Tulisa Skrevet 28. april 2015 #26 Skrevet 28. april 2015 Hensynet til de voksne er viktigere enn barnets beste. Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #27 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt. Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Hvis du ikke mener noe, så hvorfor kommentere i det hele tatt da? For å rakke ned på de av oss som har en mening? Du gidder ikke engang lese det jeg skriver på står du, men alikevel vil du trykke meg ned for det jeg mener? Hehe, du er jammen litt av en skrue! Folk uten meninger her i livet er forresten noe av det verste jeg vet. Null ryggrad! Anonymous poster hash: 164b0...716
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #28 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt. Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Det tryggeste er jo å ikke mene noe om noe, så er det ingen som kan 'ta' deg. Men det hadde blitt lite fremgang i verden om alle tenkte som deg. Anonymous poster hash: a29f6...3b9 Bli voksen nå. Anonymous poster hash: 4ad48...332
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #29 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt.Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Hvis du ikke mener noe, så hvorfor kommentere i det hele tatt da? For å rakke ned på de av oss som har en mening? Du gidder ikke engang lese det jeg skriver på står du, men alikevel vil du trykke meg ned for det jeg mener? Hehe, du er jammen litt av en skrue! Folk uten meninger her i livet er forresten noe av det verste jeg vet. Null ryggrad! Anonymous poster hash: 164b0...716 Argumentene dine er litt vanskelig å følge. Synes du egentlig er bare veldig trist. Anonymous poster hash: 4ad48...332
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #30 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt.Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Hvis du ikke mener noe, så hvorfor kommentere i det hele tatt da? For å rakke ned på de av oss som har en mening? Du gidder ikke engang lese det jeg skriver på står du, men alikevel vil du trykke meg ned for det jeg mener? Hehe, du er jammen litt av en skrue! Folk uten meninger her i livet er forresten noe av det verste jeg vet. Null ryggrad! Anonymous poster hash: 164b0...716 Argumentene dine er litt vanskelig å følge. Synes du egentlig er bare veldig trist. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Ja, jeg skjønner jo det at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så såklart er det vanskelig for deg. Jeg beklager så mye! Og nå gidder jeg ikke mer av deg, så takk og farvel! Anonymous poster hash: 164b0...716
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #31 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det. Anonymous poster hash: 19235...41f
Chl85 Skrevet 28. april 2015 #32 Skrevet 28. april 2015 Men hvis man ser bort i fra den 50/50 delingen, så synes jeg virkelig det andre forslaget vedrørende samvær er bra. Altså at begge foreldrene har foreldreansvar, slik at den ene ikke bare kan flytte 100 mil unna med ungene.... Slik at samværet blir vanskelig å gjennomføre for den som er igjen. Klart de som er uegnede eller voldelige kan jo bli fratatt den retten... Men sånn på generell basis syns jeg det er mer rettferdig ovenfor ungene og den forelderen som har samværet
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #33 Skrevet 28. april 2015 Men hvis man ser bort i fra den 50/50 delingen, så synes jeg virkelig det andre forslaget vedrørende samvær er bra. Altså at begge foreldrene har foreldreansvar, slik at den ene ikke bare kan flytte 100 mil unna med ungene.... Slik at samværet blir vanskelig å gjennomføre for den som er igjen. Klart de som er uegnede eller voldelige kan jo bli fratatt den retten... Men sånn på generell basis syns jeg det er mer rettferdig ovenfor ungene og den forelderen som har samværet Hva med når far ikke har vært så mye inni bilder da? Hva når mor og far ikke bor sammen når barnet blir født og de bor langt vekk. Ting kan bli vanskelig da Anonymous poster hash: 713ac...b3c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #34 Skrevet 28. april 2015 Men hvis man ser bort i fra den 50/50 delingen, så synes jeg virkelig det andre forslaget vedrørende samvær er bra. Altså at begge foreldrene har foreldreansvar, slik at den ene ikke bare kan flytte 100 mil unna med ungene.... Slik at samværet blir vanskelig å gjennomføre for den som er igjen. Klart de som er uegnede eller voldelige kan jo bli fratatt den retten... Men sånn på generell basis syns jeg det er mer rettferdig ovenfor ungene og den forelderen som har samværet Så lenge samværsforeldre kan flytte så er forslaget, sett fra et barneperspektiv, ikke godt. Om poenget er at foreldrene skal bo på samme sted må 'flyttenekten' gå begge veier. Dette har forøvrig vært foreslått før, men da med også 'flyttenekt' for samværsforeldre og av nettopp den grunn gikk det ikke igjennom. Anonymous poster hash: 12e0e...3b7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #35 Skrevet 28. april 2015 morsomt det der med FRP....de mener at folk er i stand til å bestemme det meste selv men dette forslaget er vel et eksempel på det motsatte? Per i dag sitter samværsforelder med all "makt". De kan nekte å ha barna nå det passer dem, flytte milevis unna, nekte hovedforsørgeren å flytte og på denne måten styre livet til et annet voksent menneske. Det er ikke en bra situasjon, og noe man absolutt bør jobbe for å finne en løsning på. Slik jeg ser det, presenterer ikke Horne noen løsning på denne situasjonen. En 50-50 ordning kan KUN fungere om foreldre bor i gangavstand, barna går på samme skole og har samme nærmiljø, og foreldre som samarbeider GODT og har GOD kommunikasjon. Om dette ikke er tilfelle, er det mye bedre å ha et fast hjem og et besøkshjem. Anonymous poster hash: 97fc5...0f9
Appelsinpiken Skrevet 28. april 2015 #36 Skrevet 28. april 2015 Samværsforelder har all makt? Det er jeg IKKE enig i. Om mor setter seg på bakbeina og gjør seg vanskelig, så har far ingenting å stille opp med!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #37 Skrevet 28. april 2015 Samværsforelder har all makt? Det er jeg IKKE enig i. Om mor setter seg på bakbeina og gjør seg vanskelig, så har far ingenting å stille opp med! Joda da må han gå rettens vei. Men det er det som skiller de late fedrene fra de som faktisk bryr seg. Anonymous poster hash: 1368b...a29
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #38 Skrevet 28. april 2015 Samværsforelder har all makt? Det er jeg IKKE enig i. Om mor setter seg på bakbeina og gjør seg vanskelig, så har far ingenting å stille opp med! Far kan gå til retten. Den som har hovedomsorg kan aldri tvinge samværsforeldre verken til samvær eller til å bo på samme sted som barnet. Samværsforeldre kan komme og gå som de vil. Ingen tvang. Om en far ønsker samvær så kan han ta saken til retten og bli tilkjent samvær. Å nekte en ubrukelig far / mor samvær er svært vanskelig. Anonymous poster hash: 12e0e...3b7
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #39 Skrevet 28. april 2015 (endret) Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det. Anonymous poster hash: 19235...41f Barna har det best om de har to hovedomsorgspersoner istede for en, det sier seg jo selv (med mindre du er så dum at du sprer beina for en dust som ikke evner å ta seg av sitt eget barn).Så er det opp til foreldrene å gjøre det beste FOR BARNA! Nemmelig å bosette seg nær hverandre og la barna slippe å bo i en bag! For de fleste som svarer i denne tråden virker det som det er en umulighet, men det er flere som faktisk gjør dette for barna sine. Endret 28. april 2015 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #40 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det. Anonymous poster hash: 19235...41f Barna har det best om de har to hovedomsorgspersoner istede for en, det sier seg jo selv (med mindre du er så dum at du sprer beina for en dust som ikke evner å ta seg av sitt eget barn).Så er det opp til foreldrene å gjøre det beste FOR BARNA! Nemmelig å bosette seg nær hverandre og la barna slippe å bo i en bag!For de fleste som svarer i denne tråden virker det som det er en umulighet, men det er flere som faktisk gjør dette for barna sine. Wow, angrep med en gang ja, fin den! Nå er det en hel del mer enn bare å bosette seg i nærheten av hverandre som spiller inn for å gi barn av splittede familier en god hverdag. Men siden du synes 50/50 er ideelt så lenge man er naboer, så spiller det vel ingen rolle med å få forsket på problemstillingen da. For som lindboe er inne på i artikkelen, så er det svært lite forskning som støtter opp om et slikt forslag, men hva vet jeg, jeg sprer jo beina for enhver dust jeg. Anonymous poster hash: 19235...41f
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #41 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det. Anonymous poster hash: 19235...41f Barna har det best om de har to hovedomsorgspersoner istede for en, det sier seg jo selv (med mindre du er så dum at du sprer beina for en dust som ikke evner å ta seg av sitt eget barn).Så er det opp til foreldrene å gjøre det beste FOR BARNA! Nemmelig å bosette seg nær hverandre og la barna slippe å bo i en bag!For de fleste som svarer i denne tråden virker det som det er en umulighet, men det er flere som faktisk gjør dette for barna sine. Wow, angrep med en gang ja, fin den! Nå er det en hel del mer enn bare å bosette seg i nærheten av hverandre som spiller inn for å gi barn av splittede familier en god hverdag. Men siden du synes 50/50 er ideelt så lenge man er naboer, så spiller det vel ingen rolle med å få forsket på problemstillingen da. For som lindboe er inne på i artikkelen, så er det svært lite forskning som støtter opp om et slikt forslag, men hva vet jeg, jeg sprer jo beina for enhver dust jeg. Anonymous poster hash: 19235...41f Angrep? Tåler du ikke å få svar? Får håpe du bruker prevensjon da.....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #42 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det.Anonymous poster hash: 19235...41f Gjennom barnas øyne eller gjennom forskningens øyne? Bestem deg! Man kan ikke forske seg til fasiten i alle verdens sammenhenger. Anonymous poster hash: 71122...090
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #43 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det.Anonymous poster hash: 19235...41f Gjennom barnas øyne eller gjennom forskningens øyne? Bestem deg! Man kan ikke forske seg til fasiten i alle verdens sammenhenger. Anonymous poster hash: 71122...090 Mye av forskningen baserer seg nettopp på barna. Utsagn fra barna, helseundersøkelser etc. Kom en veldig god rapport for litt siden der også barns utsagn var tatt med. Anonymous poster hash: 12e0e...3b7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #44 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det. Anonymous poster hash: 19235...41f Barna har det best om de har to hovedomsorgspersoner istede for en, det sier seg jo selv (med mindre du er så dum at du sprer beina for en dust som ikke evner å ta seg av sitt eget barn).Så er det opp til foreldrene å gjøre det beste FOR BARNA! Nemmelig å bosette seg nær hverandre og la barna slippe å bo i en bag!For de fleste som svarer i denne tråden virker det som det er en umulighet, men det er flere som faktisk gjør dette for barna sine. Wow, angrep med en gang ja, fin den! Nå er det en hel del mer enn bare å bosette seg i nærheten av hverandre som spiller inn for å gi barn av splittede familier en god hverdag. Men siden du synes 50/50 er ideelt så lenge man er naboer, så spiller det vel ingen rolle med å få forsket på problemstillingen da. For som lindboe er inne på i artikkelen, så er det svært lite forskning som støtter opp om et slikt forslag, men hva vet jeg, jeg sprer jo beina for enhver dust jeg. Anonymous poster hash: 19235...41f Angrep? Tåler du ikke å få svar?Får håpe du bruker prevensjon da..... 👏👏👏 Anonymous poster hash: 19235...41f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #45 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Tenk å tro at vi skal flytte blikket enda mer vekk fra hva som er godt for barn enn det vi har i dag. Tenk å tro at det er viktigere hva mor og far ønsker enn hva som er best for barna. Som barneombudet sier så er ikke forslaget dannet på bakgrunn av forskning, da den i store trekk forteller om mye uro hos barna som har delt bosted. Når skal vi begynne å se på samvær gjennom barnas øyne? Horne gjør iallefall ikke det.Anonymous poster hash: 19235...41f Gjennom barnas øyne eller gjennom forskningens øyne? Bestem deg! Man kan ikke forske seg til fasiten i alle verdens sammenhenger. Anonymous poster hash: 71122...090 Mye av forskningen baserer seg nettopp på barna. Utsagn fra barna, helseundersøkelser etc. Kom en veldig god rapport for litt siden der også barns utsagn var tatt med. Anonymous poster hash: 12e0e...3b7 Akkurat!! Forskning som tar for seg å se gjennom barns øyne, dokumentere deres opplevelser rundt problemstillingen, det er det som bør legges til grunn for slike forslag, ikke hva vi foreldre ønsker, mener og vil. Anonymous poster hash: 19235...41f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #46 Skrevet 28. april 2015 Hver eneste gang jeg leser kommentarer fra de som mener 50/50 er eneste rette løsningen så blir jeg oppgitt. De tenker ikke på: - hva om når foreldrene ikke er likestilt økonomiskt, da blir det vanskelig å bosette seg nærme hverandre hvis den ene ikke har råd til bolig i nærområdet. Hva om det ikke er boliger til salgs/leie i nærområdet ved et brudd ? Er det sunt for barnet å bo i et annet område der det blir kjøreavstand til venner, fritidsaktiviteter. To sett med venner, en gruppe i nærmiljøet til mor og en gruppe i nærmiljøet til far. En uke hos hver foreldre kan bety at barnet aldri blir helt 100% med i noen av "gruppene" - hva om når far er totalt uegnet som omsorgsperson ? Da snakker jeg ikke om alkohol eller narkotiske problemer. Men ikke følger opp lekser, fritidsaktivitetene til barnet og bryr seg ikke om oppdragelse. Barnet får "løpe fritt". Dette vil påvirke barndommen til barnet, hva lærer barnet ? Er fars rettigheter sterkere en barnet til en barndom der både fysiske og psykiske behov blir ivaretatt ? - hva når far får familie nr.2 og det blir to sett med regler i de forskjellige hjemmene selvom foreldrene tidligere enige om reglene. Den nye dama har jo brukt sine regler på sine barn og ofte gir far etter og hennes regler blir plutselig til barnets regler. Hvordan er det å huske hvillken regel er i hvilket hus ? Bidrar det til en harmonisk oppvekst ? - Hva når far er mer opptatt av sitt og i praksis blir 50% samværet med stemor og ikke far, er det ikke bedre at barnet har et hjem hos mor ? - hva når mor og far har hatt et komplisert brudd og samarbeids atmosfæren er preget av det. Dere som sier bare å oppføre seg voksen og bli beste venn med den som sviktet og såret på verst mulig måte. Eller slo deg helseløs osv. har aldri vært i et slikt forhold og har dermed ikke rett til å uttale seg. Selvfølgelig kan alt dette også handle om mor som ikke er egnet omsorgsperson ! Poenget er at vi lever ikke i en drømme verden der alle er oppegående og samarbeider og følger opp barna sine på en god måte. Så å lage felles regler for alle barn kan ha katastrofale følger for enkelte barn. Barnas beste MÅ komme FØR likestilling. Anonymous poster hash: df66d...d9d
sug lut Skrevet 28. april 2015 #47 Skrevet 28. april 2015 Horne er ei nepe. Hun skjønner neppe bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #48 Skrevet 28. april 2015 Horne er ei nepe. Hun skjønner neppe bedre. Ser du er her inne enda Sug Lut Jeg har ikke skrevet så mye her inne de siste årene, men jeg husker deg fra maaange år tilbake You Go Girl ! Anonymous poster hash: df66d...d9d
sug lut Skrevet 28. april 2015 #49 Skrevet 28. april 2015 Horne er ei nepe. Hun skjønner neppe bedre. Ser du er her inne enda Sug Lut Jeg har ikke skrevet så mye her inne de siste årene, men jeg husker deg fra maaange år tilbake You Go Girl ! Anonymous poster hash: df66d...d9d Hei til deg også. Hadde du et nick den gangen, da?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #50 Skrevet 28. april 2015 Horne er ei nepe. Hun skjønner neppe bedre. Ser du er her inne enda Sug Lut Jeg har ikke skrevet så mye her inne de siste årene, men jeg husker deg fra maaange år tilbake You Go Girl ! Anonymous poster hash: df66d...d9d Hei til deg også. Hadde du et nick den gangen, da? Ja, var ganske så aktiv. Nå titter jeg innom en sjelden gang. Har fortsatt sansen for dere dønn ærlige og ikke pakke ting inn med rosa sløyfa på brukerene Men nicket holder jeg for meg selv, ikke fordi jeg var trøbbel bruker men pga gjenkjennelses faktor. Anonymous poster hash: df66d...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå