Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Mannen er en ekstremt gluping og jobber i et internasjonalt firma hvor han er lokalisert i Oslo. Firmaet har kontorer i hele verden og hovedkontor i en oljeby i USA! Jeg har en sønn på 10 år fra før. Saken er at min mann ikke stiger ytterligere i gradene her hjemme, og tjener ikke "mer" enn ca en million her i Norge. Han kan stige i gradene, men må da jobbe i USA. Han vil ikke flytte fra oss, jeg kan ikke flytte før sønnen min evt er 18 år og vil være med selv. Jeg hadde SELVSAGT aldri bevegd meg ei mil uten ham. Han ER mitt ett og alt! I min manns bedrift er det snakk om når sjefen over deg rykker opp eller sier opp kommer du opp til neste sjefsstilling. Dette skjer muligens snart, at tilbudet kommer. Vi snakker da svimlende mye mere penger. Det kan være oppe i 100 millionersklassen om noen år. Jeg vil ikke heller at han skal flytte, vi kan ikke leve uten hverandre, men samtidig vil det sikre hele vårt liv for resten av livet og min sønns liv for evig og alltid. Skal jeg pushe han til å dra? Støtte han på det? Hva tenker dere? Min sønn har en svært delaktig far her og hele sitt liv her, så uaktuelt og flytte han. Han og jeg må bli her. Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Opptatt av penger much? Anonymous poster hash: 8cafc...4cb
Sint naken biltyv Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Hadde bedt han dra også hadde jeg pendlet. Feks to måneder i USA og to måneder hjemme. Da får du både vært med mann og barn
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Jeg tenker at dette er hans valg og jeg hadde personlig latt det bli hans valg, og så støttet ham i det han velger. Hadde med andre ord ikke pushet på eller sagt noe for og imot. Hans valg. Anonymous poster hash: 2d36a...7d6
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Dere (du og gutten) kan vel pendle på besøk og i ferier? Avstandsforhold går an vettu, om man er innstilt. Ville bedt han ta jobben :-) Anonymous poster hash: 479ea...7ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Opptatt av penger much? Anonymous poster hash: 8cafc...4cb Egentlig ikke, men når du kan sikre deg resten av livet så tenker en annerledes på det. Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Skal han flytte for godt eller bare for en liten periode? Det sier vel seg selv at det blir vanskelig med et avstandsforhold resten av livet... Anonymous poster hash: 0c64d...46f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 1 mill er sykt mye penger det også da. Anonymous poster hash: 479ea...7ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Håper ham flytter fra dere, finner seg ei flott dame der, og forlater dere 😃 Anonymous poster hash: 8cafc...4cb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Du høres ut som en 20-åring som har vært i et forhold i 4 mnd. Dette er hans valg. Pengene er irrelevant! Anonymous poster hash: 3ed1f...056
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Det er hans valg, men også vårt som han sier. Det berører oss begge. Vi hadde planer om barn osv som også må settes på vent. Det går år mellom hver slik sjangse. Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Du høres ut som en 20-åring som har vært i et forhold i 4 mnd. Dette er hans valg. Pengene er irrelevant! Anonymous poster hash: 3ed1f...056 Det er selvfølgelig ikke kun meg som tenker slik! Jeg tjener like godt som ham og er godt etablert sånn sett. Men, hva ville dere gjort da? Høres kanskje brutalt ut, men penger har ikke vært noe tema mellom oss før nå. Han sier han aldri ville valgt å tenke på og reise om det ikke var for lønnen. Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Du høres ut som en 20-åring som har vært i et forhold i 4 mnd. Dette er hans valg. Pengene er irrelevant! Anonymous poster hash: 3ed1f...056 Det er selvfølgelig ikke kun meg som tenker slik! Jeg tjener like godt som ham og er godt etablert sånn sett. Men, hva ville dere gjort da? Høres kanskje brutalt ut, men penger har ikke vært noe tema mellom oss før nå. Han sier han aldri ville valgt å tenke på og reise om det ikke var for lønnen. Anonymous poster hash: e72ce...e9b Da betyr lønnen mer enn dere. Tenk litt over det du.. Anonymous poster hash: 8cafc...4cb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde uten tvil sendt mannen til USA!! Du kan reise over når du lyster, og gutten din kan få ekstra tid med faren sin! Vinn-vinn, sier jeg Anonymous poster hash: 58971...882
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Du høres ut som en 20-åring som har vært i et forhold i 4 mnd. Dette er hans valg. Pengene er irrelevant! Anonymous poster hash: 3ed1f...056 Det er selvfølgelig ikke kun meg som tenker slik! Jeg tjener like godt som ham og er godt etablert sånn sett. Men, hva ville dere gjort da? Høres kanskje brutalt ut, men penger har ikke vært noe tema mellom oss før nå. Han sier han aldri ville valgt å tenke på og reise om det ikke var for lønnen. Anonymous poster hash: e72ce...e9b Da betyr lønnen mer enn dere. Tenk litt over det du.. Anonymous poster hash: 8cafc...4cb Ville dere pendlet i noen år, for dermed å leve uten økonomiske bekymringer resten av deres liv? Eller ville dere valgt å ha det slik det er nå med selvklart mere begrensninger? Min og vår tanke ifht økonomi er min sønn og evt våre fremtidige barn sin fremtid, mer økonomisk frihet for hans søster og min søster og deres familier. Alle stunder vi kunne hatt på fjellet i lag osv i mange mange år. Ville dere forsøkt? Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde uten tvil sendt mannen til USA!! Du kan reise over når du lyster, og gutten din kan få ekstra tid med faren sin! Vinn-vinn, sier jeg Anonymous poster hash: 58971...882 Tusen takk for oppmuntrende svar! Anonymous poster hash: e72ce...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 Mannen kan da bare pendle om dette er noe dere ønsker. Anonymous poster hash: fc4d6...115
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Du får det til å høres jævla romantisk og enkelt ut. Prøv! Det er et sant helvette mens det står på skal jeg si deg ut fra min erfaring. Det er ikke sikkert han sikrer deg og din sønn for forholdet kan gå adundas og i mellomtiden har du kastet bort år på å være alene i et forhold. Jeg hadde faktisk aldri gjort det nå! Hadde dog sikkert gjort det dersom jeg ikke hadde erfaringen jeg har nå Anonymous poster hash: 96a9a...85d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde uten tvil sendt mannen til USA!! Du kan reise over når du lyster, og gutten din kan få ekstra tid med faren sin! Vinn-vinn, sier jeg Anonymous poster hash: 58971...882 Tusen takk for oppmuntrende svar!Anonymous poster hash: e72ce...e9b Bare hyggelig! Er faktisk dritmisunnelig FOR en mulighet!! Og ikke bare for mannen... Anonymous poster hash: 58971...882
*Miss Marple* Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Å du verden, her var det mange som fikk kjenne på det grønnøyde monsteret Selvsagt er penger viktig, og selvsagt er så høy lønn interessant. Tviler på at så mange hadde skippet en sånn mulighet uten å snu noen stener. Jeg tenker at det er forsøket verd. Med et så stort barn kan du jo reise til usa noen uker om gangen, samt at mannen kommer hjem så ofte som han kan. Verden er ikke så stor lenger og så lenge økonomien ikke spiller noen rolle kan dere benytte enhver anledning til å møtes. Hvor i USA er det forresten? Det er jo litt forskjell i flytid på øst- og vestkysten f.eks.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #21 Skrevet 8. juli 2015 Må jo være en fin ekstra utdannelse for sønnen din med et år i USA? Ta han med ett år hvor han kan besøke sin far i Norge innimellom og gjør motsatt æret etter (han bor hos sin far og besøker deg). Da har dere fått to år i USA og kan vurdere videre Anonymous poster hash: caf55...f7f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #22 Skrevet 8. juli 2015 Han kan jo reise, og så pendler dere 1 år eller 2 før han kommer tilbake. Det blir hardt og det blir en prøvelse! Men så er dere også økonomisk trygge resten av livet. Anonymous poster hash: 3ed1f...056
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #23 Skrevet 8. juli 2015 Anonym bruker, on 08 Jul 2015 - 19:46, said: Det er hans valg, men også vårt som han sier. Det berører oss begge. Vi hadde planer om barn osv som også må settes på vent. Det går år mellom hver slik sjangse. Anonymous poster hash: e72ce...e9b Om du har en sønn på 18 år så er det faktisk ikke så mange flere muligheter til å få barn. for meg hadde dette vært alt for mye å offre for penger når en fra før faktisk tjener veldig godt. Anonymous poster hash: a0fb5...44c
Nyttårs barn Skrevet 8. juli 2015 #24 Skrevet 8. juli 2015 Jeg synes det høres spennende ut, kanskje gutten din og kan ble med i et år hvor dere alle bor i USA. Men hvor mange år skal dere sette flere barn "på vent" ? Tenker det er noe dere må tenke nøye igjennom. Er ikke sikkert at barna kommer trillende den dagen dere er klare, særlig om du er i slutten av 30 årene. Ellers så hadde jeg glatt slått til på dette, høres ut som en once in a lifetime sjanse.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #25 Skrevet 8. juli 2015 Jeg tenker, at med høyere stilling kommer mer ansvar og mer tid borte fra deg og sønnen. Dette er også et valg på hvordan hverdagen deres skal bli. Det kan bli et liv med nok penger, men kanskje litt lite tid sammen. Det høres ut som både du og din mann setter jobb og personlig utvikling høyt, og da er kanskje ikke dette noe problem for dere. Jeg ville vurdert hvordan livet blir og i hvor lang periode. Er pengene så viktige (og prestisje..(?)) at dere kan tåle et avstandsforhold i noen år, f.eks? Og, vil forholdet tåle det? Hva da med den økonomiske tryggheten...? Så får dere vurdere når dere skal rekke å få barn sammen oppi alt dette. Anonymous poster hash: 66500...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå