Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #51 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e Vel... Jeg er kvinnehater.. Til dels. Jeg hører alt for ofte at kvinner slenger så mye dritt om mannen at det er rart de gidder å ha han. Og selv om de er skilt er han udugelig og gjør alt galt. Er så lei av å høre klaging på menn. Ved invitasjoner til jentekvelden er det satt at det blir drittslenging og jeg gidder ikke gå på de mer. Ja. Du bestemmer at mannen din skal være hjemme med barna. Hvorfor spør du han ikke? Kan du ta barna, for jeg føler virkelig for å trene? Jeg var gift med en mann som aldri spurte om noe. Jeg var automatisk barnevakt for hans barn. Jeg sa rett ut at det er mye hyggeligere å bli spurt. Når det gjaldt våre barn, så sjekket vi med hverandre når det passet at hvem gjorde hva. Ingen kommando, ingen diskusjon. Enkle spørsmål. Et ekteskap er teameork. Og jeg sier ikke at det mannen din gjør er greit, men han bør også få beskjed om at det han driver med er slitsomt for deg og hvorfor gjør han det? Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg har trening to faste dager i uka, mens han har for eksempel jaktprat med kompiser en fast dag i uka. Hvorfor skal jeg spørre på mine knær og si at "jeg føler virkelig for å trene" når han VET hvilke dager og klokkeslett treningen er? Det er ikke akkurat jeg som bestemmer når treneren skal stille opp. Vi hadde avtale at jeg har trening 3 timer i uka (2 kvelder a 1,5 time) og at han da er hjemme, men det passer aldri ham i praksis. Jeg er ellers aldri ute på byen, med venninner eller ute andre plasser. Han har fått beskjed om at det ER slitsomt og ikke greit at han bare drar "på kaffe" og kommer dager etterpå etter plutselig fyllakveld. At vi har en avtale om at jeg skal på trening og han er hjemme med barna, så kan hn plutselig ikke likevel fordi noe annet viktig dukket opp, mens jeg forventes å jobbe like mye som ham, ta alt av husarbeid og være låst til hjemmet fordi det passer aldri ham å være hjemme med barna. Hvis jeg er på kjøkkenet og baker brød for eksempel, og babyen begynner å skrike så må JEG avbryte bakinga, ta opp babyen, ta babyen med på kjøkkenet osv, fordi han ikke har spilt ferdig brett på spillet sitt på PS3 enda. Jeg må ha babyen med i dusjen fordi han ikke gidder å passe babyen mens jeg dusjer. Han kritiserer også hvordan jeg gjør husarbeid, mens han ikke gjør en dritt selv. Men selvfølgelig er det sikkert min feil at han sitter på ræva, tar meg for gitt og låser meg til hjemmet ved å nekte å være hjemme med barna sine? Anonymous poster hash: 97863...64e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #52 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #53 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Da skal jeg slutte å gjøre husarbeid da Siden mannen kritiserer alt jeg gjør og ingenting er bra nok, rent nok eller fint nok. Samtidig som jeg ikke kritiserer hans spede forsøk på husarbeid og ungepass. Anonymous poster hash: 97863...64e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #54 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e Vel... Jeg er kvinnehater.. Til dels. Jeg hører alt for ofte at kvinner slenger så mye dritt om mannen at det er rart de gidder å ha han. Og selv om de er skilt er han udugelig og gjør alt galt. Er så lei av å høre klaging på menn. Ved invitasjoner til jentekvelden er det satt at det blir drittslenging og jeg gidder ikke gå på de mer. Ja. Du bestemmer at mannen din skal være hjemme med barna. Hvorfor spør du han ikke? Kan du ta barna, for jeg føler virkelig for å trene? Jeg var gift med en mann som aldri spurte om noe. Jeg var automatisk barnevakt for hans barn. Jeg sa rett ut at det er mye hyggeligere å bli spurt. Når det gjaldt våre barn, så sjekket vi med hverandre når det passet at hvem gjorde hva. Ingen kommando, ingen diskusjon. Enkle spørsmål. Et ekteskap er teameork. Og jeg sier ikke at det mannen din gjør er greit, men han bør også få beskjed om at det han driver med er slitsomt for deg og hvorfor gjør han det? Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg har trening to faste dager i uka, mens han har for eksempel jaktprat med kompiser en fast dag i uka. Hvorfor skal jeg spørre på mine knær og si at "jeg føler virkelig for å trene" når han VET hvilke dager og klokkeslett treningen er? Det er ikke akkurat jeg som bestemmer når treneren skal stille opp. Vi hadde avtale at jeg har trening 3 timer i uka (2 kvelder a 1,5 time) og at han da er hjemme, men det passer aldri ham i praksis. Jeg er ellers aldri ute på byen, med venninner eller ute andre plasser. Han har fått beskjed om at det ER slitsomt og ikke greit at han bare drar "på kaffe" og kommer dager etterpå etter plutselig fyllakveld. At vi har en avtale om at jeg skal på trening og han er hjemme med barna, så kan hn plutselig ikke likevel fordi noe annet viktig dukket opp, mens jeg forventes å jobbe like mye som ham, ta alt av husarbeid og være låst til hjemmet fordi det passer aldri ham å være hjemme med barna. Hvis jeg er på kjøkkenet og baker brød for eksempel, og babyen begynner å skrike så må JEG avbryte bakinga, ta opp babyen, ta babyen med på kjøkkenet osv, fordi han ikke har spilt ferdig brett på spillet sitt på PS3 enda. Jeg må ha babyen med i dusjen fordi han ikke gidder å passe babyen mens jeg dusjer. Han kritiserer også hvordan jeg gjør husarbeid, mens han ikke gjør en dritt selv. Men selvfølgelig er det sikkert min feil at han sitter på ræva, tar meg for gitt og låser meg til hjemmet ved å nekte å være hjemme med barna sine? Anonymous poster hash: 97863...64e Så du nedverdiger deg selv ved å være gift med en dritt? Gå fra han da. Da får du annenhver helg fri til å gjøre hva du vil:) Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #55 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Da skal jeg slutte å gjøre husarbeid da Siden mannen kritiserer alt jeg gjør og ingenting er bra nok, rent nok eller fint nok. Samtidig som jeg ikke kritiserer hans spede forsøk på husarbeid og ungepass. Anonymous poster hash: 97863...64e Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #56 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e Vel... Jeg er kvinnehater.. Til dels. Jeg hører alt for ofte at kvinner slenger så mye dritt om mannen at det er rart de gidder å ha han. Og selv om de er skilt er han udugelig og gjør alt galt. Er så lei av å høre klaging på menn. Ved invitasjoner til jentekvelden er det satt at det blir drittslenging og jeg gidder ikke gå på de mer. Ja. Du bestemmer at mannen din skal være hjemme med barna. Hvorfor spør du han ikke? Kan du ta barna, for jeg føler virkelig for å trene? Jeg var gift med en mann som aldri spurte om noe. Jeg var automatisk barnevakt for hans barn. Jeg sa rett ut at det er mye hyggeligere å bli spurt. Når det gjaldt våre barn, så sjekket vi med hverandre når det passet at hvem gjorde hva. Ingen kommando, ingen diskusjon. Enkle spørsmål. Et ekteskap er teameork. Og jeg sier ikke at det mannen din gjør er greit, men han bør også få beskjed om at det han driver med er slitsomt for deg og hvorfor gjør han det? Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg har trening to faste dager i uka, mens han har for eksempel jaktprat med kompiser en fast dag i uka. Hvorfor skal jeg spørre på mine knær og si at "jeg føler virkelig for å trene" når han VET hvilke dager og klokkeslett treningen er? Det er ikke akkurat jeg som bestemmer når treneren skal stille opp. Vi hadde avtale at jeg har trening 3 timer i uka (2 kvelder a 1,5 time) og at han da er hjemme, men det passer aldri ham i praksis. Jeg er ellers aldri ute på byen, med venninner eller ute andre plasser. Han har fått beskjed om at det ER slitsomt og ikke greit at han bare drar "på kaffe" og kommer dager etterpå etter plutselig fyllakveld. At vi har en avtale om at jeg skal på trening og han er hjemme med barna, så kan hn plutselig ikke likevel fordi noe annet viktig dukket opp, mens jeg forventes å jobbe like mye som ham, ta alt av husarbeid og være låst til hjemmet fordi det passer aldri ham å være hjemme med barna. Hvis jeg er på kjøkkenet og baker brød for eksempel, og babyen begynner å skrike så må JEG avbryte bakinga, ta opp babyen, ta babyen med på kjøkkenet osv, fordi han ikke har spilt ferdig brett på spillet sitt på PS3 enda. Jeg må ha babyen med i dusjen fordi han ikke gidder å passe babyen mens jeg dusjer. Han kritiserer også hvordan jeg gjør husarbeid, mens han ikke gjør en dritt selv. Men selvfølgelig er det sikkert min feil at han sitter på ræva, tar meg for gitt og låser meg til hjemmet ved å nekte å være hjemme med barna sine? Anonymous poster hash: 97863...64e Så du nedverdiger deg selv ved å være gift med en dritt? Gå fra han da. Da får du annenhver helg fri til å gjøre hva du vil:) Anonymous poster hash: 961f2...23e Haha, du ER kvinnehater! Det er sikkert også min feil. Og hvordan får jeg annenhver helg fri når minstebarnet er baby? Tror du virkelig han gidder å følge opp samværet? Det tror ikke jeg... Anonymous poster hash: 97863...64e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #57 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Da skal jeg slutte å gjøre husarbeid da Siden mannen kritiserer alt jeg gjør og ingenting er bra nok, rent nok eller fint nok. Samtidig som jeg ikke kritiserer hans spede forsøk på husarbeid og ungepass. Anonymous poster hash: 97863...64e Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 961f2...23e Er det feil av meg at jeg ikke er en kjeftene og kritiserende bitch? Jeg gidder ikke å synke ned til hans nivå, skape dårlig stemning osv. Jeg betegner meg selv som tålmodig og bra menneske med omtanke for andre, hvorfor skal jeg kritisere og pirke på noe hele tiden? Hva gir det meg? Men som sagt, du mener at alt kvinner gjør er feil, både gode og dårlige gjerninger. Man får aldri gjort deg til lags. Troll. Anonymous poster hash: 97863...64e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #58 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e Vel... Jeg er kvinnehater.. Til dels. Jeg hører alt for ofte at kvinner slenger så mye dritt om mannen at det er rart de gidder å ha han. Og selv om de er skilt er han udugelig og gjør alt galt. Er så lei av å høre klaging på menn. Ved invitasjoner til jentekvelden er det satt at det blir drittslenging og jeg gidder ikke gå på de mer. Ja. Du bestemmer at mannen din skal være hjemme med barna. Hvorfor spør du han ikke? Kan du ta barna, for jeg føler virkelig for å trene? Jeg var gift med en mann som aldri spurte om noe. Jeg var automatisk barnevakt for hans barn. Jeg sa rett ut at det er mye hyggeligere å bli spurt. Når det gjaldt våre barn, så sjekket vi med hverandre når det passet at hvem gjorde hva. Ingen kommando, ingen diskusjon. Enkle spørsmål. Et ekteskap er teameork. Og jeg sier ikke at det mannen din gjør er greit, men han bør også få beskjed om at det han driver med er slitsomt for deg og hvorfor gjør han det? Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg har trening to faste dager i uka, mens han har for eksempel jaktprat med kompiser en fast dag i uka. Hvorfor skal jeg spørre på mine knær og si at "jeg føler virkelig for å trene" når han VET hvilke dager og klokkeslett treningen er? Det er ikke akkurat jeg som bestemmer når treneren skal stille opp. Vi hadde avtale at jeg har trening 3 timer i uka (2 kvelder a 1,5 time) og at han da er hjemme, men det passer aldri ham i praksis. Jeg er ellers aldri ute på byen, med venninner eller ute andre plasser. Han har fått beskjed om at det ER slitsomt og ikke greit at han bare drar "på kaffe" og kommer dager etterpå etter plutselig fyllakveld. At vi har en avtale om at jeg skal på trening og han er hjemme med barna, så kan hn plutselig ikke likevel fordi noe annet viktig dukket opp, mens jeg forventes å jobbe like mye som ham, ta alt av husarbeid og være låst til hjemmet fordi det passer aldri ham å være hjemme med barna. Hvis jeg er på kjøkkenet og baker brød for eksempel, og babyen begynner å skrike så må JEG avbryte bakinga, ta opp babyen, ta babyen med på kjøkkenet osv, fordi han ikke har spilt ferdig brett på spillet sitt på PS3 enda. Jeg må ha babyen med i dusjen fordi han ikke gidder å passe babyen mens jeg dusjer. Han kritiserer også hvordan jeg gjør husarbeid, mens han ikke gjør en dritt selv. Men selvfølgelig er det sikkert min feil at han sitter på ræva, tar meg for gitt og låser meg til hjemmet ved å nekte å være hjemme med barna sine? Anonymous poster hash: 97863...64e Så du nedverdiger deg selv ved å være gift med en dritt? Gå fra han da. Da får du annenhver helg fri til å gjøre hva du vil:) Anonymous poster hash: 961f2...23e Haha, du ER kvinnehater! Det er sikkert også min feil. Og hvordan får jeg annenhver helg fri når minstebarnet er baby? Tror du virkelig han gidder å følge opp samværet? Det tror ikke jeg... Anonymous poster hash: 97863...64e Du har det hardt! Du har valget. Du kan gå fra han. I følge deg selv så er du mye bedre til alt enn han og kan fikse alt selv fra hus til bil. Du trenger han ikke. Likevel holder du fast ved han. Du kan bli, men da vet du at det er ditt dumme valg, så slutt å klage! Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #59 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Da skal jeg slutte å gjøre husarbeid da Siden mannen kritiserer alt jeg gjør og ingenting er bra nok, rent nok eller fint nok. Samtidig som jeg ikke kritiserer hans spede forsøk på husarbeid og ungepass. Anonymous poster hash: 97863...64e Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 961f2...23e Er det feil av meg at jeg ikke er en kjeftene og kritiserende bitch? Jeg gidder ikke å synke ned til hans nivå, skape dårlig stemning osv. Jeg betegner meg selv som tålmodig og bra menneske med omtanke for andre, hvorfor skal jeg kritisere og pirke på noe hele tiden? Hva gir det meg? Men som sagt, du mener at alt kvinner gjør er feil, både gode og dårlige gjerninger. Man får aldri gjort deg til lags. Troll. Anonymous poster hash: 97863...64e Troll fordi jeg mener du selv er skyld i den situasjonen du er i? Varsko til alle damer: mener vi ikke det samme som denne dama, gir vi henne litt motstand og sier vi at det å være gift med denne mannen fortsatt når hun virkelig ikke orker han mer, så er man kvinnehater. Mener du jeg skal beklage min mening fordi jeg ikke er enig med deg? Og fordi jeg gir deg tips om hva du kan gjøre (det er jo egentlig unødvendig, for du vet jo best uansett og jeg er kvinnehater fordi jeg kkke hadde orket å leve som det du gjør.) Hva vil du? Anonymous poster hash: 961f2...23e
ulydia Skrevet 5. juli 2015 #60 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #61 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!! Hadde jeg blitt kritisert på den måten enkelte kvinner kritiserer sine menn, hadde jeg for lengst gitt opp og dratt, så ære til menn som blir til tross for dette. Og det er ikke slik du fremstiller det. Det er slik: når man hele tiden får høre alt man gjør er feil, så vil man til slutt miste tro på seg selv og selvtillit og man blir nedverdiget og psykisk syk. De kvinner som skriver her inne om menn som behandler de slik blir rådet til å gå og de sliter alle med lav selvtillit og depresjon og de har det ikke bra. Men menn skal skaffe seg baller og være mann? Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #62 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #63 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #64 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917
ulydia Skrevet 5. juli 2015 #65 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!!Hadde jeg blitt kritisert på den måten enkelte kvinner kritiserer sine menn, hadde jeg for lengst gitt opp og dratt, så ære til menn som blir til tross for dette. Og det er ikke slik du fremstiller det. Det er slik: når man hele tiden får høre alt man gjør er feil, så vil man til slutt miste tro på seg selv og selvtillit og man blir nedverdiget og psykisk syk. De kvinner som skriver her inne om menn som behandler de slik blir rådet til å gå og de sliter alle med lav selvtillit og depresjon og de har det ikke bra. Men menn skal skaffe seg baller og være mann? Anonymous poster hash: 961f2...23e Trur du blåser saka heilt ut av proposjonar! For dei færraste er kritikken å samanlikne med psykisk trakassering, slik du framstiller det. Så ja, i dei fleste tilfelle bør mannen få seg ballar! Dei bør kjempe for retten til å ta seg av eigne barn, på same måte som kvinner gjennom fleire hundre år har kjempa for si likestilling!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #66 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917 Så alle som klager på mannen her inne, de som klager på mannen på jentekvelder, de som alltid klager på mannen foran mannen og andre på besøk... De er i mindretall selv om "alle" kjenner minst en? Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #67 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!!Hadde jeg blitt kritisert på den måten enkelte kvinner kritiserer sine menn, hadde jeg for lengst gitt opp og dratt, så ære til menn som blir til tross for dette. Og det er ikke slik du fremstiller det. Det er slik: når man hele tiden får høre alt man gjør er feil, så vil man til slutt miste tro på seg selv og selvtillit og man blir nedverdiget og psykisk syk. De kvinner som skriver her inne om menn som behandler de slik blir rådet til å gå og de sliter alle med lav selvtillit og depresjon og de har det ikke bra. Men menn skal skaffe seg baller og være mann? Anonymous poster hash: 961f2...23e Trur du blåser saka heilt ut av proposjonar! For dei færraste er kritikken å samanlikne med psykisk trakassering, slik du framstiller det. Så ja, i dei fleste tilfelle bør mannen få seg ballar! Dei bør kjempe for retten til å ta seg av eigne barn, på same måte som kvinner gjennom fleire hundre år har kjempa for si likestilling! Det er vel opp til den enkelte å definere? Flaut for en mann å bli trakassert av kona er det også, så tviler på at han snakker åpent om det. Anonymous poster hash: 961f2...23e
ulydia Skrevet 5. juli 2015 #68 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!!Hadde jeg blitt kritisert på den måten enkelte kvinner kritiserer sine menn, hadde jeg for lengst gitt opp og dratt, så ære til menn som blir til tross for dette. Og det er ikke slik du fremstiller det. Det er slik: når man hele tiden får høre alt man gjør er feil, så vil man til slutt miste tro på seg selv og selvtillit og man blir nedverdiget og psykisk syk. De kvinner som skriver her inne om menn som behandler de slik blir rådet til å gå og de sliter alle med lav selvtillit og depresjon og de har det ikke bra. Men menn skal skaffe seg baller og være mann? Anonymous poster hash: 961f2...23e Trur du blåser saka heilt ut av proposjonar! For dei færraste er kritikken å samanlikne med psykisk trakassering, slik du framstiller det. Så ja, i dei fleste tilfelle bør mannen få seg ballar! Dei bør kjempe for retten til å ta seg av eigne barn, på same måte som kvinner gjennom fleire hundre år har kjempa for si likestilling!Det er vel opp til den enkelte å definere? Flaut for en mann å bli trakassert av kona er det også, så tviler på at han snakker åpent om det. Anonymous poster hash: 961f2...23e Men kva for deg då definisjonsmakta, dersom det er opp til kvar enkelt å definere? Og kva tallmateriale er det du baserer tolkinga og definisjonen din på, som gjer den meir gyldig enn antakinga mi? Dersom du baserer deg på kva du sjølv har høyrt og lese må eg legge til at det ikkje er empirisk signifikant, og at eg heller ikkje deler den opplevinga du har.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #70 Skrevet 5. juli 2015 Jeg ble faktisk provosert i begge retninger når jeg leste det han hadde skrevet. Kvinner og menn ER forskjellige, og hvorfor er det negativt? Jeg har alltid vært sterkt imot likestilling, jeg synes det er totalt feil. Jeg vil ikke være en mann og jeg tviler sterkt for at en mann vil være en kvinne. Hvorfor kan man ikke fokusere på likeverd? Å være forskjellige er ikke et tap eller en feil, det er noe som er vakkert og styrker oss hvis vi velger å omfavne det! Anonymous poster hash: 31d39...664
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #71 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917 Så alle som klager på mannen her inne, de som klager på mannen på jentekvelder, de som alltid klager på mannen foran mannen og andre på besøk... De er i mindretall selv om "alle" kjenner minst en? Anonymous poster hash: 961f2...23e Noen menn er late, noen menn er udugelige, noen kvinner er late, noen kvinner udugelige. Mange menn og kvinner er gode omsorgspersoner som tar ansvar for sine barn. Anonymous poster hash: 793b5...917
Luksusdyret Skrevet 5. juli 2015 #72 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917 Så alle som klager på mannen her inne, de som klager på mannen på jentekvelder, de som alltid klager på mannen foran mannen og andre på besøk... De er i mindretall selv om "alle" kjenner minst en? Anonymous poster hash: 961f2...23e Noen menn er late, noen menn er udugelige, noen kvinner er late, noen kvinner udugelige. Mange menn og kvinner er gode omsorgspersoner som tar ansvar for sine barn. Anonymous poster hash: 793b5...917 Signerer. At damene klager på menn som sitter på ræva og spiller, selv om de ikke blir kritisert, fordi det ikke er å kritisere FOR (når man aldri forsøker å gjøre noe i det hele tatt) betyr at de har skyld i det selv og er dårlige mødre? SKal man finne seg i et mannen er utro, lat, udugelig, frekk og uinteressert i barna sine? Her var eksen slik at han kuttet ut ungene da jeg gikk, og sa at han ikke ønsker noe kontakt med dem hvis jeg ikke kom tilbake til ham. Jeg prøvde alt, på familievernkontoret, tilrettelegging, kjøre barna til hans landsdel for min regning slik at han kunne ha samvær, men neida, han hadde ikke lyst. Men å dra til Thailand og hente seg en tenåring, det hadde han lyst til... skjønner jo at bittesmå barn er i veien for lykken hans. Er heldigvis gift på nytt nå med en mann som fungerer som far for mine barn. Da jeg var sammen med eksen så jobbet jeg og studerte, mens han var hjemmeværende (arbeidsledig, aap og diverse), mens jeg også gjorde ALT av husarbeid. Hvor er min feil for at han satt på ræva? Jeg var jo aldri hjemme siden jeg var enten på jobb, universitetet eller med barna på utflukter, så jeg hadde ikke en gang mulighet til å gå etter ham og mase og kritisere. Mens HAN klaget på at kleshaugen som han har glant på hele dagen hjemme ikke var lagt i skapene, siden jeg ikke rakk det før jeg dro på jobb. Sikkert min feil siden jeg klage på ham til venninnene og her inne.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #73 Skrevet 5. juli 2015 Jeg har flere venninner som klager på at mannen ikke tar mer ansvar for barna. Samtidig som de klager på ALT mannen gjør. Om mannen ikke gjør slik som dama tenker er best, er det nemlig feil! Feil klær (dvs feil farge osv) feil måte å leke på, feil måte å snakke på and the list goes on... Og det får han høre hele tiden. Jeg hadde heller ikke orket å prøve om jeg fikk kritikk uansett hva jeg gjorde. Anonymous poster hash: 318d3...52c Det der blir for enkelt, og beklager men også teit! Dersom du har fått barn bør du også ønske å vere delaktig i livet til barna du har satt til verda - om så mora til desse kritiserer måten du er delaktig på! "Buhu, kona mi kritiserer måten eg leiker med barna på. Då gidd ikkje eg vere med mine eigne barn meir...". Herregud, man up and grow some balls!!!Hadde jeg blitt kritisert på den måten enkelte kvinner kritiserer sine menn, hadde jeg for lengst gitt opp og dratt, så ære til menn som blir til tross for dette. Og det er ikke slik du fremstiller det. Det er slik: når man hele tiden får høre alt man gjør er feil, så vil man til slutt miste tro på seg selv og selvtillit og man blir nedverdiget og psykisk syk. De kvinner som skriver her inne om menn som behandler de slik blir rådet til å gå og de sliter alle med lav selvtillit og depresjon og de har det ikke bra. Men menn skal skaffe seg baller og være mann? Anonymous poster hash: 961f2...23e Trur du blåser saka heilt ut av proposjonar! For dei færraste er kritikken å samanlikne med psykisk trakassering, slik du framstiller det. Så ja, i dei fleste tilfelle bør mannen få seg ballar! Dei bør kjempe for retten til å ta seg av eigne barn, på same måte som kvinner gjennom fleire hundre år har kjempa for si likestilling!Det er vel opp til den enkelte å definere? Flaut for en mann å bli trakassert av kona er det også, så tviler på at han snakker åpent om det. Anonymous poster hash: 961f2...23e Men kva for deg då definisjonsmakta, dersom det er opp til kvar enkelt å definere? Og kva tallmateriale er det du baserer tolkinga og definisjonen din på, som gjer den meir gyldig enn antakinga mi? Dersom du baserer deg på kva du sjølv har høyrt og lese må eg legge til at det ikkje er empirisk signifikant, og at eg heller ikkje deler den opplevinga du har. Ingen av oss kan definere det, og ikke forsking heller. Og jeg sier ikke at noen tar feil heller, men jeg ytrer min mening og står ved den. Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #74 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917 Så alle som klager på mannen her inne, de som klager på mannen på jentekvelder, de som alltid klager på mannen foran mannen og andre på besøk... De er i mindretall selv om "alle" kjenner minst en? Anonymous poster hash: 961f2...23e Noen menn er late, noen menn er udugelige, noen kvinner er late, noen kvinner udugelige. Mange menn og kvinner er gode omsorgspersoner som tar ansvar for sine barn. Anonymous poster hash: 793b5...917 Signerer. At damene klager på menn som sitter på ræva og spiller, selv om de ikke blir kritisert, fordi det ikke er å kritisere FOR (når man aldri forsøker å gjøre noe i det hele tatt) betyr at de har skyld i det selv og er dårlige mødre? SKal man finne seg i et mannen er utro, lat, udugelig, frekk og uinteressert i barna sine? Her var eksen slik at han kuttet ut ungene da jeg gikk, og sa at han ikke ønsker noe kontakt med dem hvis jeg ikke kom tilbake til ham. Jeg prøvde alt, på familievernkontoret, tilrettelegging, kjøre barna til hans landsdel for min regning slik at han kunne ha samvær, men neida, han hadde ikke lyst. Men å dra til Thailand og hente seg en tenåring, det hadde han lyst til... skjønner jo at bittesmå barn er i veien for lykken hans. Er heldigvis gift på nytt nå med en mann som fungerer som far for mine barn. Da jeg var sammen med eksen så jobbet jeg og studerte, mens han var hjemmeværende (arbeidsledig, aap og diverse), mens jeg også gjorde ALT av husarbeid. Hvor er min feil for at han satt på ræva? Jeg var jo aldri hjemme siden jeg var enten på jobb, universitetet eller med barna på utflukter, så jeg hadde ikke en gang mulighet til å gå etter ham og mase og kritisere. Mens HAN klaget på at kleshaugen som han har glant på hele dagen hjemme ikke var lagt i skapene, siden jeg ikke rakk det før jeg dro på jobb. Sikkert min feil siden jeg klage på ham til venninnene og her inne. Men du dro. Det er forskjellen. De som blir og blir og ikke gjør noe med det-det er de jeg kritiserer. Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #75 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e For noe tøv! Mødre gjør ikke slikt. Enkelte kvinner gjør slikt. Generaliserende idioti er alltid idioti. Anonymous poster hash: 793b5...917 Det er rimelig generelt det her. Det er ikke enkelte kvinner. Anonymous poster hash: 961f2...23e Det er direkte usant. I vårt land er det ikke generelt på det viset. Opplys deg selv. Anonymous poster hash: 793b5...917 Så alle som klager på mannen her inne, de som klager på mannen på jentekvelder, de som alltid klager på mannen foran mannen og andre på besøk... De er i mindretall selv om "alle" kjenner minst en? Anonymous poster hash: 961f2...23e Noen menn er late, noen menn er udugelige, noen kvinner er late, noen kvinner udugelige. Mange menn og kvinner er gode omsorgspersoner som tar ansvar for sine barn. Anonymous poster hash: 793b5...917 Og det er jo det som er essensen her. Men kvinner fremstiller menn som så udugelige at folk ser rart på de om de deltar i husarbeid og barn Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå