Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #26 Skrevet 2. mai 2015 Får sjekke ut de dampvaskerene da. Har egentlig ikke råd til å bruke penger på det nå men.. Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #27 Skrevet 2. mai 2015 Snakk med huseier. Jeg hadde krevd å få bryte kontrakten og funnet et nytt sted å bo. Jeg tenker det er huseier sitt ansvar at leiligheten er klar til å flytte inn i, og dermed huseier sitt ansvar å få fjernet lukta. Hadde gitt beskjed idag om at han må male veggene i løpet av helga ig fått fjernet lukta. Avtalen fra huseier er jo brutt i og med det lukter veldig vondt. Anonymous poster hash: 04977...492
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #28 Skrevet 2. mai 2015 Snakk med huseier. Jeg hadde krevd å få bryte kontrakten og funnet et nytt sted å bo. Jeg tenker det er huseier sitt ansvar at leiligheten er klar til å flytte inn i, og dermed huseier sitt ansvar å få fjernet lukta. Hadde gitt beskjed idag om at han må male veggene i løpet av helga ig fått fjernet lukta. Avtalen fra huseier er jo brutt i og med det lukter veldig vondt. Anonymous poster hash: 04977...492 har vurdert det, men har liksom ikke lyst til å "krangle" med huseieren allerde nå. også har jeg tre barn som gleder seg så til å flytte inn som kommer hjem i kveld.. Men kommer til å nevne lukta for huseier. har lufta for fult og hatt masse eddik fremme i natt, så skal dra dit nå og se om det har hjulpet noe. Så får jeg ta meg en tur på elkjøp og kjøpe dampvasker om det ikke har blitt bedre! Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #29 Skrevet 2. mai 2015 Også tror jeg ikke huseier merker lukta? hun har jo vært der inne med meg, og er hun som har vasket ned leiligheten, da de som leide ikke hadde gjort det bra nok.. Hun har aldri nevnt noe om at det lukter der. Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #30 Skrevet 2. mai 2015 Dampvasker kan leies og det burde utleier betale. https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=leie+dampvasker&gfe_rd=cr&ei=jYhEVfiPJouA8Qes-ID4BQ Anonymous poster hash: c29aa...996
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #31 Skrevet 2. mai 2015 Har vært å kjøpt dampvasker nå. Lukta er like ille som i går, selv med masse lufting og eddik! Anonymous poster hash: a65cd...c05
Babykilo Skrevet 2. mai 2015 #32 Skrevet 2. mai 2015 Hva lukter det da? Kloakk, mat, det kan jo være så mangt? Fukt, liksom? Ved sistnevnte kan det jo skyldes dårlig inneklima som helhet og det krever en større inngripen. Ellers tror jeg dere bare må vaske, luft og gi rommene deres lukt over tid.
Meg og de tre småtrolla Skrevet 2. mai 2015 #33 Skrevet 2. mai 2015 Kjente du ikkje lukta på visning?? Eller leide du usett?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #34 Skrevet 2. mai 2015 Også tror jeg ikke huseier merker lukta? hun har jo vært der inne med meg, og er hun som har vasket ned leiligheten, da de som leide ikke hadde gjort det bra nok.. Hun har aldri nevnt noe om at det lukter der. Anonymous poster hash: a65cd...c05 Hadde jeg vært en taktisk huseier hadde nok også jeg vasket godt over huset en ekstra gang (hun gjorde sikkert det pga lukta) og så håpet på det beste.... Lukter det så ille som du sier må huseier ordne opp. Hun kan i det minste betale for leie av dampvasker, eller for maling om du maler over alt. Min far driver med eiendom og hadde samme problemet som deg, eneste som hjalp var å skurbbe ned alt og deretter male alt fra gulv til tak. Som andre her spør; var du ikke på visning? Ville uansett argumentert med at du ikke mistenkte lukten ville bli værende etter folka flyttet ut om du luktet noe på visning. Er jo kjent at folks ting /sofaer/gardiner/klær kan lukte voldsomt.. Lykke til!! Anonymous poster hash: ce4ac...ae6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #35 Skrevet 2. mai 2015 Ungene dine gleder seg men da det stinker så blir vel gleden kortvarig. Om det ikke er vanskelig å finne en ny plass å bo så ville jeg tatt dette opp med utleier. Anonymous poster hash: 9c8c1...b71
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #36 Skrevet 2. mai 2015 Du må kontakte huseier, det er ikke å krangle! Syns om barna dine kommer stinkende på skole/barnehage pga lukt hjemme. Anonymous poster hash: 04977...492
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #37 Skrevet 2. mai 2015 Her tar du kontakt med huseier og ber henne leie Polygon el andre saneringsbyråer. Leiligheten fikses best ved å gasses med ozon. Da skal det bli luktfritt, men selv de strever med leiligheter som stinker etter utlendinger. Det er vel krydder og duftestenger(de liker slikt) som lager lukta. Dette blir ikke bedre med eddik dessverre Anonymous poster hash: 98347...d82
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #38 Skrevet 2. mai 2015 Kom på nå at ei venninne leide et lite hus etter noen innvandrere. Det var ikke vasket, så avtalen var at hun skulle vaske selv og slippe å betale første husleie. Da hun flyttet veldig brått pga en utleier som var psykisk ustabil (politiet hjalp til med å snakke med utleier så hun kunne flytte på dagen, etter de hadde hentet han og fått han tvangsinnlagt) så var det ikke lett å finne noe annet å leie. Jeg og en kompis hjalp henne med å vaske og det så ikke ut der, og det stinket. Det tok 4 dager, vi hadde alle sommerferie. Det var et knøttlite hus med ett soverom. Så da ringte hun til utleier og fortalte hvor ille det var (noe han garantert viste) og hun slapp å betale en til husleie. Han visste jo hvor ille det så ut. Vi skrubba og skubba med zalo, jif og annet. Ble bra til slutt. Vi skrubba over alt, alle kriker og kroker, tak og vegger. Anonymous poster hash: 9c8c1...b71
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #39 Skrevet 2. mai 2015 Jeg var å så på leiligheten, kjente litt lukt da, men da bodde de der fortsatt, så tenkte aldri tanken at lukten ikke kom til å gå bort. Snakket med huseier, virket ikke som hun skjønte problemet, hun ba meg prøve å vaske, så skulle vi se om det ble bedre.. Det lukter av sterkt krydret mat, svette og litt råttent. Anonymous poster hash: a65cd...c05
Ikkedytt Skrevet 2. mai 2015 #40 Skrevet 2. mai 2015 Lag noe mat du liker og som lukter godt et par ganger om dagen, så kanskje den lukta setter seg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #41 Skrevet 2. mai 2015 Du må i det minste skrubbe taket også. Taket samler masse fett, lukt, fukt, osv. Hjelper ikke å lage god mat et par ganger.. når noen har laget mat utallige ganger og bodd der over lang tid. Anonymous poster hash: ce4ac...ae6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #42 Skrevet 2. mai 2015 når vi flytta inn i vårt nykjøpte innrøyka hus, prøvde vi alt, vaska og skurte... men det som funka best syns jeg var å legge masse krydder på brett i steikeovnen, kanel og nellik gir bra lukt (litt julete ,men skitt au) ha ovnen på ca 100 grader tror jeg og ovnsdøra på gløtt. Er det vedovn er det også lurt og fyre godt, still også gjerne varmekabler høyt over natta, slik fjerner du mye fukt og fukt lukter Anonymous poster hash: a12b3...eac
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #43 Skrevet 2. mai 2015 Takk for mange tips. Skal prøve alle! Foreløpig har ingenting hjulpet, men satser på at det går seg til over tid.. Det jeg er mest redd for er at Ungene kommer til å gå rundt å lukte vondt.. Tror dere lukten Setter seg på oss og alle møbler og ting? Jeg lufter hele tiden. Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #44 Skrevet 2. mai 2015 En siste ting du kan prøve også er en luftavfukter. Vi har brukt det både på et bad som luktet, men også i hele 3 etasje som luktet skikkelig innestengt og ille. Lukta pleide å sive ned i 2 etasje og alle ting vi hadde der opp luktet sånn. Så leste jeg om at luftavfukter fjerner lukt, kjøpte en til et par tusen på elkjøp og lukten forsvant helt!! Har nok mye med at det var fuktig i 3 etasje, men altså alt av ille lukt ble helt borte som sagt... kanskje det funker hos dere? Kanskje du skal dampe med vannkoker og badekar og dusj som en gal og samtidig bruke luftavfukter og så vil den ta med seg gamle partikler i lufta? Lykke til! Anonymous poster hash: ce4ac...ae6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #46 Skrevet 2. mai 2015 Jeg ville malt, tror ikke det er så mye annet som hjelper. I alle fall malt stue og soverommene. Huseier betaler sikkert for malingen, om du tar jobben. Anonymous poster hash: 4569a...a00
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #47 Skrevet 2. mai 2015 Huseieren sa at vi skulle male om det ikke var blitt bedre om noen uker! Men det er jo lenge til.. Nå har jeg vasket det ene skapet med salmiakk, vanlig såpe, og eddik ( ikke på engang), og gått over med dampvasker. Lukten er ikke blitt det spor bedre. Nå gir jeg opp snart! Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #48 Skrevet 2. mai 2015 Nå har jeg skrubbet og vasket i hele dagen. Etter alt for mange eddik og bakepulver bokser og mange dampvasker, begynner lukten endelig å avta litt!! Så deilig!! 😊 Anonymous poster hash: a65cd...c05
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #49 Skrevet 2. mai 2015 Nå har jeg skrubbet og vasket i hele dagen. Etter alt for mange eddik og bakepulver bokser og mange dampvasker, begynner lukten endelig å avta litt!! Så deilig!! Anonymous poster hash: a65cd...c05 Du har sikkert bare blitt vant til lukten;p Anonymous poster hash: fb07c...fdc
Fandens Oldemor Skrevet 3. mai 2015 #50 Skrevet 3. mai 2015 Det kommer ikke til å gå bort på flere år bare med vasking, lufting og vanlig "boing". Har leid ut selv, og ble overrasket over hvor lenge matlukten ble hengende igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå