Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #26 Skrevet 5. juli 2015 Har kjørt Krsand - Trondheim mange ganger i ett strekk, det går greit men er en lang tur spesielt for ett barn. Jeg bruker alt fra 12-15 timer etter hvor mye kø\veiarbeid og pauser det er. På 12 timer så rekker jeg kun stoppe for å tisse ett par ganger på veien opp, så det er nok ikke helt realistisk Siden det er ett barn med ville jeg nok delt opp turen, men om du får mer ut av det så går det bra å kjøre hele veien på en dag om du starter tidlig nok. Kjør østerdalen, det går fortere enn gudbrandsdalen og har jevnere fartsgrenser ( så slipper du så mange 50-60 soner). Anonymous poster hash: c707b...069 Takk for delt erfaring og tips :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #27 Skrevet 5. juli 2015 Kjør til Sundsvall istedet! Flott camping og sette opp telt på 😊 flere ting dere kan få med dere på turen, og billigere å bo enn i Norge! Anonymous poster hash: 49334...2cf
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #28 Skrevet 5. juli 2015 Kjør til Sundsvall istedet! Flott camping og sette opp telt på 😊 flere ting dere kan få med dere på turen, og billigere å bo enn i Norge! Anonymous poster hash: 49334...2cf Ja svensk camping har vi prøvd tidligere år, og det liker vi. Har ikke prøvd Sundsvall, men bla.a Orsa, og Leksand :-) (Før vi kom i økonomisk uføre det da...). Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #29 Skrevet 5. juli 2015 Men tror jeg nesten ville satset på en annen tur om jeg var deg, veldig langt å dra når man ikke har råd til det i utgangspunktet . Nå er jeg litt katastrofe tenker da, som liker å vite at jeg har nød penger om noe skulle skje. I parken koster det mye for mat , drikke , is osv . Vi var i abra havn for en uke siden , og selvom alt var forhåndsbetalt av inngang og billetter gikk det fort noen tusen . Ennå eneste guttungen kjøpte var ett sverd , men det skulle spilles på bamser, han skulle ha is, sukkerspinn , popcorn osv . Selvsagt sier man litt nei også , men er virkelig ikke en god følelse å måtte si nei til alt der inne :/ men håper dere får dratt og at du har nok penger tii selve turen og bare er overnatting det står på Anonymous poster hash: 5fad4...a2e Takk for omtanken, og du har så rett, mye kan skje, og det går med en del mer enn man i utgangapunktet klarer å se for seg. Tror jeg ble litt vel ivrig og optimistisk da jeg skrev innlegget hehe, nå skal jeg gå til sengs og sove på alle tankene, tipsene, ideene og allting. Godt mulig dropper vi det likevel, for begynner å innse at det blir voldsom tur på kort tid. Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #30 Skrevet 5. juli 2015 Om du vil dra på ferie likevel, så vil jeg på det varmeste anbefalle Østersund i Sverige. Der er det masse gøy å gjøre. De har et flott museum der, med skuespillere som virkelig lever seg inn i rollen sin. Vi var der i to dager med våre barn, og følte oss ikke ferdige. Du sparer penger på drivstoff, og kan heller bruke det på å betale for teltplass på camping. Det er en flott camping der med badeland. Anonymous poster hash: 9f970...ade
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #31 Skrevet 5. juli 2015 Folkens, tusen takk for alle tips og innspill. Jeg skal sove på det og så får vi se hva det blir til. Som jeg skrev litt over her så ble jeg mulig litt for optimistisk og ivrig. Som litt i det man sier, at tro kan flytte fjell ;-) Jeg har dalt litt allerede, godt mulig dropper jeg hele turen og finner på noe annet. Hvis jeg da ikke våkner i morgen med ny iver ;-) Julie, tusen takk for ditt tilbud, jeg setter stor pris på det. Håper du skjønner at jeg ikke mener å avvise tilbudet, men vil jo gjerne se an hvordan jeg skal legge opp turen. Om det blir tur.. God natt alle sammen, jeg logger av for natten, og skriver ikke mer før i morgen :-) Anonymous poster hash: f89e3...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #32 Skrevet 5. juli 2015 Dersom dere skulle dra ville jeg sjekket ut flybilletter til Kjevik. Hva vil det koste i diesel og mat tur/retur mot flybilletter? Da slipper dere den lange turen. Det går busser fra Kjevik til sentrum og den stopper også utenfor Dyreparken. Bare et tips. Håper dere uansett får en fin ferie! :-) Anonymous poster hash: 45a1e...b21
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #33 Skrevet 6. juli 2015 Hvorfor nevner folk oslo. Man svinger jo vestover lenge før det. Snakk om omvei... Anonymous poster hash: 37c61...070
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #34 Skrevet 6. juli 2015 Man legger ikke ut på langtur med et barn uten å ha råd. Synes dette virker som et "kan noen låne meg en hytte på Sørlandet og 2 billetter til dyreparken gratis?" Dyreparken og sabeltannshow er DYRT. Å kjøre fra Trondheim til Kristiansand er dyrt med drivstoff, slitasje på bil, mat ig overnatting på veien osv. Hva med å innse at du kan haven hyggelig sommer uten å kjøre etter din bror på ferie? At de ikke har plass til en 7 åring i vognen vitner jo om at de ikke ønsker å ha dere med. Mulig broren din er redd for at han må spandere det meste på dere. Viss de har råd til mat og is osv og dere ikke. Spar pengene til neste år og reis til Kristiansand om du har råd. Ellers så ser du hva du har råd til nærmere der du bor. Har du telt så ta en telttur, det er gøy og koselig. Bruk pengene på noe hyggelig sammen istedenfor hundrevis av kroner der en7 åring må sitte i bilen i dagevis. Sorry, men man reiser ikke på tur man ikke har råd til. Anonymous poster hash: ff722...65a
Sint naken biltyv Skrevet 6. juli 2015 #35 Skrevet 6. juli 2015 Du er utrolig uansvarlig. Dere er i økonomisk uføre og du skal bruke penger på dyrepark og bensin? Og hva gjør du hvis det skjer noe uventet? Man legger ikke ut på langtur med lite penger når man har med barn!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #36 Skrevet 6. juli 2015 Synes ikke det var så annerledes. Du klager over dårlig råd og håper noen vil betale hele ferien din. De fleste tigger slik Anonymous poster hash: 5e8f7...df9
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #37 Skrevet 6. juli 2015 Sånne turer koster alltid mer enn man hadde tenkt og du må ta høyde for at noe uventet, som koster penger, kan skje. Hva med å heller pakke teltet i bilen og campe nærmere der dere bor? Kan bli noen fine feriedager det:) Anonymous poster hash: 2e349...a78
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #38 Skrevet 6. juli 2015 Finnes det ikke noen egne sider for coach surfing da? Finnes også egne sider med boligbytte. Kanskje noen kan byttelåne med deg? Da får dere jo også gratis overnatting men yter også noe tilbake. Anonymous poster hash: 04a55...71a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #39 Skrevet 6. juli 2015 Skulle gjerne hjulpet, men vi bor i Fredrikstad, så det blir sikkert litt for lang omvei. Men hvis det skulle være aktuelt likevel så har vi plass på onsdag. Anonymous poster hash: 7d4a3...655
Tro smo konosoro Skrevet 6. juli 2015 #40 Skrevet 6. juli 2015 Men tror jeg nesten ville satset på en annen tur om jeg var deg, veldig langt å dra når man ikke har råd til det i utgangspunktet . Nå er jeg litt katastrofe tenker da, som liker å vite at jeg har nød penger om noe skulle skje. I parken koster det mye for mat , drikke , is osv . Vi var i abra havn for en uke siden , og selvom alt var forhåndsbetalt av inngang og billetter gikk det fort noen tusen . Ennå eneste guttungen kjøpte var ett sverd , men det skulle spilles på bamser, han skulle ha is, sukkerspinn , popcorn osv . Selvsagt sier man litt nei også , men er virkelig ikke en god følelse å måtte si nei til alt der inne :/ men håper dere får dratt og at du har nok penger tii selve turen og bare er overnatting det står på Anonymous poster hash: 5fad4...a2e Jeg sier stort sett nei til det meste i sånne parker. Og vi er ikke fattige. Det er ikke sukkerspinn og tombola som gjør parken til en opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #41 Skrevet 6. juli 2015 Synes ikke det var så annerledes. Du klager over dårlig råd og håper noen vil betale hele ferien din. De fleste tigger slik Anonymous poster hash: 5e8f7...df9 Det satt jeg også å tenkte på Anonymous poster hash: 77049...c19
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #42 Skrevet 6. juli 2015 Hvorfor er dere så stygge i kjeften? Er vel ikke så rart om HI prøver å få til en spennende ferie for gutten? Jeg bor i Oslo og skulle gjerne tilbudt plass, men vi er dessverre bortreist hele uken. At broren til HI sier nei til å ha nevøen en natt eller to i campingvognen, er jo helt hårreisende!! Anonymous poster hash: e9000...2e5
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #43 Skrevet 6. juli 2015 Hvorfor er dere så stygge i kjeften? Er vel ikke så rart om HI prøver å få til en spennende ferie for gutten? Jeg bor i Oslo og skulle gjerne tilbudt plass, men vi er dessverre bortreist hele uken. At broren til HI sier nei til å ha nevøen en natt eller to i campingvognen, er jo helt hårreisende!! Anonymous poster hash: e9000...2e5 Kan hende broren er lei sv å feks betale for hi og gutten? Kan hende han vil ha en tur kun sin familie? Det er faktisk ikje alltid man vil ha med andre barn, selv om det er slekt. Dersom broren skal spise på resturant så er det ikke kjekt at de to sndre sitter i bilen og gnager på et tørt brød for de ikke har råd å være med. Heller ikke kjekt å ha en 7 åring i vogna mens mora ligger i en liten bil og skal sove. Anonymous poster hash: ff722...65a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #44 Skrevet 6. juli 2015 Jeg kan ikke si jeg kan hjelpe deg med mye. Har selv litt lite penger og et hus under oppussing, så her blir det vel ikke mye plass til dere. Men om dere likevel vil, kan det være mulig at dere blir med oss på telttur noen dager. Vi bor ikke langt unna tusenfryd, ikke langt unna utebad og ikke langt unna sjøen. Mine to på 5 og 7 år elsker de turene. Det tar deg ca 6-7 timer å kjøre ned hit, men etter det trenger du ikke kjøre så mye da vi har plass til dere i vår bil. Vi kan spleise på billig teltmat da jeg har stormkjøkken med meg. Anonymous poster hash: 63c48...98d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #45 Skrevet 6. juli 2015 Hva med å slå opp telt i lillehammer og dra på hunderfossen eller lilleputthammer? Det du sparer i drivstoff kan du jo bruke på inngang der ca 500 for en voksen og 1 barn i lilleputthammer nå i juli. Anonymous poster hash: ba7f4...e70
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #46 Skrevet 6. juli 2015 Dessverre litt enig med broren . Har en venninne som aldri har råd til noe som helst , hun har ikke barn , og har vel aldri jobba i hele sitt liv omtrent . Hver gang hun er med å møtes med oss venninne ute er det alltid har ikke råd til det , kan godt sitte med ett glass med vann jeg osv. Blir tii at vi alltid spandere på hun og nå har hun slutta å takke så nå er det visst en selvfølge . Det er kjedelig å ha med noen som ikke har råd å være med på parker i allefall. Det blir til at man spanderer , for ingen med vettet i behold lar de man er glad i sitte utenfor resturanten med tørt brød som en over her skriver . Da blir det fort dyrt for den andre parten . Og selvom en annen her over skriver at parker er mer enn tombola og sukkerspinn , joda , enig i den . Forsøk bare å ta med en 7 åring med andre barn i følge og si nei til den ungen , mens alle de andre får Anonymous poster hash: 5fad4...a2e
Firekids Skrevet 6. juli 2015 #47 Skrevet 6. juli 2015 Klart du vil lage fin ferie for sønnen din! Det skjønner jeg godt. Tror i denne situasjonen at jeg heller ville ha dratt på en ukes telttur, spilt kort, badet, spist is og lekt. Så ville jeg spart penger til Dyreparken neste år. Tatt med telt, litt penger og ha gjort god planlegging.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #48 Skrevet 6. juli 2015 Jeg ville også funnet på noe annet i år HI. Hadde du vært min søster hadde både du og sønnen din fått plass på mine ferier. Vi har ikke videre god råd vi heller, men der det er hjerterom er det husrom! Dessuten hadde jeg glatt gjort om eventuelle resturantplaner med en diger og god picnick kurv om det gjorde at alle hadde fått bli med! Det er ihvertfall ikke maten det kommer ann på om ferien blir bra! Anonymous poster hash: 2dfa5...499
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #49 Skrevet 6. juli 2015 Klart du vil lage fin ferie for sønnen din! Det skjønner jeg godt. Tror i denne situasjonen at jeg heller ville ha dratt på en ukes telttur, spilt kort, badet, spist is og lekt. Så ville jeg spart penger til Dyreparken neste år. Tatt med telt, litt penger og ha gjort god planlegging. Ja, enig med det. Planlegg ferien litt bedre og ikke bare sett deg i bilden og kjør gjennom (mer enn) halve landet for et par dager i en svindyr park uten å vite noe om hvor/hvordan dere skal sove og at dere må leve på strengt budsjett mens dere er der. Finn ut hvor dere kan dra nærmere der dere bor og spar heller penger til neste års ferie og planlegg bedre. Anonymous poster hash: 111e2...53a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #50 Skrevet 6. juli 2015 Men heisann; der var du på plass igjen jo 😊😉 Anonymous poster hash: 718da...21e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå