Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #26 Skrevet 8. juli 2015 Jeg ville heller hatt tid med mannen min enn at han tjente mer penger. Dere har jo tydeligvis nok penger, må dere ha mer? Betyr masse penger mer enn tid sammen? Jeg synes dere er blitt blindet av pengene...mer mer vil ha mer .. Anonymous poster hash: 80b88...94b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #27 Skrevet 8. juli 2015 Pendling og avstand for en periode er overhode ikke noe problem om en er innstilt på det. Vil faktisk si at de aller fleste godt etablerte par ville nyte godt av dette for en periode. Dette løser dere HI hvis det er noe dere begge er innstilt på. Anonymous poster hash: fc4d6...115
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #28 Skrevet 8. juli 2015 Men hvis han drar, og prøver, men etter 2 år finner ut at det ikke går, kan han da flytte tilbake til Norge, og få jobben sin tilbake? For da er det jo bare å prøve. Tenker at dere kan sikkert starte med avstand, besøke ofte. Så kan sønnen din bo 1 år hos dere, er jo en stor mulighet for han og, så 1 år hos far. Så får dere bare se hva dere gjør etter det. Og har sønnen din en veldig god far, så er det ikke noe problem om du flytter da han er 15/16 år. Jeg har selv en 14 åring, og hun er jo bare sammen med venner, mamma er ikke så viktig lenger. Anonymous poster hash: b364f...10a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #29 Skrevet 8. juli 2015 Tusen takk for alle svar:) Vi er vanligvis ikke veldig opptatt av penger, men dette er en stor sjanse, også karrieremessig for min mann. Om det ikke fungerer så kan han komme tilbake, dog til en annen jobb. Men han har nådd sin karrieretopp i Norge, for toppjobbene må han til USA eller Asia. Han har allerede reist mye til USA og også bodd der litt, det gikk bra. Vårt forhold er bunnsolid så det tenker jeg ikke på. Barnefaren vil aldri gå med på om vi flytter ett år, så det er ingen mulighet. Jeg vil heller ikke være grunnen til at mannen blir igjen her når han får en slik mulighet. Han jobber allerede mye, men vi utnytter tiden med hverandre godt. Tror faktisk han vil slite mest med savnet. Takk igjen:) Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #30 Skrevet 8. juli 2015 Ser flere her nevner at du kan pendle, 2 mnd her og der. hvordan skal du få til det? Regner med du jobber fullt selv? Anonymous poster hash: af347...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #31 Skrevet 8. juli 2015 Det går jo an å prøve å se hvordan det går? Min personlige erfaring er så som så..mannen jobber i utlandet meste av året og tjener gode penger. 1 år ble til 2 år og nå han han jobbet borte i snart 10 år. Av diverse årsaker kan ikke jeg flytte dit han jobber. Han har lovt og lovt at han skal slutte men pengene hindrer han..dvs det er viktigere for han enn noe annet. Og nå har jeg sagt stopp for godt, finn deg en jobb i norge ellers orker jeg ikke mer..men han føler seg ikke ferdig enda må vite. Anonymous poster hash: 6b6c0...51b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #32 Skrevet 8. juli 2015 Ser flere her nevner at du kan pendle, 2 mnd her og der. hvordan skal du få til det? Regner med du jobber fullt selv? Anonymous poster hash: af347...d3f Hvis mannen tjener mange millioner burde jo det fungere på et vis..? Anonymous poster hash: 6b6c0...51b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #33 Skrevet 8. juli 2015 Ser flere her nevner at du kan pendle, 2 mnd her og der. hvordan skal du få til det? Regner med du jobber fullt selv? Anonymous poster hash: af347...d3f Hvis mannen tjener mange millioner burde jo det fungere på et vis..? Anonymous poster hash: 6b6c0...51b Joda, økonomisk er det jo ikke noe problem. Men har hun tenkt å slutte og jobbe selv, for at mannen skal få oppfylle sitt karrierejag? Om det er det hun vil er det jo ikke noe problem, selvfølgelig, men vil tro de færreste damer i dag (som har utdanning og en viss karriere) ønsker å gå hjemme for å dulle kun fordi mannen skal tjene mer? Anonymous poster hash: af347...d3f
Yellow Brick Road Skrevet 9. juli 2015 #34 Skrevet 9. juli 2015 Først og fremst ville jeg ha sett på hvor langvarig dette opplegget er. Dreier det seg om to-tre år, eller er det på ubestemt tid? Dersom det er kun for en kort periode, tror jeg nok at jeg ville gjort alt jeg kunne for å få dette til å fungere på en eller annen måte. Er du helt sikker på at barnets far ikke vil være med på en ordning for å få det til? Det er jo en flott mulighet for sønnen hans også å få bo i utlandet en periode, tenk bare på hvor godt han vil lære engelsk. Med den økonomien dere vil få, bør det jo være mulig å betale for at far og ev ny familie skal kunne komme over i løpet av året for å tilbringe tid med sønnen, og sønnen kan tilbringe hele sommeren hos far. Jeg kjenner flere som har sånne ordninger. Men det må selvfølgelig kun dreie seg om en kortere periode. Eller motsatt, sønnen din blir hos far og du drar på besøk til Norge med jevne mellomrom og han er hos dere i ferien. Ellers så kunne jeg nok ha gått med på et avstandsforhold om jeg visste at det dreide seg kun om en kort tid. Men om dere er i et nytt forhold og planlegger barn, så er det kanskje vanskeligere å få det til å fungere. Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort, men jeg ville i alle fall ha tenkt meg godt om hva jeg skulle gjøre og hvordan jeg skulle få løsningen til å fungere.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #35 Skrevet 9. juli 2015 Hvilken glede får dere av 100 millioner som dere ikke får av 2? Anonymous poster hash: e9ff1...f31
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #36 Skrevet 9. juli 2015 Takk igjen for svar:) Barnefar vil aldri gå med på en slik løsning, det har han gitt klart uttrykk for tidligere. Det ville nok ikke jeg gjort om det var motsatt heller, så akkurat der er jeg enig med ham. Men, vi kommer jo selvsagt til å reise dit. Føles bare veldig trist og ikke skulle dele livet og hverdagene sammen, dog vi er mye fra hverandre nå også. Han får nok komme hjem å jobbe hjemmenifra litt og jeg pendle dit evt. Jeg kan redusere stilling evt for et par år. Dette er snakk om for kun noen få år, så blir det pendling mellom Norge og Østerrike muligens om noen år. Takk igjen dere:) Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #37 Skrevet 9. juli 2015 Jeg tenker at dette er hans valg og jeg hadde personlig latt det bli hans valg, og så støttet ham i det han velger.Hadde med andre ord ikke pushet på eller sagt noe for og imot. Hans valg. Anonymous poster hash: 2d36a...7d6 Enig. Utsikten til hundre millioner har ellers aldri fristet meg, blir bare kvalm ved tanken på en sånn honorering av noe ganske banalt. Anonymous poster hash: 3ce12...5f5
MTF Skrevet 9. juli 2015 #38 Skrevet 9. juli 2015 Dette virker som en once in a lifetime mulighet for ham, og hvis dere er innstilt på å få et langdistanseforhold til å fungere og er trygg nok på forholdet deres til at det kan det, så hadde jeg hoppet i det. Du skriver jo at han har jobb her hjemme om det ikke skulle funke. Jeg ville tatt sjansen, ellers er det mulig han (og du?) vil angre. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt å få redusert min stilling endel sliki at du kunne pendle og bo med ham i litt lengre perioder, hvis det er en mulighet i din jobb da? Jeg ville aldri gjort meg så avhengig av en mann at jeg hadde sagt opp en god jobb for at han skulle følge sine ambisjoner, men med en sånn mulighet hadde jeg nok ofret noe. Det er jo, som du skriver, en mulighet å sikre seg/dere økonomisk resten av livet, bare tenkt for en frihet det må være! Uansett om man er opptatt av penger og materielle ting, så er jo penger noe man behøver her i verden, og pengemangel skaper fryktelig mange bekymringer (ikke at det høres ut som om dere er i nærheten av den situasjonen da hi, dette er bare sånn generelt). Jeg hadde hoppet i det og forsøkt i allefall. Det er ikke sjans for at pappen til gutten din kan endre mening med tid og stunder da? At det å nekte han å bo der ett år er noe som kom mer som en umiddelbar reaksjon? Selv om jeg jo forstår ham godt, jeg kunne aldri vært uten mine barn så lenge (selv om man kan besøkes), men det hadde jo også vært en fantastisk mulighet for han også, å gå ett år på amerikansk skole. Det hadde jeg nok unnet mine barn, selv om det hadde sittet langt inne... Lykke til med avgjørelsen
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2015 #39 Skrevet 9. juli 2015 Jeg hadde pushe mannen til og dra, det finnes da tlf og nett så man kan snakke og Skype hver dag, så reiser du dit litt og kanskje han kommer til Norge i ferier etc, dette er bare logistikk!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #40 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #41 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!! Anonymous poster hash: 58971...882
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #42 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!! Anonymous poster hash: 58971...882 Hvorfor det? Er det to ting som finnes i USA så er det golddiggers, og utrolig lekre damer. Og vi vet alle hvilket hode mannen tenker med når det ikke er blitt noe på'n på et par mnd! Anonymous poster hash: 8cafc...4cb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #43 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!!Anonymous poster hash: 58971...882 Hvorfor det? Er det to ting som finnes i USA så er det golddiggers, og utrolig lekre damer. Og vi vet alle hvilket hode mannen tenker med når det ikke er blitt noe på'n på et par mnd! Anonymous poster hash: 8cafc...4cb Det sier vel litt om DIN omgangskrets! De fleste menn klarer fint å styre seg! De lar seg ikke engang friste, fordi de elsker kona si! Anonymous poster hash: 58971...882
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #44 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!! Anonymous poster hash: 58971...882 Hvorfor det? Er det to ting som finnes i USA så er det golddiggers, og utrolig lekre damer. Og vi vet alle hvilket hode mannen tenker med når det ikke er blitt noe på'n på et par mnd! Anonymous poster hash: 8cafc...4cb Oj, oj! Snakk om å generalisere Har du i det hele tatt vært i USA eller baserer du dette intelligente utsagnet basert på realityshow og såpeserier som du tror viser virkeligheten? Anonymous poster hash: a16d3...bbe
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #45 Skrevet 9. juli 2015 1 mill er sykt mye penger det også da. Anonymous poster hash: 479ea...7ba Nei, det er det strengt tatt ikke... Anonymous poster hash: f1886...007
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #46 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!! Anonymous poster hash: 58971...882 Og du er en smarting? Bare ved å være på dette forumet beviser at du er minst like teit som meg. MINST! Lev godt i din naive verden lille venn. Anonymous poster hash: 755b0...cf3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #47 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!!Anonymous poster hash: 58971...882 Og du er en smarting? Bare ved å være på dette forumet beviser at du er minst like teit som meg. MINST! Lev godt i din naive verden lille venn. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Hjelpes.... Anonymous poster hash: 58971...882
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #48 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!!Anonymous poster hash: 58971...882 Og du er en smarting?Bare ved å være på dette forumet beviser at du er minst like teit som meg. MINST! Lev godt i din naive verden lille venn. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Hjelpes.... Anonymous poster hash: 58971...882 Ja det kan du si. 🙊 Anonymous poster hash: 755b0...cf3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #49 Skrevet 9. juli 2015 Første tenkte jeg, hun her elsker pengene og ikke mannen. Noe med måten du uttrykker deg på som gjør deg mindre tiltrekkende. Om han flytter til USA er muligheten for at han på et eller annet tidspunkt finner seg en dame der STOR. Du MÅ selvsagt prioritere sønnen din. Slik jeg ser det er dette forholdet ikke overlevelsesdyktig på sikt. Menn som han får selvsagt damer hengende etter seg. Anonymous poster hash: 755b0...cf3 Unnskyld meg, men herregud så teit du er!!Anonymous poster hash: 58971...882 Hvorfor det? Er det to ting som finnes i USA så er det golddiggers, og utrolig lekre damer. Og vi vet alle hvilket hode mannen tenker med når det ikke er blitt noe på'n på et par mnd! Anonymous poster hash: 8cafc...4cb Hahahaha, har du vært i USA? De "vakre og nydelige damene" finner man hovedsaklig på filmsett og i magasiner. De fleste amerikanske kvinner er over gjennomsnittet store/utrente/overvektig. Jeg og mannen var på ferie i California og hadde "deffet" litt ekstra for vi skulle tross alt være omringet av vakre beachbodyer....vi fikk sjokk! Vi var faktisk bedre trent enn 95% av de som var der. Ikke så vi noe til alle disse vakre menneskene heller. Var helt gjennomsnittlige mennesker der akkurat som i resten av verden. Anonymous poster hash: 75f49...d4b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #50 Skrevet 9. juli 2015 Nå måtte jeg flire litt. Om jeg fremstår pengegrisk er ikke det meningen, men det er svimlende mye penger for oss også. Og tanken på å leve i økonomisk frihet er fristende. Vil ikke utdype alt her, men jeg har aldeles ikke tatt mannen for pengene. Vi har en dyp kjærlighet for hverandre. Det er ingen fancy amerikansk by, men en oljeby hvor det stort sett ikke er noe som skjer. Vi skal snakke sammen og håpe vi finner en løsning. Og mange fine råd er kommet frem her. Takk skal dere ha:) Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå