Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn.

Men det kunne de jo gjort etter toget om så.

17.mai er for ungene ikke oss voksne.

Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv.

Huff, skuffet over min far!

Anonymous poster hash: c2b7e...4f9

Du skriver de har feiret 17 mai en gang på 10 år med den. Så gruer du deg til å fortelle dette til barna dine? Ærlig talt det er jo ikke en tradisjon en gang.

Du trenger ikke samle barna i et dramatisk møte for å fortelle dette. Om barna spør så at de skal feire der dette året og så sier du ikke mer om det. Viss ikke barna spør så trenger du ikke si noe i det hele tatt.

17.mai er ikke for barna. 17.mai er for alle. Om man ikke har barn eller barna er voksne kan man feire hvordan man vil!

Kanskje de ble invitert til sønnen hennes, kanskje de har bedre opplegg en dere og kanskje er det hyggeligere å være sammen med en deg.

Anonymous poster hash: 0c1cb...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn.

Men det kunne de jo gjort etter toget om så.

17.mai er for ungene ikke oss voksne.

Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv.

Huff, skuffet over min far!

Du skriver de har feiret 17 mai en gang på 10 år med den. Så gruer du deg til å fortelle dette til barna dine? Ærlig talt det er jo ikke en tradisjon en gang.

Du trenger ikke samle barna i et dramatisk møte for å fortelle dette. Om barna spør så at de skal feire der dette året og så sier du ikke mer om det. Viss ikke barna spør så trenger du ikke si noe i det hele tatt.

17.mai er ikke for barna. 17.mai er for alle. Om man ikke har barn eller barna er voksne kan man feire hvordan man vil!

Kanskje de ble invitert til sønnen hennes, kanskje de har bedre opplegg en dere og kanskje er det hyggeligere å være sammen med en deg.

Ja, det er de sikkert.

HI

Skrevet

Sånn er det en gang når man får voksne barn og disse får familie; man må velge. I år valgte de hennes sønn og hans familie. At han ikke har egne barn, men "bare" stebarn, er saken sannsynligvis revnende likegyldig. Skal de ikke få feire med hennes sønn bare fordi hans familie ikke er "verdig" nok? Finnes det en opplest og vedtatt rangstige som sier at direkte biologiske etterkommere under en viss aldersgrense ALLTID trumfer andre familiemedlemmer? Hva skjer om hennes sønn får egne barn, skal de da alltid trumfe dine fordi hans er yngst?

Familie er familie og det blir for dumt å furte over at de denne gangen valgte hennes sønn i stedet for deg.

Skrevet

Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget?

Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil?

Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-)

Herreminjord, blir skremt!

Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år.

Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835

Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?

Er dette i det hele tatt et dilemma?????

Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager.

Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget!

Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!!

Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!!

Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835
Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne.

Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid.

Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere.

HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus

Anonymous poster hash: d9739...835

Jeg kan fortelle deg at jeg har vært borte i flere barn som forteller om denne følelsen av avvisning i tilnærmede saker, og det er utelukkende negativt.

SELVSAGT vil de kose seg og sikkert få en super 17.mai, men hva tror du slike hendelser kan føre til ifht deres relasjon?

Det er så mange som dekker seg under, det går så bra, de har det så fint, de får masse kjærlighet, de har to familier som forguder dem.

Men er det noe mange av disse barnene tar med seg og som preger dem så er det helt konkrete hendelser hvor de føler seg avvist.

Jeg prøver ikke å overdramatisere dette, men heller ikke glorifisere det.

Mobbing og avvisning er to av de faktorene som kan prege et barnesinn i enormt stor grad.

Iløpet av 10 år har de feiret 1 gang sammen med bestefar. Så det går nok bra i år også:)

Kommer helt an på hva mor sier til dem. Hun kan selvsagt velge å legge opp til at de vil føle seg avvist....

Anonymous poster hash: d9739...835

Takk til dei som støtter meg.

Grunnen til at vi ikkje har feira med de er jo fordi de har vært bortreist eller hos min søster.

Ikke fordi dei har velga oss til fordel for noen andre.

Jeg skal selvsagt legge opp til dette på ein fin måte. Det er litt sårt bare.

Da har de jo valgt dere bort de andre årene, de har valgt å være med noen andre framfor dere.

Ser ut som HI og twintipp himmelblå er samme person!

Skrevet

Sånn er det en gang når man får voksne barn og disse får familie; man må velge. I år valgte de hennes sønn og hans familie. At han ikke har egne barn, men "bare" stebarn, er saken sannsynligvis revnende likegyldig. Skal de ikke få feire med hennes sønn bare fordi hans familie ikke er "verdig" nok? Finnes det en opplest og vedtatt rangstige som sier at direkte biologiske etterkommere under en viss aldersgrense ALLTID trumfer andre familiemedlemmer? Hva skjer om hennes sønn får egne barn, skal de da alltid trumfe dine fordi hans er yngst?

Familie er familie og det blir for dumt å furte over at de denne gangen valgte hennes sønn i stedet for deg.

Hennes sønn er på jobb.

Han skal ikke feire med de.

Jeg skal også jobbe, men ikke min søster, våre barn og menn.

I min verden som verna vi om familien.

Eg veit i mitt hjerte at eg aldri ville valgt bort mine barnebarn på ein slik dag.

Vi er forskjellige og her ser det ut til at de fleste ville gjort annerledes.

Ha en fortsatt fin lørdag.

Skrevet

Enig! Forventer sønnen din i det hele tatt at han skal se bestefaren på 17. mai? Tror nok dette er verre for deg.

Anonymous poster hash: 2f57e...43d

Skrevet

Jeg hadde nok ikke brydd meg. Er jo mange forskjellige familiesammensetninger i dag og syns vel det er hyggelig at stebesteforeldre forsøker å involvere seg. Syns heller ikke at 17 mai er en dag man MÅ dele med nær familie. Hadde vært verre om de hadde valgt bort bursdag og konfirmasjon. De fleste besteforeldre ønsker seg en kloning på 17.mai. Det er umulig å være to steder samtidig.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Personangrep og sitering av dette er fjernet.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Skrevet

Vet du, jeg er faktisk overrasket over at dere mener at besteforeldrene er forpliktet til å se på barnebarna i toget.

Mine foreldre (eller svigerforeldre) har ALDRI feiret 17. mai sammen med oss. Jeg har aldri tenkt noe over det (før nå), de har jo mange barnebarn, og lever sine egne liv. Barna har heller aldri spurt etter de.

Anonymous poster hash: 20dec...d40

Skrevet

Huff, jeg er så lei sårede følelser pga slike familiegreier som dette. Ungene får det fint likevel, om ikke de voksne her girer dem opp med forventninger til besteforeldrenes nærvær eller ei.

Anonymous poster hash: ec386...c3f

Skrevet

Hei, meg som skrev at jeg syns du overreagerer sterkt og at jeg mener din far kan gjøre akkurat det han vil på 17.mai. Du spør jo her om hva vi mener. Jeg hadde ikke reagert på dette. Vi har et fantastisk forhold til våres barns besteforeldre, men har ikke bestemte forventninger eller tradisjoner for når vi treffes eller burde treffes. Hvordan barna oppfatter ting er jo opp til oss foreldre mye - kan ikke forstå hvorfor barna skal ha spesielle forventninger til at besteforeldre skal være med på 17.mai feiring?? Det er vel hva du gjør det til selv mye. Vi er uenige ja :)

Anonymous poster hash: 0afdf...3f8
Skrevet

Så heldig du er som har besteforeldre til barna dine. Det skulle jeg ønske jeg hadde til mine. 

Anonymous poster hash: 2cee7...c01
Skrevet

Etter å ha lest tråden registrerer jeg at det finnes et riktig og et galt svar på dette spørsmålet. Jeg svarer feil. Nei, jeg hadde ikke reagert på dette. Mine foreldre har feiret 17. mai med oss kanskje 3 ganger på 20 år, av ulike grunner. De er ikke dårlige besteforeldre av den grunn, og barna mine føler seg ikke avvist av dem på noen måte.

Det henger selvsagt også sammen med hva slags bestefar han faren din er de andre 364 dagene i året. Dersom han er nær og tilstedeværende og en god bestefar tenker jeg at han bygger mer relasjon resten av året enn når han står på et fortau og vifter med et flagg for et to minutters glimt av guttene.

Dersom dette plager deg veldig, Hi, så anbefaler jeg deg å ta det opp med faren din. Spør ham på en saklig og høflig måte om han ikke kunne tenke seg å feire sammen med dere og se på barnebarna sin når de går i toget. Så hører du hva han svarer og så tar du det derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...