Gå til innhold

Gravid med en ny date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det skjedde ikke helt som det skulle. Men vi har datet fem ganger og jeg fant nettopp ut at jeg er gravid. (Garantert med ham).

Jeg har tatt abort før (da i fast forhold ovt fem år, men han ville ikke ha barn) og lovte meg selv å aldri gjøre det igjen.

Men nå lurer jeg på hvor drittsekk jeg egentlig er om jeg vil beholde det. Og hva vil egentlig folk si? Man hører jo gutter snakke om gale jenter som bare prøver å bli gravide. (Jeg er def. Ikke en av dem, men ting er som de er)

Jeg har forresten ikke sagt noe til ham enda. Må tenke litt på egenhånd først...

Er det noen som har noen erfaringer/reaksjoner?

Ps: Vi er begge i begynnelsen av 30årene.

Anonymous poster hash: 8967f...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud dame, du er på min alder og greier dette... 😲 hvordan er det mulig å være så uansvarlig??!

Anonymous poster hash: 6d2be...e48

Skrevet

Ser ikke helt hvordan du er drittsekk om du vil beholde. Dere var to om å tabbe dere ut, han kan ikke klandre andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 16c1d...6c0
Skrevet

Jeg sa fra til min samboer gjennom 3 år. Han klikka, flytta ut og truer med advokat. Best å snakke sammen før det blir kaos

Skrevet

Det er ikke bare du som har pult. Om han ikke hadde lyst på barn kunne han brukt kondom. Vil du ha barnet så behold det. Har du mange barn fra før?

Skrevet

Shit, det der er jo skikkelig krise! Så pinlig.

Anonymous poster hash: 54c6f...e8f

Skrevet

Jeg klarte samme kunststykke og valgte å beholde. Faren ble ikke akkurat glad,så jeg måtte klare meg på egenhånd. Hadde god støtte av foreldrene mine og to venninner. Jeg var 33. Nå endte det med exu da..Så det "ordnet" seg selv..Men jeg tok et valg om å beholde, og brydde meg ikke om hva andre tenkte.

Anonymous poster hash: cd7e1...1bd

Skrevet

Herregud dame, du er på min alder og greier dette... 😲 hvordan er det mulig å være så uansvarlig??!

Er du dum?

Anonymous poster hash: cd7e1...1bd

Skrevet

Dere er jo to om å ha hatt sex, to om ansvaret for dette. Det er du som til syvende og sist har siste ordet, siden det er du som skal eller ikke skal bære frem barnet, men prat med ham, gi ham en sjanse til å bli sjokkert, reagere litt, og så lande.

Da jeg nettopp hadde møtt min samboer, trodde jeg at jeg var blitt gravid til tross for prevensjon, fordi mensen var forsinket - og jeg er vanligvis presis. Jeg fortalte ham det med en gang, og det var han glad for, for da fikk han være med på alle tankene helt fra starten. Han endte opp med å si "da må jeg begynne å spise billigere middager og spare penger til barnet!" med et smil, og fra da var vi to om det. Nå var jeg ikke gravid den gangen, men hadde jeg vært det, hadde han villet ta del i det. Og dette var etter kanskje seks-syv dater, altså ikke noe særlig mer.

Mitt råd er å fortelle ham det ganske snart, så han ikke føler at du har holdt ham utenfor noe så viktig. Du bør være ærlig og si at du faktisk ikke kan tenke deg abort, at du aldri hadde noen intensjon om å lure ham, men nå er det som det er - og så la ham få litt tid på seg.

Jeg kjenner folk som har blitt gravide etter første gang de hadde sex, og som er lykkelig gift med flere barn i dag, atten år etter - det går an, det også ;)

Skrevet

3Diamanter: For en idiot. Håper du har folk rundt deg som kan ta vare på deg.

Skrevet

Hvordan kan du allerede ha hatt sex med en du har datet fem ganger... Er det mulig å spre beina så fort??

Skrevet

Ja, det skjedde ikke helt som det skulle. Men vi har datet fem ganger og jeg fant nettopp ut at jeg er gravid. (Garantert med ham).

Jeg har tatt abort før (da i fast forhold ovt fem år, men han ville ikke ha barn) og lovte meg selv å aldri gjøre det igjen.

Men nå lurer jeg på hvor drittsekk jeg egentlig er om jeg vil beholde det. Og hva vil egentlig folk si? Man hører jo gutter snakke om gale jenter som bare prøver å bli gravide. (Jeg er def. Ikke en av dem, men ting er som de er)

Jeg har forresten ikke sagt noe til ham enda. Må tenke litt på egenhånd først...

Er det noen som har noen erfaringer/reaksjoner?

Ps: Vi er begge i begynnelsen av 30årene.

Anonymous poster hash: 8967f...5d0

Lei situasjon HI :/. Til syvende og sist så tenker jeg at dette må bli ditt valg, og at du nok burde tenke gjennom hva du selv ønsker før du snakker med ham om det.

Myten om at jenter forsøker å lure gutter til å gjøre dem gravide lever nok dessverre i beste velgående hos enkelte enklere sjeler, men jeg tenker at du ikke kan basere din avgjørelse på hva andre kanskje kan komme til å tenke. 

Anonymous poster hash: 0f78e...d5d

Skrevet

Hvordan kan du allerede ha hatt sex med en du har datet fem ganger... Er det mulig å spre beina så fort??

Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 0f78e...d5d

Skrevet

Tuller du? Voksne folk møtes og har sex. Det har tilogmed jeg hørt om.

Skrevet

Oj..Hva er fasiten da?

Skrevet

Skjedde med en venninne av meg og, de hadde akkurat blitt "offisielt" sammen da hun fant ut hun var gravid. Hadde blitt gravid bare et par uker etter de begynte å date.

Han tok det fint, de var jo sammen, hadde ikke ventet hun skulle bli gravid men de gjorde det ikke slutt av den grunn. De fortsatte et par år før det ble slutt. de er gode venner og samarbeidergodt. Han er en god pappa og har jevnlig samvær:)

Skrevet

Har et par her i byen , hun ble gravid etter 14 dager.. Tvillinger !

1,5 år sener får de jaggu et tvillingpar til!

Anonymous poster hash: 9bd57...20a

Skrevet

Skjedde med en venninne av meg og, de hadde akkurat blitt "offisielt" sammen da hun fant ut hun var gravid. Hadde blitt gravid bare et par uker etter de begynte å date.

Han tok det fint, de var jo sammen, hadde ikke ventet hun skulle bli gravid men de gjorde det ikke slutt av den grunn. De fortsatte et par år før det ble slutt. de er gode venner og samarbeidergodt. Han er en god pappa og har jevnlig samvær:)

Jeg har også en slik venninne. I dag er de gift, har bygget hus og venter sitt andre barn. :)

Anonymous poster hash: 971c8...742

Skrevet

Tuller du? Voksne folk møtes og har sex. Det har tilogmed jeg hørt om.

Hadde min første date med en mann han overnattet, klart vi hadde sex da.

Anonymous poster hash: 6917f...c02

Skrevet

Ei venninne av meg ble gravid med en hun hadde datet i 3-4 uker. Han ble overlykkelig da hun fortalte om graviditeten. Nå ble det sånn at hun mistet da, men de er fortsatt sammen (10 år) og har to barn :)

Anonymous poster hash: d776a...51c
Skrevet

Vi hadde kun kjent hverandre i et par mnd da jeg fant ut at jeg var gravid 21 år gammel. Min tanke var at uansett hvordan det gikk med oss så skulle jeg klare dette, å bli mamma. Men husker jeg gruer meg til å si det. Han ble litt stressa, men etter en fornufts prat med foreldrene sine så gikk det bra. Samboere ble vi, slik at han og fikk ta del i alt.

Nå nesten 10 år etterpå har vi ei flott jente på 9 år, giftet oss og fått to unger til.

Så er bare å hoppe i det og se hvordan det går, men dette klarer du fint :)

Skrevet

Drittsekk ??

Anonymous poster hash: c4f23...55f

Skrevet

Jeg sa fra til min samboer gjennom 3 år. Han klikka, flytta ut og truer med advokat. Best å snakke sammen før det blir kaos

Hva har dette med saken å gjøre? I hver tråd får du det til å handle om deg og man skulle tro du var den eneste i hele verden som er gravid og blir dumpa av barnefaren

Anonymous poster hash: 54e9e...375

Skrevet

Hva har dette med saken å gjøre? I hver tråd får du det til å handle om deg og man skulle tro du var den eneste i hele verden som er gravid og blir dumpa av barnefaren

Anonymous poster hash: 54e9e...375

Skjønner det er traumatisk med fedre som klikker. Er nettopp noe slikt jeg er redd for, så synes det var innafor å dele. Håper han ikke tar det så ille. Skal snakke med ham ikveld.

Skrevet

Takk. Det er nettopp dette jeg regner med at de fleste tenker. Men det var faktisk ikke så vanskelig. Var på p-piller tiltross for at han er eneste jeg har hatt sex med på et år. Men resultatet er uansvarlig. Tiltross for at sjangsen for at en dame i tredveårene på p-piller blir gravid etter en gang, ikke kan sies å være veldig store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...