Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #26 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er ca 12 uker på vei. Men jeg har ikke mye å ta av! Familien min er redd for meg så tynn jeg er blitt. Tror jeg har tung beinbygning. Anonymous poster hash: a8612...b87 Slike utsagn får meg til å tro at legen din har et poeng. Når en har en BMI i klassen overvekt så har en noe å ta av, og om familien din synes du er så tynn så vil jeg tro de har et forvridd syn på hva som er normalt. Tung beinbygning er det heller ikke noe som heter, det er en gammel myte som er avlivet med forskning for lenge siden. Anonymous poster hash: d2161...3d3 Skjelettet til en kvinne veier ca 2,5 og, og maks variasjon fra kvinne til kvinne er ca 750 g. https://www.vektklubb.no/artikkel/knuser-myten-om-tung-benbygning-7522412 Anonymous poster hash: b2d03...d87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #27 Skrevet 15. mai 2015 Skrev kun om kondisjonen jeg kjører fast. Ellers er det styrke, jogger, tar bo kamp sport, yoga og lek med barn. Han så meg ja men var redd for vekta. Det var alt han så på. Er ikke alle som er sofa slitere men aktive. Ikke at jeg føler at jeg har annet valg! Hvordan ellers få overskudd til noe når man har kontor jobb. Må holde følge med aktive barn også. Tenk jeg rekker husvask, hjemmelaget middag og å slite sofaen en time hver kveld med tv og nett. Men nå skal jeg jaggu trøkke i meg en støgg sukkerklissete donut som en venninne kom over med. At man ikke kan være som man er! Hun er gravid og feit i mine øyne. Men hun trener på studio 5 dager i uka. Instruktør faktisk!! Hun må ha klikka i dag.. Sukker!? Hun har aldri vært slank selv med denne jobben. Noe med hormoner. Hvorfor er BMI viktig? Blir jeg bedre menneske av å se ut som et utsulta uhjelps barn? Jeg trener og spiser sunt. Ny lege? Ehh... Ja! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #28 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f LOL! Selvsagt handler det enkelt og greit om et kaloriregnskap. Når det er sagt så er det viktig å spise sunne kalorier og ikke bare fylle på skrap. Anonymous poster hash: d2161...3d3 Igjen... les deg opp på nyere forskning. Kaloritelling kan fungere for noen, men det alene er ikke hele historien. Du har for lite kunnskaper om dette til å komme med så bastante uttalelser som du gjør! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #29 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f LOL! Selvsagt handler det enkelt og greit om et kaloriregnskap. Når det er sagt så er det viktig å spise sunne kalorier og ikke bare fylle på skrap. Anonymous poster hash: d2161...3d3 Igjen... les deg opp på nyere forskning. Kaloritelling kan fungere for noen, men det alene er ikke hele historien. Du har for lite kunnskaper om dette til å komme med så bastante uttalelser som du gjør! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f Jeg har helt sikkert mer kunnskap enn deg. Er du av de som tror null kalorier om dannes til fett og sukker i kroppen også? Anonymous poster hash: d2161...3d3
PersilleBlomst Skrevet 15. mai 2015 #30 Skrevet 15. mai 2015 Min fastlege er faktisk ganske bekymret. Min fødsels lege, da jeg nå bor i utlandet har en annen mening. Mulig at du er blubbete, men jeg har flat definert synlige muskler på magen. Ikke noe som disser. Kanskje du burde gjøre noen tiltak selv?! Anonymous poster hash: a8612...b87 Høres jo i så fall ut som en kombinasjon av tung benbygning og en del muskler. Muskler veier tross alt tungt.. Høres ut som at du spiser bra men kanskje litt mye til å være så tidlig i svangerskapet? Men du spiser veldig riktig. Hvis du er aktiv i tillegg til dette så skjønner jeg ikke helt hva legen snakker om.. Og for ikke å snakke om måten han sier det på..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #31 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f LOL! Selvsagt handler det enkelt og greit om et kaloriregnskap. Når det er sagt så er det viktig å spise sunne kalorier og ikke bare fylle på skrap. Anonymous poster hash: d2161...3d3 Igjen... les deg opp på nyere forskning. Kaloritelling kan fungere for noen, men det alene er ikke hele historien. Du har for lite kunnskaper om dette til å komme med så bastante uttalelser som du gjør! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f Jeg har helt sikkert mer kunnskap enn deg. Er du av de som tror null kalorier om dannes til fett og sukker i kroppen også? Anonymous poster hash: d2161...3d3 Du har lite å komme med når du kommer med hersketeknikker som "LOL" og "Er du av de som tror null kalorier om dannes til fett og sukker i kroppen også?".... Tenker jeg har langt mer kunnskap enn det du har ut fra det du påstår i innleggene dine her, og det skulle bare mangle, det er en del av jobben min. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #32 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har aldri telt en kalori. Alltid trent masse. Mye muskler. Mamma og pappa var kroppsbyggere i sin tid. Jeg er kun en aktiv mor som ikke klarer å jobbe med drømme jobben på kontoret om jeg ikke er mye aktiv ellers. Bor i herlige Portugal og kan leke ute med allslags aktiviteter hele året rundt. Her er det timeglass damer. Jeg er en stolpe i forhold. Hahahaha! Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #33 Skrevet 15. mai 2015 Man kan fint legge på seg og bli for stor selvom man spiser aldri så sunt. Det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs kalorier ut. Kan fint gå ned litt i vekt også selvom man er gravid. Det er bare sunt for både barn og mor å ha en normalvektig/slank mor Anonymous poster hash: fe3c1...143 Det jeg har uthevet av det du skriver er rett og slett utdatert. Oppdater deg selv litt! Hva man spiser er som regel langt viktigere enn kaloriene i seg selv. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f LOL! Selvsagt handler det enkelt og greit om et kaloriregnskap. Når det er sagt så er det viktig å spise sunne kalorier og ikke bare fylle på skrap. Anonymous poster hash: d2161...3d3 Igjen... les deg opp på nyere forskning. Kaloritelling kan fungere for noen, men det alene er ikke hele historien. Du har for lite kunnskaper om dette til å komme med så bastante uttalelser som du gjør! Anonymous poster hash: 6a75c...f4f Jeg har helt sikkert mer kunnskap enn deg. Er du av de som tror null kalorier om dannes til fett og sukker i kroppen også? Anonymous poster hash: d2161...3d3 Du har lite å komme med når du kommer med hersketeknikker som "LOL" og "Er du av de som tror null kalorier om dannes til fett og sukker i kroppen også?".... Tenker jeg har langt mer kunnskap enn det du har ut fra det du påstår i innleggene dine her, og det skulle bare mangle, det er en del av jobben min. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f PT eller noe annet "flott" du da sikkert siden du har så bunnsolid kunnskap. LOL kommer av at utsagnet om det helt tåpelige utsagnet at kalorier inn og ut ikke spiller noen rolle. Blir helt oppgitt over mangelen på kunnskap hos svært mange her inne. Anonymous poster hash: d2161...3d3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #34 Skrevet 15. mai 2015 Min fastlege er faktisk ganske bekymret. Min fødsels lege, da jeg nå bor i utlandet har en annen mening. Mulig at du er blubbete, men jeg har flat definert synlige muskler på magen. Ikke noe som disser. Kanskje du burde gjøre noen tiltak selv?! Anonymous poster hash: a8612...b87 Høres jo i så fall ut som en kombinasjon av tung benbygning og en del muskler. Muskler veier tross alt tungt.. Høres ut som at du spiser bra men kanskje litt mye til å være så tidlig i svangerskapet? Men du spiser veldig riktig. Hvis du er aktiv i tillegg til dette så skjønner jeg ikke helt hva legen snakker om.. Og for ikke å snakke om måten han sier det på.. Hva mener du er passende å spise for en aktiv person? Hva spiser du??? Jeg har ikke lagt om eller på kosten, barn eller ikke i magen. Anonymous poster hash: a8612...b87
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #35 Skrevet 15. mai 2015 Hvis du er veldig godt trent du være helt passe. Men tung benbygning har du nok ikke - alle har en benbygning på rundt 3,5 og maks 4 kg. Anonymous poster hash: 53a82...432
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #36 Skrevet 15. mai 2015 Min fastlege er faktisk ganske bekymret. Min fødsels lege, da jeg nå bor i utlandet har en annen mening. Mulig at du er blubbete, men jeg har flat definert synlige muskler på magen. Ikke noe som disser. Kanskje du burde gjøre noen tiltak selv?! Anonymous poster hash: a8612...b87 Høres jo i så fall ut som en kombinasjon av tung benbygning og en del muskler. Muskler veier tross alt tungt.. Høres ut som at du spiser bra men kanskje litt mye til å være så tidlig i svangerskapet? Men du spiser veldig riktig. Hvis du er aktiv i tillegg til dette så skjønner jeg ikke helt hva legen snakker om.. Og for ikke å snakke om måten han sier det på.. Hva mener du er passende å spise for en aktiv person? Hva spiser du??? Jeg har ikke lagt om eller på kosten, barn eller ikke i magen. Anonymous poster hash: a8612...b87 Sannelig om jeg vet! Som sagt, jeg syntes jo egentlig at det høres bra ut, og variert ikke minst! Du sier jo at du er aktiv i tillegg så det skal jo ikke være noe problem i det hele tatt. Hvis man skulle tatt tak i det så blir det jo med kaloritelling og sjekke ut hva basalforbrenningen din er. Det ser jo også ut som at det er bra kalorier du får i det (for det er stor forskjell på 300 kcal i en cheeseburger på mcern og 300 kcal i en salat). Anonymous poster hash: 59ad7...dbf
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #37 Skrevet 15. mai 2015 PT eller noe annet "flott" du da sikkert siden du har så bunnsolid kunnskap. LOL kommer av at utsagnet om det helt tåpelige utsagnet at kalorier inn og ut ikke spiller noen rolle. Blir helt oppgitt over mangelen på kunnskap hos svært mange her inne. Anonymous poster hash: d2161...3d3 I motsetning til hva du gir uttrykk for så har jeg faktisk bunnsolid utdannelse, i tillegg jobber jeg i nært samarbeid med noen av landets fremste leger, inkl. også indremedisinere som jobber spesielt mot overvektproblematikk. Du skrev at det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs. kalorier ut. Jeg skrev at det utsagnet er utdatert og at det ikke er hele historien. Det er dine utsagn som er tåpelige, ikke mine. Dine utsagn gir dessverre også en feil fremstilling av en tematikk som ikke er så enkel som du prøver å påstå at det er. Du må gjerne fortsette med dine forsøk på hersketeknikk, men du bør vise mer ansvar enn å komme med bastante påstander som for mange blir helt feil og som kan være oppskrift for å mislykkes for mange. Atter en gang - les deg litt opp på temaet. Anslutter her fra min side siden dette blir en avsporing fra His tråd. Hi, beklager avsporingen! Jeg kunne bare ikke la slike feilaktige påstander få stå uten å kommentere. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #38 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 162 cm og var 86 kg når jeg ble gravid. Fastlegen nevnte på første kontroll at jeg burde ikke legge for mye på meg, og nevnte at jeg måtte ha en glukosebelastning senere. Ellers var vekten min aldri et tema, gikk opp 10 kg. Noe som var overraskende lite pga bekkensmerter fra uke 6, jeg ble veldig inaktiv pga gangvansker. Har gått ned 22 kg etter fødselen. Er glad det ikke ble slankemas når jeg ble gravid, gravide skal ikke slanke seg. Anonymous poster hash: 0a179...dc1
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #39 Skrevet 15. mai 2015 PT eller noe annet "flott" du da sikkert siden du har så bunnsolid kunnskap. LOL kommer av at utsagnet om det helt tåpelige utsagnet at kalorier inn og ut ikke spiller noen rolle. Blir helt oppgitt over mangelen på kunnskap hos svært mange her inne. Anonymous poster hash: d2161...3d3 I motsetning til hva du gir uttrykk for så har jeg faktisk bunnsolid utdannelse, i tillegg jobber jeg i nært samarbeid med noen av landets fremste leger, inkl. også indremedisinere som jobber spesielt mot overvektproblematikk. Du skrev at det eneste som gir utslag på vekten er kalorier inn vs. kalorier ut. Jeg skrev at det utsagnet er utdatert og at det ikke er hele historien. Det er dine utsagn som er tåpelige, ikke mine. Dine utsagn gir dessverre også en feil fremstilling av en tematikk som ikke er så enkel som du prøver å påstå at det er. Du må gjerne fortsette med dine forsøk på hersketeknikk, men du bør vise mer ansvar enn å komme med bastante påstander som for mange blir helt feil og som kan være oppskrift for å mislykkes for mange. Atter en gang - les deg litt opp på temaet. Anslutter her fra min side siden dette blir en avsporing fra His tråd. Hi, beklager avsporingen! Jeg kunne bare ikke la slike feilaktige påstander få stå uten å kommentere. Anonymous poster hash: 6a75c...f4f Du, kunne ikkje du lagt ved noen linker? Anonymous poster hash: d28e5...5ab
Jezebel Skrevet 15. mai 2015 #40 Skrevet 15. mai 2015 Vel, jeg er 164 høy og veier 48. Det er idealvekten min og jeg ser normalt slank ut. Dette med tung beinbygning er bare tull, et sjelett veier omtrent det samme på alle, det finnes ikke tunge og lette sjelett. Anonymous poster hash: fe3c1...143 Sjelettet til en bredskuldret person veier mer enn skjelettet til en smal og spebygd person. I tillegg trengs det mer av alt (muskler, fett, hud) for å "pakke inn" et kraftig skjelett. Så jo benbygningen har MYE å si. Det er vel neppe noen som tror at begrepet "tung benbygning" har noe å gjøre med hvor tungt et bestemt volum av skjelettet ditt er.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #42 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 168 og veier 54 kg. Når jeg veide 68 kg var jeg smellfeit. Ikke vondt ment, men når du spør må du også tåle svaret Å slanke seg i svangerskapet er ikke smart! Barnet i magen vil da få alt av giftstoffer i seg når du mister fett. Hvis du ønsker å gå ned i vekt skal du gjøre det etter svangerskapet. Gratulerer med baby i magen! Anonymous poster hash: 8c10b...0ff
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #43 Skrevet 15. mai 2015 Jeg kommer aldri til å bli normale krig er det jeg tenker etter dette. Anonymous poster hash: 413e2...23c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #44 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 168 og veier 54 kg. Når jeg veide 68 kg var jeg smellfeit. Ikke vondt ment, men når du spør må du også tåle svaret Å slanke seg i svangerskapet er ikke smart! Barnet i magen vil da få alt av giftstoffer i seg når du mister fett. Hvis du ønsker å gå ned i vekt skal du gjøre det etter svangerskapet. Gratulerer med baby i magen! Anonymous poster hash: 8c10b...0ff Smellfeit? Jeg veier et par kg mer enn deg med samme høyde og er definitivt ikke smelllfeit! Hva kaller du de som egentlig er smellfeiteda? Er helt sjokkert over synet på kropp og slanking her inne. Er klar over at jeg burde gått ned noen kg, men under 60 kg har jeg ikke vært siden jeg var 12 år. Etter en stressende periode som 20- åring var jeg rundt 62 kg. Ser på bilder fra den perioden, kinnbeina stakk ut og jeg så ikke frisk ut. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut nå med din vekt. Vandrende skjelett, med mine brede skuldre, store kinnbein osv. Hi: Hadde legen min slengt det der i fleisen på meg som gravid hadde jeg blitt forbanna. Anonymous poster hash: 3ec7d...67f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #45 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er like høy som deg og veier 61 kg. Jeg er blubben. Om du selv mener du ikke har mye å ta av, så har du et forvrengt bilde av deg selv. Anonymous poster hash: 32fca...dcc Her er det nok du som har et forvrengt bilde av deg selv! Anonymous poster hash: 4c4ef...260
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #46 Skrevet 15. mai 2015 #44 igjen: mente at jeg nå er et par kg mer enn hun jeg svarte når hun var såkalt smelllfeit. Er altså 168 cm og 70 kg. Anonymous poster hash: 3ec7d...67f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #47 Skrevet 15. mai 2015 For noen kommentarer!! Når jeg var mitt mest aktive, trente ca 4 t pr dag og gikk idrettslinja på vgs var jeg 160 cm og 67-68 kg! Brukte S og Xs i klær, og var hvertfall ikke overvektig! Vekt er ikke alltid helt beskrivende for de som mener det her.. Anonymous poster hash: b6d3a...871
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #48 Skrevet 15. mai 2015 Alltid så morsomme disse trådene om vekt, alle som veier for mye per definisjon har tung benbygning og er ut som sultofre om dem går ned til normal BMI. Ser vi bilder av normale mennesker på 60-70 tallet, ser dem slanke ut i forhold, men det er nok dem som er normalen og ikke dem ekstra polstra som liksom er normalen nå.. Er ikke ment som et svar til deg HI. Gå til jordmor du, dem kan mer om svangerskapet enn fastlegen og der har du tid til å spørre mer også. Anonymous poster hash: 08927...85c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #49 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er 169 cm og når jeg var yngre veide jeg 65-66 kg. Jeg var slank. Ikke kom og fortell meg at jeg veide for mye. Uaktuelt. Synes mange her må ga ett helt forvrengt kroppssyn. Skremmende! Anonymous poster hash: d88aa...e26
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #50 Skrevet 15. mai 2015 http://m.imgur.com/gallery/E2X7iSo Her er et eksempel på tung beinbygning! Anonymous poster hash: c04dc...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå