Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 164 høy. Ser helt normal ut med mine 68.5 kilo. Spis mindre! Jeg er gravid og spiser veldig sunt! Stor salat før middag hver dag. Spis mindre!? Av hva da!? Anonymous poster hash: a8612...b87
the amazing spidermamma Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Det må være noe stort tull. Du er ikke tykk.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Hvor langt i graviditeten har du kommet? Om du nettopp har blitt gravid så skader det ikke å være ekstra bevisst, din BMI er rett over 25. Anonymous poster hash: d2161...3d3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Du er vel pr deffenisjon overvektig. Da er det jo fornuftig å spise mindre. Det betyr å kutte ned på kaloriene. Anonymous poster hash: 30b06...c24
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Bytt lege til en som kan noe om kosthold og ernæring! "Spis mindre!" er ikke bra nok for en lege å si, og definitivt ikke til en som er gravid. Ja, du er bikket over den bmi'en du bør ha. Hvordan det er kommer an på hvor langt i svangerskapet du er kommet. Du er uansett ikke så stor, så da er "spis sunnere og riktigere for din kropp" riktigere å si, det trenger ikke innebære at du skal spise riktigere. Legen mener nok at du skal passe på at du ikke blir unødvendig stor under svangerskapet, men fremgangsmåten hans er helt uprofesjonell og har lite med faglighet å gjøre. Bytt lege til en som kan litt mer om kost og ernæring. Lykke til med resten av svangerskapet! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Hvor langt på vei er du da? Om du ikke har lagt på deg svangerskapskilo enda så er du jo litt stor. Ikke bælfeit, men pr.definisjon overvektig. Om du spiser sunt har legen rett, da spiser du litt for mye av den sunne maten. Hvorfor spiser du salat før middap? Om du har dressing på må da det bli en porsjon unødvendige kalorier? Anonymous poster hash: b2d03...d87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er ca 12 uker på vei. Men jeg har ikke mye å ta av! Familien min er redd for meg så tynn jeg er blitt. Tror jeg har tung beinbygning. Jeg går 1 time opp og ned trapper, opp og ned bakker hver eneste dag - 7 dager i uken. Er en aktiv 2 barns alenemor. Frokostblanding av fullkorn med lettmelk - for å komme på toalettet i løpet av dagen. Lunsj; 2 skiver brød, makrell i tomat og leverpostei. Mellom måltid; banan. Middag; feks som i dag, 300 gram kjøttdeig og 250 gram spahetti. Delt med 2 aktive barn på 6 og 7 år. Jeg "fråtser" i salat med 1 tomat, litt rå løk, 1/4 sitron, 1/3 agurk, 1/3 paprika, og 1 ss olje. Kvelds for jeg blir litt uvell da; rester, 1/2 eple eller noe lett. Min godis; popkorn i helga med barna. 1-2 kjeks i uka. 1-2 is i uka - pinne is, ikke boksen! Sjeldent jeg unner meg noe annet da salaten er min pika! Middagen ellers er ren kylling, fisk, reker.. Mye grønt. Litt pasta/ris/potet. Hva skal jeg kutte ut?! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er like høy som deg og veier 61 kg. Jeg er blubben. Om du selv mener du ikke har mye å ta av, så har du et forvrengt bilde av deg selv. Anonymous poster hash: 32fca...dcc
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Min fastlege er faktisk ganske bekymret. Min fødsels lege, da jeg nå bor i utlandet har en annen mening. Mulig at du er blubbete, men jeg har flat definert synlige muskler på magen. Ikke noe som disser. Kanskje du burde gjøre noen tiltak selv?! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 167 og veier nå (34 uker på vei) 68,5 kg. Veier til vanlig 57. Du har nok litt for mye i utg.punktet. Bare fortsett å spis sunt og hold deg i aktivitet. Anonymous poster hash: 9c671...752
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Min fastlege er faktisk ganske bekymret. Min fødsels lege, da jeg nå bor i utlandet har en annen mening. Mulig at du er blubbete, men jeg har flat definert synlige muskler på magen. Ikke noe som disser. Kanskje du burde gjøre noen tiltak selv?! Anonymous poster hash: a8612...b87 Wow......... Anonymous poster hash: bc8b7...c50
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 For mye hva da?! Jeg trener 7 dager i uka. Skal jeg fjerne muskler og ta av en arm?! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 176 og og veier 69 kilo og er tålig slank. At du som er 12 cm lavere enn meg og veier en halv kilo mindre enn meg ikke er bittelitt overvektig kan jo ikke stemme, tung beinbygning eller ei. Du bør jo ikke gå ned i vekt siden du er gravid, men du bør kanskje prøve å ikke gå opp så mye. Anonymous poster hash: bc8b7...c50
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Vel, jeg er 164 høy og veier 48. Det er idealvekten min og jeg ser normalt slank ut. Dette med tung beinbygning er bare tull, et sjelett veier omtrent det samme på alle, det finnes ikke tunge og lette sjelett. Anonymous poster hash: fe3c1...143
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 For mye hva da?! Jeg trener 7 dager i uka. Skal jeg fjerne muskler og ta av en arm?! Anonymous poster hash: a8612...b87 Når du trener så mye som du gjør og har definerte muskler så vil jeg tro at din bmi blir misvisende, noe den som regel er på godt trente/muskuløse personer. En venninne av meg som er 160 eller 162 cm høy er slank når hun veier 62-63 kg - fordi hun har så mye muskler. Hvis det er dette som er tilfelle hos deg så er det jo ikke noe problem, Hi. Da er jeg tilbake til det jeg skrev over - bytt til en lege som kan noe om kost og ernæring (og trening og bmi og.......). Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har bygget kropp i 5 år nå. Ikke fitness men har faktisk ikke fett å ta av. Er definert! At kroppen ikke sees på men kun høyde og vekt blir bemerket synes jeg er galskap. Ikke rart at verden har et forvrengt kropps syn! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Å gå tur en time hver dag er ikke trening, det er hverdagsmosjon. Jeg går rundt lysløypa i godt tempo hver dag, den er veldig kuppert så masse bakker. Det tar 55 min å gå rundt i godt driv. Jeg er 174 cm og veier 79 kg, da har vel vi omtrent samme bmi og samme mosjonsmengde. Men jeg har ikke noe problem med å se at jeg har noen kilo for mye. Jeg er ikke veldig feit, men jeg er i god stand Om du har en bred "ramme", altså brede skuldre, brede hofter, store ben og store hender, og i tillegg har en timeglassfasong med rund rumpe, smal midje og store pupper så er jeg sikker på du ser fantastisk ut. Men du har pr.definisjon noen kilo ekstra, uten at det trenger være noe galt i det. En frodig, veltrent og veldreid kvinne med kiloene sunt plassert kan være veldig flott. Anonymous poster hash: b2d03...d87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har bygget kropp i 5 år nå. Ikke fitness men har faktisk ikke fett å ta av. Er definert! At kroppen ikke sees på men kun høyde og vekt blir bemerket synes jeg er galskap. Ikke rart at verden har et forvrengt kropps syn! Anonymous poster hash: a8612...b87 Helt enig. Det er fullt mulig å ha din vekt og din høyde og være slank hvis man er så godt trent som det kan virke som du er. Da stoler du på deg selv. Og igjen - bytt lege! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
VictoriaS Skrevet 15. mai 2015 #21 Skrevet 15. mai 2015 Før graviditeten var jeg 160 cm og 57kg, dette skyldes at jeg var 57 kg rein muskel og i toppform! En trent jente på 165cm/65kg ser utroooolig forskjellig ut fra en utrent og lubben jente på 165cm/65kg. Folk her må vite det at er man godt trent så kan og bør man ikke følge BMI, da den kan fortelle deg helt feil status på din egen helse! 1 kilo muskel er mye mindre i volum enn 1 kilo fett, husk det folkens!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #22 Skrevet 15. mai 2015 Topptrente får helt feil bmi da muskler veier mer enn fett. En annen ting som jeg ser folk her sjelden tenker over er bredden. Jeg har ei søster som er fryktelig smal, mens jeg har breie skuldre og breie hofter. Vi er akkurat like høye, og om vi hadde veid det samme, så hadde jeg vært fryktelig mye tynnere enn henne. Vi kan ha samme profil, og samme flate mage, mens jeg veier 10 kg mer. Anonymous poster hash: 6446d...d10
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #23 Skrevet 15. mai 2015 Før graviditeten var jeg 160 cm og 57kg, dette skyldes at jeg var 57 kg rein muskel og i toppform! En trent jente på 165cm/65kg ser utroooolig forskjellig ut fra en utrent og lubben jente på 165cm/65kg. Folk her må vite det at er man godt trent så kan og bør man ikke følge BMI, da den kan fortelle deg helt feil status på din egen helse! 1 kilo muskel er mye mindre i volum enn 1 kilo fett, husk det folkens! Om man faktisk er veldig godt trent er det selvfølgelig riktig, men Hi skriver at hun går i 1 time hver dag i trapper og kupert terreng, det er jo ikke trening i den forstand... Venninnen min er 170 høy og veier 65 kg, hun trener 4-6 timer hver dag, hun er topptrent og på skal være med i VM i sin idrett nå. Men hun har ganske høy fettprosent til å være toppidrettsutøver og har fett på rumpe og lår selv om hun trener så mye. Så det er forskjell på trent og trent også, man trenger ikke være helt "deffet" selv om man er sterk. Men siden det er så stor forskjell på kvinnekropper, og så stor forskjell på hvordan kroppen blir av forskjellig type trening og forskjellig type mat er det umulig å vite om Hi har litt å gå på eller ikke uten å faktisk se henne og sjekke fettprosent. Det er helt umulig for oss å vite, men jeg regner med legen snakker ut fra hva han faktisk ser? Men det finnes helt klart udugelige leger i denne verden også, så ikke godt å vite.... Anonymous poster hash: b2d03...d87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #24 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er ca 12 uker på vei. Men jeg har ikke mye å ta av! Familien min er redd for meg så tynn jeg er blitt. Tror jeg har tung beinbygning. Anonymous poster hash: a8612...b87 Slike utsagn får meg til å tro at legen din har et poeng. Når en har en BMI i klassen overvekt så har en noe å ta av, og om familien din synes du er så tynn så vil jeg tro de har et forvridd syn på hva som er normalt. Tung beinbygning er det heller ikke noe som heter, det er en gammel myte som er avlivet med forskning for lenge siden. Anonymous poster hash: d2161...3d3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #25 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f LOL! Selvsagt handler det enkelt og greit om et kaloriregnskap. Når det er sagt så er det viktig å spise sunne kalorier og ikke bare fylle på skrap. Anonymous poster hash: d2161...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå