Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Barnet mitt kom gråtende hjem fra skolen i dag. H-n har visstnok blitt tatt for juks på flere prøver i flere fag (!) og fått mye hjelp av en i klassen med noen fremføringer. Barnet mitt hadde pugget tekseten som den andre hadde skrevet og det ble oppdaget. I dag kom h-n hjem og sa at en lærer hadde misstengt h-n for juks i på en prøve i et fag fordi h-n fikk fem+ på prøven. H-n måtte ta prøven igjen of fikk fire/tre. På en annen prøve fikk h-n tre. Nå får h-n tre i boka til sommeren. Er ikke det veldig urettferdig? Læreren kan jo ikke bare bestemme at den ene prøven ikke gjelder? Anonymous poster hash: 006b4...30c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Beklager skrivefeil, men er så sint! Møkkalærer! Anonymous poster hash: 006b4...30c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Problemet her er ikke at den ene prøven ikke gjelder.... Anonymous poster hash: 85a2b...d2b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Beklager skrivefeil, men er så sint! Møkkalærer! Anonymous poster hash: 006b4...30c Du er sint på læreren for at barnet ditt er tatt i juks? Kanskje du skulle rette det sinnet ditt en annen vei Anonymous poster hash: e6c37...959
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Jeg håper inderlig at du tuller? Læreren har vært veldig, veldig grei! Normalt skulle læreren her ha gitt karakteren 1 fordi barnet ditt har jukset, og i tillegg satt barnet ditt ned i atferdskarakter. Å gi en ny sjanse er det slett ikke alle lærere som hadde gjort, det er en del ekstraarbeid med det. Jeg hadde vært skikkelig flau dersom jeg var deg, og rasende sint på barnet. Læreren ville jeg ha følt meg takknemlig og ydmyk ovenfor. Anonymous poster hash: eb424...913
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Blir du sint på læreren for at barnet ditt ble tatt i juks?Synes det var en fin konsekvens å få, heldige barnet som fikk en ny sjanse til å rette opp!!!Vær heller gla og sats på at det ikke skjer i gjen. Kanskje vedkommende tar ting mer seriøst heretter Anonymous poster hash: 6d5f2...745
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Håper du tuller? Barnet ditt har jukset og du er sint på læren som faktisk har gjort jobben sin? All ære til lærere som må takle sånne foreldre! Anonymous poster hash: 5530c...302
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Hi her. Takk for svar. Det er jeg som er læreren i denne saken. Jeg hadde denne saken i dag og fikk sint henvendelse fra en foresatt. Fikk huden full! Jeg synes også at jeg at ganske raus her. Jeg ble mildt sagt satt ut av henvendelsen jeg fikk. Anonymous poster hash: 006b4...30c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Hi her. Takk for svar. Det er jeg som er læreren i denne saken. Jeg hadde denne saken i dag og fikk sint henvendelse fra en foresatt. Fikk huden full! Jeg synes også at jeg at ganske raus her. Jeg ble mildt sagt satt ut av henvendelsen jeg fikk. Anonymous poster hash: 006b4...30c Det er ikke alle barn som er forunt med foreldre som har hodet på rett plass Anonymous poster hash: 11107...9de
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Hi her. Takk for svar. Det er jeg som er læreren i denne saken. Jeg hadde denne saken i dag og fikk sint henvendelse fra en foresatt. Fikk huden full! Jeg synes også at jeg at ganske raus her. Jeg ble mildt sagt satt ut av henvendelsen jeg fikk. Anonymous poster hash: 006b4...30c Det er ikke alle barn som er forunt med foreldre som har hodet på rett plass Anonymous poster hash: 11107...9de Takk Foresatte mener at siden eleven ikke har blitt tatt på fersk gjerning i juks på prøven i mitt fag bør prøven være gyldig. Jeg synes imidlertid at jeg har strukket meg langt, både når det gjelder å la eleven ta prøven igjen og med tanke på at jeg ikke satta karakter 1/ikkevurdering. Eleven har fått anmerkninger i oppførsel for juks/forsøk på juks. Hi. Anonymous poster hash: 006b4...30c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Hvis du er læreren, hvorfor skrev du "barnet ditt"? Anonymous poster hash: 47da5...dea
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Hvis du er læreren, hvorfor skrev du "barnet ditt"? Anonymous poster hash: 47da5...dea "barnet mitt" skulle det stå. Anonymous poster hash: 47da5...dea
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Hvis du er læreren, hvorfor skrev du "barnet ditt"? Anonymous poster hash: 47da5...dea "barnet mitt" skulle det stå. Anonymous poster hash: 47da5...dea Jeg ville vite hva dere mente om saken. Jeg skrev derfor fra foresattes perspektiv. Jeg mener at jeg gjorde det rette. Jeg forstår foresattes frustrasjon, men jeg mener likevel at jeg er urimelig. Anonymous poster hash: 006b4...30c
HvittHus Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Interessant problemstilling. Når går hjelp over til juks? Er det juks hvis man har fått hjelp av noen andre og klart å pugge innholdet? Er det da plagiat? Og kan man si at noen jukser hvis de ikke blir tatt på fersk gjerning? Endret 8. juni 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Hvis du er læreren, hvorfor skrev du "barnet ditt"? Anonymous poster hash: 47da5...dea "barnet mitt" skulle det stå. Anonymous poster hash: 47da5...dea For å lese hva vi synes om saken når den blir lagt frem fra foresatt. Kjære deg, HI, jeg GRUER meg til å bli ferdigutdannet! Starter tredje året på lektorutdannelsen min nå i høst, og synes jeg hører historier om slike idiotiske foresatte overalt. Håpløst! Kanskje du kan kalle inn foreldrene til møte? Høres ut som de må oppdras litt. Helt enig med h*n som skriver at eleven bør være glad for at karakteren ikke ble satt til 1 og oppførselen redusert. Stå på ditt, jeg er helt sikker på at rektor også er enig med deg. Anonymous poster hash: 0d64e...be1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Åh, jeg virkelig hater disse trådene hvor hi gir en historie i hovedinnlegget for så å si at situasjonen egentlig er omvendt etterpå. Hjernedødt! Anonymous poster hash: 9bdcb...ec6
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Her er du ganske grei som innhenter nytt vurderingsgrunnlag. Nå er jeg i vgs, men dette hadde vært nedsatt i adferd og påtale fra rektor.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Men hvordan vet du at han jukset hvis han ikke ble fersket? Anonymous poster hash: e75e0...257
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Men hvordan vet du at han jukset hvis han ikke ble fersket? Anonymous poster hash: e75e0...257 Eleven har ikke blitt tatt i mitt fag. Da eleven fikk et usedvanlig godt resultat ble jeg mistenksom. Etter samtale med kolleger ble vi enige om at eleven skulle ta prøven igjen. Anonymous poster hash: 006b4...30c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Åh, jeg virkelig hater disse trådene hvor hi gir en historie i hovedinnlegget for så å si at situasjonen egentlig er omvendt etterpå. Hjernedødt! Anonymous poster hash: 9bdcb...ec6 Nei, det er ikke hjernedødt. Du kan godt mislike det, men hjernedødt er det ikke. Faktisk tyder det på en viss hjerneaktivitet. Anonymous poster hash: 1e212...d50
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #21 Skrevet 8. juni 2015 Enkelte foreldre er dessverre ikke helt i vater. Du har vært veldig snill! Anonymous poster hash: 3b0cc...d7b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #22 Skrevet 8. juni 2015 Rent juridisk er ikke denne beskrivelsen ansett som å jukse. Jeg mener det er problematisk å stemple som jukser når du ikke har bevis for at det er jukset med overlegg. Det foregår en sak fra UiB på området, der kunnskapsdepartementet har anket saken til høyesterett fordi de mener at dersom dommen skal stå å "jukserens" favør (han vant saken) vil det i fremtiden bli meget utfordrene å dømme noen for juks. Dette gjelder i alle trinn av norsk utdanning. Anonymous poster hash: c80f1...eab
sug lut Skrevet 8. juni 2015 #23 Skrevet 8. juni 2015 Beklager skrivefeil, men er så sint! Møkkalærer! Anonymous poster hash: 006b4...30c Møkkaunge, møkkaforelder... og lista fortsetter.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #24 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synes det er problematisk at en elev som ikke er tatt i juks på den prøven må ta den opp igjen. Jeg kan ikke huske at det ble gjort på min skole. Det er problematisk å si til en elev at "så flink er du ikke, så det er juks". Jeg synes heller dere burde holde et øye med denne eleven fremover og passe på at eleven ikke har mulighet til å juske. Anonymous poster hash: a1d8a...071
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #25 Skrevet 8. juni 2015 Men hvordan vet du at han jukset hvis han ikke ble fersket? Anonymous poster hash: e75e0...257 Eleven har ikke blitt tatt i mitt fag. Da eleven fikk et usedvanlig godt resultat ble jeg mistenksom. Etter samtale med kolleger ble vi enige om at eleven skulle ta prøven igjen. Anonymous poster hash: 006b4...30c Nå kjenner jeg at jeg fikk et litt annet syn på saken. Hvordan kan dere stemple en elev som juksemaker kun utfra mistenksomhet. Det kan jo være mange grunner til at eleven gjorde det dårligere på prøve 2. Kanskje han var nervøs for å bli mistenkt eller kanskje han var mer heldig på spørsmålene på første prøven. Hva slags karakter pleier barnet å få på prøver i ditt fag? Anonymous poster hash: e6c37...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå