Gå til innhold

Når dere en gang dør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forhåpentligvis ikke før om laaaang tid, når vi er så gamle at det gror mose på oss...

Vil dere da gravlegges eller kremeres?

Selv tror jeg at jeg ville blitt spredt på en øde fjelltopp.

Anonymous poster hash: 21d11...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid ment at jeg vil gravlegges, men vet ikke lenger. Begynner å få mer sansen for din variant.

Anonymous poster hash: b0446...36f
Skrevet

Det bryr jeg meg egentlig veldig lite om, så det skal mine etterlatte få avgjøre.

Anonymous poster hash: 4deb3...2df
Skrevet

Jeg skal kremeres.

Men usikker på om jeg vil bli spredd utover.

Skrevet

Helst kremering og spredt på et eller annet fint sted, men siden ritualene rundt døden egentlig er mest opp til de etterlatte så kommer nok de til å få bestemme :) Med mindre jeg blir syk og kan planlegge hele saken selv.

Anonymous poster hash: 7587c...d84
Skrevet

Jeg vil kremeres og legges i jorden etter det. vil ikke legges i en kiste og i jorden

Anonymous poster hash: 825ad...a98

Skrevet

Begraves. Vi har slektsgrav og et kristent livssyn.

Anonymous poster hash: 11442...2b3

Skrevet

Leste et sted at man kunne bli kremert, lagt i en eske sammen med litt jord og et valgfritt frø som blir til et tre og blir plantet i en skog. Synes det høres fint ut. Men har ikke tenkt så mye på det for å være ærlig.

Anonymous poster hash: cf84b...f09

Skrevet

Jeg er også kristen. Skal kremers. Kristens livssyn hele familien.

Anonymous poster hash: c99f8...ab5

Skrevet

Jeg er også kristen. Skal kremers. Kristens livssyn hele familien.

Anonymous poster hash: c99f8...ab5

Ok.

Skrevet

Før ville jeg bli kremert og spredd i fjæra ved hytta. Så døde mamma og , etter hennes eget ønske, ble hun kremert og vi hadde urnenedsettelse. Nå liker jeg tanken på at det står et sted at hun ble født og at hun eksisterte, noen kan gå forbi graven og si "hei, der ligger Linda" og det er for alltid et bevis på at hun levde. Det er et sted vi kan gå til for å minne henne selv om vi alltid bærer henne med i hjertet.

Så nå vil jeg kremeres og ha urnenedsettelse, en gravsten og et sted med navnet mitt på. Jeg ble født, jeg levde og så døde jeg.

Anonymous poster hash: cc985...a8f
Skrevet

Når vi en gang dør, så må vi mest sannsynlig kremeres hele gjengen, uten unntak. Så hva en ønsker er ikke av betydning.

Å bli kremert og spredd utover en eller annen plass må søkes om, og blir mest sannsynlig også avslått med mindre det blir endringer i lov og regler.

Jeg personlig kunne ikke brydd meg døyten mindre om hva som skjer med kroppen min når jeg ikke lenger bor i den. Jeg har da reist mine glade dager :) 

Anonymous poster hash: ac513...986
Skrevet

Jeg vil kremeres. Det har jeg allerede sagt ifra om til de nærmeste.

Skrevet

Kremeres.

En avdeling på jobben vår har drift og skjøtsel av den lokale kirkegården, deriblant å grave graver. For å si det sånn: det dukker fram en og annen skalle... Jeg er ikke så gira på å verken ligge der og råtne eller dukke fram igjen om hundre år når noen skal gjenbruke gravplassen :P

Ut over det liker jeg ikke å være en miljøbelastning.

Anonymous poster hash: cfe2a...05f
Skrevet

Bryr meg ikke. Jeg er jo død uansett.

Anonymous poster hash: 0da9b...1aa

Skrevet

Eller om jeg vinner superlotton da, for da vil jeg kremeres, for så å bli pressa om til en diamant ;-)

HI

Skrevet

Eg vil gravleggast! Vil tilbake til moder jord og bli til jord som det kan vekse blomster i:-)

Skrevet

Gravlegges.

Har reservert gravplass på kirkegården til meg og mannen, ved siden av sønnen vår. Føles sinnsykt å ha reservert gravplass før en har fylt 30 år men når gutten vår døde var det det eneste riktige å gjøre når begravelsesbyrået spurte oss.♡

Anonymous poster hash: 6e020...408

Skrevet

Hvordan stiller dere dere til sånne fellesgraver som det har vært snakk om i medis de siste månedene?

Skrevet

Kremeres.

Synes det var GRUSOMT da mamma døde og vi skulle kremere henne..brenne opp. Tanken på at de la henne inn der og skulle brenne i kroppen hennes😢

Helt til onklen min sa: Tenk deg alternativet jenta mi. Hva som finnes under jorda!

Da forsonet jeg meg med at det var det beste av de to fæle alternativene.

Skrevet

Gravlegges.

Anonymous poster hash: 0f0b2...cfa

Skrevet

Alltid tenkt at jeg vil begraves da jeg syns tanken på å bli brent var så fæl... Helt idiotisk ja, for det første så merker jeg jo ingenting og for det andre så er det vel ikke så mye bedre å råtne vekk og bli spist av insekter under jorda...

Men så så jeg en gang et program på TV om et sted i Asia. Der tok de de døde med opp på fjellet, kuttet de opp og ga de til ørnene. Av en eller annen rar grunn så syns jeg det var noe tiltalende med å bli spist av ørner...! Sykt, I know :) Men jeg blir nok neppe ørnemat hvis jeg skal fortsette å bo i Norge, så da blir det i alle fall en gravstein.

Anonymous poster hash: 80ff9...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...