Gå til innhold

Oppdatering: meg med datter på 15 som er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer til deg og din datter :-) Selvfølgelig ikke en ideell situasjon å få barn så ung, men å vente barn er ingen ting å gråte over. Når barnet kommer er iallefall alle tårer glemt og med litt støtte kommer sikkert din datter til å takle situasjonen fint. Jeg ble selv bestemor i januar i år :-) Nå er min datter og svigersønn litt eldre (22 og 25 år). Men begge var midt i studiene og vi var alle ganske oppgitte over deres "dårlige" planlegging. Heldigvis valgte de å få barnet og det går kjempefint med alle tre :-)



Anonymous poster hash: 46880...585
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 



Anonymous poster hash: 844ad...cf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til ei som fikk et barn som 16-åring, og en til som 17 åring. Hun klarte seg utmerket, og gjør det fremdeles nå flere år etterpå! Det er forskjell på modenheten på ungdommen

 

Anonymous poster hash: d5635...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

 

Har du blandet pillene dine i  dag?

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

 

Har du blandet pillene dine i  dag?

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

 

Hun hadde jo ett innlegg her før om at datteren på 15 år gravid å at hun påsto at stefaren hadde forgrepet seg på henne!

Mor nekter å tro på datteren å mener hun bare lyger.

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

Har du blandet pillene dine i dag?

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

Hun hadde jo ett innlegg her før om at datteren på 15 år gravid å at hun påsto at stefaren hadde forgrepet seg på henne!

Mor nekter å tro på datteren å mener hun bare lyger.

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

Og hvordan vet du at det er HI som er den moren i den historien med stefar som gjorde datteren gravid...? Er du synsk?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

 

Har du blandet pillene dine i  dag?

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

 

Hun hadde jo ett innlegg her før om at datteren på 15 år gravid å at hun påsto at stefaren hadde forgrepet seg på henne!

Mor nekter å tro på datteren å mener hun bare lyger.

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

Neida, nå blander du fælt. Det er ikke samme dame.

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Hva vil du med dette? Strø salt i såret? Hi kan ikke bestemme dette. Så hun gjør det beste ut av situasjonen!

Gå å skam deg med det negative pratet ditt.

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

Så rart man bare skal komme med positive kommentarer her inne.

 

Jeg er ikke enig i at dette er positivt. Jeg synes heller ikke det er bra når foreldrene tydeligvis har ordnet alt det økonomiske framover.

 

En 15 åring er ikke gammel nok til å ha sex. Hun er heller ikke gammel nok til å bestemme hun skal bli mor.

 

Jeg applauderer ikke hi. Hi er i en vanskelig situasjon, men jeg er ikke enig I at et barn på 15 år er gammel nok til å bli mor.

 

Så dere som synes dette er så fantastisk, hadde syntes det var greit om deres 15 åringer ble gravid?

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tror du fortsatt at datteren din har løyet om at samboeren din har voldtatt hun?

Du er overhodet ikke noe godt forbildet når du nekter å tro på barnet ditt når hun sier at stefaren har forgrepet seg på henne!!

 

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

 

Har du blandet pillene dine i  dag?

 

Anonymous poster hash: 9370e...ad2

 

Hun hadde jo ett innlegg her før om at datteren på 15 år gravid å at hun påsto at stefaren hadde forgrepet seg på henne!

Mor nekter å tro på datteren å mener hun bare lyger.

 

Anonymous poster hash: 844ad...cf3

 

Nei nå blander du med en annen tråd,for hun var bare 12 år hun som var blitt voldtatt av stefaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Hva vil du med dette? Strø salt i såret? Hi kan ikke bestemme dette. Så hun gjør det beste ut av situasjonen!

Gå å skam deg med det negative pratet ditt.

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

Så rart man bare skal komme med positive kommentarer her inne.

 

Jeg er ikke enig i at dette er positivt. Jeg synes heller ikke det er bra når foreldrene tydeligvis har ordnet alt det økonomiske framover.

 

En 15 åring er ikke gammel nok til å ha sex. Hun er heller ikke gammel nok til å bestemme hun skal bli mor.

 

Jeg applauderer ikke hi. Hi er i en vanskelig situasjon, men jeg er ikke enig I at et barn på 15 år er gammel nok til å bli mor.

 

Så dere som synes dette er så fantastisk, hadde syntes det var greit om deres 15 åringer ble gravid?

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Det er vel få (ingen?) som synes det er fantastisk at en 15 åring er gravid, men skjedd er skjedd og så lenge jenta ikke ønsker abort må de jo gjøre det beste ut av det?

 

Jeg selv hadde nok brukt all min autoritet som mor for å påvirke til abort, men jeg hadde selvsagt ikke tvunget datteren min til å gjøre noe fullstendig mot hennes vilje.

 

Så da måtte vi jo lagt til rette for å ta imot en baby. Jeg hjelper og støtter mine barn uansett, og slutter selvsagt ikke med det om de skulle vente barn før jeg syns det passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til ei som fikk et barn som 16-åring, og en til som 17 åring. Hun klarte seg utmerket, og gjør det fremdeles nå flere år etterpå! Det er forskjell på modenheten på ungdommen

 

Anonymous poster hash: d5635...edb

👍

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Hva vil du med dette? Strø salt i såret? Hi kan ikke bestemme dette. Så hun gjør det beste ut av situasjonen!

Gå å skam deg med det negative pratet ditt.

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

Så rart man bare skal komme med positive kommentarer her inne.

 

Jeg er ikke enig i at dette er positivt. Jeg synes heller ikke det er bra når foreldrene tydeligvis har ordnet alt det økonomiske framover.

 

En 15 åring er ikke gammel nok til å ha sex. Hun er heller ikke gammel nok til å bestemme hun skal bli mor.

 

Jeg applauderer ikke hi. Hi er i en vanskelig situasjon, men jeg er ikke enig I at et barn på 15 år er gammel nok til å bli mor.

 

Så dere som synes dette er så fantastisk, hadde syntes det var greit om deres 15 åringer ble gravid?

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

 

Det er vel få som synes dette er positivt, men det er ikke verdens undergang heller. Har ingen problemer med å se at Hi og datteren er i en vanskelig situasjon, men når valget er tatt så er det vel heller ingen grunn til å svartmale situasjonen helt. Synes Hi gjør det beste ut av situasjonen nemlig å støtte datteren i det valget hun har tatt og legge tilrette for barnet som kommer.

 

 

Anonymous poster hash: 46880...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel for sent å komme med negative kommentarer nå vel? Skjedd er skjedd, jenta er sikkert allerede over abortgrensa, og avgjørelsen er tatt. I landet der jeg kommer fra har vi et uttrykk som lyder følgende: man veiver ikke med knyttnevene etter at slåsskampen er ferdig. Veldig treffende for de surmaga bitchene her inne.

 

Anonymous poster hash: 76e64...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Er nok litt for sent å preike om dette nå. Man kan ikke tvinge noen til å ta abort. Jeg hadde iallfall ALDRI tilgitt mine foreldre om de gjorde det. (nå var ikke jeg 15 da jeg ble gravid)

 

Anonymous poster hash: efe41...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 71969...8dc To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

 

For en idiotisk kommentar. Jeg var veldig nær å ta abort da jeg ble gravid men har da aldri tenkt tanken at jeg egentlig ikke ville være mamma til datteren min!

Endret av HockeyMamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Går ikke ut på at HI ikke vil være bestemor! Er forskjell på uplanlagt og uønsket barnebarn. De aller fleste kommende bestemødre, som ikke er helt fjerne i hodet, ønsker et uplanlagt barnebarn velkommen.

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :-) Jeg er selv 16 år og mamma til en på 10 uker. Det har gått veldig bra med oss hittil, vi bor for oss selv og støtter oss ikke på besteforeldrene i den forstand at vi legger over noe ansvar på dem. (Som tydeligvis alle tror at unge foreldre gjør) Det blir høyst sannsynlig veldig tøft for jenta di, mye drittsnskking, blikk etc, men jeg er helt sikker på at hun kommer til å klare seg fint. lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tragisk =/

 

Anonymous poster hash: 91c83...e33

Optimalt er det ikke, men tragisk er det ikke. Du vet lite om tragedier om du mener det....

 

Anonymous poster hash: 0db43...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Og jeg ville egentlig ikke ha datteren min som er åtte år heller. Men jeg elsker jenta mi og kunne ikke tenkt meg livet uten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :-) Jeg er selv 16 år og mamma til en på 10 uker. Det har gått veldig bra med oss hittil, vi bor for oss selv og støtter oss ikke på besteforeldrene i den forstand at vi legger over noe ansvar på dem. (Som tydeligvis alle tror at unge foreldre gjør) Det blir høyst sannsynlig veldig tøft for jenta di, mye drittsnskking, blikk etc, men jeg er helt sikker på at hun kommer til å klare seg fint. lykke til!

Tusen takk, og lykke til til deg💕

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Går ikke ut på at HI ikke vil være bestemor! Er forskjell på uplanlagt og uønsket barnebarn. De aller fleste kommende bestemødre, som ikke er helt fjerne i hodet, ønsker et uplanlagt barnebarn velkommen.

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

👍😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk barn som 15-åring. Det gikk bare supert! Hun fikk selvfølgelig mye hjelp fra foreldrene, men det var HUN som var moren - ikke besteforeldrene. Etter permisjonen heiv hun seg på skolen samtidig som hun bodde alene. Besto med toppkarakterer og kjøpte seg hus rett etterpå hun hadde fått seg jobb. 

Med ei slik bestemor som jeg tror du er HI og en flott datter som jeg tror du har så kommer dette til å gå fint! Det er aldri barna som kommer på feil tidspunkt, det er bare alle de andre tingene :)



Anonymous poster hash: ee902...b98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...