Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Vært der, gjort det ang vekta ;) Man lærer aldri, nei ;) Er vel ei heller lurt uansett hvor nysgjerrig man er, selv om en gjerne ønsker å se resultater (aller helst i går).. 

 

Trodde skyr var bra? Men det er vel kanskje fordi du er på lchf-dietten at du ikke skal ha det, kanskje ja :P 

 

Her går det bra, funker virkelig med Lifesum for meg, og så så ENKEL å bruke? Ja, jo den er vel ikke den aller aller beste appen, men iogmed den er gratis og viser hva jeg får i meg per dag og hvor mye jeg har bevegd meg er jeg fornøyd iallefall :D Dag 3 nå, fortsatt føler jeg det går strålende :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg teller karbohydrater ja. Den er helt fin på moderat, men jeg skal prøve å ligge lavt nå et par uker. Lurer på om det er 15-17 karbohydrater i et stort beger. Jeg skal i løpet av de neste 2-3 dagene ned på max 5 til dagen. Får se i helga, kanskje jeg legger meg på 10 så jeg kan spise middag med resten av familien og så ned på max 5 igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste veldig lite et par dager, for så å spise litt mere normalt . Sikkert derfor vekten gikk opp i forhold til mandags Må vel bare bite i det sure eplet å begynne registrering på mfp.

Vurdere knekkebrødkuren, noen som har erfaringer ? Lite kalorier så lurer på hva som skjer når jeg øker kalorier litt.. Siden det ble økning på desse få dagene

 

Første mål er under 70! 64 til påske ble med ett litt vanskelig å mest sannsynlig uoppnåelig ... Men jeg gir ikke opp😂Vil egentlig veie 64 neste uke😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av kaloritelling så jeg vil ikke anbefale knekkebrødkur. Selv blir jeg aldri mett av knekkebrød.

 

Kjenner det er vanskelig å stille seg om til å spise mindre, spise faste måltider og det å ikke putte noe inn konstant hehe 😉

 

Hadde grusom migrene idag tidlig. Spiste derfor 8 osteskiver til frokost.

Neste måltid var middag. Samme som igår. Ternet Kyllingfilet i ostesaus og blomkål/brokkolimos. Supergodt!! Barna ville ha nudler med pølse 😝 Noen ganger er jeg glad for at jeg ikke kan spise slikt 😄😄😄😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71,4 idag , ned 300 siden mandag 😁Super happy ! Jeg håper det er så lite ned at jeg motiveres til og være fornuftig i helgen. Veldig stolt av meg selv ang middag, har bestemt meg på forhånd hvor mye jeg får spise ,og det har jeg klart. Selv om jeg har hatt lyst på å slenge på en porsjon til. Men jeg har sittet ved bordet og faktisk kjent etter, er jeg sulten eller har jeg bare lyst på mer, det er som regel det siste ..

Blir dog verre i helgen , må prøve og ikke lage allt for god middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

 

1.januar 86,9

8.januar 86,0

 

900 gram ned på en uke.

Er jo godkjent det, men herlighet som jeg sliter med motivasjonen. Har lyst til å fråtse i alt som er usunt, ser meg i speilet og tenker 89 eller 87 kg, hvilken rolle spiller det liksom, feit er jeg uansett...

 

Men det spiller en rolle, og jeg må holde fokus. Har så lyst til å kunne se meg i speilet og være rimelig fornøyd. Kilo for kilo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på vekta igår og den sa 78,3. Har gått opp 2,9 kilo i jula. Det er ingen krise, men det er mer krise at jeg har lyst på noe hele tiden. Holder meg til lavkarbo, strikt, men er sulten/lysten på noe konstant. Vi får se over helga hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag fikk jeg meg ett sjokk. I romjula sto jo vekta på 99 og nå på mandag var den 102!! Heldigvis viste den i dag tidlig 99kg igjen. Puh! Jeg er også sugen på noe hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fælt hva jula kan gjøre! 😕

Jeg var i alle fall i ketose igjen idag 😃😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må kutte Pepsi Max også... Den trigger søt suget mitt noe vanvittig pluss humøret mitt! Har vært skikkelig hissig å irritabel i dag. Ble potegull i går kveld, det må også kuttes , klare jo for pokker ikke begrense meg!!😡😡arg når jeg er på slanker'n foretrekker jeg ukedager asså. Trening fra i mårgen el mandag!

Har klart meg sånn noelunde gjennom uken , eller nei jeg har klart meg bra! Så kommer helgen å ødelegger!

Dagens syt fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

var litt teit å gikk på vekta i sted. At jeg ikke lærer! Vist jeg har gått ned: belønning ete litt mer ! Gått opp: stakkars meg ete litt mer

Veide meg sist mandagsmorgen så fatter egentlig ikke hvilke nedgang jeg skulle hatt til tirsdagsettermiddag?!?idiotisk !

Uff hvorfor skal det være så enkelt å legge på seg men så vanskelig å gå ned?

Tenker jeg begynner med litt trening neste uke...

Story of my life. Veie seg hver dag, kanskje tom to ganger om dagen. Sur når den ikke viser fort nok nedgang. Trøstespise eventuelt gledespise, logikken sier er det mulig! Jobbing med det mentale er visst nøkkelen (si i fra om du finner den da, nøkkelen altså)

Story of my life og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på fredag, gikk ned 0.7 fra 86.4 til 85.7. Deilig å se det går ned, men ikke bra når jeg gikk opp 5 kg i jula. Ingen kickstart.

 

Gøy med flere deltakere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg i dag, men på fredag var vekta på 122,9. Har klart å holde meg fra nesten alt godt. Men var ute på fredag, så ble noen øl.. Huff og huff 😂 men men, har vært så mye snø her så ikke lett å få til trening. Fått tak i yogamatte så skal begynne med øvelser når kvelden kommer. Ellers har det gått mye i snømåking 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært så flink i helga, men nå er det ei ny uke med nye muliheter😊 denne uka startet med en ny "jobb" hvor jeg skal vaske en klesbutikk. 1 t 3 ganger i uka. Så nå går jeg fra å sitte på ræva hele dagen til å faktisk røre litt på meg. Jeg får opp pulsen litt av å svinge meg med vaskekosten👍 satser på at det hjelper litt på vektnedgangen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i dag, og startvekta mi er er 98,5 forferdelige kilo.

Jeg lurer på om jeg skal børste støv av rockeringen min som står i boden, jeg har nesten ikke brukt den i det hele tatt, er kanskje på tide. Noen som har brukt rockering med vekt, funker det?



Anonymous poster hash: 0d9fe...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynner i dag, og startvekta mi er er 98,5 forferdelige kilo.

Jeg lurer på om jeg skal børste støv av rockeringen min som står i boden, jeg har nesten ikke brukt den i det hele tatt, er kanskje på tide. Noen som har brukt rockering med vekt, funker det?

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Skulle ikke være anonym da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg heller ikke idag. Har fått mensen + at jeg ikke har vært på do. Dårlig unnskyldning ja, men slik er det bare 😉

 

Jeg er flink med maten, spiser strengt, er i ketose. Men jeg spiser litt store porsjoner, så tenker det ikke er så bra.

Jeg veide meg uansett på torsdag, så det er nok ikke rare endringen om det er ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter helga viste vekta 100blank, så dvs -2kg fra forrige mandag.

 

Nå har jeg akkurat testet ut en wok oppskrift på trines matblogg, proppfull i grønnsaker, med svinestrimler og fullkornsris. Anbefales. Min ene kollega er superflink med sunn og variert mat og hun tipset meg om bloggen. Jeg ønsker helst å unngå halvfabrikata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste det samme som på fredag😊 Ikke helt topp, men det er bedre enn opp!! Så jeg er fornøyd 👍🏻målet er under 71 til fredag, dvs 400 g ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den 76,5 kg (+200 på ei uke). Mensen er ventet i dag/morgen, og kjenner jeg er oppblåst.

 

I dag starter jeg med trening igjen, tenker styrke i dag og kondisjon i morgen. Ingen kjære mor, jeg er lei av å være stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den 76,5 kg (+200 på ei uke). Mensen er ventet i dag/morgen, og kjenner jeg er oppblåst.

 

I dag starter jeg med trening igjen, tenker styrke i dag og kondisjon i morgen. Ingen kjære mor, jeg er lei av å være stor!

 

 

Blir du også oppblåst av å vente på/ha mensen? Kan det være derfor jeg har følt meg så ekstra feit?? Det hjelper nok litt når jeg får gå på do også, men synes det var litt rart med magen i går og i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen i går, skulle hatt den neste helg/neste mandag eller noe i den duren. Den har vært litt ustabil når jeg lever på streng lavkarbo så har bestemt meg for å ta hvert brett med p-piller som en skal, og så ha mensen etter hvert brett (har vanligvis bare mensen etter annen hvert brett, tar 2 brett i ett.)

 

Pga. klusset lurer jeg på om det er lurt å hoppe over 2 veiinger. Altså ikke veie meg igjen før om 2 uker. Jeg var klar over at jeg kom til å legge på meg i jula, og er egentlig fornøyd med 2,9 kilo. Jeg vet at det meste er salt og vann og magefyll. MEN, uansett, det til side, det er bare ikke motiverende å gå på vekta og se at jeg har gått opp de kiloene og være så oppblåst av mensen, magefyll osv. osv. Jeg føler meg så utrolig feit! :(   Jeg er usikker på hvordan jeg kommer til å reagere dersom jeg ikke har gått ned eller gått opp mer pga. noen av disse faktorene. Jeg kjenner at jeg sliter så har bare ikke lyst å veie meg og få dårlige nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er den 76,5 kg (+200 på ei uke). Mensen er ventet i dag/morgen, og kjenner jeg er oppblåst.

 

I dag starter jeg med trening igjen, tenker styrke i dag og kondisjon i morgen. Ingen kjære mor, jeg er lei av å være stor!

 

 

Blir du også oppblåst av å vente på/ha mensen? Kan det være derfor jeg har følt meg så ekstra feit?? Det hjelper nok litt når jeg får gå på do også, men synes det var litt rart med magen i går og i dag.

 

 

Ja, bruker å være oppblåst når mensen er ventet. Synes magen blir større og buksa blir litt strammere like før mensen, og når den er kommet, går magen fort "tilbake". Magen er også litt tregere da. (Skylder på hormonene her, for ellers fungerer jo alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her er den 76,5 kg (+200 på ei uke). Mensen er ventet i dag/morgen, og kjenner jeg er oppblåst.

 

I dag starter jeg med trening igjen, tenker styrke i dag og kondisjon i morgen. Ingen kjære mor, jeg er lei av å være stor!

 

 

Blir du også oppblåst av å vente på/ha mensen? Kan det være derfor jeg har følt meg så ekstra feit?? Det hjelper nok litt når jeg får gå på do også, men synes det var litt rart med magen i går og i dag.

 

 

Ja, bruker å være oppblåst når mensen er ventet. Synes magen blir større og buksa blir litt strammere like før mensen, og når den er kommet, går magen fort "tilbake". Magen er også litt tregere da. (Skylder på hormonene her, for ellers fungerer jo alt).

 

 

Håper det er litt av grunnen da. Det er jo lov å håpe :)  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg, ble litt nedtur. Opp 500 g. Men skal ikke klage sånn sett, for nå føler jeg ting går tålelig bra ellers :-) og så kan det være av den månedlige grunnen nevnt over som ventes ila noen dager :-)

Tenker mer over mengden mat jeg spiser, har blitt flinkere til å handle inn frukt og grønt, prøver å få meg selv i bevegelse. Fokuset mitt er på å få en sunnere livsstil.

Bare å kutte godt og brus har gjort at kroppen føles friskere. Jeg er langt bedre på humør, har mer stabilt humør. Har faktisk lyst og ork til å trene (litt iallefall, ikke høyintensiv enda), og jeg tenker at bare de tingene der gjør jo at jeg syns det funker, alt føles lettere enn før, selv om kroppen ikke har oppfattet det enda på vekta, men det er nå så ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...