Gå til innhold

Det stinker her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har blitt mye bedre på soverommene. Dampmaskinen gjorde susen. Verre med kjøkkenskapene! Men nå har jeg oppdaget sopp og muligens mugg på badet!! :(

Anonymous poster hash: a65cd...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fått hevet den leiekontrakten. Om du har oppdaget sopp og mugg er den ikke i slik forfatning du ble fremstilt

Anonymous poster hash: 1af1b...341
Skrevet

Høres ut som du skal på leilighetjakt igjen... Den kontrakten ville jeg forsøkt å få hevet så fort som mulig. 

Anonymous poster hash: b04ca...4a2
Skrevet

Har veldig lyst til å flytte ja.. Men bortsett fra lukten og muggen er leiligheten perfekt. Ungene stortrives her allerede og det er i nærhete av barnehage, skole og alle vennene demmes. Lette i nesten et halvt år før jeg fant denne leiligheten, veldig vanskelig å finne billige leiligheter her vi bor.

Men vi kan jo ikke bo sånn. Huseieren kommer i morgen og da skulle vi finne en løsning sa hun. Så spent på hva det kan være.. Nå virker alt veldig svart, ser for meg at eneste løsningen blir å flytte :(

Skrevet

Har veldig lyst til å flytte ja.. Men bortsett fra lukten og muggen er leiligheten perfekt. Ungene stortrives her allerede og det er i nærhete av barnehage, skole og alle vennene demmes. Lette i nesten et halvt år før jeg fant denne leiligheten, veldig vanskelig å finne billige leiligheter her vi bor.

Men vi kan jo ikke bo sånn. Huseieren kommer i morgen og da skulle vi finne en løsning sa hun. Så spent på hva det kan være.. Nå virker alt veldig svart, ser for meg at eneste løsningen blir å flytte :(

Om jeg var deg så ville jeg krevd at de får et slikt firma inn som spesialiserer seg på mugg og sopp for å gå gjennom leiligheten. Dette vil koste huseier litt, men er også i huseiers interesse da de ikke har lov å leie ut hvis det er helsefarlig å bo der (pga. sopp og mugg).

Om det er isolert til badet så kan det være det kan lønne seg å fortsette å bo der om håndtverkere som er gode på slik sanering pusser opp badet og sjekker vegger, tak og gulv der.

Men vær sikker på at det ikke også er i andre rom - da hadde jeg flyttet.

Husk også at du har lagt masse tid og noe penger i all vaskingen, dette er noe du bør kreve kraftig reduksjon av husleien for!

Håper det ordner seg for deg :)

Ps... jeg flyttet inn i en leilighet som var ekstremt (!) innrøkt. De hadde luftet ekstremt på forhånd og vinduene hadde stått åpne hele dagen med gjennomtrekk før jeg kikket på den. Der måtte det maling til før det ble levelig.

Et par som hadde bodd der i 40 - begge to storrøykere...

Etter innflytting og maling oppdaget jeg at naboen under også var storrøyker og det var tydeligvis ikke tett mellom soverommet mitt og hans stue, så røyken fra ham sev opp.

Etter to måneder flyttet jeg...

Anonymous poster hash: 236fb...36d

Skrevet

Du og barna blir å lukte, og tro meg, det vil andre barn kommentere. I tillegg så er det ikke bra helsemessig å bo i sopp og mugg. Hev kontrakten, før alt av klær og møbler blir ødelagt. Muligens vil ikke barna få venner på besøk heller. 

Er nok bare en ting for huseier å gjøre, og det er å fortsette å leie ut til innvandrere, da lukta ikke går bort. Sopp og råte tyder på høy luftfuktighet, og lite lufting/gjenstengte ventiler. Leiligheten vil bli helt ubeboelig etter hvert, og må nok da totalrenoveres.

Burde være kommunenes ansvar å ordne innvandrerboliger.

Anonymous poster hash: 21f1b...9b3
Skrevet

Huseier er plikt å fikse mugg/sopp problemet, Om hun ikke gjør det har du rett til å holde tilbake husleie til det er fikset eller få det fikset selv mot reduksjon i leien. Om problemet ikke løses innen rimelig tid har du rett på å heve kontrakten med øyeblikkelig virkning.

Ikke velg å bo i mugg og sopp bare fordi dere ellers trives der. Jeg bodde i det i fem år, og når jeg flyttet oppdaget jeg igjen hva energi var, trist å innse hvor syk man har vært i årevis å det bare pga mugg ! :(

Anonymous poster hash: 5c108...ee8

Skrevet

Ei jeg jobbet med leide før en leilighet som begynte å lukte, klærne luktet, daters på 4 år fikk plutselig astma og tror det var flere plager. Det visste seg å være mye mugg. De flytta og jenta ble kvitt astmaen, men de måtte hive nesten alt de eide fordi alt stinket. Så det kostet henne mye. Utleier betale henne litt erstatning men selvfølgelig ikke nok til å dekke hele tapet.

Anonymous poster hash: 9c8c1...b71

Skrevet

Ei jeg jobbet med leide før en leilighet som begynte å lukte, klærne luktet, daters på 4 år fikk plutselig astma og tror det var flere plager. Det visste seg å være mye mugg. De flytta og jenta ble kvitt astmaen, men de måtte hive nesten alt de eide fordi alt stinket. Så det kostet henne mye. Utleier betale henne litt erstatning men selvfølgelig ikke nok til å dekke hele tapet.

Datteren på 4 år... Skulle det stå

Skrevet

Om jeg var deg så ville jeg krevd at de får et slikt firma inn som spesialiserer seg på mugg og sopp for å gå gjennom leiligheten. Dette vil koste huseier litt, men er også i huseiers interesse da de ikke har lov å leie ut hvis det er helsefarlig å bo der (pga. sopp og mugg).

Om det er isolert til badet så kan det være det kan lønne seg å fortsette å bo der om håndtverkere som er gode på slik sanering pusser opp badet og sjekker vegger, tak og gulv der.

Men vær sikker på at det ikke også er i andre rom - da hadde jeg flyttet.

Husk også at du har lagt masse tid og noe penger i all vaskingen, dette er noe du bør kreve kraftig reduksjon av husleien for!

Håper det ordner seg for deg :)

Ps... jeg flyttet inn i en leilighet som var ekstremt (!) innrøkt. De hadde luftet ekstremt på forhånd og vinduene hadde stått åpne hele dagen med gjennomtrekk før jeg kikket på den. Der måtte det maling til før det ble levelig.

Et par som hadde bodd der i 40 - begge to storrøykere...

Etter innflytting og maling oppdaget jeg at naboen under også var storrøyker og det var tydeligvis ikke tett mellom soverommet mitt og hans stue, så røyken fra ham sev opp.

Etter to måneder flyttet jeg...

Anonymous poster hash: 236fb...36d

har vurdert og leie inn et slikt firma selv, om ikke huseieren gjør det. Jeg har vell egentlig ikke råd til det men. Det jeg er redd for at at muggen sitter inni vegger og alt må rives, ser for meg at huseieren ikke gidder å gjøre noe med det da. 

Er redd hun heller ber meg flytte og heller leier ut til noen som ikke er så nøye på sånt.. 

Skrevet

Du og barna blir å lukte, og tro meg, det vil andre barn kommentere. I tillegg så er det ikke bra helsemessig å bo i sopp og mugg. Hev kontrakten, før alt av klær og møbler blir ødelagt. Muligens vil ikke barna få venner på besøk heller. 

Er nok bare en ting for huseier å gjøre, og det er å fortsette å leie ut til innvandrere, da lukta ikke går bort. Sopp og råte tyder på høy luftfuktighet, og lite lufting/gjenstengte ventiler. Leiligheten vil bli helt ubeboelig etter hvert, og må nok da totalrenoveres.

Burde være kommunenes ansvar å ordne innvandrerboliger.

Huff er så redd barna skal gå rundt å lukte :( .. Lukten i leiligheten har blitt mye bedre etter flere dager med dampvasking, så den tror jeg faktisk vi kan klare og bli kvitt om jeg fortsetter og dampvaske hver dag.. Forferdelig slitsomt men!

Skrevet

Huseier er plikt å fikse mugg/sopp problemet, Om hun ikke gjør det har du rett til å holde tilbake husleie til det er fikset eller få det fikset selv mot reduksjon i leien. Om problemet ikke løses innen rimelig tid har du rett på å heve kontrakten med øyeblikkelig virkning.

Ikke velg å bo i mugg og sopp bare fordi dere ellers trives der. Jeg bodde i det i fem år, og når jeg flyttet oppdaget jeg igjen hva energi var, trist å innse hvor syk man har vært i årevis å det bare pga mugg ! :(

Sant det du sier. Håper huseieren tar dette seriøst. Ble du dårlig med engang eller kom det over tid? Må jo uansett bo her til vi finner noe annet, men er veldig redd ungene skal bli syke..

Skrevet

Datteren min har en klassevenninne som bor i et hus som lukter mugg. Er et evig styr de gangene hun har vært der, dusjing og vask av alle inne og uteklær sent på kvelden.

Vet ikke om du må bli boende pga. økonomi og dårlig utleiemarked, Om ja, så foreslå vaskebyrå for utleier. De har gjerne dampmaskiner og sterkt vaskemiddel, men har ikke tro på at det heller vil få lukten helt bort.

Er det ikke bedre og finne en luktfri leilighet, selv om du kanskje må ned i kvadratmeter? Hvor kvalmende lukt blir det vel ikke når sola begynner å varme opp leiligheten?

Flytt nå!

Skrevet

Huff så fælt! Håper ikke jeg ender opp sånn. Hvordan merket de muggen da? Det er ikke så mye her som syntes, men er veldig redd det gjemmer seg mer inni veggene. 

Skrevet

Huff så fælt! Håper ikke jeg ender opp sånn. Hvordan merket de muggen da? Det er ikke så mye her som syntes, men er veldig redd det gjemmer seg mer inni veggene. 

Er nok bare det du ser, men det må jo fjernes og erstattes med nytt materiale. De forrige leieboerne har nok hatt det for varmt og tett, og hengt klær til tørk inne. Kanskje mangler det vifte på badet også. Lukt er en ting, men du vil jo ikke at barna skal bli plaget med luftveiene.

Skrevet

Har fått snakket med huseier nå, og hun viste ikke hvordan ting var her. Hun skal få en til og komme og sjekke det ut, så da ser det ut som det ordner seg! :) Angående lukten er det ikke mye hun får gjort, hun har tilbudt seg å hjelpe meg og vaske, og male over om det ikke skulle bli bedre. :) 

Skrevet

Høres heldigvis ut som en hyggelig dame som eier huset. Håper det løser seg :)

Skrevet

Sant det du sier. Håper huseieren tar dette seriøst. Ble du dårlig med engang eller kom det over tid? Må jo uansett bo her til vi finner noe annet, men er veldig redd ungene skal bli syke..

Det kom over tid. Merket ikke noe til det først, det var etter flere år når muggen trengte igjennom maling og satte seg i møbler at jeg innså sammenhengen. Når jeg flyttet i år gikk jeg fra å være en slapp utmattet dame med mye hodepine, til å plutselig orke å bake med barna mine for første gang på fire år.  Dere har jo synlig mugg da, så faren fro at dere blir syk fortere er helt klart der.

Skrevet

Vi kjøpte et hus der det var et soverom som var brukt til røykerom. Det var helt SYKT hvor innrøyka det rommet var. Skrubba med alt som var av vaskemidler, men ingenting hjalp. Endte med at vi malte vegger, tak og inni skapene. Bytta også gulvbelegg. Etter det var gjort så ga lukta seg. 

Hør med husverten om dere kan få male.

Anonymous poster hash: 2a83a...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...