Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #51 Skrevet 9. mai 2015 Vet om en sak for mange år siden der foreldrene skulle reise bort og barnevakten var forsinket. Foreldrene dro før barnevakten kom. Barnevakten omkom i en kollisjon på vei dit og barnet døde som følge at det var etterlatt alene. Du har absolutt gjort det rette, HI. Anonymous poster hash: 77a14...616 Sikker på at ikke denne "saken" egentlig er noe du har lest i en bok? Dette leste jeg nemlig i boken "men tankene mine får du aldri (på 90-tallet). Men uansett; hi, om du har prøvd å snakke med foreldrene uten å nå igjennom til dem så var det helt rett av deg å melde. Foreldre som mener dette er greit kunne ha godt av litt veiledning... Anonymous poster hash: e27bb...003
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2015 #52 Skrevet 9. mai 2015 Vet om en sak for mange år siden der foreldrene skulle reise bort og barnevakten var forsinket. Foreldrene dro før barnevakten kom. Barnevakten omkom i en kollisjon på vei dit og barnet døde som følge at det var etterlatt alene. Du har absolutt gjort det rette, HI. Anonymous poster hash: 77a14...616 Nå nei du. Det gjør du ikke. Den fins å lese i en bok om "urban legends", og er også brukt som del av intrigen i en roman. Men det er altså ikke en sann historie.
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #53 Skrevet 10. mai 2015 Er det greit å dra fra en sovende treåring i 15 min for å hente storesøsken hos venner?Anonymous poster hash: 26489...063 Hvis det faktisk er snakk om maksimalt 15 minutter en sjelden gang, så hadde jeg nok ikke dømt det like hardt. Men det er vel fort gjort at slikt tar lengre tid enn planlagt? En gang her og der er vel en ting, men som rutine er det dårlig å kalkulere inn at man MÅ la barnet være alene. Det barnet HI snakker om er under 2 år, dvs en ettåring...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #54 Skrevet 10. mai 2015 Spørs om HI hadde hatt noen invirkning på disse som forlater barnet sitt med en prat. Det er helt uakseptabelt, og en god grunn til å melde til barevern i dette tilfellet! Personlig ville det aldri falt meg inn å forlate en barn i den alderen ALENE! Barnevern vil jo bare veilede, gi help, råd... de er jo ikke ute etter å fjerne barn. De ønsket hjelpe barn så de kan ha det best mulig hjemme - og om det ikke er mulig, så fjernes barna. Om de her ikke bryr seg om at denne 1-åringen er hjemme alene, så ja, da er de uansvarlige, og bør ikke ha barn! Anonymous poster hash: fd60f...200
MMP Skrevet 10. mai 2015 #55 Skrevet 10. mai 2015 Uakseptabelt å la en så lite barn være alene! Du har gjort det eneste riktige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå