Gå til innhold

Et litt annerledes tiggeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min har så innmari lyst på ferietur. Min bror med familie er på vei nedover til Kristiansand og skal bo på Hamresanden campingplass flere netter fra midten av uka og til søndag. De skal i parken torsdag, fredag og lørdag, og har bestilt seg billetter til kveldshow fredag.

Jeg ser på nett at det er noen få ledige plasser fredag kveld slik at vi også kunne vært der samme kveld selv om vi da ikke får sitte sammen med min bror. Jeg kunne tatt meg råd til å bestille billetter til en dag i parken pluss kveldshowet. Men jeg får ikke råd til så mye mer. Må fylle diesel flere ganger på turen da, siden vi bor helt øverst i Nord-Trøndelag. Og må ha en overnatting underveis. Når vi kommer fram kan gutten min få plass i vogna til min bror mens jeg kan ligge i bilen. Tenkte vi nøyer oss med to netter der nede, og kun en dag i parken.

Det jeg lurer på er om vi kunne fått ligge over hos noen snille dibbere f.eks rundt Lillehammertraktene/Oslo? For hvis vi kjører grytidlig fra noen venner i Verdal onsdag så kommer vi neppe lengre enn max Oslo før det blir kveld. Vil helst ikke inn i selve Oslo da jeg som bor på landet er redd for å kjøre meg vill i så stor by. Skal selvfølgelig sjekke kart nøye for å se hvor veien til Kristiansand går.

Og på retur lørdag (eller søndag) skulle vi også hatt losji et sted midtveis, vet ikke helt hvor.

Og er det kanskje mulig noen sitter med billetter som ikke blir brukt? Tenker på om noen som bor i Kristiansand kanskje har tilgang til gratisbilletter gjennom jobb o.l eller noe. Eller er jeg på bærtur nå?

Skal selvfølgelig gi meg til kjenne med nick dersom noen seriøst ønsker å hjelpe en mor og gutt på 7 år.

På forhånd takk :-)

Anonymous poster hash: f89e3...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dag 2 i dyreparken kun koster 50kr om du betaler på vei ut .da kunne dere fått til en ekstra dag for 100kr om dere tar med matpakke eller noe ( veldig dyrt i parken ), men tii gjengjeld er alle aktivitetene der inne gratis ( tror jeg ) bor i Oslo , men har dessverre ikke plass da vi bor i leilighet . Håper du finner ut av det :)

Anonymous poster hash: 5fad4...a2e

Skrevet

Tror dag 2 i dyreparken kun koster 50kr om du betaler på vei ut .da kunne dere fått til en ekstra dag for 100kr om dere tar med matpakke eller noe ( veldig dyrt i parken ), men tii gjengjeld er alle aktivitetene der inne gratis ( tror jeg ) bor i Oslo , men har dessverre ikke plass da vi bor i leilighet . Håper du finner ut av det :)

Takk for tips om dag 2 :-) Da skal vi nok inn lørdag også ja :-)

Skrevet

Skal ikke si det 100 prosent , men mener jeg så det . Google dag 2 dyreparken så ser du pris :) god tur :) håper alt ordner seg og at du også får noe overnatting på Sørlandet :)

Skrevet

Jeg bor ikke sånn til at jeg kan hjelpe, men hva med å ta med telt om det blir vanskelig med overnatting? Det kan jo bli en fin opplevelse for gutten din, de fleste barn syns det er spennende å sove ute.

Et telt, madrass/liggeunderlag og dyne er alt dere trenger.

Lykke til og god tur.

Skrevet

Lørdag er det plass til dere her. Vi bor i Oslo. Send gjerne en pm.

Skrevet

Jeg bor ikke sånn til at jeg kan hjelpe, men hva med å ta med telt om det blir vanskelig med overnatting? Det kan jo bli en fin opplevelse for gutten din, de fleste barn syns det er spennende å sove ute.

Lykke til og god tur.

Jo egentlig kunne vi gjort det. Vi har et tomannstelt med sånne buede stenger. Kan man ligge hvor som helst? Er jo fort 300 kr for teltere på campingplassene.

Skrevet

Åh tusen takk :-) Avventer biiitelitt for å se hva som skjer.

Skrevet

Lykke til og god tur.

Jo egentlig kunne vi gjort det. Vi har et tomannstelt med sånne buede stenger. Kan man ligge hvor som helst? Er jo fort 300 kr for teltere på campingplassene.

Så lenge det ikke er privat eiendom tror jeg dere kan slå opp teltet hvor som helst. Sjekk det ut på nett så jeg ikke sender dere på ville veier 😊trist med bot når dere skal spare penger ;)

Skrevet

Her gjør du det mer komplisert enn nødvendig! Det tar ikke 20 timer fra Verdal til Oslo, maks 7-8. Dessuten kan dere ligge i bilen? Dere klarer en natt!

Anonymous poster hash: 0e19b...48c

Skrevet

Lykke til og god tur.

Så lenge det ikke er privat eiendom tror jeg dere kan slå opp teltet hvor som helst. Sjekk det ut på nett så jeg ikke sender dere på ville veier 😊trist med bot når dere skal spare penger ;)

Hehe ja ;-)

Ser ut til at vi evt må bruke telt i Kristiansand også, fikk svar på forespørselen om en plass i vogna til min bror nå. De sa nei :-(

Skrevet

Om du får noen bedre tilbud? Hvor utakknemlig er du?? Hadde jeg vært Julie hadde jeg nok trukket tilbake tilbudet mitt rimelig kjapt!

Anonymous poster hash: 77049...c19

Skrevet

Lykke til og god tur.

Hehe ja ;-)

Ser ut til at vi evt må bruke telt i Kristiansand også, fikk svar på forespørselen om en plass i vogna til min bror nå. De sa nei :-(

Spar penger og reis neste år du! Stakkars barn, blir rimelig tydelig for han at dere er "fattig"..,

Skrevet

Dere kan sikkert ligge i bilen/ slå opp telt! Hva med rett ved en rasteplass et sted? Tror det er lov!

Jeg bor dessverre myyye lengre nord enn dere ellers så ville dere vært velkommen her:) håper du finner ut av det! Biltur kan jo bli riktig så koselig:):)

Anonymous poster hash: 47c29...369

Skrevet

Her gjør du det mer komplisert enn nødvendig! Det tar ikke 20 timer fra Verdal til Oslo, maks 7-8. Dessuten kan dere ligge i bilen? Dere klarer en natt!

Ja du har sikkert rett, tar sikkert ikke noe mye mer enn rundt åtte timer. Har ikke kjørt nedover så mange ganger, og vil jo stoppe for pauser siden jeg er alene som sjåfør.

Kan ikke se for meg at gutten vil sove i bilen, da er det nok bedre med telt. Tror du forresten det tar mange timer videre ned til Kristiansand? Kunne vi klart å kjøre helt fram dersom vi starter fra verdal i sjutiden om morgenen?

Skrevet

Tar rundt 4,5 time fra Oslo til Kristiansand tror jeg

Skrevet

Om du får noen bedre tilbud? Hvor utakknemlig er du?? Hadde jeg vært Julie hadde jeg nok trukket tilbake tilbudet mitt rimelig kjapt!

Nei, jeg mente det absolutt ikke sånn. Jeg avventer bare for å se om vi kan være i Kristiansand helt til søndag bl.a.

Skrevet

Ja du har sikkert rett, tar sikkert ikke noe mye mer enn rundt åtte timer. Har ikke kjørt nedover så mange ganger, og vil jo stoppe for pauser siden jeg er alene som sjåfør.

Kan ikke se for meg at gutten vil sove i bilen, da er det nok bedre med telt. Tror du forresten det tar mange timer videre ned til Kristiansand? Kunne vi klart å kjøre helt fram dersom vi starter fra verdal i sjutiden om morgenen?

Hvis du går på 1881.no så kan du ta "veibeskrivelse". Da får du se nøyaktig tid og km du vil bruke.

Anonymous poster hash: 03e7d...ffb

Skrevet

Oslo - Kristiansand tar ca 4 timer.

Anonymous poster hash: 64237...d35

Skrevet

Tar rundt 4,5 time fra Oslo til Kristiansand tror jeg

Takk :-)

Skrevet

Lykke til og god tur.

Hehe ja ;-)

Spar penger og reis neste år du! Stakkars barn, blir rimelig tydelig for han at dere er "fattig"..,

Huff ja, du har et godt poeng der :-(

Skrevet

Har kjørt Krsand - Trondheim mange ganger i ett strekk, det går greit men er en lang tur spesielt for ett barn. Jeg bruker alt fra 12-15 timer etter hvor mye kø\veiarbeid og pauser det er. På 12 timer så rekker jeg kun stoppe for å tisse ett par ganger på veien opp, så det er nok ikke helt realistisk :) Siden det er ett barn med ville jeg nok delt opp turen, men om du får mer ut av det så går det bra å kjøre hele veien på en dag om du starter tidlig nok. Kjør østerdalen, det går fortere enn gudbrandsdalen og har jevnere fartsgrenser ( så slipper du så mange 50-60 soner).

Anonymous poster hash: c707b...069
Skrevet

Men tror jeg nesten ville satset på en annen tur om jeg var deg, veldig langt å dra når man ikke har råd til det i utgangspunktet . Nå er jeg litt katastrofe tenker da, som liker å vite at jeg har nød penger om noe skulle skje. I parken koster det mye for mat , drikke , is osv . Vi var i abra havn for en uke siden , og selvom alt var forhåndsbetalt av inngang og billetter gikk det fort noen tusen . Ennå eneste guttungen kjøpte var ett sverd , men det skulle spilles på bamser, han skulle ha is, sukkerspinn , popcorn osv . Selvsagt sier man litt nei også , men er virkelig ikke en god følelse å måtte si nei til alt der inne :/ men håper dere får dratt og at du har nok penger tii selve turen og bare er overnatting det står på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...