet av en dag. Og navnefest neste uke. Vi foreldre har det også helt supert og koser oss masse! Litt problemer med leggetid om dagen bare, mistenker tenner da han i snart 1 mnd har smattet og tygd på fingrene sine :)

Hva med deg og dere da Mumua?

Så bra utvikling på småen Snekkern :) Her er småen blitt ca 3 1/2 måned gammel og holder hodet oppe i mageleie, men har ikke begynt å snu på seg. Han vipper litt til siden når han ligger på ryggen. Han vokser seg stor og sterk og man ser at han mest av alt vil opp og bevege seg så blir spent på hvor aktiv han vil bli når han er fullt mobil :)

Jeg gleder meg til å begynne med fast føde på småen og etter hvert mot sommeren slutte og amme. For min del har ammingen vært en plikt overfor småen og ikke "kos" som mange beskriver det. Jeg sleit skikkelig med ammingen i starten og holdt på å gi opp flere ganger, men fikk det til etter hvert, men koser meg ikke.

Hvor lenge sover ungen din etter at han fikk fast føde? Småen våkner nemlig hver andre time her i huset etter at det tidligere har kunne gått 3-4 timer på det lengste. Jeg begynner å bli litt sliten....

Håper det går bra med dere andre også :)

Endret av Stompen80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...