Gå til innhold

Er dette virkelig dust av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag.Der det er hjerterom......❤️Anonymous poster hash: 59743...e1b

Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt.Anonymous poster hash: 007e9...410
Oooo, frokosten over alle frokoster?? Det er en jævla frokost, BIG DEAL! Altså - ødelegge forholdet til familien sin i verste fall pga. en F R O K O S T???? Hva skjer med verden liksom?? Vi har det litt vel godt i Norge ... Anonymous poster hash: 67b00...526

Ødelegge forholdet til familien - hvem er det som ødelegger forholdet til familien ved å fortelle dem at de har bedt seg selv på besøk på et tidspunkt da det passer dårlig? Må være noen veldig sarte og hårdere persilleblader hvis det forholdet skal være ødelagt av den grunn.

Anonymous poster hash: 519a8...df1

Om du leser, du ivrige anonyme som skriver innlegg etter innlegg, så skriver jeg "i verste fall" for mannen hennes kommer ikke til å synes det er spesielt kult å si fra til foreldrene sine, han kommer til å se henne i et annerledes lys (egoistisk et) foreldrene hans kommer til å tenke sitt og de kanskje vil si noe om det til andre i familien ....alt pga. en fuckings frokost? Haha, det er til å grine av egentlig. Unger dør i jordskjelv og i havsnød for tiden og her bekymrer vi oss for nok sofatid på kvelden og en overhypet frokost?? :legrine:

Anonymous poster hash: 67b00...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag.Der det er hjerterom......❤️Anonymous poster hash: 59743...e1b

Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt.Anonymous poster hash: 007e9...410
Oooo, frokosten over alle frokoster?? Det er en jævla frokost, BIG DEAL! Altså - ødelegge forholdet til familien sin i verste fall pga. en F R O K O S T???? Hva skjer med verden liksom?? Vi har det litt vel godt i Norge ... Anonymous poster hash: 67b00...526
Ødelegge forholdet til familien - hvem er det som ødelegger forholdet til familien ved å fortelle dem at de har bedt seg selv på besøk på et tidspunkt da det passer dårlig? Må være noen veldig sarte og hårdere persilleblader hvis det forholdet skal være ødelagt av den grunn.Anonymous poster hash: 519a8...df1

Om du leser, du ivrige anonyme som skriver innlegg etter innlegg, så skriver jeg "i verste fall" for mannen hennes kommer ikke til å synes det er spesielt kult å si fra til foreldrene sine, han kommer til å se henne i et annerledes lys (egoistisk et) foreldrene hans kommer til å tenke sitt og de kanskje vil si noe om det til andre i familien ....alt pga. en fuckings frokost? Haha, det er til å grine av egentlig. Unger dør i jordskjelv og i havsnød for tiden og her bekymrer vi oss for nok sofatid på kvelden og en overhypet frokost?? :legrine:Anonymous poster hash: 67b00...526

Ok.

Jeg liker privatlivet mitt, jeg. Og mine foreldre og svigerforeldre ville aldri ha hatt så dårlig situasjonsfornemmelse at de trumpet seg til å bo på en treroms når jeg skulle ha gjester, og jeg tar lærdom av dem. Jeg presser meg ikke på familie eller andre når det passer dårlig. Ikke har de døgnrytme som en ettåring heller, så hvis de kommer og overnatter, følger de husets rytme.

Anonymous poster hash: 519a8...df1

Skrevet

Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm.

De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.Anonymous poster hash: b25d3...21b

Det kan vel være at mannen din faktisk ikke har oversikt over hele økonomien til foreldrene sine? Hvis de selv sier det, så må det jo ligge noe i det. Ikke sikkert de forteller alt til dere.Anonymous poster hash: 2744f...0f7

Spiller det noen rolle om de har god eller dårlig råd? Er det svigerdatterens problem? De får sette tæring etter næring, og holde seg hjemme hvis de ikke har råd til hotell. Eller bo der mannen har leilighet.

HI, du får ringe og si at dere har bedt gjester til frokost 17.mai og at det ikke passer at de sover hos dere. Anonymous poster hash: 519a8...df1

Selvfølgelig spiller det en rolle om de ikke har råd til hotell. Man støtter og hjelper familie hvis de trenger det. Det er snakk om familie! Ufattelig egoistisk holdning å tenke at det er ikke er sitt problem. Men ja, leiligheten til mannen er jo da et godt alternativ.Anonymous poster hash: 2744f...0f7

Nei, de kan da komme på besøk en gang da det ikke er så trangt om plassen? "Støtter og hjelper", hva slags tull er nå det, da! De inviterer seg selv, de er ikke hjælpeløse fattiglemmer uten et sted å bo!Anonymous poster hash: 519a8...df1

Ro deg ned litt da. Voldsomt med aggressivitet når vi bare snakker om familie. Uff, kjenner jeg er veldig glad for min inkluderende familie! Og at vi alle er velkommen hos hverandre Jeg håper inderlig at mine barn senere ikke får seg slike samboere og svigerforeldre.

Anonymous poster hash: 2744f...0f7

Skrevet

Uff akk og ve! Jeg hadde sett litt mørkt på den helgen, men jeg hadde allikevel sagt ja. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva skjedde med å ringe og si "passer det at vi kommer de og de dagene"?

Faren min bor i et hus med fire soverom og stue, men jeg spør da likevel først. Det er flott og inkluderende når han har vett til å si at den fjerde og femte er det dumt, for da har han invitert noen andre. Ville følt meg kjempedum hvis jeg oppdaget at jeg hadde klemt meg inn i noens hjem når de egentlig ikke syntes det var greit. Selv om det er min egen far.

Skrevet

Mannen er dust

Du er dust

Svigers er dust

Gjort er gjort. Legg godvilja til å løs dette på best mulig måte. Du har fått gode forslag her.

Etterpå tar du en prat med mannen om hvordan du ønsker å ha det ved senere anledninger, så dere alle kan slutte å være dustete ;)

Lykke til!

Skrevet

Vi bor i 3-roms på 65 kvm. To voksne og to barn. Ca. en helg i mnd. har vi besøk av enten svigers eller min mor. De sover på sovesofaen i stua. Denne helgen har vi hatt alle 3 på overnatting fredag-søndag. Ungene står opp og kryper opp i "senga" til farmor og farfar i stua, helt genialt! Jeg ser virkelig ikke plassproblemet! Når det er sagt, synes jeg de må finne seg i å følge deres døgnrytme når de sover i stua. Svigers her legger seg tidlig, vi sent. Når de er på besøk venter de med å legge seg til vi legger oss, samtidig legger vi oss litt tidligere enn vanlig, ca. 23/23.30.

Anonymous poster hash: cc227...98b

Skrevet

Hvor mange har du invitert til denne spesielle frokosten? Og hva skal du servere?

Jeg synes det er rart at frokosten er hovedårsaken til at du ikke kan ha gjester. Dersom argumentet kun hadde vært at dere ikke har plass, ville det vært "greit".

Jeg skjønner ikke at en frokost kan være problem.

Anonymous poster hash: 95633...9d1

Skrevet

Jeg synes det er litt teit å ikke tåle besøk fra familie for en helg. Hvis det virkelig ikke går pga andre planer, så er det noe annet, men hvis det bare er fordi du ikke vil og det er litt ubeleilig, synes jeg det er litt frekt overfor familie.

Skrevet (endret)

Ja du er dust. Det er snakk om noen få dager. Snakk om å være kjip med familien til mannen din

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Dette er jo et glanseksempel av ei oppskrift for å lage konflikt i familien.

Jeg synes du et smålig, strekker deg virkelig ikke for egen familie? I vårt hus overnattet det 27 gjester fra tors-man da vi hadde barndåp! Vi har 150 kvm!!!

Ta heller vare på de som er glade i dere, tenk så heldig dere er som har svigerforeldre som vil komme på besøk.

Hva ville du tenkt eller gjort hvis det var egne foreldre? Bedt de også sove på hotell?

Tenk deg om, er det vits å lage helvette av det der? Bruk heller energien fornuftig ;)

Anonymous poster hash: 4fc56...2d7

Skrevet

Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm.

De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.

Anonymous poster hash: b25d3...21b

Da bor dere ikke i en treroms. Det finnes krav til størrelsen på et soverom.

Anonymous poster hash: 7d9f5...c77

Skrevet

Dette er jo et glanseksempel av ei oppskrift for å lage konflikt i familien.

Jeg synes du et smålig, strekker deg virkelig ikke for egen familie? I vårt hus overnattet det 27 gjester fra tors-man da vi hadde barndåp! Vi har 150 kvm!!!

Ta heller vare på de som er glade i dere, tenk så heldig dere er som har svigerforeldre som vil komme på besøk.

Hva ville du tenkt eller gjort hvis det var egne foreldre? Bedt de også sove på hotell?

Tenk deg om, er det vits å lage helvette av det der? Bruk heller energien fornuftig ;)

Anonymous poster hash: 4fc56...2d7

27?? Tjuesju???

Seriøst????!!!??

Anonymous poster hash: 6b9f1...26c

Skrevet

Uff, i-landsproblemer er no' herk!

Anonymous poster hash: 852e6...415

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. hadde min svigerfamilie overnattet her så hadde jeg måttet oppvarte og styre på. De finner seg ikke mat selv eller noe slikt. Mora til mannen min drakk kaffe som hadde stått på kaffekannen fra dagen før fordi vi ikke hadde stått opp og kokt kaffe til henne. Vi drikker ikke kaffe selv.

Familien min hjelper til med ting og finner seg mat selv.

Anonymous poster hash: db66a...7eb

Skrevet

kjære hi: du har tydeligvis ikke fått med deg at når du spørr eller forteller noe om svigerfamilien din her inne så kan du ikke forvente å få veldig mye støtte...

Er det noe med egen familie er damene her inne stort sett veldig forståelsesfulle og tolerante. Gjelder det svigers derimot, er det nærmest garantert at du er en fæl og urimelig heks -nesten uansett hva det gjelder.

Folk er forskjellige -noen elsker å ha åpent hus og ser det som den største selvfølge. Men ikke alle har en slik personlighet.. For mange er det utrolig slitsomt og anstrengende å være så tett innpå selv nær familie 24/7, selv om det ikke er noe galt med familien -man trenger litt space bare..

Anonymous poster hash: a7476...bad

Skrevet

Jeg kan forstå deg, for jeg er ikke så glad i min svigerfamilie, men jeg hadde holdt kjeft og klistret på meg ett smil og gjort det beste ut av situasjonen , la svigers få dobbeltsengen da får du litt kveld alene etter de er lagt seg, svigerfar får ta med en bok som han kan lese på sengen visst han absolutt skal stå opp kl5!

17.Mai frokosten får du arrangert uten problemer, du er kvinne og vi har ett eget gen for slike ting, det går fint.

Snakk men mannen din etter de har reist!

Skrevet

kjære hi: du har tydeligvis ikke fått med deg at når du spørr eller forteller noe om svigerfamilien din her inne så kan du ikke forvente å få veldig mye støtte...

Er det noe med egen familie er damene her inne stort sett veldig forståelsesfulle og tolerante. Gjelder det svigers derimot, er det nærmest garantert at du er en fæl og urimelig heks -nesten uansett hva det gjelder.

Folk er forskjellige -noen elsker å ha åpent hus og ser det som den største selvfølge. Men ikke alle har en slik personlighet.. For mange er det utrolig slitsomt og anstrengende å være så tett innpå selv nær familie 24/7, selv om det ikke er noe galt med familien -man trenger litt space bare..Anonymous poster hash: a7476...bad

enig, mange mener at det kun er svigerdøtre som ervanskelige.

Vi bor trangt på 57 kvm og jeg hadde ikke likt det om noen skulle overnattet på sofaen ved en sånn anledning. Vi hadde nok heller tatt ungen inn på vårt rom og gitt soverommet hans til gjestene. Men jeg er ikke en person som elsker overnattingsgjester, ikke at jeg MÅ være alene i stua hele kvelden, men å skulle varte opp så mye er stressende for meg.

Men svigerforeldrene dine burde spurt om å få komme, ikke bare si at de kommer. Og mannen din må jo bidra!

Anonymous poster hash: 4433b...5b6

Skrevet

Jeg besøker gjerne andre, da blir jeg enten invitert, eller spør på forhånd om det passer.  

Jeg tar gjerne imot besøk, da inviterer jeg selv, eller forventer at gjestene spør om det passer.

Jeg har familie og venner i utlandet og langt vekke i Norge, så det blir mye besøk.  Noen er alltid velkommen fordi det er en glede å ha dem her, de er selvhjulpen og forventer ikke at jeg skal ta meg av dem 24/7.  Hvis svigerfaren din står opp klokken 5, gjerne vekker en sovende baby i samme slengen og forventer ro når han skal sove i stuen klokken 21 så forstår jeg problemet.      

HIs svigerforeldre har invitert seg selv, på en tid hun ikke synes passer.  Hvis de kommer på besøk da så er de ikke gjester men husokkupanter.  

At HIs mann ikke "hjelper til" hjemme er et helt annet problem.  Forutsatt at han ikke er syk/ufør så burde det jo være naturlig at dere bidrar like mye hjemme.  

Hvis svigerforeldrene dine kommer i 17. mai-helgen så får du skrive en oppgaveliste for 16. og 17. mai (f.eks. lage brøddeig, dekke bord, sette drikke til kjøling osv).  Gå gjennom listen med mann og svigerforeldre og fordel oppgaver.  Sjekk at hvert punkt er forstått av den som tar oppgaven (f.eks. hvilke fat og glass skal brukes i borddekkingen). Og så holder du deg unna de andre sine oppgaver.  Er det mannens oppgave å vaske badet, så ER det hans oppgave.   

Jeg ELSKER å ha besøk, men jeg trenger også noen minutter for meg selv i løpet av en dag, noen stille minutter med en bok eller bare mine egne tanker.  Hvis noen da kommer og spør hvorfor jeg ikke vil være med dem, eller foreslår at vi alle skal gå på butikken SAMMEN for å kjøpe melk så blir jeg gal.  Noen gjester krever oppmerksomhet hele tiden, og det klarer jeg ikke.  

Anonymous poster hash: 8755c...c35
Skrevet

Oi mange hissige her, dette rørte ved mange ja.

Tips ete som bruker det som argument så nei min familie hadde heller ikke fått overnattet her, ikke mine søsken ingen! Jeg orker det bare ikke.

Og dere sol kommenterer barneringer det er lite og er fullt av fast monterte skap så der er det ikke plass.

Hadde saken stilt seg annerledes og mannen ikle er mannen min, men kjæresten min. Som ikke flytter inn offisielt før om et par mnd?

Og barnet er 4 år og ikke hans barn, altså de er ikke besteforeldre til barnet.

Og vi har kun vært sammen et år.

Ville bare ikle bli gjenkjent.

Såå et rommet hans er i et kollektiv med en annen, han bor mest her så det står tomt.

Men vi har vært kjærester i litt over et år og er ikke gift, bor ikle offisielt sammen og barnet er mitt fra tidligere.

Er jeg like dust da?

Hi

Skrevet

Oi mange hissige her, dette rørte ved mange ja.

Tips ete som bruker det som argument så nei min familie hadde heller ikke fått overnattet her, ikke mine søsken ingen! Jeg orker det bare ikke.

Og dere sol kommenterer barneringer det er lite og er fullt av fast monterte skap så der er det ikke plass.

Hadde saken stilt seg annerledes og mannen ikle er mannen min, men kjæresten min. Som ikke flytter inn offisielt før om et par mnd?

Og barnet er 4 år og ikke hans barn, altså de er ikke besteforeldre til barnet.

Og vi har kun vært sammen et år.

Ville bare ikle bli gjenkjent.

Såå et rommet hans er i et kollektiv med en annen, han bor mest her så det står tomt.

Men vi har vært kjærester i litt over et år og er ikke gift, bor ikle offisielt sammen og barnet er mitt fra tidligere.

Er jeg like dust da?

Hi

Da er du enda mer dust.

Dette er din mulighet for å få et godt eller dårlig forhold til dine fremtidige svigerforeldre.

Anonymous poster hash: 7d9f5...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...