Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #51 Skrevet 6. juli 2015 Meld deg på nyhetsbrevet til dyreparken, når det nærmer seg jul legger de nemlig ut neste års pakketilbud og bestiller du så tidlig får du god pris Spar til neste år du, det hadde jeg gjort Anonymous poster hash: ae76f...56c
Gjest Me2u Skrevet 6. juli 2015 #52 Skrevet 6. juli 2015 Jeg vokste opp på 80 tallet og da var bilturer ganske så vanlig. Og ofte endte vi opp med å sove i bilen(ble plutselig slitne P veien/vente på ferger som gikk på morgenen etc.). Ser ikke helt alle argumentene mot at det er så ille. Når det er bare 2 i bilen så er de bare å legge ned begge førersetene så sover man fint. Mat kan man handle billig hele veien på matbutikker og nistemat kan man fint ta med fremfor å kjøpe dyr mat i parken. Om man vil ha varmmat og sover i bil/telt så har man engangsgrill. Ser ikke hva som er så mer ille med å sove i bil/telt i 1-2 netter på en campingplass kontra i et telt på "telttur". Så lenge TS har råd til bensin/diesel så er det ikke så mye mer som kreves av en 8-12 timers kjøretur enn mat og drikke.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #53 Skrevet 6. juli 2015 Det koster en drøy tusenlapp å kjøre tog fra Trondheim til Kristiansand for en voksen og et barn, da reiser du ca 6 om morgenen og er fremme i 19-20 tiden om kvelden. Behageligere måte å reise på enn med bil, dere trenger ikke pauser, kan hvile underveis, ha med matpakke osv. Er det egentlig noe særlig dyrere enn bensin og bompenger? I følge1881 er det nesten 300 kr i bompenger hver vei... Det går buss fra togstasjonen og opp til parken. Men så er det overnattingen i Kristiansand da, det koster litt det også... Anonymous poster hash: ae76f...56c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #54 Skrevet 6. juli 2015 Jeg vokste opp på 80 tallet og da var bilturer ganske så vanlig. Og ofte endte vi opp med å sove i bilen(ble plutselig slitne P veien/vente på ferger som gikk på morgenen etc.). Ser ikke helt alle argumentene mot at det er så ille. Når det er bare 2 i bilen så er de bare å legge ned begge førersetene så sover man fint. Mat kan man handle billig hele veien på matbutikker og nistemat kan man fint ta med fremfor å kjøpe dyr mat i parken. Om man vil ha varmmat og sover i bil/telt så har man engangsgrill. Ser ikke hva som er så mer ille med å sove i bil/telt i 1-2 netter på en campingplass kontra i et telt på "telttur". Så lenge TS har råd til bensin/diesel så er det ikke så mye mer som kreves av en 8-12 timers kjøretur enn mat og drikke. Det er ikke normalt å sove i bilen når man har barn. Som forelder plikter man å planlegge altså. Synes man er en dårlig forelder om man sover med barna i bilen. Anonymous poster hash: 5e8f7...df9
Gjest Me2u Skrevet 6. juli 2015 #55 Skrevet 6. juli 2015 Jeg vokste opp på 80 tallet og da var bilturer ganske så vanlig. Og ofte endte vi opp med å sove i bilen(ble plutselig slitne P veien/vente på ferger som gikk på morgenen etc.). Ser ikke helt alle argumentene mot at det er så ille. Når det er bare 2 i bilen så er de bare å legge ned begge førersetene så sover man fint. Mat kan man handle billig hele veien på matbutikker og nistemat kan man fint ta med fremfor å kjøpe dyr mat i parken. Om man vil ha varmmat og sover i bil/telt så har man engangsgrill. Ser ikke hva som er så mer ille med å sove i bil/telt i 1-2 netter på en campingplass kontra i et telt på "telttur". Så lenge TS har råd til bensin/diesel så er det ikke så mye mer som kreves av en 8-12 timers kjøretur enn mat og drikke. Det er ikke normalt å sove i bilen når man har barn. Som forelder plikter man å planlegge altså. Synes man er en dårlig forelder om man sover med barna i bilen. Anonymous poster hash: 5e8f7...df9 Men om vi ligger i et telt ved siden av bilen så er en "Parents of The year"???
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #56 Skrevet 6. juli 2015 Tenkte å tipse deg om hva du har i nærheten:) http://www.trondelag.com/tips-til-familieferien-i-trondelag/ Var på vandreteater på stiklestad i 2013 og det synes alle var stas, selv i pøsregn:) Anonymous poster hash: 63c48...98d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #57 Skrevet 6. juli 2015 Spar heller pengene og ta turen i høstferien , litt mer rimelig da, og du rekker å spare opp litt Anonymous poster hash: 5fad4...a2e
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #58 Skrevet 6. juli 2015 Spar heller pengene og ta turen i høstferien , litt mer rimelig da, og du rekker å spare opp litt Anonymous poster hash: 5fad4...a2e Jo, men da er det jo ikke sabeltannshow ;-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Love my kidz Skrevet 6. juli 2015 #59 Skrevet 6. juli 2015 Det koster en drøy tusenlapp å kjøre tog fra Trondheim til Kristiansand for en voksen og et barn, da reiser du ca 6 om morgenen og er fremme i 19-20 tiden om kvelden. Behageligere måte å reise på enn med bil, dere trenger ikke pauser, kan hvile underveis, ha med matpakke osv. Er det egentlig noe særlig dyrere enn bensin og bompenger? I følge1881 er det nesten 300 kr i bompenger hver vei... Det går buss fra togstasjonen og opp til parken. Men så er det overnattingen i Kristiansand da, det koster litt det også... Anonymous poster hash: ae76f...56c
Love my kidz Skrevet 6. juli 2015 #60 Skrevet 6. juli 2015 Det koster en drøy tusenlapp å kjøre tog fra Trondheim til Kristiansand for en voksen og et barn, da reiser du ca 6 om morgenen og er fremme i 19-20 tiden om kvelden. Behageligere måte å reise på enn med bil, dere trenger ikke pauser, kan hvile underveis, ha med matpakke osv. Er det egentlig noe særlig dyrere enn bensin og bompenger? I følge1881 er det nesten 300 kr i bompenger hver vei... Det går buss fra togstasjonen og opp til parken. Men så er det overnattingen i Kristiansand da, det koster litt det også... Anonymous poster hash: ae76f...56c Synes dette var et supert tips HI, jeg har tatt tog flere ganger og det er deilig å slippe å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #61 Skrevet 6. juli 2015 Hvis du hadde reist litt senere kunne du lånt min leilighet I Arendal siden jeg skal til Trondheim. Det tar ca 40 min å kjøre fra arendal til dyreparken..så ikke så langt Anonymous poster hash: 3ffd8...f16
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #62 Skrevet 6. juli 2015 Hvis du hadde reist litt senere kunne du lånt min leilighet I Arendal siden jeg skal til Trondheim. Det tar ca 40 min å kjøre fra arendal til dyreparken..så ikke så langt Anonymous poster hash: 3ffd8...f16 Interesting :-) Når skal du reise da? Uke 31 hadde f.eks kunne gått for oss :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #63 Skrevet 6. juli 2015 Hvorfor er dere så stygge i kjeften? Er vel ikke så rart om HI prøver å få til en spennende ferie for gutten? Jeg bor i Oslo og skulle gjerne tilbudt plass, men vi er dessverre bortreist hele uken. At broren til HI sier nei til å ha nevøen en natt eller to i campingvognen, er jo helt hårreisende!! Anonymous poster hash: e9000...2e5 Takk for støtten :-) Jo, jeg ble vel egentlig ganske paff når avslaget kom, siden jeg vet at det er en ledig sengeplass uten at de trenger å omrokkere på seg selv. Det er egentlig plass til to ekstra dersom de snur litt på seg for disse to nettene, men det forventet jeg jo ikke, derfor jeg spurte om kun gutten. Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #64 Skrevet 6. juli 2015 Tenkte å tipse deg om hva du har i nærheten:) http://www.trondelag.com/tips-til-familieferien-i-trondelag/ Var på vandreteater på stiklestad i 2013 og det synes alle var stas, selv i pøsregn:) Anonymous poster hash: 63c48...98d Takk for fint tips :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #65 Skrevet 6. juli 2015 Jeg kan ikke si jeg kan hjelpe deg med mye. Har selv litt lite penger og et hus under oppussing, så her blir det vel ikke mye plass til dere. Men om dere likevel vil, kan det være mulig at dere blir med oss på telttur noen dager. Vi bor ikke langt unna tusenfryd, ikke langt unna utebad og ikke langt unna sjøen. Mine to på 5 og 7 år elsker de turene. Det tar deg ca 6-7 timer å kjøre ned hit, men etter det trenger du ikke kjøre så mye da vi har plass til dere i vår bil. Vi kan spleise på billig teltmat da jeg har stormkjøkken med meg. Anonymous poster hash: 63c48...98d Tusen takk for tilbudet, snille deg :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #66 Skrevet 6. juli 2015 Jeg har tatt tog til Kristiansand fra Trondheim, nattog til Oslo og videre tog tiø Kristiansand:-) Anonymous poster hash: 40e6f...c42
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #67 Skrevet 6. juli 2015 Jeg har tatt tog til Kristiansand fra Trondheim, nattog til Oslo og videre tog tiø Kristiansand:-) veldig greit. Var i Kristiansand i 10-11 tiden og i parken rett etterpå:-) Anonymous poster hash: 40e6f...c42 Anonymous poster hash: 40e6f...c42
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #68 Skrevet 6. juli 2015 Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men for barn opp til tenårene kan man godt ha en spennende ferie i nærområdet. Telt på strand, en svipptur over grensa for å kjøpe brus, lokale museer/attraksjoner og rett og slett bare bryte litt ut av vanlige rutiner og vaner. Er du sikker på at det er en god ide å legge ferien din etter hvor broren din reiser? Har gitt noen positive tilbakemeldinger på dette? Jeg og mannen har reist med ulike, men da har vi ofte planlagt det i forveien (og bare brukt deler av ferien sammen). Andre ganger har vi rett og slett lyst til å være bare oss. Lykke til! Men ikke reis ut på en sånn tur med for lite penger, vent heller til du har en liten buffer. Anonymous poster hash: e62b7...95d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #69 Skrevet 6. juli 2015 Hvis du hadde reist litt senere kunne du lånt min leilighet I Arendal siden jeg skal til Trondheim. Det tar ca 40 min å kjøre fra arendal til dyreparken..så ikke så langt Anonymous poster hash: 3ffd8...f16 Interesting :-) Når skal du reise da? Uke 31 hadde f.eks kunne gått for oss :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a Her kom tilbudet du har ventet på! Anonymous poster hash: ff722...65a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #70 Skrevet 6. juli 2015 Hvorfor er dere så stygge i kjeften? Er vel ikke så rart om HI prøver å få til en spennende ferie for gutten? Jeg bor i Oslo og skulle gjerne tilbudt plass, men vi er dessverre bortreist hele uken. At broren til HI sier nei til å ha nevøen en natt eller to i campingvognen, er jo helt hårreisende!! Anonymous poster hash: e9000...2e5 Takk for støtten :-) Jo, jeg ble vel egentlig ganske paff når avslaget kom, siden jeg vet at det er en ledig sengeplass uten at de trenger å omrokkere på seg selv. Det er egentlig plass til to ekstra dersom de snur litt på seg for disse to nettene, men det forventet jeg jo ikke, derfor jeg spurte om kun gutten. Anonymous poster hash: f89e3...b4a De vil nok ikke ha dere med på tur. Broren din vet vel du har dårlig råd, ikke sikkert han er interessert i å betale ferie for dere. Jeg lurer virkelig på hvem som slipper helt ukjente mennesker inn i hjemmet sitt mens de selv reiser på ferie? Uten noe som helst tilknytning til HI men denne siden må jo være et eldorado for tyver! Det er jo enkelt å få både gratis, tomt hus og feriehus her inne. (Som sagt ingen mistanke til hi i det hele tatt) Anonymous poster hash: ff722...65a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #72 Skrevet 6. juli 2015 Til dere som tenker på å låne ut hjemmet deres til fremmede...dere får null igjen på forsikringen når/om dere kommer hjem til "tomt" hus... Anonymous poster hash: ea396...9f8
umuligejulie Skrevet 6. juli 2015 #73 Skrevet 6. juli 2015 Fy så mange kjipe kjerringer som dukket opp i denne tråden. Heldigvis er det noen fine svar som gjør at jeg ikke mister fullstendig troen på menneskeheten. HI, jeg håper du og gutten din får en fin tur. Jeg hadde hjulpet deg om jeg bodde på strekningen. Hvorfor? Jo, fordi at alle barn fortjener en fin ferie. Du virker som en flott mamma som prøver å gjøre det beste utav en vanskelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #74 Skrevet 6. juli 2015 Fy så mange kjipe kjerringer som dukket opp i denne tråden. Heldigvis er det noen fine svar som gjør at jeg ikke mister fullstendig troen på menneskeheten. HI, jeg håper du og gutten din får en fin tur. Jeg hadde hjulpet deg om jeg bodde på strekningen. Hvorfor? Jo, fordi at alle barn fortjener en fin ferie. Du virker som en flott mamma som prøver å gjøre det beste utav en vanskelig situasjon. Ja alle barn fortjener en fin ferie! Det betyr ikke at man reiser gjennom halve landet når man ikke har råd. Våre barn vil til syden, alle de kjenner skal til syden, våre har aldri tatt fly. Vi har ikke råd, men vi bruker de få pengene vi har og lager en flott ferie til barna våre! Jeg har en tante som bor 2 timer herfra. Vi skal få låne huset hennes mot at vi passer på de to små hundene hennes mens hun er på ferie i to uker! Billig ferie for oss og hun vet hundene får det flott! Vi tar inn posten, vannet blomster, passer huset og koser oss i Hagen og nærområdet hennes. Anonymous poster hash: ff722...65a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #75 Skrevet 6. juli 2015 Hvis du hadde reist litt senere kunne du lånt min leilighet I Arendal siden jeg skal til Trondheim. Det tar ca 40 min å kjøre fra arendal til dyreparken..så ikke så langt Anonymous poster hash: 3ffd8...f16 Interesting :-) Når skal du reise da? Uke 31 hadde f.eks kunne gått for oss :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a Her kom tilbudet du har ventet på! Anonymous poster hash: ff722...65a Enig! Her ble det et vanlig tiggeinnlegg i stedet for et annerledes... Anonymous poster hash: 63c48...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå