Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #26 Skrevet 3. mai 2015 Hadde vært fullstendig uaktuelt her i gården i hvert fall. Anonymous poster hash: 98b60...431
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. mai 2015 #27 Skrevet 3. mai 2015 Ja, litt dust synes jeg nok du er her, ja, og i alle fall ikke særlig løsningsorientert.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #28 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag. Der det er hjerterom......❤️ Anonymous poster hash: 59743...e1b Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt. Anonymous poster hash: 007e9...410
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #29 Skrevet 3. mai 2015 Du er dust. Tok imot besøk av familen min når jeg bodde på ett-roms med sovealkove også jeg. Hadde besøk av søster med mann, en åtteåring og en baby. Var aldri i mine tanker noe annet. Selvsagt tar man imot familie. Det er snakk om en helg. Syns du har fått fornuftige forslag til løsninger tidligere i tråden, så det er vel ikke nødvendig å gjenta de. Skjønner godt at mannen din blir irritert, hvis han hadde foreslått noe sånt for mine foreldre ville jeg blitt utrolig skuffet! Anonymous poster hash: 55f39...601
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #30 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag. Der det er hjerterom......❤️ Anonymous poster hash: 59743...e1b Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt. Anonymous poster hash: 007e9...410 Hvis du gidder å være lese svarene i tråden, så ser du at det faktisk er temmelig enkelt å løse dette, og at frokosten kan avvikles som planlagt. Anonymous poster hash: c215b...ff8
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #31 Skrevet 3. mai 2015 Bare de har stolthet i det de gjør og eierskap. Gjerne og ambisjoner og gjør ting ordentlig så må de få lov å gjøre hva de vil. Er altfor mange nå som mangler ansvarsfølelse og eierskap o det dem driver med at ønsker at det er egenskaper mine barn vil få. Anonymous poster hash: 7ae8c...9ce HÆ???? Anonymous poster hash: 6b9f1...26c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #32 Skrevet 3. mai 2015 øhm... Vi bor i en leilighet på 50 kvadrat og vi har "ofte" familie på overnatting. Vi har en sovesofa på stua og det er det vi har og tilby. Synes det er kjempekoselig at noen har lyst til å være hos oss selv om de må ta til takke med sofaen. Vi har kun et soverom som vi deler med 5-åringen så her kan man ikke romstere på noen måte. Nei, her synes jeg faktisk det er du som er litt dust når dere kan ordne det slik til at de får sove på barnets rom. Anonymous poster hash: 1343f...fea
sug lut Skrevet 3. mai 2015 #33 Skrevet 3. mai 2015 Mannen og svigers er dust. Det er antakelig genetisk.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #34 Skrevet 3. mai 2015 Min familie hadde heller ikke fått sove her! Det hadde blitt like trangt med de! Barnets rom er det ikke plass. Jeg får bare være dust da. De har alltid bodd på hotell før og nå går det plutselig ikke? Vi blir mange på søndagen, min familie inkludert. Men de ber ikke om å få sove hos oss av den grunn. Anonymous poster hash: b25d3...21b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #35 Skrevet 3. mai 2015 Det er jo mulig å gi barnerommet til svigers og ha barnet inne hos dere disse dagene. Men siden dette er en ordning som ikke dere har praktisert tidligere så ville jeg raskt som bare det skrevet ned en liste over ALT som må gjøres til 17. mai-frokosten, og når det skal gjøres. Så ville jeg ha gitt mannen ansvar for halvparten av listen og sagt at jeg også forventet at svigers også deltok i andre deler av det som må forberedes (ikke bare fra mannens liste). Gjester som kommer ev. skal invadere huset slik, de må også delta i det som må gjøres med et smil. Skal alle ha en god feiring så får alle dele på arbeidsoppgavene. Anonymous poster hash: 8cb7e...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #36 Skrevet 3. mai 2015 Hvorfor kan ikke svigerforeldrene dine hjelpe til med å lage frokosten da? Sånt er iallefall vanlig i vår familie, at er man på besøk, så hjelper man litt til. Anonymous poster hash: dfb7e...19a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #37 Skrevet 3. mai 2015 Min familie hadde heller ikke fått sove her! Det hadde blitt like trangt med de! Barnets rom er det ikke plass. Jeg får bare være dust da. De har alltid bodd på hotell før og nå går det plutselig ikke? Vi blir mange på søndagen, min familie inkludert. Men de ber ikke om å få sove hos oss av den grunn. Anonymous poster hash: b25d3...21b Hvis det virkelig ikke er plass på barnets rom til svigers (en i seng og andre på gulvet?), da hadde jeg også satt ned foten. Eneste løsningen er jo at svigers ev. sover i stuen siden svigerfar står opp kl 5. Men da må dere legge dere kl 21-22, og det hadde jeg faktisk ikke orket, for deretter å bli vekket kl 5 av svigerfar. Så lenge mannen din disponerer en annen leilighet så må det da være greit at de sover der. Anonymous poster hash: 8cb7e...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #38 Skrevet 3. mai 2015 Skjønner deg godt, HI. Men hvorfor skal de absolutt bo hjemme hos dere denne gangen, når de alltid har bodd på hotell før? Anonymous poster hash: 6b9f1...26c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #39 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi. Anonymous poster hash: b25d3...21b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #40 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi. Anonymous poster hash: b25d3...21b Men kan de ikke sove på det rommet mannen din har ett annet sted, da? De kan jo være hos dere hele dagene, og dra dit bare for å sove. Hadde det vært jeg som hadde vært på besøk, hadde jeg mye heller gjort det, enn å sove på sofaen!! Anonymous poster hash: 6b9f1...26c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #41 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.Anonymous poster hash: b25d3...21b Det kan vel være at mannen din faktisk ikke har oversikt over hele økonomien til foreldrene sine? Hvis de selv sier det, så må det jo ligge noe i det. Ikke sikkert de forteller alt til dere. Anonymous poster hash: 2744f...0f7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #42 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.Anonymous poster hash: b25d3...21b Det kan vel være at mannen din faktisk ikke har oversikt over hele økonomien til foreldrene sine? Hvis de selv sier det, så må det jo ligge noe i det. Ikke sikkert de forteller alt til dere.Anonymous poster hash: 2744f...0f7 Spiller det noen rolle om de har god eller dårlig råd? Er det svigerdatterens problem? De får sette tæring etter næring, og holde seg hjemme hvis de ikke har råd til hotell. Eller bo der mannen har leilighet. HI, du får ringe og si at dere har bedt gjester til frokost 17.mai og at det ikke passer at de sover hos dere. Anonymous poster hash: 519a8...df1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #43 Skrevet 3. mai 2015 Og hvis det er sant at mannen aldri løfter en finger, så får han nå se resultatet av latskapen sin. Anonymous poster hash: 519a8...df1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #44 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.Anonymous poster hash: b25d3...21b Det kan vel være at mannen din faktisk ikke har oversikt over hele økonomien til foreldrene sine? Hvis de selv sier det, så må det jo ligge noe i det. Ikke sikkert de forteller alt til dere.Anonymous poster hash: 2744f...0f7 Spiller det noen rolle om de har god eller dårlig råd? Er det svigerdatterens problem? De får sette tæring etter næring, og holde seg hjemme hvis de ikke har råd til hotell. Eller bo der mannen har leilighet. HI, du får ringe og si at dere har bedt gjester til frokost 17.mai og at det ikke passer at de sover hos dere. Anonymous poster hash: 519a8...df1 Selvfølgelig spiller det en rolle om de ikke har råd til hotell. Man støtter og hjelper familie hvis de trenger det. Det er snakk om familie! Ufattelig egoistisk holdning å tenke at det er ikke er sitt problem. Men ja, leiligheten til mannen er jo da et godt alternativ. Anonymous poster hash: 2744f...0f7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #45 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag. Der det er hjerterom......❤️ Anonymous poster hash: 59743...e1b Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt. Anonymous poster hash: 007e9...410 Oooo, frokosten over alle frokoster?? Det er en jævla frokost, BIG DEAL! Altså - ødelegge forholdet til familien sin i verste fall pga. en F R O K O S T???? Hva skjer med verden liksom?? Vi har det litt vel godt i Norge ... Anonymous poster hash: 67b00...526
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #46 Skrevet 3. mai 2015 Nei faktisk ikke plass på barnet sitt rom, ikke langt nok til madrassen på gulvet og sengen er for liten for alle over 110cm. De skylder på dårlig økonomi. Men mannen sier de har romslig økonomi.Anonymous poster hash: b25d3...21b Det kan vel være at mannen din faktisk ikke har oversikt over hele økonomien til foreldrene sine? Hvis de selv sier det, så må det jo ligge noe i det. Ikke sikkert de forteller alt til dere.Anonymous poster hash: 2744f...0f7 Spiller det noen rolle om de har god eller dårlig råd? Er det svigerdatterens problem? De får sette tæring etter næring, og holde seg hjemme hvis de ikke har råd til hotell. Eller bo der mannen har leilighet. HI, du får ringe og si at dere har bedt gjester til frokost 17.mai og at det ikke passer at de sover hos dere. Anonymous poster hash: 519a8...df1 Selvfølgelig spiller det en rolle om de ikke har råd til hotell. Man støtter og hjelper familie hvis de trenger det. Det er snakk om familie! Ufattelig egoistisk holdning å tenke at det er ikke er sitt problem. Men ja, leiligheten til mannen er jo da et godt alternativ.Anonymous poster hash: 2744f...0f7 Nei, de kan da komme på besøk en gang da det ikke er så trangt om plassen? "Støtter og hjelper", hva slags tull er nå det, da! De inviterer seg selv, de er ikke hjælpeløse fattiglemmer uten et sted å bo! Anonymous poster hash: 519a8...df1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #47 Skrevet 3. mai 2015 Håper dere husker dette til den dagen deres egen svigerdatter eller svigersønn vil få deres unge håpefulle til å IKKE komme på overnatting hjemme hos dem og lager masse oppstyr rundt det. Jeg for min del håper mine fremtidige svigerdøtre vil se nytten av å ha meg på besøk og ikke bare hvor mye pes det blir ...Men når dere blir nektet innpass hjemme hos barna deres, husk så hva dere selv gjorde som unge mødre. Anonymous poster hash: 67b00...526
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #48 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mange dager er det snakk om? 4 små dager. Og så har du resten av året til å ligge på sofaen og ordne frokoster på lørdag.Der det er hjerterom......❤️Anonymous poster hash: 59743...e1b Dette er jo ikke hvilken som helst frokost, men en 17.maifrokost som allerede er planlagt.Anonymous poster hash: 007e9...410 Oooo, frokosten over alle frokoster?? Det er en jævla frokost, BIG DEAL! Altså - ødelegge forholdet til familien sin i verste fall pga. en F R O K O S T???? Hva skjer med verden liksom?? Vi har det litt vel godt i Norge ... Anonymous poster hash: 67b00...526 Ødelegge forholdet til familien - hvem er det som ødelegger forholdet til familien ved å fortelle dem at de har bedt seg selv på besøk på et tidspunkt da det passer dårlig? Må være noen veldig sarte og hårdere persilleblader hvis det forholdet skal være ødelagt av den grunn. Anonymous poster hash: 519a8...df1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #49 Skrevet 3. mai 2015 Håper dere husker dette til den dagen deres egen svigerdatter eller svigersønn vil få deres unge håpefulle til å IKKE komme på overnatting hjemme hos dem og lager masse oppstyr rundt det. Jeg for min del håper mine fremtidige svigerdøtre vil se nytten av å ha meg på besøk og ikke bare hvor mye pes det blir ...Men når dere blir nektet innpass hjemme hos barna deres, husk så hva dere selv gjorde som unge mødre. Anonymous poster hash: 67b00...526 Faren til det aktuelle barnet gidder jo ikke selv å bidra i husarbeidet (som det blir dobbelt så mye av med gjester i hus) så han kan i allefall takke seg selv. Anonymous poster hash: 519a8...df1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #50 Skrevet 3. mai 2015 Svigers hadde fått soverommet, så hadde vi fått sove i stua. Er ikke så glad i å ha overnattingsgjester, fire dager er i meste laget.. Det beste hadde vel vært om de sov i den leiligheten mannen din disponerer. Anonymous poster hash: 6dfec...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå