Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #26 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme. Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Handler ikke om å "ofre", man er ikke et offer fordi man respekterer at andre mennesker velger for seg selv. Min pappa og hans kone feirer i år med hennes barn, og barnebarn. Har aldri tenkt at det skulle vært rart. Vi feiret jul sammen med pappa og henne. Var det surt og rart for hennes barn? Jeg vet ikke og jeg bryr meg heller ikke. Pappa og henne deler seg etter som det passer og jeg kan selvsagt ikke forvente at pappa stiller opp for meg og barnebarn til enhver tid. Han er voksen. Jeg er voksen. Han vil også feire med kona si. Han vil ha en god relasjon til hennes barn og barnebarn. Akkurat som kona hans og jeg har en god relasjon. Vi er da alle voksne mennesker. Og så forklarer vi til barna våre og lager ikke stor ståhei for hver minste lille ting. Det er ikke et offer. Det er livet. Slik det er. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #27 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 De fleste familier består av flere barn og barnebarn. Da er det slik at besteforeldre må dele seg litt og de kan ikke alltid feire med de samme barnebarna hvert år. Det kan også dine gutter lære seg (hvem sa noe om bortskjemt?). Anonymous poster hash: d9739...835 Det er første året de går i samme tog da de har bodd på hver sin kant av landet.Du får tro hva du vil om min sønn og nevø men de er to nydelige gutter-begge to! At besteforeldrene velger stebarnebarna dette året de knapt har kjent ett år er veldig merkelig synes jeg! I tillegg skal nevøen min sitt trinn arrangere 17 mai på skolen min far er rektor. Han kunne prioritert guttene dette året. Hadde de andre hvert sammen lenger stiller det seg annerledes på sikt! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Du snakker så mye om stebestebarna, som om HENNES SØNN ikke eksisterer. Klart de også vil feire med ham, hennes kjæreste og hennes barn. Jeg forstår virkelig ikke at det er noe å surkelure over. Det kommer flere tog. Neste år feirer de med dere. Du er voksen og takler nok dette helt fint. Lag en fin 17.mai for guttene og ikke lag mere drama ut av dette. Anonymous poster hash: d9739...835 Det er ikke hennes sønn som skal gå i tog, det er barna. Min stebror skal også jobbe så han er jo ikke der engang. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #28 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 De fleste familier består av flere barn og barnebarn. Da er det slik at besteforeldre må dele seg litt og de kan ikke alltid feire med de samme barnebarna hvert år. Det kan også dine gutter lære seg (hvem sa noe om bortskjemt?). Anonymous poster hash: d9739...835 Det er første året de går i samme tog da de har bodd på hver sin kant av landet.Du får tro hva du vil om min sønn og nevø men de er to nydelige gutter-begge to! At besteforeldrene velger stebarnebarna dette året de knapt har kjent ett år er veldig merkelig synes jeg! I tillegg skal nevøen min sitt trinn arrangere 17 mai på skolen min far er rektor. Han kunne prioritert guttene dette året. Hadde de andre hvert sammen lenger stiller det seg annerledes på sikt! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Du snakker så mye om stebestebarna, som om HENNES SØNN ikke eksisterer. Klart de også vil feire med ham, hennes kjæreste og hennes barn. Jeg forstår virkelig ikke at det er noe å surkelure over. Det kommer flere tog. Neste år feirer de med dere. Du er voksen og takler nok dette helt fint. Lag en fin 17.mai for guttene og ikke lag mere drama ut av dette. Anonymous poster hash: d9739...835 Det er ikke hennes sønn som skal gå i tog, det er barna. Min stebror skal også jobbe så han er jo ikke der engang. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Da har de vel lyst til å se barna da. Blir sikkert koselig Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #29 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme.Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Handler ikke om å "ofre", man er ikke et offer fordi man respekterer at andre mennesker velger for seg selv. Min pappa og hans kone feirer i år med hennes barn, og barnebarn. Har aldri tenkt at det skulle vært rart. Vi feiret jul sammen med pappa og henne. Var det surt og rart for hennes barn? Jeg vet ikke og jeg bryr meg heller ikke. Pappa og henne deler seg etter som det passer og jeg kan selvsagt ikke forvente at pappa stiller opp for meg og barnebarn til enhver tid. Han er voksen. Jeg er voksen. Han vil også feire med kona si. Han vil ha en god relasjon til hennes barn og barnebarn. Akkurat som kona hans og jeg har en god relasjon. Vi er da alle voksne mennesker. Og så forklarer vi til barna våre og lager ikke stor ståhei for hver minste lille ting. Det er ikke et offer. Det er livet. Slik det er. Anonymous poster hash: d9739...835 Saken her er jo også at dette ikke er deres barnebarn! Dette er ungene til kjæresten til hennes sønn. Min stebror skal ikke engang være der. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #30 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme.Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Handler ikke om å "ofre", man er ikke et offer fordi man respekterer at andre mennesker velger for seg selv.Min pappa og hans kone feirer i år med hennes barn, og barnebarn. Har aldri tenkt at det skulle vært rart. Vi feiret jul sammen med pappa og henne. Var det surt og rart for hennes barn? Jeg vet ikke og jeg bryr meg heller ikke. Pappa og henne deler seg etter som det passer og jeg kan selvsagt ikke forvente at pappa stiller opp for meg og barnebarn til enhver tid. Han er voksen. Jeg er voksen. Han vil også feire med kona si. Han vil ha en god relasjon til hennes barn og barnebarn. Akkurat som kona hans og jeg har en god relasjon. Vi er da alle voksne mennesker. Og så forklarer vi til barna våre og lager ikke stor ståhei for hver minste lille ting. Det er ikke et offer. Det er livet. Slik det er. Anonymous poster hash: d9739...835 Saken her er jo også at dette ikke er deres barnebarn! Dette er ungene til kjæresten til hennes sønn.Min stebror skal ikke engang være der. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 For dem er det vel viktig da. Du kan ikke styre andre mennesker. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #31 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme.Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Handler ikke om å "ofre", man er ikke et offer fordi man respekterer at andre mennesker velger for seg selv. Min pappa og hans kone feirer i år med hennes barn, og barnebarn. Har aldri tenkt at det skulle vært rart. Vi feiret jul sammen med pappa og henne. Var det surt og rart for hennes barn? Jeg vet ikke og jeg bryr meg heller ikke. Pappa og henne deler seg etter som det passer og jeg kan selvsagt ikke forvente at pappa stiller opp for meg og barnebarn til enhver tid. Han er voksen. Jeg er voksen. Han vil også feire med kona si. Han vil ha en god relasjon til hennes barn og barnebarn. Akkurat som kona hans og jeg har en god relasjon. Vi er da alle voksne mennesker. Og så forklarer vi til barna våre og lager ikke stor ståhei for hver minste lille ting. Det er ikke et offer. Det er livet. Slik det er. Anonymous poster hash: d9739...835 Noe sa meg at du var fra en familie med barn i alle retninger ja;-) Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #32 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme.Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Handler ikke om å "ofre", man er ikke et offer fordi man respekterer at andre mennesker velger for seg selv.Min pappa og hans kone feirer i år med hennes barn, og barnebarn. Har aldri tenkt at det skulle vært rart. Vi feiret jul sammen med pappa og henne. Var det surt og rart for hennes barn? Jeg vet ikke og jeg bryr meg heller ikke. Pappa og henne deler seg etter som det passer og jeg kan selvsagt ikke forvente at pappa stiller opp for meg og barnebarn til enhver tid. Han er voksen. Jeg er voksen. Han vil også feire med kona si. Han vil ha en god relasjon til hennes barn og barnebarn. Akkurat som kona hans og jeg har en god relasjon. Vi er da alle voksne mennesker. Og så forklarer vi til barna våre og lager ikke stor ståhei for hver minste lille ting. Det er ikke et offer. Det er livet. Slik det er. Anonymous poster hash: d9739...835 Noe sa meg at du var fra en familie med barn i alle retninger ja;-) Anonymous poster hash: 5df62...05f Barn i alle retninger? Heldigvis har alle barn med samme partner:) Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #33 Skrevet 9. mai 2015 Som jeg har sagt tidligere: skjønner at du reagerer! Når det er sagt er det lite du kan gjøre. Ser du skal jobbe 17.mai! Har barnet ditt en far som følger med på toget? Stiller faren din ellers opp og viser interesse for barnebarna? Hvis ikke får vi håpe at den dagen han trenger noen til å stille opp for seg så er stesønnen der med stebarna sine. Anonymous poster hash: 5df62...05f
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mai 2015 #34 Skrevet 9. mai 2015 Jeg er helt sjokkert over svarene du får! Dette er IKKE normalt, langt ifra sånn det skal være. Men her inne skal kjerringene kverrulere og lete etter smutthull for å være stikk motsatt. At din far og kone velger stebarnebarn fra ett års bekjentskap fremfor deres gutter som nå skal gå i samme tog er absurd! Dette er barnas dag og verken stesønn eller dere. At de velger bort sine barnebarn denne dagen er intet annet enn sinnsykt!! Julaften, nyttårsaften osv, er andre høytidsdager, 17. Mai er for barna og å velge to jenter de har kjent knapt ett år fremfor endelig å se sine barnebarn gå i tog er kritikkverdig... Skremmende at mødre ikke kan kjenne igjen denne følelsen, men her er det vel flest enslige mødre.. Gud. Støtter deg fullt og helt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mai 2015 #35 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #36 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mai 2015 #37 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog? Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #38 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Du snakker mye om plikter, at en ikke kan styre andre osv. I mine familie er det ikke plikt som styrer forholdet mellom barn og barnebarn- og heldigvis for det. Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #39 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #40 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Du lar han bestemme selv! I motsetning til HI som tvinger faren til å se på hennes barn?Du lager ikke ståhei i motsetning til HI som lager ståhei ved å skrive et anonymt innlegg hvor hun får utløper følelsene sine? Vet du hva ståhei er? Anonymous poster hash: 5df62...05f
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mai 2015 #41 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne. Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #42 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne. Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere. HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #43 Skrevet 9. mai 2015 Dette er virkeligheten av å vokse opp og leve med skilte foreldre. Man må dele sine foreldre med de nye familiene. Anonymous poster hash: 22cc2...9e5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #44 Skrevet 9. mai 2015 Barna vil nok ikke ense at morfar ikke er der. HI skriver jo at de kun har feiret en 17 mai sammen med dem de siste 10 årene, så ingen grunn til å bli provosert på barnas vegne, for dem er jo dette normalen. Så hvorfor er akkuratt denne 17 maien plutselig så viktig? Morfar sier jo at de kommer og skal se på dem neste år! Jada, man kan få lov å føle på sårheten, men dette er ikke grunn til å lage kvalm innad i familien, med å prøve å overstyre voksne mennesker. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mai 2015 #45 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne. Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere. HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg kan fortelle deg at jeg har vært borte i flere barn som forteller om denne følelsen av avvisning i tilnærmede saker, og det er utelukkende negativt. SELVSAGT vil de kose seg og sikkert få en super 17.mai, men hva tror du slike hendelser kan føre til ifht deres relasjon? Det er så mange som dekker seg under, det går så bra, de har det så fint, de får masse kjærlighet, de har to familier som forguder dem. Men er det noe mange av disse barnene tar med seg og som preger dem så er det helt konkrete hendelser hvor de føler seg avvist. Jeg prøver ikke å overdramatisere dette, men heller ikke glorifisere det. Mobbing og avvisning er to av de faktorene som kan prege et barnesinn i enormt stor grad.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #46 Skrevet 9. mai 2015 Vet ikke om jeg skjønte det helt... Men dersom bestefar alltid har prioritert dine barn, så er det kanskje på tide å prioritere bonusbarna.... Han er da stebestefar! (har da vært en mengde skriking her inne om ste-familier som kun prioriterer biologisk familie!!) Annethvert år høres fullstendig greit ut! Anonymous poster hash: 2b04e...9b5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #47 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne. Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere. HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg kan fortelle deg at jeg har vært borte i flere barn som forteller om denne følelsen av avvisning i tilnærmede saker, og det er utelukkende negativt.SELVSAGT vil de kose seg og sikkert få en super 17.mai, men hva tror du slike hendelser kan føre til ifht deres relasjon? Det er så mange som dekker seg under, det går så bra, de har det så fint, de får masse kjærlighet, de har to familier som forguder dem. Men er det noe mange av disse barnene tar med seg og som preger dem så er det helt konkrete hendelser hvor de føler seg avvist. Jeg prøver ikke å overdramatisere dette, men heller ikke glorifisere det. Mobbing og avvisning er to av de faktorene som kan prege et barnesinn i enormt stor grad. Iløpet av 10 år har de feiret 1 gang sammen med bestefar. Så det går nok bra i år også Kommer helt an på hva mor sier til dem. Hun kan selvsagt velge å legge opp til at de vil føle seg avvist.... Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #48 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år. Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne. Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere. HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg kan fortelle deg at jeg har vært borte i flere barn som forteller om denne følelsen av avvisning i tilnærmede saker, og det er utelukkende negativt.SELVSAGT vil de kose seg og sikkert få en super 17.mai, men hva tror du slike hendelser kan føre til ifht deres relasjon? Det er så mange som dekker seg under, det går så bra, de har det så fint, de får masse kjærlighet, de har to familier som forguder dem. Men er det noe mange av disse barnene tar med seg og som preger dem så er det helt konkrete hendelser hvor de føler seg avvist. Jeg prøver ikke å overdramatisere dette, men heller ikke glorifisere det. Mobbing og avvisning er to av de faktorene som kan prege et barnesinn i enormt stor grad. Iløpet av 10 år har de feiret 1 gang sammen med bestefar. Så det går nok bra i år ogsåKommer helt an på hva mor sier til dem. Hun kan selvsagt velge å legge opp til at de vil føle seg avvist.... Anonymous poster hash: d9739...835 Takk til dei som støtter meg. Grunnen til at vi ikkje har feira med de er jo fordi de har vært bortreist eller hos min søster. Ikke fordi dei har velga oss til fordel for noen andre. Jeg skal selvsagt legge opp til dette på ein fin måte. Det er litt sårt bare. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #49 Skrevet 9. mai 2015 Vet ikke om jeg skjønte det helt... Men dersom bestefar alltid har prioritert dine barn, så er det kanskje på tide å prioritere bonusbarna.... Han er da stebestefar! (har da vært en mengde skriking her inne om ste-familier som kun prioriterer biologisk familie!!) Annethvert år høres fullstendig greit ut! Anonymous poster hash: 2b04e...9b5 Han er ikke stebestefar. Hans kone sin xmann er stebestefar. HI sin far er stefar til mannen som er stefar til hans nye kjærestes barn. Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #50 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at dere mener det samme om mannen deres forlater dere og velger å se på nye flammens barn i barnetoget? Det er jo bare sånn det er i dag, stakkars mann han må jo få feire 17.mai som han vil? Det må bare de bortskjemte ungene deres finne seg i? Blir sikkert hyggelig for han:-) Herreminjord, blir skremt! Vil ikke sammenligne foreldre og besteforeldre. Helt vanlig at besteforeldre må dele på seg og ikke kan feire sammen med de samme barna, og barnebarna, hvert år.Jeg kan ikke se at besteforeldre har de samme plikter som foreldre har. Anonymous poster hash: d9739...835 Men kjære vene, dele seg på 17.mai for å se barnebarns første gang i tog sammen, eller se på nye flammen til hennes sønn sine barn gå i tog?Er dette i det hele tatt et dilemma????? Besteforeldre slik jeg kjenner det er på lik linje med foreldre på slike dager. Barnas dag, barnebarnas dag!!! Husker ikke foreldrene mine men bestemors hvite hår og smil med sinn bunnløse kjærlighet stråle når hun så oss i toget! Herregud, jeg er oppriktig skremt at enkelte synes dette er ok!!!! Skulle jeg dratt og sett på min mann sine unger av kjæresten til min sønn fremfor mine egne barnebarn- ALDRI!!! Din mening og full respekt for det. Jeg er litt mindre hissig, mer fleksibel og lar pappa bestemme selv uten stor ståhei for det. Han er ikke mindre glad i meg eller barnabarna av den grunn. Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg lar meg provosere på barnas vegne, da jeg vet hvor inngripende dette kan være for små barn. Derfor føler jeg for å supplere med eks antall tegn og vokaler. Fra et barns perspektiv ville nok mange tatt dette som en avvisning fra to i deres primæromsorgskjerne.Avvise sine egne barnebarn for den nye flammens to barn? Herregud, jeg er målløs for første gang på lang tid. Jeg er for å skape husfred, men enkelte ting ville jeg aldri latt passere. HI klarer sikkert å fortelle barna dette på en grei måte slik at verden ikke faller i grus og slik at de ikke føler seg avvist. På dagen er nok det hele glemt når venner, is og leker står i fokus Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg kan fortelle deg at jeg har vært borte i flere barn som forteller om denne følelsen av avvisning i tilnærmede saker, og det er utelukkende negativt.SELVSAGT vil de kose seg og sikkert få en super 17.mai, men hva tror du slike hendelser kan føre til ifht deres relasjon? Det er så mange som dekker seg under, det går så bra, de har det så fint, de får masse kjærlighet, de har to familier som forguder dem. Men er det noe mange av disse barnene tar med seg og som preger dem så er det helt konkrete hendelser hvor de føler seg avvist. Jeg prøver ikke å overdramatisere dette, men heller ikke glorifisere det. Mobbing og avvisning er to av de faktorene som kan prege et barnesinn i enormt stor grad. Iløpet av 10 år har de feiret 1 gang sammen med bestefar. Så det går nok bra i år også Kommer helt an på hva mor sier til dem. Hun kan selvsagt velge å legge opp til at de vil føle seg avvist.... Anonymous poster hash: d9739...835 Siden sønnen til HI skal på bestefaren sin skole og feire i år er det nok mulig han allerede har forventinger om å treffe bestefar. Med null forventinger fra dine barn til sine besteforeldre er det vel ikke rart du ikke evner sette deg inn i situasjonen. At familien har null forventninger til hverandre høres stusselig ut. Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå