Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #26 Skrevet 22. mai 2015 Uttales likt som Noah på norsk, ja.... Takk for mange innspill. I utgangspunktet er vi ikke så lystne på et navn som ligner. Norma var ganske fint, men Nora blir for populært og vanlig, og Noelle synes jeg ble altfor søtt. Anonymous poster hash: 14bbf...615
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #27 Skrevet 22. mai 2015 Jeg synes det er vel så pent som jentenavn (om ikke penere), men dessverre er det litt for mye brukt på gutter nå. Hadde det vært et mer sjeldent navn, hadde det vært litt bedre. Ikke så gøy å være jente-Noa med fire gutte-Noa'er i gaten. Ser for meg mye misforståelser, og at hun ikke synes det er så stas. Sett det i alle fall sammen med et annet jentenavn (ikke f.eks. Luca, Iben eller Andrea) der det ikke er tvil, som dere vurderer. Fin historie og skjønner at dere ønsker å bruke det, men selv ville jeg ikke gjort det. Ville valgt noe som likner (Noelia, Noelle el.l.), eller funnet et annet navn med røtter fra familie/bakgrunn. Men er jo ikke helt krise så lenge dere har to fornavn. Og pent er det jo. Bare ikke bli fornærmet om hun ikke vil bruke Noa selv. Anonymous poster hash: 4ae35...d09
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #28 Skrevet 22. mai 2015 Selvfølgelig kan du det Min minste har også hebraisk navn Syns det er kjempefint og kanskje finere til jente. Som kim, synes Kim på en jente er finere og tøffere, enn på en gutt Anonymous poster hash: ea6e2...bd8
Superdolly Skrevet 22. mai 2015 #29 Skrevet 22. mai 2015 Jeg tenker automatisk gutt når jeg hører Noa. Og Noah med h til slutt, som i Norge uttales helt likt. Noa Kristine ville for meg blitt veldig tvetydig, et guttenavn og et jentenavn satt sammen. Jeg ville nok i mitt stille sinn tenkt at foreldrene hadde litt problemer. Dersom jeg møtte noen med en baby som de presenterte som Noa ville jeg antageligvis automatisk tenkt gutt, uansett hvor rosa klær og vogntepper den babyen hadde.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #30 Skrevet 4. august 2016 Jeg kom på denne tråden i dag og måtte bare lese gjennom hva dere svarte meg i fjor. Til alle skeptikere kan jeg informere dere om at vi gikk for Noa Kristine, og vi har ikke angret et sekund! Kanskje folk rynker på nesa og snakker om navnet bak ryggen vår, men vi har utelukkende fått positive reaksjoner når vi har presentert henne til nå. Så får vi heller oppdra henne med såpass bein i nesa at hun heller er stolt over navnet sitt og hvem hun er oppkalt etter, og ikke flau av det. Anonymous poster hash: 14bbf...615
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #31 Skrevet 4. august 2016 Så bra ! Jeg personlig hadde aldri gitt jenta mi et guttenavn, men bra det funker for dere. Anonymous poster hash: cc220...937
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #32 Skrevet 4. august 2016 Hei, Noa Kristine var ett veldig fint navn :-) Anonymous poster hash: 11819...626
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #33 Skrevet 4. august 2016 Utenom tema, men hvordan kan man være halvt jødisk? Enten er man jøde eller så er man ikke jøde.. Anonymous poster hash: 40153...8c1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #34 Skrevet 4. august 2016 Guttenavn på jente, jaja! Ville heller kalt henne Nea Kristine.. Noa ER jo kjent som mannsnavn, og hun blir utsatt for mobbing... Anonymous poster hash: fe6f4...e96
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #35 Skrevet 4. august 2016 Noa Kristine var bare nydelig <3 Anonymous poster hash: 70f39...438
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #36 Skrevet 4. august 2016 Utenom tema, men hvordan kan man være halvt jødisk? Enten er man jøde eller så er man ikke jøde.. Anonymous poster hash: 40153...8c1 Sorry... Dårlig formulert. Halvt hebraisk, ikke jødisk (min far er jøde, ikke jeg) Anonymous poster hash: 14bbf...615
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #37 Skrevet 4. august 2016 Sorry... Dårlig formulert. Halvt hebraisk, ikke jødisk (min far er jøde, ikke jeg) Anonymous poster hash: 14bbf...615 Ble det Noa Kristine? Anonymous poster hash: 633d3...67c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 5. august 2016 #38 Skrevet 5. august 2016 Noa Kristine er nydelig. Lurt med et ekstranavn slik at det er tydelig at det er en kvinne i skriftlige sammenhenger. Synes navnet ser "feminint" ut uten H'en på slutten😊
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #39 Skrevet 5. august 2016 Jeg kjenner to andre jenter som heter Noa. Hun ene bor i Israel og den andre i Norge. Har aldri sett på det som rart. Anonymous poster hash: 97bc2...5f2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #40 Skrevet 5. august 2016 Guttenavn på jente, jaja! Ville heller kalt henne Nea Kristine.. Noa ER jo kjent som mannsnavn, og hun blir utsatt for mobbing... Anonymous poster hash: fe6f4...e96 Jøss, så du er synsk? Vet du om jeg får flere barn også? Ev. om noen av mine barn vil bli mobbet? Anonymous poster hash: 8cd4a...67b
Gjest Jigglewiggle Skrevet 5. august 2016 #41 Skrevet 5. august 2016 Dobbelpost er fjernet. JW, moderator.
Ophiophagus Hannah Skrevet 5. august 2016 #42 Skrevet 5. august 2016 Noa som jentenavn er veldig fint. Jeg har alltid sett på Noa som et jentenavn (har møtt flere voksne damer som heter Noa, ikke norske). Det var først nå i "nyere tid" at jeg hørte om norske gutter som heter Noa. Det er fint på gutter, men personlig synes jeg det er finere som jentenavn.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #43 Skrevet 5. august 2016 Jøss, så du er synsk? Vet du om jeg får flere barn også? Ev. om noen av mine barn vil bli mobbet? Anonymous poster hash: 8cd4a...67b Oida! Dette er det ikke jeg, HI, som har svart. Jeg tenker at om barn ønsker å mobbe andre barn så finner de alltid en grunn. Navnet trenger ikke nødvendigvis være avgjørende for det. Sånn ellers tusen takk til alle dere som sier dere liker det. Vi er veldig fornøyde selv. Hi Anonymous poster hash: 14bbf...615
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #44 Skrevet 5. august 2016 Oida! Dette er det ikke jeg, HI, som har svart. Jeg tenker at om barn ønsker å mobbe andre barn så finner de alltid en grunn. Navnet trenger ikke nødvendigvis være avgjørende for det. Sånn ellers tusen takk til alle dere som sier dere liker det. Vi er veldig fornøyde selv. Hi Anonymous poster hash: 14bbf...615 Elsker når tråder oppdateres slik:) Takk, HI:) Flott at dere valgte navnet dere ønsket, og supert at dere er fornøyde:) Anonymous poster hash: 4ae35...d09
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #45 Skrevet 5. august 2016 Alt er bedre enn navn som Ea Athea Leandra osv... Er ikke lenge førvi ser navn som Ihly, Loethne, Ehlathra, Leihlèn og Ahlehleh..... Hlaehlehhlatheah Anonymous poster hash: ed87a...7a3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #46 Skrevet 5. august 2016 Hvordan uttaler dere Noa? Jeg er jo bare vant til guttenavnet, med trykk på -ah noAh, men jentenavnet blir kanskje mer nOa? Eller? (Vet jo dette med stor og liten bokstav, men det var et forsøk på å illustrere trykket for de som måtte få problemer med det. Vet det finnes andre måter å gjøre det på også, men jeg valgte nå dette. For min enkelhets skyld.) Anonymous poster hash: 610e2...e22
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #47 Skrevet 5. august 2016 Jøss, så du er synsk? Vet du om jeg får flere barn også? Ev. om noen av mine barn vil bli mobbet?Anonymous poster hash: 8cd4a...67b Synsk? Hvor får du slikt tull fra? Hvis en gutt hadde fått navnet Jon Isabell hadde han også blitt utsatt for mobbing. Alle er jo det, men hvorfor sette stor rød pil over hodet på barnet liksom? Anonymous poster hash: fe6f4...e96
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #48 Skrevet 5. august 2016 Hvordan uttaler dere Noa? Jeg er jo bare vant til guttenavnet, med trykk på -ah noAh, men jentenavnet blir kanskje mer nOa? Eller? (Vet jo dette med stor og liten bokstav, men det var et forsøk på å illustrere trykket for de som måtte få problemer med det. Vet det finnes andre måter å gjøre det på også, men jeg valgte nå dette. For min enkelhets skyld.) Anonymous poster hash: 610e2...e22 Guttenavnet Noah uttales da nOah, hvertfall på de to i bhg vår. Anonymous poster hash: fe6f4...e96
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #49 Skrevet 5. august 2016 Synsk? Hvor får du slikt tull fra? Hvis en gutt hadde fått navnet Jon Isabell hadde han også blitt utsatt for mobbing. Alle er jo det, men hvorfor sette stor rød pil over hodet på barnet liksom? Anonymous poster hash: fe6f4...e96 Man blir ikke automatisk utsatt for mobbing. Dessuten kan det også småertes litt uten at det blir mobbing. Tenker kanskje venner kan ha det litt morsomt med det. Noen har god selvtillit, ler med og tuller med det selv, andre synes bare det er flaut. Men da er mange navn et problem. De kan rime på noe eller bare begynne på en bokstav -barn kan være kreativ. Flere navn som er tvekjønnet. Synes Noa er mer "akseptabelt" som jentenavn enn Isabell som guttenavn. Dessuten er det gjerne annerledes om man ikke er helt norsk eller har andre grunner. Uansett, hva er vitsen med å si slikt når navnet er valgt? Hun kan også bruke Kristine om det skulle være et problem. Men jeg tipper hun vokser opp stolt av navnet sitt:) Anonymous poster hash: 4ae35...d09
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #50 Skrevet 5. august 2016 Synsk? Hvor får du slikt tull fra? Hvis en gutt hadde fått navnet Jon Isabell hadde han også blitt utsatt for mobbing. Alle er jo det, men hvorfor sette stor rød pil over hodet på barnet liksom? Anonymous poster hash: fe6f4...e96 Noen navn fungerer jo veldig bra både som guttenavn og jentenavn uten at det blir mobbing og erting. For eksempel : Rene, Kim og Iben, og og det finnes flere. Så jeg synes det er dumt med forhåndsdømming! Jeg synes det er artig at ikke alle følger strømmer og trender. Anonymous poster hash: cbe8b...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå