Gå til innhold

Er dette virkelig dust av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannens foreldre ba seg selv hit 17 mai helgen til å bo i vår 3-roms.

De kommer da fredag og blir til mandag. De må da bo på sofaen, det vil si ikke noe privatliv eller ro pp kveldene. Jeg skal ha stor 17 mai frokost og ville gjerne ordne g gjøre alt klart lørdagen, men de vil jo ta opp hele vår stue.

Vi ble på 65kvm. Jeg sa til mannen at jeg syntes de kan bo på hotell (dette har de alltid gjort før UTEN unntak nettopp fordi vi ikke har plass) mannen har også et lite rom i en leilighet ikke langt unna han kan disponere, der står det en seng så jeg kan ikke skjønne de ikke kan bo der? Mannen mener jeg er dust.

Mens jeg har pratet med både mine foreldre og venner om dette og alle mener de ikke kan forvente dette. De legger seg gjerne i 9-10 tiden på kvelden og svigerfar står gjerne opp 5 tiden. Da vil han jo vekke alle.

Vi vil aldri få roet oss i sofaen og slapper av, og ikke minst dele bad 5 stk(har et barn)

Jeg vil føle jeg må varte opp, mannen rydder nemlig kun når han blir bedt så alt blir mitt ansvar. Jeg vil gjerne ha det rent og ryddig allerede lørdag så alt er klart til 17 mai frokost.

Er jeg virkelig urimelig? Dette er forresten kun min leilighet som jeg eier.

Anonymous poster hash: b25d3...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag.

Der det er hjerterom......❤️

Anonymous poster hash: 59743...e1b

Skrevet

Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag.

Der det er hjerterom......❤️

Ordne til frokost til 17 mai, dekke bordet, vakse sofaen, dekke bordet. Nå må bordet bæres på loftet for å få plass til madrasseng her inne.

Anonymous poster hash: b25d3...21b

Skrevet

Det er din leilighet og du bestemmer.

Når du i tillegg har invitert andre til 17.mai frokost syns jeg i alle fall de bør finne seg annen overnatting.

Hvorfor skulle de overnatte hos deg når de ikke har gjort det før?

Er det på grunn av at dere nå har fått baby? Da er de jo enda mer i veien i en liten leilighet.

Anonymous poster hash: d9063...997
Skrevet

Ærlig talt synes jeg det er littegrann teit. Det er familie og snakk om en liten helg. Jeg hadde aldri forventet at svigers skulle betale for hotellrom for å besøke oss. Familie er hjertelig velkommen, og jeg ønsker at de skal føle seg velkommen også. Rommet i den andre leiligheten kan kanskje være et alternativ..

Anonymous poster hash: 2744f...0f7

Skrevet

Bor selv i en liten leilighet sammen med mann og tre barn! Inviterer ofte Svigers på besøk feks en langhelg. Sååå kos for alle! Da får de dobbeltsenga og vi sover på madrass på ungene sitt rom!

Syns du er mitt dust.. Det er mannen din sine foreldre det er snakk om!

Anonymous poster hash: b81f5...f78

Skrevet

Er det ikke to soverom i en treroms?

Skrevet

Jeg synes IkKE du er dust. Hadde ikke orka det!

Rart ikke de føler på det selv?

Anonymous poster hash: e5880...df5

Skrevet

Kan de sove på barnets rom?

Anonymous poster hash: 672ae...41e
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det. Jeg er ikke laget sånn at jeg orker besøk på den måten. Hadde de vært kastet ut og ikke hadde andre steder å gå, hadde jeg "måtte" gjort det og jeg ville ikke laget oppstyr. Men dette - dette er ditt valg. Det er din leilighet! Sett foten ned, blås i om noen andre synes du er idiot eller dum, eller hva andre slags "navn" denne mannen og svigers vil kalle deg. 

Anonymous poster hash: b3310...540
Skrevet

Jeg syns du er litt dust.

Hvorfor kan ikke de bo på barnets rom eller deres?

Da kan jo du slappe av i stua på kvelden?

D3t er sånn man gjør for familie

Anonymous poster hash: 7ae8c...9ce

Skrevet

Jeg er en av de med hjerterom. Da forventer jeg samtidig at gjestene bidrar der de kan. De må ta sin del av ryddingen.

Anonymous poster hash: fd761...557

Skrevet

Der det er hjerterom......❤️Anonymous poster hash: 59743...e1b

Ordne til frokost til 17 mai, dekke bordet, vakse sofaen, dekke bordet. Nå må bordet bæres på loftet for å få plass til madrasseng her inne.Anonymous poster hash: b25d3...21b

Sov på barnas rom og gi svigers deres soverom. Null stress:) For familie er man fleksibel og løsningsorientert.

Skrevet

Jeg synes ikke du er dust! Hvorfor i alle dager kan de ikke bo et annet sted denne gangen også hvis de alltid gjør det ellers?

Anonymous poster hash: f7e0e...ea1

Skrevet

Enkel løsning på problemet:

Dere sover sammen med barnet på deres rom, svigers sover på barnets rom. Hva er problemet?

Anonymous poster hash: fffdb...bf6
Skrevet

Sover dere på hotell når dere bor hos svigers, eller forventer dere å få bo hjemme hos dem? Selv om de kanskje har større plass, kan de jo fortsatt bli like stresset av å varte opp besøk. Hva gjør dine foreldre når de kommer? Vi har bare en toroms og tar likevel gjerne imot besøk selv om det blir trangt og vi ikke kan bo like fritt de dagene. For familien kan man vel ofre en helg. De hjelper vel også til litt. Hvis ikke går det an å spørre.

Anonymous poster hash: 2744f...0f7

Skrevet

Lakmustesten er vel egentlig om du hadde syntes det var greit hvis det var dine egne foreldre. Ville du ønsket dem velkommen, men syns det er mer stress med mannens? Eller ville du bedt dine egne foreldre også å bo på hotell?

En treroms har to soverom, putt dem på barnets rom og la barnet sove med dere. Hvis det ikke er plass til to soveplasser annet enn på stua, ville jeg tatt stua og latt dem sove på mitt rom - da løser du problemet med at de vil legge seg tidlig. Noen tidlige morgener må du nesten takle, så lenge det ikke er snakk om mer enn tre-fire dager.

Jeg ville strukket meg langt for å kunne ta i mot familie og gode venner på overnatting, selv om det var aldri så trangt! Det er noe annet om de slår seg ned for en måneds tid, det mener jeg ingen kan forvente at man skal drive hotell så lenge. Men noen dager? Det syns jeg du skal prøve å få til. Selv om jeg forstår at det ikke blir sånn du hadde sett for deg at det skulle bli, og at det blir mer stressende nå!

Skrevet

Bare de har stolthet i det de gjør og eierskap. Gjerne og ambisjoner og gjør ting ordentlig så må de få lov å gjøre hva de vil.

Er altfor mange nå som mangler ansvarsfølelse og eierskap o det dem driver med at ønsker at det er egenskaper mine barn vil få.

Anonymous poster hash: 7ae8c...9ce

Skrevet

Enig med de andre. La dem sove på barnet sitt rom og ha barnet inne hos dere.

Spør svigermor fint om å hjelpe med maten, mindre stress på deg!

Om dere alt skal ha frokost for gjester er ikke to ekstra mye, dessuten har dere da rester til testen av helga! Enkelt for svigers å finne mat selv evt dekke bord resten av dagen!

Middag lørdag tar dere ute feks på en kinaresturant eller noe.

Synes det er dust av deg å forvente at svigers sover i stua.

Anonymous poster hash: 95633...9d1

Skrevet

Herregud, lager du så mye styr fordi familie vil komme å være sammen med dere? Vil du virkelig at mannen din skal måtte be sine foreldre bruke penger på hotell fordi du vil ligge i sofaen sent om kveldene og lage 17. mai frokost i fred?? Virkelig?? Ja, du er litt dust.

Anonymous poster hash: 67b00...526
Skrevet

Jeg hadde strekt meg langt for at familien skal få bo hos oss. Liten leilighet eller ei! Alt går for noen dager.

Du har fått flere forslag her da. Hvis dere har to soverom så syns jeg du lager veldig mye styr av ingenting.

Mamma har også liten leilighet med ett soverom. Hun har ordnet seg overmadrasser som passer i sofaen slik at hun sover på sofaen når familier med barn kommer på besøk. Det kan kanskje dere også gjøre? Så kan du sitte oppe så lenge du vil.

Anonymous poster hash: 3bcee...fb1

Skrevet

Herregud, ordne til dem på ungen deres sitt soverom og la ungen deres sove med dere for denne helgen.

Anonymous poster hash: 67b00...526
Skrevet

Har selv bodd i liten treroms, men med mann og to barn. Selvsagt fikk svigers sove hos oss! Skulle bare mangle! De delte da rom med eldste mens yngste sov hos oss. Og ja, dette var ofte i spesielle helger og høytider med ekstra "stress". Det er jo som regel da det passer å komme.

Jeg synes du er ekskluderende og avvisende.

Anonymous poster hash: 75b61...5af

Skrevet

Eg hadde ikkje bede foreldre bu på hotell om me hadde treroms leil. så eg synes du høyres litt sær ut.  Det kjedelege er jo at dei har bede seg sjølv, medan du allereie har planlagt 17. mai frukost, men då får dei heller vere med og hjelpe til med å gjere klart. 

Og med to soverom så må dei vel ikkje ligge på stova?

Skrevet

Ja, du kan vel strekke deg litt! ;)

Vi bor i en tre-roms med to barn som deler soverom.

Vi har nå besøk laaaangveis fra, og nå sover hele vår familie på 4 på ett soverom, mens de besøkende har det andre rommet.

De er her i tre uker, så det er ikke lett, men vi koser oss!

Anonymous poster hash: 852e6...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...