Gå til innhold

Oppdatering: meg med datter på 15 som er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter to uker med mye fortvilelse, snakking, forsøk på overtaling, møter med barnevernet og andre instanser, ser det nå ut til at jeg må innse at jeg visstnok skal bli bestemor i januar😱 datteren min er ikke til å rokke, og med masse hjelp og oppfølging får jeg bare håpe at vi skal klare oss. Heldigvis har jeg fått tilbakemelding fra bla barnevernet at jeg takler dette på en riktig måte, men for meg har det selvfølgelig aldri vært et alternativ å svikte datteren min! Så nå får jeg bare brette opp armene og prøve å tenke positivt, barnet som kommer skal ihvertfall føle seg elsket og velkommen😃

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv.



Anonymous poster hash: 71969...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv.

 

Anonymous poster hash: 71969...8dc

Takk😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Om noen mnd kommer det et lite nurk og stjeler hjertet ditt. Dette kommer til å gå supert, selv om det sikkert kommer beintøffe perioder også. Datteren din virker sterk, og hun er heldig som har deg💕

 

Anonymous poster hash: d7249...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

 

HI blir sikkert kjempeglad for dine kloke innspill, for dette har hun nok ikke tenkt på, og det har nok ikke blitt nevnt i møter med barnevern og andre instanser. 

 

Anonymous poster hash: 71969...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det kan være til noen trøst, men en klassevenninne av meg ble gravid siste året på ungdomsskolen.

 

Hun har klart seg veldig bra.

Der innredet de en leilighet til henne i kjelleren i huset til foreldrene, hun tok seg av barnet selv, men hadde mye støtte og en del barnevakt hos foreldrene. Det ble slutt med barnefaren.

 

Hun bodde i kjelleren hos foreldrene til hun ble 18-19 år, da flyttet hun for seg selv og har klart seg selv siden. Hun fikk etterhvert en ny mann, de bygde hus og fikk to barn sammen.

 

Så selv om det ikke er hva du selv hadde valgt for din datter, så kan det gå veldig fint.

 

Du har vært kjempegod som klarer beholde roen sånn nogenlunde, datteren din er heldig som har deg.



Anonymous poster hash: 0db43...dc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Når det gjelder det økonomiske så vil hun jo bo hjemme og bli forsørget av meg frem til hun er ferdig med videregående. Hun har et fond på en god sum som vi kommer til å bruke på utgifter til barnet som bla barnehage. Når hun begynner på videre utdanning blir det nok studielån og jobb utenom, jeg vil da hjelpe til som barnevakt slik at hun har mulighet til å jobbe utenom. Akkurat når det gjelder bloggere er jeg ganske så sikker på at hun ikke har det i tankene, hun synes faktisk at de er ganske teite!

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke om det kan være til noen trøst, men en klassevenninne av meg ble gravid siste året på ungdomsskolen.

 

Hun har klart seg veldig bra.

Der innredet de en leilighet til henne i kjelleren i huset til foreldrene, hun tok seg av barnet selv, men hadde mye støtte og en del barnevakt hos foreldrene. Det ble slutt med barnefaren.

 

Hun bodde i kjelleren hos foreldrene til hun ble 18-19 år, da flyttet hun for seg selv og har klart seg selv siden. Hun fikk etterhvert en ny mann, de bygde hus og fikk to barn sammen.

 

Så selv om det ikke er hva du selv hadde valgt for din datter, så kan det gå veldig fint.

 

Du har vært kjempegod som klarer beholde roen sånn nogenlunde, datteren din er heldig som har deg.

 

Anonymous poster hash: 0db43...dc6

Godt å høre en positiv historie😃 takk!

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Om noen mnd kommer det et lite nurk og stjeler hjertet ditt. Dette kommer til å gå supert, selv om det sikkert kommer beintøffe perioder også. Datteren din virker sterk, og hun er heldig som har deg💕

 

Anonymous poster hash: d7249...719

😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma var 15 år da jeg kom til verden, vi bodde til mormor og morfar første årene. Men vet mamma selv måtte ta ansvar for meg, uansett, det har gått fint med oss. Jeg vil egentlig bare gratulere dere, når avgjørelsen er tatt om å beholde, så kommer nok gleden til å ta overhånd etterhvert 💜 Mye jobb med barn, men du verden så mye positivt de gir en tilbake også. Lykke til, tror du er en god mamma for jenta di😊

 

Anonymous poster hash: aecc4...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma var 15 år da jeg kom til verden, vi bodde til mormor og morfar første årene. Men vet mamma selv måtte ta ansvar for meg, uansett, det har gått fint med oss. Jeg vil egentlig bare gratulere dere, når avgjørelsen er tatt om å beholde, så kommer nok gleden til å ta overhånd etterhvert 💜 Mye jobb med barn, men du verden så mye positivt de gir en tilbake også. Lykke til, tror du er en god mamma for jenta di😊

 

Anonymous poster hash: aecc4...91f

Takk😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som ble gravid som 15 åring, var 16 da barnet ble født. Det har gått kjempefint. Og nå nærmer barnets seg skole alder.

Hun er fremdeles sammen med barnefaren og de har kjøpt seg egen leilighet og begge jobber. Noen ganger kan det gå helt fint.

 

Det hjelper sikkert masse med god støtte fra mammaen sin!

 

Anonymous poster hash: 8f8e4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

 

 

Nei, jeg har ikke oppfattet det som om HI har forsøkt å presse datteren, men hun har forsøkt å realitetsorientere henne slik at hun vet hva hun sier ja til. Angående den siste kommentaen din, så finnes det ufattelig mange barn som ikke var ønsket til å begynne med, men som blir elsket likevel når de først er der. For et stusserlig menneske du må være som forsøker å gjøre det som allerede er en ganske vanskelig situasjon verre for HI.

 

Anonymous poster hash: 71969...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Og hva mener du jeg skal gjøre da? Bære henne med meg til sykehuset? Og å si at jeg vil tenke at jeg ikke ville være bestemor synes jeg er ganske ufølsomt. Selv om situasjonen er svært lite ønskelig, så vil aldri barnet få inntrykk av at det ikke er ønsket! Jeg kommer til å elske det like høyt som om det skulle vært planlagt. Nå når hun har tatt valget sitt er barnet følelsesmessig like velkomment som alle andre barn!

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som ble gravid som 15 åring, var 16 da barnet ble født. Det har gått kjempefint. Og nå nærmer barnets seg skole alder.

Hun er fremdeles sammen med barnefaren og de har kjøpt seg egen leilighet og begge jobber. Noen ganger kan det gå helt fint.

 

Det hjelper sikkert masse med god støtte fra mammaen sin!

 

Anonymous poster hash: 8f8e4...4b9

😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Dette kommer til p gå veldig bra hvis hun har familie som tror på henne og ønsker å hjelpe og støtte henne, gi henne ansvar, så hun lærer å ta ansvar!

Har også en veldig gladhistorie å komme med! Datteren til en veninne av meg fikk barn som 15åring. Kjæresten var 16, de fikk bo i kjelleren til min veninne, de har gjort det meste selv, siden både svigerfamilien og familien til mor var i full jobb og hadde et ellers aktivt liv. Men de hadde mye støtte i begge familier. Nå bor de i egetkjøpt bolig, begge har blitt flinke voksne, og begge er i full jobb. Gutten er blitt en stor flink og kjempegod gutt!

Og nå planlegger de faktisk en lillebror!

 

Anonymous poster hash: 47428...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Dette kommer til p gå veldig bra hvis hun har familie som tror på henne og ønsker å hjelpe og støtte henne, gi henne ansvar, så hun lærer å ta ansvar!

Har også en veldig gladhistorie å komme med! Datteren til en veninne av meg fikk barn som 15åring. Kjæresten var 16, de fikk bo i kjelleren til min veninne, de har gjort det meste selv, siden både svigerfamilien og familien til mor var i full jobb og hadde et ellers aktivt liv. Men de hadde mye støtte i begge familier. Nå bor de i egetkjøpt bolig, begge har blitt flinke voksne, og begge er i full jobb. Gutten er blitt en stor flink og kjempegod gutt!

Og nå planlegger de faktisk en lillebror!

 

Anonymous poster hash: 47428...892

👍

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den innstillingen du og datteren din ser ut til å ha vil nok dette gå bra. Tøffe perioder kommer nok, men det må man ta etter hvert.

 

Du er en god mamma og forbilde for datteren din som takler det hele så bra. Den dumme kommentaren over om at du egentlig ikke ville ha barnabarnet må du bare overse. Det spiller ingen rolle. Nå er babyen på vei og det er det som betyr noe. Ikke hva man tenkte i det sekund man fant ut av det. Gratulerer bestemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den innstillingen du og datteren din ser ut til å ha vil nok dette gå bra. Tøffe perioder kommer nok, men det må man ta etter hvert.

 

Du er en god mamma og forbilde for datteren din som takler det hele så bra. Den dumme kommentaren over om at du egentlig ikke ville ha barnabarnet må du bare overse. Det spiller ingen rolle. Nå er babyen på vei og det er det som betyr noe. Ikke hva man tenkte i det sekund man fant ut av det. Gratulerer bestemor!

Takk😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Når det gjelder det økonomiske så vil hun jo bo hjemme og bli forsørget av meg frem til hun er ferdig med videregående. Hun har et fond på en god sum som vi kommer til å bruke på utgifter til barnet som bla barnehage. Når hun begynner på videre utdanning blir det nok studielån og jobb utenom, jeg vil da hjelpe til som barnevakt slik at hun har mulighet til å jobbe utenom. Akkurat når det gjelder bloggere er jeg ganske så sikker på at hun ikke har det i tankene, hun synes faktisk at de er ganske teite!

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

 

Jeg mener bestemt at hun vil få støtte fra nav.

Selv om hun fremdeles er sammen med barnefar bor de ikke sammen og er så unge at de aldri har gjort det, mener jeg har hørt om andre som da har fått overgangsstønad og støtte til utdanning som om de skulle vært enslig forsørger. Siden far ikke er med å forsørger barnet i det hele tatt mener jeg.

 

Ville sjekket det skikkelig opp med nav, ikke ta et muntlig svar for god fisk. Snakke med noen der som har greie på dette og send søknad uansett, så saken blir skikkelig behandlet.

 

Hun vil jo uansett på engangsstønaden og barnetrygd.

 

Anonymous poster hash: 0db43...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Hva vil du med dette? Strø salt i såret? Hi kan ikke bestemme dette. Så hun gjør det beste ut av situasjonen!

Gå å skam deg med det negative pratet ditt.

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...