Gå til innhold

Jeg er en snobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liksom opphøyet meg litt over alle andre (i mitt eget hode liksom)

Jeg er opptatt av å ha fint hus, bil og klær.

Fnyser av charterturer, flirer av folk på camping (inni meg).

Innser at dette er særdeles usympatiske trekk, men er overbevist om at jeg skjuler det godt.

Tror egentlig jeg er godt likt av de fleste.

En skapsnobb er nok rette ordet..

Anonymous poster hash: d7e57...9a3

Da er vi to 😊 skjuler det så godt jeg kan da. Mannen tenker også likt som meg så slipper heldigvis å late som jeg mener noe annet med han 😉

Anonymous poster hash: 06152...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innser at dette er særdeles usympatiske trekk, men er overbevist om at jeg skjuler det godt.

En skapsnobb er nok rette ordet..Anonymous poster hash: d7e57...9a3

Av ren nysgjerrighet, hvor drar snobber evt skapsnobber på ferie med unger? Hilsen meg som skal på hæææærlig charterferie til Mallorca

Anonymous poster hash: e3653...1ff

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvor drar snobber evt skapsnobber på ferie med unger? Hilsen meg som skal på hæææærlig charterferie til Mallorca

Nice, Italia, USA, - mange steder. Og bruker mindre penger enn de som trenger seg sammen med andre nordmenn på Mallorca 😫

Anonymous poster hash: 7f9ca...736

Skrevet

Opptatt av materielle goder du da.

Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum?

Anonymous poster hash: 80ef3...f8c

Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber

Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"?

Anonymous poster hash: fc65c...ea0

Det er faktisk ganske allment kjent at et visst område på Sørlandet betegnes som bibelbelte.

Anonymous poster hash: 5eb3b...dce

Skrevet

Tenker det er litt mindre glupt, mer enn usympatisk. Tenker at snobbete folk er litt mindre glupe. At de ikke evner å se at det ikke er så veldig viktig.

Har forresten ny bil, da det var på tide med utskiftning, og bor i et stort fint hus på landet, i bygda jeg er oppvokst.

Vi har hytte og vi har båt.

Jeg er juridisk rådgiver i en større virksomhet og min mann er ingeniør i et stort internasjonalt konsern.

Vi har det godt og trygt økonomisk og materielt, og gleder oss over det.

Viktigst av alt er at vi har et godt samliv, barna våre friske og raske. Vi har familie rundt oss. Vi har venner og trives på jobben begge to.

Anonymous poster hash: f16ef...93c

Skrevet

Jeg er en intellektuell og kulturell snobb. Overfladiske ting som hus, klær og bil interesserer meg lite. Bo og kle deg hvordan du vil. Men om du leser, (eller ikke leser!) "feile" bøker eller hører på "feil" musikk osv da ser jeg ned på deg. Om du ikke følger med eller forstår nyhetsbildet, likedan. Om jeg ikke kan ta en faglig diskusjon med deg, likedan.

Men for all del, om du bryr deg mest om merket på klærne dine, så stopper transaksjonen der.

Anonymous poster hash: 14765...b2b

Der er jeg enig med deg.

Dumme folk er de verste.

Fnyser godt av "50 shades" lesere 😂

Men om noem hadde visst at jeg henger her mens jeg smugrøyker og drikker Pepsi Max, så hadde jeg dødd av skam 😂

Det er mine pinlige sider

Skrevet

Nice, Italia, USA, - mange steder. Og bruker mindre penger enn de som trenger seg sammen med andre nordmenn på Mallorca 😫

Vi reiser til Thailand

Skrevet

Hehe, du er en snobb ja. Og snobb er det samme som dum, sær, teit og bedreviter😂 Om man har finere hus, bedre utdanning og smartere barn osv, er man heldigere stilt og bør være ydmyk og takknemlig.

Skrevet

Jeg er nok også en skapsnobb, HI. Tenker på samme måte som deg.

Bor i Bærum, men det har ikke mye å si tror jeg. Er opprinnelig fra østkanten i Oslo. Men kanskje det var en grunn til at jeg flyttet til Bærum? ;-)

Anonymous poster hash: ef0b4...4f5

Flyttet til Bærum fordi du er snobb?

Skjønte heller ikke den?

Skrevet

Noen er jo faktisk bedre enn andre (slike som meg med god utdannelse, et klokt hode, flott å se på, fine klær, fantastisk hus, intelligente barn og mann osv osv). Skal man da ikke kunne få føle seg bedre enn andre uten å bli kalt en snobb?! Man kan da være jordnær og uten å ha nesa i sky av den grunn. Alle mennesker er ikke like. Noen er faktisk bedre, og da må det da vel vøre lov å føle seg bedre enn andre også. ikke ku

Anonymous poster hash: c9dd5...276

Akkurat det kjem jo an på kva du definerer som "betre". Ingen av eigenskapane du nemner gjer deg til eit godt menneske i mine auge.

Skrevet

Jeg er nok også en skapsnobb, HI. Tenker på samme måte som deg.

Bor i Bærum, men det har ikke mye å si tror jeg. Er opprinnelig fra østkanten i Oslo. Men kanskje det var en grunn til at jeg flyttet til Bærum? ;-)

Anonymous poster hash: ef0b4...4f5

Flyttet til Bærum fordi du er snobb?

Skjønte heller ikke den?

Jeg skjønner den, fordi her jeg bor kalles Bærum for Blærum

Anonymous poster hash: 6206b...19e

Skrevet

Må da være litt trist å være sånn. Jeg har god utdanning og jobber ræva av meg, men har allikevel ikke god råd, så her er det ikke det materielle som gjelder. Vi skal til Danmark i sommer, første utenlandsferien barna reiser på. Vi har ikke det største, flotteste huset, innredningen består mye av arvegods og bruktfunn. Både jeg og barna har mange klær vi har arvet, og vi gir videre klær når vi ikke bruker dem lenger. Allikevel har vi det bra, er lykkelige og takknemlige for det vi har, og vi har så vi klarer oss fint, men ikke mer.

Dere som setter materielle goder så høyt: hva skjer om dere en gang havner i uføre? Kommer dere til å gå rundt og være ulykkelige til dere evt klarer å ha råd til den gamle livsstilen igjen? Eller kommer dere til å klare å sette pris på de små tingene som ikke koster mye, men som betyr mye? Håper på det siste...

Anonymous poster hash: 4bdd7...e24

Skrevet

En skapsnobb er nok rette ordet..

Samme her.

Ingen lørdag uten musserende vin for å si det sånn.

Verste er at jeg ikke tjener mer enn 300.000 i året også.

Anonymous poster hash: 928e9...d51

Skrevet

Vi reiser til Thailand

Samme her, Thailand og storbyferie.

Anonymous poster hash: 928e9...d51

Skrevet

I mine øyne er alle like mye verd, men noen mennesker er mindre opplyste og mest opptatt av å dekke egne behov. Utenlandsferier flere ganger i året, høyt forbruk....  Men du mener altså at miljøverstinger er bedre enn andre? Hvorfor? 

Skrevet

Trodde alle viste hvor bibelbeltet var jeg? :o

Anonymous poster hash: d7bf7...89d

ALDRI hørt om!!

Anonymous poster hash: fd640...a79

Skrevet

Helt enig. Ser ned på enkelte foreldre i klassen til barna her. Er noen uføre, butikkansatte og barnehageansatte der. Små eldre hus, gammel bil og klær fra hm...

Her har både jeg og mannen god utdannelse og gode jobber. Har stort nytt hus, pene møbler, ryddig og rent. Smarte og glade barn. Vi går i pene klær og barna har gode kvalitetsklær. Så klart er vi bedre både intellektuellt, økonomisk, samhold, utdannelse og jobb. Men jeg viser ikke at jeg ser ned på de da. 😊

Anonymous poster hash: fedf4...67f

Skrevet

Trodde alle viste hvor bibelbeltet var jeg? :oAnonymous poster hash: d7bf7...89d

ALDRI hørt om!!Anonymous poster hash: fd640...a79

hjehe, lært noe nytt i dag du da ;)

Anonymous poster hash: d7bf7...89d

Skrevet

Helt enig. Ser ned på enkelte foreldre i klassen til barna her. Er noen uføre, butikkansatte og barnehageansatte der. Små eldre hus, gammel bil og klær fra hm...

Her har både jeg og mannen god utdannelse og gode jobber. Har stort nytt hus, pene møbler, ryddig og rent. Smarte og glade barn. Vi går i pene klær og barna har gode kvalitetsklær. Så klart er vi bedre både intellektuellt, økonomisk, samhold, utdannelse og jobb. Men jeg viser ikke at jeg ser ned på de da.

Anonymous poster hash: fedf4...67f [/acronym

Du vet at mange barnehagansatte har høyskoleutdannelse, ikke bra nok for deg det?

Anonymous poster hash: 6206b...19e

Skrevet

I mine øyne er alle like mye verd, men noen mennesker er mindre opplyste og mest opptatt av å dekke egne behov. Utenlandsferier flere ganger i året, høyt forbruk.... Men du mener altså at miljøverstinger er bedre enn andre? Hvorfor?

Så enig!

Anonymous poster hash: aed4d...f2c

Skrevet

Her har både jeg og mannen god utdannelse og gode jobber. Har stort nytt hus, pene møbler, ryddig og rent. Smarte og glade barn. Vi går i pene klær og barna har gode kvalitetsklær. Så klart er vi bedre både intellektuellt, økonomisk, samhold, utdannelse og jobb. Men jeg viser ikke at jeg ser ned på de da. 😊

Jeg elsker gamle hus, kunne aldri tenkt meg ett nytt ett.

Anonymous poster hash: bfc49...01d

Skrevet

Æsj... Nice er jo et av verdens mest begredelige steder. Jeg har reist mye og Nice er "bunn 3-lista". Snobb i vei, vi slummer'n på Mallorca mens vi koser oss.

Skrevet

Her har både jeg og mannen god utdannelse og gode jobber. Har stort nytt hus, pene møbler, ryddig og rent. Smarte og glade barn. Vi går i pene klær og barna har gode kvalitetsklær. Så klart er vi bedre både intellektuellt, økonomisk, samhold, utdannelse og jobb. Men jeg viser ikke at jeg ser ned på de da. Anonymous poster hash: fedf4...67f

Dessverre mangler du kulturell kapital.

Anonymous poster hash: 3a9f4...725

Skrevet

Du får meg til å ville spy. Du tuller?

Skrevet

Thailand er like mye charter som Mallorca osv

Anonymous poster hash: 31f13...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...