Gå til innhold

Har meldt en kollega til BV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som jeg nå har meldt til bv. Nå begynner jeg å angre, og lurer på om jeg har gjort det rette.

De er et samboerpar som jobber turnus. De har et barn på under 2 år. Dette barnet er alene rundt 30 min på kveld eller morgen hvis foreldrene jobber motsatt av hverandre. Somregel sover det, men det et vel ikke greit?

Jeg tenker på brann, innbrudd, barnet som kan bryte seg ut av senga osv. Jeg ser det ikke trygt en plass, selv om det ofte sover.

Har jeg gjort det rette? :(

Anonymous poster hash: e3fea...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke greit å la et barn være alene i 30 min. 

Anonymous poster hash: 6c1ba...35e
Skrevet

Klart du har gjort det rette! Et så lite barn skal aldri bli overlatt til seg selv.

Anonymous poster hash: c57fd...9c2

Skrevet

Ja du har gjort det rette..

Skrevet

Du har gjort det rette!!

Anonymous poster hash: 9cf32...f02

Skrevet

Synes du har gjort det rette. Man lar da vel ikke et barn på 2 år være alene i 30 min. Uansett om det sover eller ei

Anonymous poster hash: b3e4c...085

Skrevet

Selvsagt har du gjort det rette!

Skrevet

Har en kollega som jeg nå har meldt til bv. Nå begynner jeg å angre, og lurer på om jeg har gjort det rette.

De er et samboerpar som jobber turnus. De har et barn på under 2 år. Dette barnet er alene rundt 30 min på kveld eller morgen hvis foreldrene jobber motsatt av hverandre. Somregel sover det, men det et vel ikke greit?

Jeg tenker på brann, innbrudd, barnet som kan bryte seg ut av senga osv. Jeg ser det ikke trygt en plass, selv om det ofte sover.

Har jeg gjort det rette? :(

Klart du har! For noen år siden ble en toåring funnet langs veien i et strøk der det bok mange leger i Bergen. Det var samme greia, men den som skulle komme hjem hadde glemt det og jobbet overtid. Helt horribelt, men min erfaring med miljøet på sykehusene sier meg at en del leger spesielt ikke klarer å sortere i prioriteringene sine fordi de er så ekstremt viktige på jobb.

Anonymous poster hash: 7612f...b78

Skrevet

Du har gjort det rette.

Anonymous poster hash: 8d8c1...ce4
Skrevet

Her står det hvordan politi og barnevern responderte på denne saken, om du fortsatt skulle være usikker.

http://www.tv2.no/a/3737430

Skrevet

Jeg synes du gikk for langt. Selvsagt er det de gjør galt, men du kunne da tatt en prat med dem direkte først!

Anonymous poster hash: 84491...733

Skrevet

Jeg synes du gikk for langt. Selvsagt er det de gjør galt, men du kunne da tatt en prat med dem direkte først!

Det står det jo faktisk ingenting om her? Du kan ikke vite at HI ikke har sagt noe om dette tl kollegaen først.

Skrevet

Jeg synes du gikk for langt. Selvsagt er det de gjør galt, men du kunne da tatt en prat med dem direkte først!Anonymous poster hash: 84491...733

Det står det jo faktisk ingenting om her? Du kan ikke vite at HI ikke har sagt noe om dette tl kollegaen først. Anonymous poster hash: 7612f...b78

Nei, men jeg kan ikke spekulere i faktum. Det står ikke noe her om at hun HAR kontaktet vedkommende. Det står bare at hun har ringt barnevernet, og da er det det faktumet jeg legger til grunn.

Skrevet

Synes absolutt ikke du gikk for langt !!!' Man lar ikke en 2 åring være alene hjemme uansett grunn

Anonymous poster hash: 9c3fa...a93

Skrevet

MYE kan skje på 30 min, også med den som skal komme hjem. Du har gjort det rette.

Anonymous poster hash: 9cdf2...237

Skrevet

Jeg synes du gikk for langt. Selvsagt er det de gjør galt, men du kunne da tatt en prat med dem direkte først!Anonymous poster hash: 84491...733

Det står det jo faktisk ingenting om her? Du kan ikke vite at HI ikke har sagt noe om dette tl kollegaen først. Anonymous poster hash: 7612f...b78

Nei, men jeg kan ikke spekulere i faktum. Det står ikke noe her om at hun HAR kontaktet vedkommende. Det står bare at hun har ringt barnevernet, og da er det det faktumet jeg legger til grunn.

Du kan ikke spekulere i faktum? Det er jo nettop det du gjør, det er jo spekulasjon som får deg til å gå ut i fra at hun ikke har snakket med kollegaen. Faktum er at barnevernet er kontaktet, hverken mer eller mindre.

Skrevet

Nei, men jeg kan ikke spekulere i faktum. Det står ikke noe her om at hun HAR kontaktet vedkommende. Det står bare at hun har ringt barnevernet, og da er det det faktumet jeg legger til grunn.Anonymous poster hash: 84491...733

Du kan ikke spekulere i faktum? Det er jo nettop det du gjør, det er jo spekulasjon som får deg til å gå ut i fra at hun ikke har snakket med kollegaen. Faktum er at barnevernet er kontaktet, hverken mer eller mindre. Anonymous poster hash: 7612f...b78

Det er mest logisk å slutte ut fra den fremstillingen som er gitt at HI ikke har snakket med kollegaen. I motsatt fall ville det vært naturlig å nevne det som en del av historien. Men vi kan jo spørre HI: snakket du med kollegaen om dette først, og hva skjedde i så fall?

Skrevet

Nei, men jeg kan ikke spekulere i faktum. Det står ikke noe her om at hun HAR kontaktet vedkommende. Det står bare at hun har ringt barnevernet, og da er det det faktumet jeg legger til grunn.Anonymous poster hash: 84491...733
Du kan ikke spekulere i faktum? Det er jo nettop det du gjør, det er jo spekulasjon som får deg til å gå ut i fra at hun ikke har snakket med kollegaen. Faktum er at barnevernet er kontaktet, hverken mer eller mindre. Anonymous poster hash: 7612f...b78

Det er mest logisk å slutte ut fra den fremstillingen som er gitt at HI ikke har snakket med kollegaen. I motsatt fall ville det vært naturlig å nevne det som en del av historien. Men vi kan jo spørre HI: snakket du med kollegaen om dette først, og hva skjedde i så fall?

Tenker at du burde fulgt ditt eget råd og spurt før du hoppet til en konklusjon.

Skrevet

Hi her.

Dette er en utenlandsk familie med litt andre tradisjoner enn oss. Jeg har spurt og prøvd å forklare, men det blir bare bortforklart.

Jeg har veldig dårlig samvittighet, dette er en helt fantastisk familie, men det er jo langt ifra barnets beste. Jeg har virkelig vondt i meg nå. Er så redd for hva som evt skjer og hva jeg har stelt i stand :(

Skrevet

du gjorde det rette :) Det er ikke opp til deg å vurdere om det bør ihverksettes tiltak, du har bare informert. Om de ikke er bekymret har du ihvertfall gjort jobben din med å melde fra :)

Skrevet

Er det greit å dra fra en sovende treåring i 15 min for å hente storesøsken hos venner?

Anonymous poster hash: 26489...063

Skrevet

Det er mest logisk å slutte ut fra den fremstillingen som er gitt at HI ikke har snakket med kollegaen. I motsatt fall ville det vært naturlig å nevne det som en del av historien. Men vi kan jo spørre HI: snakket du med kollegaen om dette først, og hva skjedde i så fall?Anonymous poster hash: 84491...733

Tenker at du burde fulgt ditt eget råd og spurt før du hoppet til en konklusjon. Anonymous poster hash: 7612f...b78

Jeg er ikke særlig interessert i hva du "tenker".

Skrevet

Er det greit å dra fra en sovende treåring i 15 min for å hente storesøsken hos venner?

Absolutt ikke!

Skrevet (endret)

Synes du har gjort det rette. Man lar da vel ikke et barn på 2 år være alene i 30 min. Uansett om det sover eller eiAnonymous poster hash: b3e4c...085

Man behøver ikke mange hjernecellene for å skjønne selv at det er galskap å dra fra små barn alene hjemme! Hva pokker om det skjer noe med den av foreldrene som er på vei hjem da? Eller barnet våkner og er redd? Ramler ned trappa? Huset brenner eller What ever....

Det kan for all del hende at en nabo de har alliert seg med sitter med babycall og følger med, men da får de vel en oppklaring i det når den saken kommer opp.

Jeg hadde selv aldri forlatt huset mitt med barna uten at en person fysisk var der og passer på. De er jo det viktigste jeg har!

PS: svarte på feil innlegg ser jeg.... Var til den som mente trådstarter burde snakket med kollegaen sin først.

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Absolutt ikke!

Hvis du fikk vite at noen gjør det, hva ville du gjort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...