fikas Skrevet 15. mai 2015 #51 Skrevet 15. mai 2015 Oj, her var det mange som kunne trenge ett bildesøk på Google. Foreslår dette som søkeord: same weight different body
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #52 Skrevet 15. mai 2015 http://m.imgur.com/gallery/E2X7iSo Her er et eksempel på tung beinbygning! Anonymous poster hash: c04dc...80c Det der kalles godt i stand Anonymous poster hash: bc8b7...c50
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #53 Skrevet 15. mai 2015 Helt alvorlig! Bryr du deg virkelig? Du har jo tydeligvis en dust av en lege som sier noe sånt. Du spiser sunt og er aktiv. Neste gang du går til legen så sier du det du skriver her. Si hvor mye du beveger deg og hva du spiser og spør rett ut hva han mener du skal gjøre annerledes. Tipper han ikke helt klarer å svare på det. Ikke bry deg. Synes du høres aktiv og fornuftig ut. Ikke la idioter ødelegge dagen din. Anonymous poster hash: f2bfc...9d5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #54 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er like fasinert hver gang folk bare ser på bmi tallet. Jeg har en søster som var toppidrettsutøver, hun var overvektig ifølge bmi. Hun hadde en sunn og godt trent kropp. Ikke radmager, men godt synlige muskler over hele kroppen. Kjæresten hennes som også var toppidrettsutøver var ifølge bmi undervektig. Han hadde en helt annen kroppsfasong. Tynn som en strek, men muskler over hele seg. Spiste som en hest og ble ikke tyngre eller bredere noe sted. Så kroppsfasong har litt å si, hvor mye muskler en har sier litt, og litt om en har litt å ta tak i. Selv har jeg en bred benbyggning. Muskler har jeg, ikke markante men de er der. Jeg er ikke den som har trent veldig mye i mitt liv, men jeg trente sammen med min søster og svoger i endel år. Begynte da jeg var i tennårene. Lubben og dårlig trent trodde jeg, men der tok jeg feil. For en må ikke være i dårlig form selv om en er litt lubben. Det hadde jeg alltid hørt, så sjokket var stort da jeg ikke hadde noen problemer med kondisjonen ellerr styrken da jeg trente med de andre. Men det mest interessange var da kiloene mine raste av etter jeg fødte siste barn. Jeg ble undervektig, det syntes og det merktes på kroppen. Jeg så skikkelig syk ut etterhvert som kiloene forsvant. Når jeg i følge bmi var normalvektig sto alle beina i kroppen ut, en kunne telle ribbeina mine, magen gikk innover under ribbeina. Så å se hvordan kroppen min var når jeg ifølge bmi skulle være normalvektig var ganske skremmende å se på. Jeg måtte drive en heftig oppfetningskur, for det ble vondt å være slik. At jeg ikke så pen ut var en ting, men når det ikke er noe polstring noe sted gjør ting vondt. Vondt når jeg satt, for jeg satt rett på beina. Buksa hang på beina så det gjorde vondt, vondt å trene og generelt var veldig mye vondt som en ikke skulle tro var vondt. Legen min var strålende fornøyd når jeg endelig fikk litt fett på kroppen. Da jeg fant trivselsvekts mi var jeg ifølge bmi overvektig. Legen min lo når han fikk vite det. Nå har vi barn i hus som er i den alderen som er veldig opptatt av kropp. De er veldig opptatt av bmi, så vi driver aktivt med å forklare de at det er en veiledning men den er ikke noe en må følge. Hu ene kommer nok alltid til å være undervektig i følge denne, mens ei anna blir nok overvektig. Hu siste er ganske lik meg, mens hun andre er som en strek full med muskler. Finnes ikke ett gram fett på henne, ikke noen former eller noe. Spenner hun musklene sine så buler de ut over alt, sixpacken har hun. Anonymous poster hash: 5dc82...d6e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #55 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 168 og veier 54 kg. Når jeg veide 68 kg var jeg smellfeit. Ikke vondt ment, men når du spør må du også tåle svaret Å slanke seg i svangerskapet er ikke smart! Barnet i magen vil da få alt av giftstoffer i seg når du mister fett. Hvis du ønsker å gå ned i vekt skal du gjøre det etter svangerskapet. Gratulerer med baby i magen! Anonymous poster hash: 8c10b...0ff Smellfeit? Jeg veier et par kg mer enn deg med samme høyde og er definitivt ikke smelllfeit! Hva kaller du de som egentlig er smellfeiteda? Er helt sjokkert over synet på kropp og slanking her inne. Er klar over at jeg burde gått ned noen kg, men under 60 kg har jeg ikke vært siden jeg var 12 år. Etter en stressende periode som 20- åring var jeg rundt 62 kg. Ser på bilder fra den perioden, kinnbeina stakk ut og jeg så ikke frisk ut. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut nå med din vekt. Vandrende skjelett, med mine brede skuldre, store kinnbein osv. Hi: Hadde legen min slengt det der i fleisen på meg som gravid hadde jeg blitt forbanna. Anonymous poster hash: 3ec7d...67f Jeg er også sjokkert over hvor mange som mener at de er sunne med en slik vekt. Jeg er som tidligere nevnt 54 kg og jeg ser aldeles ikke ut som om at jeg er et vandrende skjellet! Min vekt burde sikkert egentlig ligge rundt en 48-50 kg. Jada-jada ekstremt synes du kanskje, men det mener ikke jeg. BMI blir laget utifra hva "normalen" er i befolkningen og ingen kan vell benekte for at Norges befolkning blir bare feitere og feitere..? Anonymous poster hash: 8c10b...0ff
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #56 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 164cm, og veier 68 kg, nesten akkurat samme som HI, og jeg vet at jeg er lubben...! Men jeg har tidligere gått ned veldig mange kg, så jeg har litt løs hus her og der...noe som også gjør meg litt fluffy. Jeg er forresten også gravid, har ikke lagt på meg noe enda, er i uke 17, fikk beskjed om å unngå å gå opp mer enn ti kg.. Anonymous poster hash: 7fecf...0f6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #57 Skrevet 15. mai 2015 Min BMI er 20 og jeg er absolutt ikke tynn, ikke slank heller men normal. Trener sånn passe, spiser det jeg har lyst på og er glad i godterier. Kan telle ribbeina om jeg vil og har synlige blodårer på armer, skuldre og i lysken. Ser til og meg litt av magemusklene under spekklaget. Men igjen, det er normalt! Skjønner at dem som driver med kroppsbygging ol har høy bmi og ikke er feite men resten som innbiller seg dem er slanke med BMI på 25 er nok litt forvrengt. Anonymous poster hash: 08927...85c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #59 Skrevet 16. mai 2015 Jeg er 162 og veier ca 65. Jeg er helt perfekt. Om du ikke har noen plager/vondter, har fine verdier og er lykkelig, kan jeg ikke forstå problemet. Kanskje få en second opinion? Anonymous poster hash: 7dd23...2ca
Mamma_til_2 Skrevet 16. mai 2015 #60 Skrevet 16. mai 2015 Altså damer hold ann litt her nå, HI er ikke overvektig hun er en aktiv kvinne som er 12? uker gravid, BMI`kalkulatoren er kun rett om du ikke gjør annen enn og sitte på ræva dagen lang og putter kalorier inn uten og få kalorier ut, den tar ikke høyde for at du er aktiv med gåing, løping etc, den spør heller ikke om du er gravid, og trener du vekter ol så blir du fort sykelig overvektig ifølge BMI`kalkulatoren! Hi føler du deg bra i din kropp så begynner du og gå til JM på kontroller og bytter lege, forstett med de aktivitetene du gjør og spis normalt og sunt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #61 Skrevet 16. mai 2015 Du virker sunn og frisk, HI! :-) Er du fornøyd så er babyen fornøyd:-) Når jeg leser at folk har vekt ned mot 48 kg, og fortsatt mener de er "passe", ikke tynne, må de ha et forvrengt kroppsbilde. Eller være under 1,40 m..... Det er flott med dame rom har litt fett på kroppen, som trives i egen kropp. Heller det en tynne, fjortis-kropper! Kos deg med babyen i magen!:-) (Og bytt lege!) Anonymous poster hash: 0b119...67a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #62 Skrevet 16. mai 2015 Det er jo helt klart at de fleste lever i vilfarelsen at litt overvektig er normalt. Noe det altså ikke egentlig er. Ser dere hvordan folk så ut på 70-80 tallet . Har ikke sjedd biologiske forandringer hos oss siden det altså. Og det er selvfølgelig ingen mellomting? Enten bmi 25+ eller sultforet? Og fjortiskropp? Guttekropp? Ol. Jeg er 171 og veier 55. Jeg har pupper, rumpe og lår og veldig feminin kropp samtidig som jeg har litt muskler. Det er så latterlig og det er kroppsbilde av at polstring og babyvekt er ok , og å ikke ta av kilo etter graviditet er helt greit. Jeg er snart 40 så ser ikke ut som en 20 åring ( dog har nok finere kropp enn mange av de kvapsete unge ) selv om jeg har født flere barn. Det er ikke meningen å beholde noen av babykiloene. Og med 2-3 unger baller det på seg gitt. Det er stillesitting, feil kost og mye kost som er greia. Dropp unnskyldningene, tung benbygning? Strutsementalitet. Sier ikke du HI er feit , men ifølge bmi må du pasde deg litt og en lege klarer da å se om en person er trent som du sier du er? Så lenge folk er fornøyd selv er det jo helt ok men disse unnskyldningene og å påstå at 164 høyde og nesten 70 kilo er normalt slank det stemmer ikke. Muskler eller ei... Anonymous poster hash: ffefc...ddd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #63 Skrevet 16. mai 2015 Det er jo helt klart at de fleste lever i vilfarelsen at litt overvektig er normalt. Noe det altså ikke egentlig er. Ser dere hvordan folk så ut på 70-80 tallet . Har ikke sjedd biologiske forandringer hos oss siden det altså. Og det er selvfølgelig ingen mellomting? Enten bmi 25+ eller sultforet? Og fjortiskropp? Guttekropp? Ol. Jeg er 171 og veier 55. Jeg har pupper, rumpe og lår og veldig feminin kropp samtidig som jeg har litt muskler. Det er så latterlig og det er kroppsbilde av at polstring og babyvekt er ok , og å ikke ta av kilo etter graviditet er helt greit. Jeg er snart 40 så ser ikke ut som en 20 åring ( dog har nok finere kropp enn mange av de kvapsete unge ) selv om jeg har født flere barn. Det er ikke meningen å beholde noen av babykiloene. Og med 2-3 unger baller det på seg gitt. Det er stillesitting, feil kost og mye kost som er greia. Dropp unnskyldningene, tung benbygning? Strutsementalitet. Sier ikke du HI er feit , men ifølge bmi må du pasde deg litt og en lege klarer da å se om en person er trent som du sier du er? Så lenge folk er fornøyd selv er det jo helt ok men disse unnskyldningene og å påstå at 164 høyde og nesten 70 kilo er normalt slank det stemmer ikke. Muskler eller ei... Anonymous poster hash: ffefc...ddd Amen! Anonymous poster hash: d2161...3d3
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #64 Skrevet 16. mai 2015 Legen er nok litt i overkant opphengt i vekt/bmi. Det var unødvendig å kommentere vekta di. Når det er sagt, så må jeg si at jeg ikke kjøper den med at "familien er bekymret", at du er tynn. Muskler veier mer enn fett, men så ekstremt stor forskjell er det ikke. Å sammenlikne kropper er alltid feil, men i dette tilfellet vil jeg skape et bilde av hva muskler gjør med vekta: Se for deg Marit Bjørgen. Hun er blant Norges best trente kvinner og er utvilsomt muskuløs. Likevel ser hun ikke tynn ut. Hun veier 64 kg (169 cm). BMI'en til HI kan ikke vise til overvekt siden hun er godt trent, men.. Come on!! Hun er i beste fall slank. Anonymous poster hash: 467eb...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå