Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #51 Skrevet 15. juni 2015 Jeg skal begraves da det er viktig for forskning i årene som kommer. Tenk hvis alle generasjonene før oss hadde blitt brent bort, da hadde vi hadd liten viten om fortida Anonymous poster hash: b1604...106 hæ? Og siden de bare er gravlagt vet vi nå mye om fortida? Den skjønte jeg ikke...... Anonymous poster hash: 21d11...de6 Ja, vi vet ca hvor høye folk var før. Vi vet hvilke skikker som ble brukt ved begravelse f.eks gaver de ble begravd med. Vi vet evt. Hvilke sykdommer som florerte i forskjellige tidsaldre. Hva skjønner du ikke med det? Anonymous poster hash: b1604...106 Godt poeng. Spennende å lese om grunner for og imot. Men er kremasjon mer miljøvennlig? Anonymous poster hash: 98438...6b0
Gjest Antarctica Skrevet 15. juni 2015 #52 Skrevet 15. juni 2015 Alltid tenkt at jeg vil begraves da jeg syns tanken på å bli brent var så fæl... Helt idiotisk ja, for det første så merker jeg jo ingenting og for det andre så er det vel ikke så mye bedre å råtne vekk og bli spist av insekter under jorda... Men så så jeg en gang et program på TV om et sted i Asia. Der tok de de døde med opp på fjellet, kuttet de opp og ga de til ørnene. Av en eller annen rar grunn så syns jeg det var noe tiltalende med å bli spist av ørner...! Sykt, I know Men jeg blir nok neppe ørnemat hvis jeg skal fortsette å bo i Norge, så da blir det i alle fall en gravstein. Anonymous poster hash: 80ff9...f73 Syns det hørtes flott ut, jeg. I minneboka skrev vi "Når du er gammel og ingen vil ha deg, sett deg på taket så kråka kan ta deg." Når jeg er død, kan det egentlig være det samme, men hvis kråkene har nytte av meg, ville jo det være hyggelig. Stemmer på denne.
BumblebeeBaby89 Skrevet 15. juni 2015 #53 Skrevet 15. juni 2015 Kremeres! Tanken på å bli begravet gjør meg klaustrofobisk.... og i tillegg tanken på å bli spist av mark og andre innsekter gjør meg mer enn kvalm. Men ikke for det, jeg brukte lang tid på å bestemme meg for kremering, for det å bli brent har alltid skremt meg. Har helt siden jeg var liten hatt mareritt om at jeg drukner i lava eller brenner levende. Tror jeg døde under pompeii eller noe i mitt forige liv
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #54 Skrevet 15. juni 2015 Kremeres. Ser ikke noe poeng i å bruke unødvendige penger 😂 Anonymous poster hash: 8e2f5...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå