Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har en søster som har flyttet hit med sønnen sin nå etter å ha bodd på mannens hjemtrakter. Vi er veldig nære min søster og jeg, har en gutt hver som alltid har vært superclose, og er nå uadskillige etter de endelig flyttet tilbake hit. I år skal de altså gå i samme 17.mai tog for første gang, dog fra forskjellige skoler. Etterpå arrangerer 4. klassen til nevøen min 17. Mai på deres skole hvor vi skal etterpå. Min far er også rektor på denne skolen. Min far er gift med ei dame på 30 året, som har en sønn fra før, min stebror. Han er blitt sammen med ei jente med to døtre, som begge har både farmor og farfar, mormor og morfar som er oppegående. Min søster og min sin mor døde dessverre for 15 år siden:( SÅ til sakens kjerne, min far ringte i går og fortalte at de ikke kom til byen i år for å se på barnebarna i toget, ei heller være med etterpå, da de skulle reise til nabobyen å se på ste-barnebarna. Og bytte på dette hvert år. Jeg synes dette var veldig leit for guttene, som kun har en farmor og farfar som kommer i toget. Er veldig for integrering jeg, men blir likevel lei meg på guttenes vegne! Uansett så er blod tykkere enn vann. I tillegg har de andre tre andre sett med besteforeldre der. Min sønn har ingen. Jeg bruker å se stort på ting, men akkurat dette har jeg problemer med å svelge merker jeg! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har en søster som har flyttet hit med sønnen sin nå etter å ha bodd på mannens hjemtrakter. Vi er veldig nære min søster og jeg, har en gutt hver som alltid har vært superclose, og er nå uadskillige etter de endelig flyttet tilbake hit. I år skal de altså gå i samme 17.mai tog for første gang, dog fra forskjellige skoler. Etterpå arrangerer 4. klassen til nevøen min 17. Mai på deres skole hvor vi skal etterpå. Min far er også rektor på denne skolen. Min far er gift med ei dame på 30 året, som har en sønn fra før, min stebror. Han er blitt sammen med ei jente med to døtre, som begge har både farmor og farfar, mormor og morfar som er oppegående. Min søster og min sin mor døde dessverre for 15 år siden:( SÅ til sakens kjerne, min far ringte i går og fortalte at de ikke kom til byen i år for å se på barnebarna i toget, ei heller være med etterpå, da de skulle reise til nabobyen å se på ste-barnebarna. Og bytte på dette hvert år. Jeg synes dette var veldig leit for guttene, som kun har en farmor og farfar som kommer i toget. Er veldig for integrering jeg, men blir likevel lei meg på guttenes vegne! Uansett så er blod tykkere enn vann. I tillegg har de andre tre andre sett med besteforeldre der. Min sønn har ingen. Jeg bruker å se stort på ting, men akkurat dette har jeg problemer med å svelge merker jeg! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Altså; din far prioriterer stesønnen sine stebarn? Skjønner godt du reagerer! Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har en søster som har flyttet hit med sønnen sin nå etter å ha bodd på mannens hjemtrakter. Vi er veldig nære min søster og jeg, har en gutt hver som alltid har vært superclose, og er nå uadskillige etter de endelig flyttet tilbake hit. I år skal de altså gå i samme 17.mai tog for første gang, dog fra forskjellige skoler. Etterpå arrangerer 4. klassen til nevøen min 17. Mai på deres skole hvor vi skal etterpå. Min far er også rektor på denne skolen. Min far er gift med ei dame på 30 året, som har en sønn fra før, min stebror. Han er blitt sammen med ei jente med to døtre, som begge har både farmor og farfar, mormor og morfar som er oppegående. Min søster og min sin mor døde dessverre for 15 år siden:( SÅ til sakens kjerne, min far ringte i går og fortalte at de ikke kom til byen i år for å se på barnebarna i toget, ei heller være med etterpå, da de skulle reise til nabobyen å se på ste-barnebarna. Og bytte på dette hvert år. Jeg synes dette var veldig leit for guttene, som kun har en farmor og farfar som kommer i toget. Er veldig for integrering jeg, men blir likevel lei meg på guttenes vegne! Uansett så er blod tykkere enn vann. I tillegg har de andre tre andre sett med besteforeldre der. Min sønn har ingen. Jeg bruker å se stort på ting, men akkurat dette har jeg problemer med å svelge merker jeg! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Altså; din far prioriterer stesønnen sine stebarn? Skjønner godt du reagerer! Anonymous poster hash: 5df62...05f Ja, beklager langt innlegg, men ville bare belyse de ulike faktorene.. Jeg bruker ikke å bry meg så mye med ting, men dette svei:( Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Nei, jeg tror vel egentlig ikke at jeg hadde reagert så voldsomt. Kanskje hadde det vært litt dumt at første året når ene barnebarnet er tilbake og skal gå i tog at morfar ikke er der. Men nå har både morfar og konen barnebarn på hver sin kant, og man kan ikke forvente at konen hans skal velge bort sine barnebarn hvert år fordi de barnebarna har flere besteforeldre å ta av. Hun vil jo såklart se dem hun også. Så at de sier at de skal se annet hvert år er helt fair i mine øyne. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 La besteforeldre feire 17.mai som de vil! Anonymous poster hash: 0c1cb...ab5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Det er jo strengt talt ikke barnebarna dems da. Det er ungene til nye kjæresten til min stebror, han har heller ingen biologisk tilknytning til de.. Satt på spissen. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Nei, jeg tror vel egentlig ikke at jeg hadde reagert så voldsomt. Kanskje hadde det vært litt dumt at første året når ene barnebarnet er tilbake og skal gå i tog at morfar ikke er der. Men nå har både morfar og konen barnebarn på hver sin kant, og man kan ikke forvente at konen hans skal velge bort sine barnebarn hvert år fordi de barnebarna har flere besteforeldre å ta av. Hun vil jo såklart se dem hun også. Så at de sier at de skal se annet hvert år er helt fair i mine øyne. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5 De er jo ikke kona sine barnebarn. Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Om dama til faren din har prioritert dine barn eller de alltid har feiret 17.mai hver for seg så skjønner jeg at de ønsker å også prioritere hennes barn og barnebarn (selv om det blir bonusbarnebarn) / feire 17.mai sammen. Du får feire med søsteren og nevøen din. Alle kan ikke alltid feire sammen, slik er det bare. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Nei, jeg tror vel egentlig ikke at jeg hadde reagert så voldsomt. Kanskje hadde det vært litt dumt at første året når ene barnebarnet er tilbake og skal gå i tog at morfar ikke er der. Men nå har både morfar og konen barnebarn på hver sin kant, og man kan ikke forvente at konen hans skal velge bort sine barnebarn hvert år fordi de barnebarna har flere besteforeldre å ta av. Hun vil jo såklart se dem hun også. Så at de sier at de skal se annet hvert år er helt fair i mine øyne. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5 De er jo ikke kona sine barnebarn. Anonymous poster hash: 5df62...05f Men sønnen er fortsatt hennes barn og kanskje de i år ønsker å feire med hennes sønn, hans kjæreste og hennes barn. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Det er jo strengt talt ikke barnebarna dems da. Det er ungene til nye kjæresten til min stebror, han har heller ingen biologisk tilknytning til de.. Satt på spissen. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Da handler det gjerne ikke ene og alene om barnebarna, men om dere barna, og at de vil feire annet hvert år med dere? Anonymous poster hash: 2d14f...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #11 Skrevet 9. mai 2015 Det hadde jeg ikke reagert på. Ei heller at mannens foreldre som ikke har andre barnebarn stort sett aldri er sammen med oss på 17.mai og aldri begge to samtidig. Anonymous poster hash: f7233...040
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 Vi har feiret en 17. Mai med de på de 10 årene min sønn har levd, da de har reist, vært hos min søster etc. Jeg ville ALDRI ha gjort det mot mine barnebarn... Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #13 Skrevet 9. mai 2015 Nei, jeg tror vel egentlig ikke at jeg hadde reagert så voldsomt. Kanskje hadde det vært litt dumt at første året når ene barnebarnet er tilbake og skal gå i tog at morfar ikke er der. Men nå har både morfar og konen barnebarn på hver sin kant, og man kan ikke forvente at konen hans skal velge bort sine barnebarn hvert år fordi de barnebarna har flere besteforeldre å ta av. Hun vil jo såklart se dem hun også. Så at de sier at de skal se annet hvert år er helt fair i mine øyne. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5 De er jo ikke kona sine barnebarn. Anonymous poster hash: 5df62...05f Men sønnen er fortsatt hennes barn og kanskje de i år ønsker å feire med hennes sønn, hans kjæreste og hennes barn. Anonymous poster hash: d9739...835 Selvfølgelig er sønnen fremdeles barnet til moren, og det er vel ikke bare kanskje de ønsker feire med dem. De ønsker det jo- hvis ikke hadde neppe HI laget dette innlegget. Hva ville du egentlig frem til? Anonymous poster hash: 5df62...05f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #14 Skrevet 9. mai 2015 Det er jo strengt talt ikke barnebarna dems da. Det er ungene til nye kjæresten til min stebror, han har heller ingen biologisk tilknytning til de.. Satt på spissen. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Han er fortsatt hennes barn. Skal hun ikke få feire 17.mai med eget barn og skal ikke han få feire 17.mai med kona si og hennes sønn. Spiller vel ingen rolle hvem barnebarna er sine. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #15 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #16 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #17 Skrevet 9. mai 2015 Nei, jeg tror vel egentlig ikke at jeg hadde reagert så voldsomt. Kanskje hadde det vært litt dumt at første året når ene barnebarnet er tilbake og skal gå i tog at morfar ikke er der. Men nå har både morfar og konen barnebarn på hver sin kant, og man kan ikke forvente at konen hans skal velge bort sine barnebarn hvert år fordi de barnebarna har flere besteforeldre å ta av. Hun vil jo såklart se dem hun også. Så at de sier at de skal se annet hvert år er helt fair i mine øyne. Anonymous poster hash: 2d14f...6a5 De er jo ikke kona sine barnebarn. Anonymous poster hash: 5df62...05f Men sønnen er fortsatt hennes barn og kanskje de i år ønsker å feire med hennes sønn, hans kjæreste og hennes barn. Anonymous poster hash: d9739...835 Selvfølgelig er sønnen fremdeles barnet til moren, og det er vel ikke bare kanskje de ønsker feire med dem. De ønsker det jo- hvis ikke hadde neppe HI laget dette innlegget. Hva ville du egentlig frem til? Anonymous poster hash: 5df62...05f Vil frem til at det spiller ingen rolle hvem barnebarne er sine. Hun og far til HI kan selvsagt feire 17.mai med hennes sønn, om de ønsker det. Akkurat som de kan feire 17.mai til neste år med HI og hennes barn, selv om kona hans ikke er biologisk bestemor til HI sine barn. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #18 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #19 Skrevet 9. mai 2015 Hadde jeg overhodet ikke reagert på, men nå har jeg en mamma som reiser til campingvogna på 17.mai og blåser lang vei i barnebarna. Her vanker det ikke en telefon eller en 20-kroning til is engang. Annenhvert år med hans barn (og barnebarn) og hennes barn (og bonusbarnebarn) må da være veldig greit. Anonymous poster hash: 31f40...ce3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #20 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år... Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #21 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 De fleste familier består av flere barn og barnebarn. Da er det slik at besteforeldre må dele seg litt og de kan ikke alltid feire med de samme barnebarna hvert år. Det kan også dine gutter lære seg (hvem sa noe om bortskjemt?). Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #22 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #23 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 De fleste familier består av flere barn og barnebarn. Da er det slik at besteforeldre må dele seg litt og de kan ikke alltid feire med de samme barnebarna hvert år. Det kan også dine gutter lære seg (hvem sa noe om bortskjemt?). Anonymous poster hash: d9739...835 Det er første året de går i samme tog da de har bodd på hver sin kant av landet. Du får tro hva du vil om min sønn og nevø men de er to nydelige gutter-begge to! At besteforeldrene velger stebarnebarna dette året de knapt har kjent ett år er veldig merkelig synes jeg! I tillegg skal nevøen min sitt trinn arrangere 17 mai på skolen min far er rektor. Han kunne prioritert guttene dette året. Hadde de andre hvert sammen lenger stiller det seg annerledes på sikt! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #24 Skrevet 9. mai 2015 Ja, du overreagerer sterkt syns jeg. De kan feire dagen akkurat slik de vil. Anonymous poster hash: 0afdf...3f8 Håper du tenker det samme om dine barnebarn går i tog uten besteforeldre tilstede og dere velger stebarnebarna til mannen din som knapt har vært sammen ett år...Om du kunne gjort dette uten dårlig samvittighet-ja, da er vi uenige. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Er dette verst for deg eller for barna? Jeg undres...... Anonymous poster hash: d9739...835 Jeg skal jobbe, så for meg er det uansett det samme. Guttene som står mitt hjerte nærmest. Ser at mange ville ofret dette for sine barnebarn, jeg ville aldri gjort det. Anonymous poster hash: c2b7e...4f9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #25 Skrevet 9. mai 2015 Godt mulig de vil være sammen med hennes sønn. Men det kunne de jo gjort etter toget om så. 17.mai er for ungene ikke oss voksne. Gruer meg til å fortelle dette til ungene.. De liker ikke engang disse jentene da de sutrer og gråter hele tiden og er hinsides bortskjemt. Spør ungene her om hva de har og skal overgå det osv. Huff, skuffet over min far! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 De fleste familier består av flere barn og barnebarn. Da er det slik at besteforeldre må dele seg litt og de kan ikke alltid feire med de samme barnebarna hvert år. Det kan også dine gutter lære seg (hvem sa noe om bortskjemt?). Anonymous poster hash: d9739...835 Det er første året de går i samme tog da de har bodd på hver sin kant av landet. Du får tro hva du vil om min sønn og nevø men de er to nydelige gutter-begge to! At besteforeldrene velger stebarnebarna dette året de knapt har kjent ett år er veldig merkelig synes jeg! I tillegg skal nevøen min sitt trinn arrangere 17 mai på skolen min far er rektor. Han kunne prioritert guttene dette året. Hadde de andre hvert sammen lenger stiller det seg annerledes på sikt! Anonymous poster hash: c2b7e...4f9 Du snakker så mye om stebestebarna, som om HENNES SØNN ikke eksisterer. Klart de også vil feire med ham, hennes kjæreste og hennes barn. Jeg forstår virkelig ikke at det er noe å surkelure over. Det kommer flere tog. Neste år feirer de med dere. Du er voksen og takler nok dette helt fint. Lag en fin 17.mai for guttene og ikke lag mere drama ut av dette. Anonymous poster hash: d9739...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå