Gå til innhold

Noen som IKKE spiser ute på 17. Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri spist ute på 17.mai noensinne. Tanken på overfylt restaurant i bunad frister IKKE.

Har ikke hatt stor tradisjon for middag da jeg vokste opp. Ble mye pølser og is rundt skoletoget. Og kakeselskap hos besteforeldre o.l på ettermiddagen. 

Nå er jeg voksen selv, og de siste årene med fint vær har vi grillet på verandaen. I år blir det et slags lunchkoldtbord når vi kommer hjem fra skoletoget. Spekemat, eggerøre, potetsalat, salater o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser hjemme, i fjor var det elgsteik og i år blir det svinekam med masse godt tilbehør.

Nekter å betale overpris for mat en ikke kan nyte på grunn bråk og stress.

Skrevet

Barnetoget er i byen kl 10, så vi pleier være hjemme igjen i 12-tiden. Da tar vi en skive.

Aktivitetene på skolen er fra 14 til 16, etter det går vi hjem også griller vi.

Anonymous poster hash: d06bf...cb6

Skrevet

Aldri spist ute 17 mai. For et styr det må være! Grillmat eller rømmegrøt er det vanlige i mine kretser.

Anonymous poster hash: df769...fd8

Skrevet

Vi har aldri spist ute. Vi spiser sodd til middag.

Skrevet

Blir til at vi kjøper oss rømmegraut i idrettshallen i år.

Skrevet

Spiser aldri ute på 17.mai. Har syndrombarn som blir fort overstimulert og er lydsensitiv, så orker ikke folkemengder over lang tid. Koser med grillen hos bestemor, bestefar og søskenbarna i steden.

Anonymous poster hash: 7ad96...a5b

Skrevet

Vi samles stort sett sammen med min mor og søsken. Middag,dessert og kaker. Men i år var alle litt slitne og ville gjøre det enkelt så det blir div pølser, hjemmelaget potetmos, en god salat og kake. Alle bidrar med noe.

Anonymous poster hash: 7a3cf...6b5

Skrevet

Det hender barna kjøper pølse, is og/eller kake, men vi lager koldtbord hjemme og så baker jeg brød. I år skal barna få pølser i brød/lomper.

Skrevet

Nei spiser hos svigers men de siste 2 årene har vi spist hjemme. Sodd som har brukt å stå på menyen😊 enkelt og godt.

Anonymous poster hash: 52bb3...687

Skrevet

spiser ute i år, mest fordi jeg er høygravid og vil stresse minst mulig ;)

vanligvis lager jeg til med rømmegrøt, spekemat med tilbehør. kake eventuelt desær, etter ønske.

og fyller is i fryseren!

Desær???

Anonymous poster hash: 71b25...976

Skrevet (endret)

Vi har hatt enten pølser i brød/lompe eller sodd.

I år blir det Inderøy Sodd med skjenning :)

Endret av mphs
Skrevet

Spiser sodd hjemme.

Hilsen trønderen:)

Anonymous poster hash: d48fd...9fb
Gjest Zaria
Skrevet

Vi skal spise hummer hjemme :)

Når kan jeg komme?😃 Hehe..... har alltid hatt lyst til å smake hummer! Er det så godt som de sier? Kos dere😃😃

Skrevet

Når kan jeg komme? Hehe..... har alltid hatt lyst til å smake hummer! Er det så godt som de sier? Kos dere

Veldig godt.  Liker du reker så liker du hummer ;) Haha, ja kom gjerne, men da krever jeg at du spleiser på middagen for det er sviiindyrt! haha

Gjest Zaria
Skrevet

Når kan jeg komme? Hehe..... har alltid hatt lyst til å smake hummer! Er det så godt som de sier? Kos dere

Veldig godt. Liker du reker så liker du hummer ;) Haha, ja kom gjerne, men da krever jeg at du spleiser på middagen for det er sviiindyrt! haha

Hehe... vi får ta det neste år👍🙊😃

Skrevet

Kommer helt an på været egentlig, er det vakkert vær griller vi, er det overskyet eller regn koser vi oss ute  :)

Skrevet

Vi spiser ikke middag ute, men pølser, brus, burger, kake ute i skolegården, så går vi hjem spiser kaker og rømmegrøt og spekemat.

Anonymous poster hash: c0ca0...1ca

Skrevet

Vi pleier å samles til en stor grillfest hos naboene :D

Alle har med litt hver, så deler vi. Det blir grillet pølser, burger, kylling, koteletter, grønnsaker osv.

Gleder meg! :D

Skrevet

Vi skal grille laks, ha ovnsstekte poteter med kryddersmør, mangosalsa og rømmedressing ved siden av. Og såklart bløtkake til dessert. Orker ikke dra med små unger ut på restaurant- stress!

Anonymous poster hash: 865b3...672

Skrevet

Vi spiser ikke ute, og vi er som regel alene også :( litt trist for ungene akkurat det da, men vi har liksom ikke fått sånne nære venner her vi bor.

Vi griller gjerne hvis det er fint vær :)

Anonymous poster hash: c8e3c...24f

Skrevet

Vi griller sammen med to nabofamilier.

Skrevet

Vi skal grille ute, så da skal vi spise ute ;)

Anonymous poster hash: 301e2...d51

Skrevet

Vi spiser ikke ute. 

Har stor lunsj med venner på formiddagen. 

Etter arrangementet på skolen spiser vi rømmegrøt i fred og ro hjemme, bare oss. 

Skrevet

Vi spiser alltid enten his mine foreldre eller his svigermor etter vi har vært på skolen og deltatt der. Det pleier alltid og være koldbord med masse snadder. Dessert og masse kaker til kaffen 😊 i år skal vi være hos mine foreldre og svigermor tar vi med oss 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...