Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Noen flere som meg der ute? Anonymous poster hash: d7e57...9a3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Kan du definere en snobb? Anonymous poster hash: e4e35...8d1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Hvordan er du da? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har liksom opphøyet meg litt over alle andre (i mitt eget hode liksom) Jeg er opptatt av å ha fint hus, bil og klær. Fnyser av charterturer, flirer av folk på camping (inni meg). Innser at dette er særdeles usympatiske trekk, men er overbevist om at jeg skjuler det godt. Tror egentlig jeg er godt likt av de fleste. En skapsnobb er nok rette ordet.. Anonymous poster hash: d7e57...9a3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har liksom opphøyet meg litt over alle andre (i mitt eget hode liksom) Jeg er opptatt av å ha fint hus, bil og klær. Fnyser av charterturer, flirer av folk på camping (inni meg). Innser at dette er særdeles usympatiske trekk, men er overbevist om at jeg skjuler det godt. Tror egentlig jeg er godt likt av de fleste. En skapsnobb er nok rette ordet.. Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Sannsynligvis så skjuler du det ikke så godt som du tror Anonymous poster hash: 6206b...19e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber 😂😂 Anonymous poster hash: d7e57...9a3
håperpåvinterbarn Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Dersom det kun er snakk om materielle goder som gir deg følelsen av å være bedre enn andre, ville jeg heller brukt ordet overfladisk. Det er mer passende. Dersom det er snakk om å føle seg overlegen pga sosial bakgrunn, utdannelse, yrke OG materielle goder, da er du en snobb . Begge deler er desverre usympatiske trekk, men siden du er klar over det så går det vel greit for deg å ha disse egenskapenen også .
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"? Anonymous poster hash: fc65c...ea0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Lurer på hva du har opplevd som gjør deg så usikker at du må flire av mennesker som lever anderledes enn deg. Har møtt noen snobber som deg og jeg synes litt synd på dere. Så snevre liv dere har. Tenk på dere går glipp av. Anonymous poster hash: 8ce2f...dec
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Noen er jo faktisk bedre enn andre (slike som meg med god utdannelse, et klokt hode, flott å se på, fine klær, fantastisk hus, intelligente barn og mann osv osv). Skal man da ikke kunne få føle seg bedre enn andre uten å bli kalt en snobb?! Man kan da være jordnær og uten å ha nesa i sky av den grunn. Alle mennesker er ikke like. Noen er faktisk bedre, og da må det da vel vøre lov å føle seg bedre enn andre også. ikke ku Anonymous poster hash: c9dd5...276
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"? Anonymous poster hash: fc65c...ea0 Sørlandet og opp til Stavanger. Velkjent begrep Anonymous poster hash: bfc49...01d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"? Anonymous poster hash: fc65c...ea0 Sørlandet og opp til Stavanger. Velkjent begrep Anonymous poster hash: bfc49...01d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"? Anonymous poster hash: fc65c...ea0 Hvilken sten har du vokst opp under egentlig? Anonymous poster hash: 778ac...787
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Vi er alle snobber, på en eller annen måte. Om vi verdsetter materielle verdier og føler oss hevet over andre på grunn av det, er det ikke nødvendigvis overflatisk. Å dyrke og hylle rikdom og materielle statussymboler har lange tradisjoner. Men det finnes andre former for kapital også. Vi som har mindre penger ler av dem med svømmebasseng i hagen og diamantringer, vi sitter nemlig med intellektuell kapital, eller kulturell kapital, eller kanskje religiøs/moralsk kapital. Selv er jeg litt bedre enn andre fordi jeg er universitetsutdannet. Det gjør meg til en intellektuell snobb. Dessuten har jeg kunstnerisk begavelse, både som utøver og kritiker. Så da kan jeg snobbe litt når jeg går i teater, gjøre meg klok på bøker og i det hele tatt aspirere litt høyere enn dem som syns Charter-Svein er toppen av underholdning. Anonymous poster hash: 3a9f4...725
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #16 Skrevet 19. juni 2015 Noen er jo faktisk bedre enn andre (slike som meg med god utdannelse, et klokt hode, flott å se på, fine klær, fantastisk hus, intelligente barn og mann osv osv). Skal man da ikke kunne få føle seg bedre enn andre uten å bli kalt en snobb?! Man kan da være jordnær og uten å ha nesa i sky av den grunn. Alle mennesker er ikke like. Noen er faktisk bedre, og da må det da vel vøre lov å føle seg bedre enn andre også. ikke ku Anonymous poster hash: c9dd5...276 Nei, noen ku er du ikke. Anonymous poster hash: 9e422...2c4
skjotta Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Noen er jo faktisk bedre enn andre (slike som meg med god utdannelse, et klokt hode, flott å se på, fine klær, fantastisk hus, intelligente barn og mann osv osv). Skal man da ikke kunne få føle seg bedre enn andre uten å bli kalt en snobb?! Man kan da være jordnær og uten å ha nesa i sky av den grunn. Alle mennesker er ikke like. Noen er faktisk bedre, og da må det da vel vøre lov å føle seg bedre enn andre også. ikke ku Anonymous poster hash: c9dd5...276 Det er ikke tingene du har som gjør deg til snobb. Det er holdningen du har til å ha de tingene og til de som ikke har eller ønsker det samme.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er nok også en skapsnobb, HI. Tenker på samme måte som deg. Bor i Bærum, men det har ikke mye å si tror jeg. Er opprinnelig fra østkanten i Oslo. Men kanskje det var en grunn til at jeg flyttet til Bærum? ;-) Anonymous poster hash: ef0b4...4f5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #19 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er nok også en skapsnobb, HI. Tenker på samme måte som deg. Bor i Bærum, men det har ikke mye å si tror jeg. Er opprinnelig fra østkanten i Oslo. Men kanskje det var en grunn til at jeg flyttet til Bærum? ;-) Anonymous poster hash: ef0b4...4f5 Flyttet til Bærum fordi du er snobb? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #20 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er nok også en skapsnobb, HI. Tenker på samme måte som deg. Bor i Bærum, men det har ikke mye å si tror jeg. Er opprinnelig fra østkanten i Oslo. Men kanskje det var en grunn til at jeg flyttet til Bærum? ;-) Anonymous poster hash: ef0b4...4f5 Flyttet til Bærum fordi du er snobb? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Det kalles å snobbe oppover. Anonymous poster hash: 3a9f4...725
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #21 Skrevet 19. juni 2015 Opptatt av materielle goder du da. Bor du på et fint sted også? Oslo vest, Asker eller Bærum? Anonymous poster hash: 80ef3...f8c Nei, bor midt i bibelbelte. Langt fra andre snobber Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Er ikke bibelbelte et Amerikansk fenomen? Hvor pokker i dette langstrakte landet har vi liksom et "bibelbelte"? Anonymous poster hash: fc65c...ea0 Det lærte vi på ungdomsskolen! Anonymous poster hash: 0894b...5f7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #22 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har liksom opphøyet meg litt over alle andre (i mitt eget hode liksom) Jeg er opptatt av å ha fint hus, bil og klær. Fnyser av charterturer, flirer av folk på camping (inni meg). Innser at dette er særdeles usympatiske trekk, men er overbevist om at jeg skjuler det godt. Tror egentlig jeg er godt likt av de fleste. En skapsnobb er nok rette ordet.. Anonymous poster hash: d7e57...9a3 Går helt fint det, for jeg ler av folk som er opptatt av hva andre mener om alt. Anonymous poster hash: 779c1...14a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #23 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er en intellektuell og kulturell snobb. Overfladiske ting som hus, klær og bil interesserer meg lite. Bo og kle deg hvordan du vil. Men om du leser, (eller ikke leser!) "feile" bøker eller hører på "feil" musikk osv da ser jeg ned på deg. Om du ikke følger med eller forstår nyhetsbildet, likedan. Om jeg ikke kan ta en faglig diskusjon med deg, likedan. Men for all del, om du bryr deg mest om merket på klærne dine, så stopper transaksjonen der. Anonymous poster hash: 14765...b2b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2015 #24 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er en intellektuell og kulturell snobb. Overfladiske ting som hus, klær og bil interesserer meg lite. Bo og kle deg hvordan du vil. Men om du leser, (eller ikke leser!) "feile" bøker eller hører på "feil" musikk osv da ser jeg ned på deg. Om du ikke følger med eller forstår nyhetsbildet, likedan. Om jeg ikke kan ta en faglig diskusjon med deg, likedan. Men for all del, om du bryr deg mest om merket på klærne dine, så stopper transaksjonen der. Anonymous poster hash: 14765...b2b Gjesp. Himla godt vi er forskjellige. skikkelig kult å se ned på andre da. Anonymous poster hash: 779c1...14a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #25 Skrevet 20. juni 2015 Trodde alle viste hvor bibelbeltet var jeg? Anonymous poster hash: d7bf7...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå