Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #26 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #27 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #28 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Det har jeg aldri gjort. Jeg retter jo på bleia slik at han ikke ser hvis han tok på bleia veldig løst og ungen kommer til å drite seg ut og skitne alle klærne til. Men bleieskift fra hans side skjer cirka 1 gang i uka fordelt på to bleiebarn, etter MYE press fra meg. Så alle mødre kritiserer ikke fedre nei. Jeg sa at i dag har du ansvaret for ungene, fordi jeg skal det og det. Nei, det passer ikke fordi HAN skal et eller annet. Hvor er kritikken her? Vær så snill og ikke skjær alle over en kam. Anonymous poster hash: 97863...64e Kritikken er at du bestemmer hva han skal gjøre. Du sier at i dag skal du/må du gjøre ditt og datt. Sikkert flott om mannen sa til deg "i dag skal du skifte dekk på bilen, for jeg skal det og det" hva hadde du gjort da? Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG bestemmer at han skal ta vare på ungene sine? Mener du at jeg aldri kan komme meg ut av huset, bare når det passer mannen og han tilbyr seg, mens han kan dra hvor som helst når som helst? Han gir jo bare beskjed at "jeg drar med kompiser og kommer imorgen", så skal jeg da VENTE til han tilbyr seg å ta barna hvis jeg skal komme meg ut 1 time på trening? Og ja, når han trenger å skifte dekk (noe for øvrig jeg gjør selv), fikse noe på huset eller gjøre noe i jobbsammenheng fra hjemmekontor så sier han bare at han må gjøre det og det. Og jeg trenger ikke en gang beskjed om å ta babyen, fordi det skjønner jeg selv! Men du mener kanskje at vi kvinner skal veksle mellom kjøkkenet, soverommet og vaskerommet, og være prisgitt mennene våre? Går du aldri i bursdager, på venninnekvelder slik at mannen er hjemme med barna? Hvordan fungerer dette hvis du ikke sier at "i dag skal jeg i bursdag, har du noen planer som er veldig viktig? Nei? Da ses vi klokka den og den"? Eller ber du mannen på dine knær om å ta ungene så du får komme deg ut? Anonymous poster hash: 97863...64e Jeg har ingen mann. Men jeg spør min eksmann pent om han kan ta barna om det er noe jeg skal. Det kalles fjensidig respekt. Om mannen din gjør som Jan gjør, så har vel du aldri satt deg ned og fortalt han hva du trenger (eller vent. Når det ble nevnt her, så har har du garantert gjort det tusen ganger) et parforhold fungerer ikke om man ike kan snakke sammen og gi hverandre ros og bli enige om ting. Og det gjerne FØR man velger å få barn. Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #29 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e
Nyttårs barn Skrevet 5. juli 2015 #30 Skrevet 5. juli 2015 Det er også en annen side her, og det er at kvinner i mye større grad identifiseres med morsrollen. Prioreiterer hun noe annet enn familie og barn så er hun en dårlig mor eller ikke dedikert nok. I mitt barns klasse er det en gutt hvor mor bor et par timers kjøring unna. Foreldrene er altså ikke sammen og gutten bor fast hos far. Må innrømme at jeg ble litt sjokket når jeg fikk vite det. Men hadde situasjonen vært motsatt, at barnet bodde hos mor og far bodde et stykke unna, hadde jeg ikke leet på øyelokket over det.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #31 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Hm.. Det er jo hele poenget! Vi er forskjellige!!!!!! Anonymous poster hash: 80ef4...50f
Modesty Blaise. Skrevet 5. juli 2015 #32 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #33 Skrevet 5. juli 2015 Det er såå mange som snakker mot sitt eget poeng her inne, at det er helt komisk! Anonymous poster hash: 80ef4...50f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #34 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #35 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #36 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #37 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Til opplysning så er de fleste stellebord på egne stellerom eller HC toalettet:) Anonymous poster hash: 961f2...23e
Sint naken biltyv Skrevet 5. juli 2015 #38 Skrevet 5. juli 2015 (endret) Det et ikke idiotisk det er helt sant det han skriver men jeg tror ikke dama på hotellet prøvde å være slem. Reaksjonsmåten hans og måten han skriver på viser at han er usjarmerende og enkelt møblert Endret 5. juli 2015 av Sint naken biltyv
Parasoll☀️ Skrevet 5. juli 2015 #39 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Til opplysning så er de fleste stellebord på egne stellerom eller HC toalettet:) Anonymous poster hash: 961f2...23e Mange visst som ikke er klar over dette..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #40 Skrevet 5. juli 2015 For noen tiårsiden var det mannens rolle å forsørge familien og ta de tunge fysiske takene i hus og hjem, en kvinnes plass var på kjøkkenet/huset mens hun tok seg av barna. Når far kom hjem skulle maten stå på bordet og han skulle slippe mas og bråk fra barna. Kanskje finne på noe sammen med dem før leggetid når han hadde hvilt seg. I dag er kvinner ute i arbeid men har mer eller mindre også husmorrollen i tillegg, er det pålagt henne? Ligger det biologisk i oss? Forventninger fra samfunnet? Jeg vet ikke, men nå synes altså menn at det som dem bestemte for noen år siden ikke skal være sånn lengre, nå vil dem være like mye omsorgsperson som mor og da må kvinner bare akseptere det. Som kvinner aksepterte at dem en gang bare var husmor og barnevakt. Og når det ikke altid faller seg naturlig skriker dem høyt om det, stakkars oss mannfolk som ikke har de samme rettighetene som mor! Vel, velkommen i klubben..! Mennesket er et dyr på linje med andre dyr, hunnen får avkom som hun tar vare på mens hannen enten flyr videre til neste eller er den som sørger for mat. Jeg er ikke sikker på om vi, på tross av en moderne verden, er i stand til å slippe oss helt fri fra biologien i dette uten å miste noe på veien. Hvis jeg trenger å snakke med noen om noe vanskelig ringer jeg mamma, min bror ringer mamma og det samme gjør min mann. Dette på tross av at min far er verdens snilleste og dedikerte far som alltid har støttet meg. Sist men ikke minst, vil på ingen måte dra alle over en kam. Anonymous poster hash: 9c100...4a1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #41 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e
Luksusdyret Skrevet 5. juli 2015 #42 Skrevet 5. juli 2015 For noen tiårsiden var det mannens rolle å forsørge familien og ta de tunge fysiske takene i hus og hjem, en kvinnes plass var på kjøkkenet/huset mens hun tok seg av barna. Når far kom hjem skulle maten stå på bordet og han skulle slippe mas og bråk fra barna. Kanskje finne på noe sammen med dem før leggetid når han hadde hvilt seg. I dag er kvinner ute i arbeid men har mer eller mindre også husmorrollen i tillegg, er det pålagt henne? Ligger det biologisk i oss? Forventninger fra samfunnet? Jeg vet ikke, men nå synes altså menn at det som dem bestemte for noen år siden ikke skal være sånn lengre, nå vil dem være like mye omsorgsperson som mor og da må kvinner bare akseptere det. Som kvinner aksepterte at dem en gang bare var husmor og barnevakt. Og når det ikke altid faller seg naturlig skriker dem høyt om det, stakkars oss mannfolk som ikke har de samme rettighetene som mor! Vel, velkommen i klubben..! Mennesket er et dyr på linje med andre dyr, hunnen får avkom som hun tar vare på mens hannen enten flyr videre til neste eller er den som sørger for mat. Jeg er ikke sikker på om vi, på tross av en moderne verden, er i stand til å slippe oss helt fri fra biologien i dette uten å miste noe på veien. Hvis jeg trenger å snakke med noen om noe vanskelig ringer jeg mamma, min bror ringer mamma og det samme gjør min mann. Dette på tross av at min far er verdens snilleste og dedikerte far som alltid har støttet meg. Sist men ikke minst, vil på ingen måte dra alle over en kam. Anonymous poster hash: 9c100...4a1 Du mener vi er biologisk disponert til å elske husarbeid? Vel, jeg hater husarbeid, da er jeg en mann
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #43 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f Takk for positiv respons:-) når det gjelder stellerom så finnes vel det helst på kjøpesentere og liknende og der er det heldigvis etterhvert kjønnsnøytrale stellerom omtrent overalt. På restauranter og cafeer derimot er det fortsatt desverre dårlig m stellebord på herretoalettet. Anonymous poster hash: f7726...410
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #44 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f Takk for positiv respons:-) når det gjelder stellerom så finnes vel det helst på kjøpesentere og liknende og der er det heldigvis etterhvert kjønnsnøytrale stellerom omtrent overalt. På restauranter og cafeer derimot er det fortsatt desverre dårlig m stellebord på herretoalettet. Anonymous poster hash: f7726...410 Og godt er det, for der har det en tendens til å stinke Anonymous poster hash: 80ef4...50f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #45 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Til opplysning så er de fleste stellebord på egne stellerom eller HC toalettet:) Anonymous poster hash: 961f2...23e Vi er veldig mye ute og spiser på restaurant i Oslo. Der er det ofte kun stellemuligheter på dametoalettet. På kjøpesentere, store familierestauranter og slikt er det slik som du nevner:-) Anonymous poster hash: f7726...410
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #46 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f Takk for positiv respons:-) når det gjelder stellerom så finnes vel det helst på kjøpesentere og liknende og der er det heldigvis etterhvert kjønnsnøytrale stellerom omtrent overalt. På restauranter og cafeer derimot er det fortsatt desverre dårlig m stellebord på herretoalettet. Anonymous poster hash: f7726...410 Og godt er det, for der har det en tendens til å stinke Anonymous poster hash: 80ef4...50f Men er ikke poenget at far skal ha like muligheter som mor? Anonymous poster hash: f7726...410
Luksusdyret Skrevet 5. juli 2015 #47 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f Takk for positiv respons:-) når det gjelder stellerom så finnes vel det helst på kjøpesentere og liknende og der er det heldigvis etterhvert kjønnsnøytrale stellerom omtrent overalt. På restauranter og cafeer derimot er det fortsatt desverre dårlig m stellebord på herretoalettet. Anonymous poster hash: f7726...410 Og godt er det, for der har det en tendens til å stinke Anonymous poster hash: 80ef4...50f Mens dametoalettet lukter blomster? :D
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #48 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Jeg skifter dekk, olje, lyspærer på biler og hus, kjører søpla med henger på tømmestasjonen osv. Så shut up, er du snill. De fleste damer i min omgangskrets kan både skifte dekk, klippe gress og gjøre andre "manneoppgaver" (som forresten gjøres MYE sjeldnere enn forefallende husarbeid. Anonymous poster hash: 97863...64e Okei. Så hvordan skifter du olje? Og hvilen dekkdimesnjon har du? Boltdimensjon og bruker du hydralikkjekk, pumpejekk eller den som følger bilen? Hvilken årsmodell er bilen din? Anonymous poster hash: 961f2...23e Nå er ikke den du spør, men hvordan kan det være så utrolig for deg st damer gjør disse tingene? Dekk skifter jeg ikke, det betaler jeg noen for å gjøre. Mannen kjører ikke bil engang så bilen er bare min, og jeg må ta alt ansvar for den. I tilleg så er det jeg som har bygd terrassen vår, slipt ned gulv osv. Og mannen er bedre på mat enn det jeg er... Og de fleste jeg kjenner har det sånn. Msn gjør det man er god på, og deler ikke etter kjønn. Jeg er alene med barna og gjør alt slikt selv. Men jeg kan tenke meg at de fleste som har en mann lar mannen gjøre det. For det er hans område. Jeg ser bare at hun ikke svarer og det betyr at hun ikke kan eller må sjekke? Ikke vet jeg, men når damer påstår de gjør alt av både kvinne og mannejobb, så er vel mannen overflødig i livet deres og jeg skjønner at han ikke gidder Anonymous poster hash: 961f2...23e JEG MÅTTE AMME KOLIKKBABYEN OG DERFOR IKKE SVART!!! Jeg har da ikke tid å skrive her i lange baner om hvordan man detaljert skifter olje, "det at jeg ikke svarer betyr at jeg ikke kan", javel. Du er virkelig kvinnehater du! Dimensjonene mine står i vognkortet, det er forskjellige dimensjoner på vinter- og sommerdekk jeg bruker, siden man kan variere (bruke 15 istedet for 16, men da skal man gå på 235 istedet for 225), har radialdekk som vinterdekk, altså de kan settes på alle fire hjul, mens sommerdekkene er retningsbestemte og må settes på riktig side, der pila peker. Jeg bruker jekken som følger bilen, selv om mannen har verkstedjekk som jeg noen ganger låner. Vi har muttertrekker som jeg bruker til å stramme og løsne boltene, ellers har jeg kryss som fulgte bilen. Skifte olje lærte jeg hos en mekanikerkompis. Det samme med lyspærer. Men du er kvinnehater. Du sier at JEG forteller mannen at han skal passe barnet sitt og bestemmer over ham, derfor gidder han ikke. Du sier at kvinner som forventer at menn gjør manneoppgaver og klager på mennene sine er slemme. Mens kvinner som ikke forventer det og gjør alt selv gjør menn overflødige og derfor gidder ikke menn å gjøre noe`? Du finner jammen alltid unnskyldning for at mannen sitter på ræva, uansett hva dama gjør, og det er alltid dama sin feil!! Anonymous poster hash: 97863...64e Vel... Jeg er kvinnehater.. Til dels. Jeg hører alt for ofte at kvinner slenger så mye dritt om mannen at det er rart de gidder å ha han. Og selv om de er skilt er han udugelig og gjør alt galt. Er så lei av å høre klaging på menn. Ved invitasjoner til jentekvelden er det satt at det blir drittslenging og jeg gidder ikke gå på de mer. Ja. Du bestemmer at mannen din skal være hjemme med barna. Hvorfor spør du han ikke? Kan du ta barna, for jeg føler virkelig for å trene? Jeg var gift med en mann som aldri spurte om noe. Jeg var automatisk barnevakt for hans barn. Jeg sa rett ut at det er mye hyggeligere å bli spurt. Når det gjaldt våre barn, så sjekket vi med hverandre når det passet at hvem gjorde hva. Ingen kommando, ingen diskusjon. Enkle spørsmål. Et ekteskap er teameork. Og jeg sier ikke at det mannen din gjør er greit, men han bør også få beskjed om at det han driver med er slitsomt for deg og hvorfor gjør han det? Anonymous poster hash: 961f2...23e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #49 Skrevet 5. juli 2015 I dagens samfunn synes jeg man må vurdere hver individuelle situasjon, mange fedre er bedre foreldre enn mødre. Det ser man mange elsempler på - men jeg er enig i at man er født med biologiske forskjeller, spørsmålet er bare hvor fremtredende de er i dagens samfunn og hos enkeltindivider. Anonymous poster hash: d947c...9aa Men, det er jo ingen tvil om at mødrene generelt sett tar hovedansvar for hus og barn? Og det er ikke fordi vi elsker å gjøre det, og nekter fedrene. Det er fordi noen må gjøre det, og da blir det gjerne oss.... Anonymous poster hash: 80ef4...50f De TAR hovedansvar. De blir ikke påtvunget det. Ofte får ikke mannen en sjanse en gang. Anonymous poster hash: 961f2...23e He he, ikke helt enig der nei. Hadde en pappa vært virkelig interessert hver time, dag og år etter at barnet ble født til å ta sin del,så hadde nok mye vært annerledes. Det passer mannfolka fint at damene tar jobben. Anonymous poster hash: 80ef4...50f Jeg er ikke enig. Mødre lar ikke far slippe til uten å kritisere. Holder babyen feil, vasker ikke riktig, setter inn feil i oppvaskmaskinen, støvsuger feil.... Listen er lang. Til og med når en bilmekaniker skrur bil, kan han risikere å få beskjed om hva han gjør feil fra en kvinne. En ting har jeg lært meg. Ikke kritiser det mannen gjør. Han GJØR i alle fall noe Anonymous poster hash: 961f2...23e Tror du har rett! Vi satt ute med nabokonen i går da mannen kom hjem og hadde handlet babyklær til den nyfødte babyen. Skikkelig stolt var mannen og klærne var flotte. Men det syntes ikke nabokonen. Det var feil farge, de hadde så mye i den minste størrelsen og babyen HENNES skulle ikke gå kledd i disse klærne. Mannen kunne bare ta de med seg og bytte dem igjen. Etter en stund begynte babyen å gråte og mannen reiser seg opp og sier at han går inn med babyen og legger den inne, den virker trøtt. (Skarpt lys under parasollen vi satt under). Mor ler og sier at nei babyen vil nok ha mat (hun hadde ammet for en halvtime siden). Hun tar baby ifra far og styrer med amming, noe baby ikke vil. Far prøver igjen at han kan gå inn med baby, men mor blir småsur og vil baby skal i vogna. Far sukker og sier at det jo er mor som bestemmer. Når mor går med vogna så forteller far at han har prøvd å stå opp på nettene for å hjelpe mor. Han har foreslått at han kan hente baby til mor så hun kan amme i sengen, og då kan han skifte bleie etterpå. Men mor synes han er teit for hun må jo våkne uansett og det er teit at begge skal være våkne. Jeg tror det ofte er slik. Mor styrer og skal ha kontrollen. Far får kjeft om han ikke gjør det på mor sin måte. Jeg lå to uke på sykehus. Far og barn klarte seg godt hjemme. Men ting ble ikke slik jeg ville gjort det. Klærne var vasket og lagt (feil bretting og feil sted) i klesskapet. Ungene gikk fint kledd (men ikke den sammensetningen jeg ville hatt), de fikk sunn middag hver dag, matbokser ble pakket (minsten begynte faktisk å spise servelat, det har hun aldri likt, men far puttet det i matboksen likevel), de hadde endret på leggerutinen (og barna ville fortsette med endringen), 5 åringen fikk beskjed om å gå opp å dusje selv og han klarte faktisk vaske håret godt nok uten at mor skulle hjelpe! Osv Jeg måtte faktisk ta meg i det selv når jeg kom hjem. Støvsugeren stod ikke der JEG ville, far hadde bestemt den skulle stå et annet sted (det var faktisk mer praktisk) osv. Vi damer har en tendens til å ville ha ting på vår måte, selv om faktisk far sin måte er bedre/like riktig. Anonymous poster hash: d27cb...757 De eksemplene du kom med en unntakene, ikke regelen! Anonymous poster hash: 80ef4...50f Det er feil. Dette er regelen og det finnes unntak. Alle kvinner klager på menn og hvordan de gjør ting. Men ikke når det kommer til "manneoopgavene" da. De kam kkke kvinnene gjøre. Det er mannens jobb.. Anonymous poster hash: 961f2...23e Fordi der får kvinnene kritikk av mennene...-mange menn kritiserer også det kvinner gjør som er "kvinnroppgaver". Mange menn ser ikke hvor mye vi kvinner faktisk gjør....-sliter oss ut fra ende til annen...-og så krever de at vi skal være opplagt til sex.... Anonymous poster hash: c1bde...269
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #50 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er enig i hovedbudskapet hans. Menn blir fortsatt ikke ansett for å kunne være like god omsorgsperson som mor. Bare det at det sjelden/aldri er stellebord på herretoalettet sier jo sitt. Når det er sagt syns jeg budskapet drukner i elendige formuleringer og tullete innfallsvinkler. Damen som provoserte ham har jo strengt tatt ikke gjort noe galt. Hun prøver å starte en samtale, kanskje sjekke ham opp? Jeg har faktisk selv opplevd å få spørsmål i frokostsalen på hotell m min lille sønn om vi var alene på tur. Jeg kan ikke se hva som er diskriminerende med det. Påtrengende og uønsket oppmerksomhet kanskje, men ikke diskriminerende. Når han fortsetter med rasshøl-prat og fjortisformuleringer så fremstår han både nærtagende og noe enkelt møblert. Anonymous poster hash: f7726...410 Amen! PS: stellebord finnes ikke på dametoalettet her vi bor, men på stellerom Anonymous poster hash: 80ef4...50f Takk for positiv respons:-) når det gjelder stellerom så finnes vel det helst på kjøpesentere og liknende og der er det heldigvis etterhvert kjønnsnøytrale stellerom omtrent overalt. På restauranter og cafeer derimot er det fortsatt desverre dårlig m stellebord på herretoalettet. Anonymous poster hash: f7726...410 Og godt er det, for der har det en tendens til å stinke Anonymous poster hash: 80ef4...50f Mens dametoalettet lukter blomster? :D Og det var vel uansett ikke hygienen på restauranter rundt omkring som var tema😄 anyway, de stellebordene er ikke noen stor sak for meg, nevnte det mest fordi det var en av få ting jeg kunne bifalle i Burøes tekst. Rent konkret fra vår hverdag så var det mange cafeer mannen ikke kunne benytte da han var i pappaperm grunnet fravær av stellemuligheter. Det er jo litt kjipt å måtte innta lunsjen på Egon bare fordi de har handicap-toalett m stellebord😉 Anonymous poster hash: f7726...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå