*Miss Marple* Skrevet 30. juni 2015 #27 Skrevet 30. juni 2015 Er ikke overbegeistret over uventet besøk, men det er egentlig bare med det samme. Som regel blir det veldig koselig uansett. Passer det ikke gir jeg selvsagt beskjed om det, det er jo bare kjentfolk som stikker innom. Egentlig er det veldig sjelden det skjer, de fleste sender en sms og spør om det passer.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #28 Skrevet 30. juni 2015 Hater uanmeldt besøk, og en skal egentlig være ganske heldig og treffe meg på en usannsynlig bra dag, om jeg i det hele tatt svarer på intercommen og åpner døra om det ringer på og jeg ikke venter folk. Anonymous poster hash: b09a9...5cc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #29 Skrevet 30. juni 2015 Her var det mange mennesker som ikke helt takler impulsivitet. En ting som jeg husker tilbake med glede ifra min egen barndom er at man på impuls kunne dra på besøk uten at man måtte melde sin ankomst. Passet det ikke så dro vi bare igjen, og det samme hvis de ikke var hjemme, selve bilturen innholdt spenning og fin familietid. At man nå helst bør legge inn søknad før man drar på besøk skaper for meg et lukket og trist samfunn, men heldigvis er ikke omgangskretsen min slik så jeg dukker opp uanmeldt akkurat når jeg vil, og jeg får besøk uanmeldt titt og ofte. Anonymous poster hash: 9578a...2f4
TPK Skrevet 30. juni 2015 #30 Skrevet 30. juni 2015 Nei, jeg hater det! Vi sitter jo sjelden bare hjemme og kjeder oss, har alltid noe vi holder på med, selv om det bare er å "slappe av", lese en bok, se pp TV e.l. Som oftest kommer de (spesielt mine foreldre) midt i middagen eller rett etterpå (da er det barne TV, bading og legging). Og så blir de på toppen av det hele litt snurt hvis vi ikke "har tid" til å sitte i sofaen og skravle i timesvis, eller gud forby at vi ikke er hjemme! Da får vi flere telefoner og meldinger: Hvor er dere, vi er på besøk, kommer dere snart? Dette er vel ikke normal oppførsel?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #31 Skrevet 30. juni 2015 Hyggelig med besøk, men liker best når de sier i fra før de kommer. Nærmeste familie og venner er helt ok at kommer uanmeldt, det er bare koselig. Men når det kommer folk jeg ikke er sammen med flere ganger i uka og som jeg virkelig kjenner godt, da liker jeg det ikke. Synes det er greit å ha ryddet og vasket fint før de kommer. Bryr meg ikke når det er nærmeste familie, men sånne som er litt "utafor" liker jeg å kunne servere litt mat til Anonymous poster hash: a2ffa...a46
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #32 Skrevet 30. juni 2015 Oj, her var det mange surpomper... Tenke seg til at noen kommer og forstyrrer (les. vil tilbringe tid med deg) midt mens man hadde tenkt å lese en bok eller se på tv! Noe så frekt, liksom... Det hender jeg blir stresset av uventet besøk, men da handler det i så fall om at huset står på hodet, og det skjer jo ikke så ofte. Dere har rett i at det ikke alltid passer. Noen ganger står man på farten eller noe, og da sier man ganske enkelt det. Om vi står klar til å spise middag, så inviterer vi inn og fordeler ut den maten som er, føyer til noe annet man har liggende. Man klarer alltid å mette noen ekstra mager, selv om det kanskje krever litt kreativitet. Om man bare hadde tenkt å lese, dusje, se på tv, rydde osv, så utsetter man det bare litt, evt til dagen etter. Om besteforeldre kommer på besøk og barna MÅ bade, så sier man det og inviterer besteforeldrene med på kveldsstellet. Eller enda bedre, overlater kveldsstellet til besteforeldrene mens man slapper av eller rydder litt. Mange her fremstår som sure, lite kreative, veldig lite spontane og ekstremt lite sosiale. Trist at så mange føler det slik. Vi bor i et herlig åpent nabolag med mange sosiale familier. Både min og svigers sin familie stikker stadig innom hverandre. Det hender vi gir et kjapt varsel, typ ringer når man er på vei eller noe, bare for å sjekke at folk er hjemme. Anonymous poster hash: 9cd28...62b
Miamimom Skrevet 30. juni 2015 #33 Skrevet 30. juni 2015 Hater uanmeldt besøk. Det kommer alltid når det passer svært dårlig.
pifi med tre nurk Skrevet 30. juni 2015 #34 Skrevet 30. juni 2015 Mest svigers som kommer uanmeldt her. kjempekoselig det! De forventer ikke noe. Alltid hyggelig med besøk !
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #35 Skrevet 30. juni 2015 Hat/elsk forhold. Ikke mer å utdype. Anonymous poster hash: aba66...8d5
☆☆☆ Skrevet 30. juni 2015 #36 Skrevet 30. juni 2015 Heilt topp, så lenge; 1. Besøket forstår at huset ikkje nødvendigvis er strigla og kaffimat er klar. Samt at det kan vel hende eg går rundt i pysj. 2. Besøket forstår at det kanskje ikkje passar, og det blir ein lynvisitt evt ein rein bomtur. 3. Besøket kjem på eit tidspunkt der det er naturlig å forvente besøk.
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 30. juni 2015 #37 Skrevet 30. juni 2015 Det kommer ann på når på dagen. Er det før jeg skal på senvakt syns jeg det er greit med en heads up. På ettermiddag el helg, og med mindre vi ikke skal noe så elsker jeg uventet besøk. Så lenge det ikke er fredags ettermiddag, for da er jeg sulten, sliten og grinete
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #38 Skrevet 1. juli 2015 Hater det. Har ikke noe med å være surpomp å gjøre heller. Er kronisk syk og folk tar veldig lite hensyn. Anonymous poster hash: d5403...e4c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #39 Skrevet 1. juli 2015 Det skjer ofte her at noen bare dukker opp på døren. Syntes det bare er koselig . Anonymous poster hash: ef4dd...d7a
Yellow Brick Road Skrevet 1. juli 2015 #40 Skrevet 1. juli 2015 Kommer det folk når vi skal spise, sier jeg noe sånn "Så kjekt, vi skal spise nå og jeg har ikke laget så mye mat at det er nok til alle, men sitt med oss mens vi spiser, så tar vi oss en kopp kaffe / te / eller noe annet etterpå. Skal jeg på jobb, sier jeg som det er at jeg skal på jobb om en time, men kom inn en liten tur mens jeg gjør meg klar, vi rekker 15 minutters prat før jeg må gå. Så setter jeg fram noen glass og en mugge med vann og sier at vi får heller håpe at det blir bedre tid til servering neste gang. Jeg ser ikke helt problemet, selv om jeg av og til sikkert kan bli litt småstressa og skulle ønske at de heller kom på et annet tidspunkt.
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. juli 2015 #41 Skrevet 1. juli 2015 Kjempekoselig! Men så er jeg heller ikke redd for å si ifra hvis det ikke passer heller da.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #42 Skrevet 1. juli 2015 Hater det!!! Det er en uting! Kan jeg la være så åpner jeg ikke opp! For et kaldt samfunn vi har fått. Uting sier du? Snakk om å ta seg selv høytidelig. .. Anonymous poster hash: fb788...1ef
Mia_73 Skrevet 1. juli 2015 #43 Skrevet 1. juli 2015 Skjer titt og ofte at svigers kommer innom uten å si ifra på forhånd, ofte mens jeg lager middag. Svigermor går på lavkarbo og spiser ikke noe uansett, men svigerfar smaker gjerne (de har som regel spist middag allerede, men jeg lager rett og slett bedre mat enn svigermor). Så kan det også skje at svigerinne kommer innom fordi hun var i nærheten. Jeg syns det er bare koselig, dette er mennesker som tåler at det ikke er strøkent og jeg blir ikke stressa av det heller og hvis vi virkelig ikke har tid er det helt greit å gi beskjed uten at de blir sure at det ikke passer. Resten av omgangskretsen spør alltid på forhånd, de fleste har barn og har travle liv, så jeg kan egentlig ikke forestille meg hvorfor de skulle komme uanmeldt på besøk en vanlig ettermiddag i uka, de har jo like lite tid som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #44 Skrevet 1. juli 2015 Alle som kommer hit, enten uventet eller ventet, kjenner oss og vår livssituasjon, har derfor ingen problemer med besøk. Det er bare kjempekoselig Mat har vi alltid nok av, hvis ikke så finner vi bare på litt ekstra tilbehør. Huset er ikke alltid like ryddig, men med barn er det ingen som forventer det heller. Som kronisk syk med mange dårlige dager så vet alle som kommer at de kan risikere å besøke meg liggende i seng/sofa. De vet også at jeg sier ifra hvis jeg er for dårlig for besøk eller om det passer dårlig. Elsker besøk, ser på meg selv som heldig som har venner og familie som vil komme, eller som kjører forbi huset, tenker på oss, og finner ut at de vil innom fem min. Anonymous poster hash: 0da6c...884
E.E.E. Skrevet 1. juli 2015 #45 Skrevet 1. juli 2015 Elsker uventet besøk jeg. 😄😄 Ingen forventninger, helt topp. 👍 Har en venninne som brått kan troppe opp kl.08.00 på morra'n, før senvakt, ofte uten å ha spist frokost. Det er jo kjempekoselig!! Noen ganger har jeg sovet når hun kommer. Helt topp det også. Hun får jo ta meg og mitt som det kommer. Med eller uten morgenånde, hehehe. 😉 😄 Har jeg dårlig tid fordi vi skal noe, dekker hun bordet og smører matpakker, mens jeg og ungene gjør oss ferdig på badet. Elsker det også jeg. Å kunne sende ut på kjøkkenet en og en unge og til sist ordne meg selv mens jeg hører latteren og praten som går ute på kjøkkenet. Null stress for meg og ingen som kommer å maser på meg om matboksen som er borte, bare må fortelle om knappen i buksa og alt hva en 15, 10 og 3 åring vil fortelle en mamma på morgenkvisten. 😜😄😄 Nei, uventet besøk ser jeg på som en positiv overraskelse. 👍👍😄😄
Mamma_til_2 Skrevet 1. juli 2015 #46 Skrevet 1. juli 2015 Hadde de kommet 1 time før jobb så hadde jeg sagt kom inn, jeg driver og gjør meg i stand til jobb men klarer og skvise inn en kaffe før jeg må gå klarer 2 kopper om du kjører meg opp på jobb ☺☺
Chl85 Skrevet 1. juli 2015 #47 Skrevet 1. juli 2015 Tja det kommer helt an på Hvis svigers popper innom er det ikke så stress, de blir aldri lenge og bor 3 min unna Generelt så gjør det meg ikke så mye... Er vi på vei ut døra o.l så sier jeg jo bare i fra om at det ikke passer nå osv Ellers ringer de fleste på forhånd. Men hvis det kom folk uanmeldt annenhver dag, hadde jeg blitt en smule lei ja
Iiiiik Skrevet 1. juli 2015 #48 Skrevet 1. juli 2015 Jeg skulle ønske jeg oftere fikk uanmeldt besøk jeg! Å bare stikke innom signaliserer at de ikke er så nøye på det, at de trives hos meg, at de tenker at jeg er avslappet nok til å tåle det og at ikke forventer all verdens servering. Jeg blåser i om det er litt skittent og rotete og synes det er fint å dele fiskeboller eller annen hverdagsmat med folk.
ØYNE Skrevet 1. juli 2015 #49 Skrevet 1. juli 2015 De fleste gangene koselig Her skjer dette ca 3 ganger i uka.. Noen ganger passer det dårlig, men men. Kjekt at andre synes vi har et åpent hjem
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #50 Skrevet 1. juli 2015 Uventet besøk er en velsignelse. At folk føler de kan komme til deg uten å måtte bli invitert må jo være bra. Er det en time til du skal på jobb, sier du det. Kom gjerne inn, men jeg må dra om 45 min ! Enkelt. Er du ikke klar til jobb, kan du jo se an hvem som kom 😂 Tenker de som ikke vil ha uventet besøk, er kronsisk rotete, har ingen GODE venner, vil sitte for seg selv på face i joggisen! Anonymous poster hash: c3e28...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå