Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 http://www.dagbladet.no/2015/04/28/nyheter/samliv/samlivsbrudd/foreldre/barn/38893067/ Stakkars barn. Anonymous poster hash: 25f13...033
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Det jeg ser utifra dette er at en samværforelderen får en enda sterkere sak. Hva om samværsforelderen sabortere samvær da at vedkommende ikke gidder å møte til samvær, da er det hovedomsorgspersonen som må stille opp. nei dette er helt horribelt. Kan kan ikke anta at foreldre vil samarbeide. Dette vil skape mer frykt i for de som velger å skille spesielt hvor ene forelderen enten det er mor eller far som ikke er egnet til å ha så mye samvær. Det med at det blir felles foreldreansvar når ungen blir født uansett om foreldre bor sammen eller ei, blir jo og helt på tryne. skal den som har hovedomsorgen få det enda vanskeligere med å skaffe pass, finne passende jobb. Nei her blir samværsforeldre den sterke part og barnets beste har null og si... Har likt mye den nye statråden og regjeringen har kommet frem til, men dette var ille. Anonymous poster hash: 713ac...b3c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Ganske vilt å la likestilling gå foran barnets beste. Mange, kanskje de fleste barn, foretrekker ett hjem og et de kan besøke (helst så ofte de vil). Jeg er sjeleglad for at jeg ikke måtte bo 50/50 da jeg ble skilsmissebarn. Har et tett og godt forhold til begge foreldrene mine likevel. Anonymous poster hash: 60f9b...4a5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Hvis dette går gjennom så blir det i alle fall liten tvil om at jeg skal tviholde på mannen minst frem til sønnen vår blir tenåring, uansett hvor drittsekk han blir (eller kanskje nettopp da!) Han er den typen som over hodet ikke har noe problem med å la meg være hovedomsorgsperson og ta meg av alt med barnet nå som vi er sammen, synes bare det er deilig om jeg tar med barnet og reiser bort noen uker osv, men som likevel ser det som en selvfølge at vi skulle hatt 50/50 ved brudd, at han har like mye "rett" på barnet, "far er like bra som mor" osv. Jada, ser for meg at sønnen vår synes far er like bra til legging om kvelden, som han aldri har gjort hittil, eller når han våkner om natten og faren ikke EN eneste gang har vært den som har gått inn til ham tidligere. Anonymous poster hash: 4aa23...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Og de som aldri har bodd sammen med far da, skal han da ha 50/50 på en baby? Eller begynne ved 3 år og plutselig ha det?? Kan ikke mor da flytte pga en som aldri har bodd med barnet? Skal like å se hvem mannfolk som ikke saboterer for mora da isåfall !!! Enda de Evt bare har ungen annahver helg @logisk Anonymous poster hash: 3f0e1...c04
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. 😂 Anonymous poster hash: 4ad48...332
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Typisk FrP (og denne regjeringen), kjør på et eller annet forslag uten å ta hensyn til hva fagfolk anbefaler. Anonymous poster hash: 61309...cca
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss". Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 (endret) Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Endret 28. april 2015 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Det er ikke det som er fokuset. Det er ofte ikke til barnets beste å flytte mellom to hjem, ofte ønsker barnet selv å ha et hjem også. Det er det man reagere på i forhold til Hornes forslag. Om det er mor eller far som skal ha hovedomsorgen er ikke et tema i Horne sitt forslag. Anonymous poster hash: 5addb...e6e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Uff,ja..... Tenk å tro at en pappa også kan være en hovedomsorgsperson! Makan til frekkhet! Kan ikke heller damer begynne å være litt kritiske til hvem de sprer beina for (og ihvertfall får barn med?) Hahaha😄😄 Hvordan får du dette ut av saken? Hvem sier at pappan ikke kan ha hovedomsorgen? Vet om mange fedre som har hovedomsorgen, min egen mann er en av de. Dette er snakk om å flytte barna frem og tilbake hver bidige uke, de får ikke et fast hjem. Anonymous poster hash: 7edfb...f57
Giss Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Det er trist når enkelte henger seg så veldig opp i bare ett perspektiv (her likestilling) at de blir blind for alle andre forhold. - og direkte skummelt når det dreier seg om folk med makt. Når man skal lage en ordning for barna etter et samlivsbrudd er det faktisk barnet som skal være i fokus. Når man VET at 50/50 kun fungere i de tilfelle hvor foreldrene bor nær hverandre og samarbeider bra da kan man ikke ha den ordningen som standard.
Giss Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Hvis dette går gjennom så blir det i alle fall liten tvil om at jeg skal tviholde på mannen minst frem til sønnen vår blir tenåring, uansett hvor drittsekk han blir (eller kanskje nettopp da!) Han er den typen som over hodet ikke har noe problem med å la meg være hovedomsorgsperson og ta meg av alt med barnet nå som vi er sammen, synes bare det er deilig om jeg tar med barnet og reiser bort noen uker osv, men som likevel ser det som en selvfølge at vi skulle hatt 50/50 ved brudd, at han har like mye "rett" på barnet, "far er like bra som mor" osv. Jada, ser for meg at sønnen vår synes far er like bra til legging om kvelden, som han aldri har gjort hittil, eller når han våkner om natten og faren ikke EN eneste gang har vært den som har gått inn til ham tidligere. Anonymous poster hash: 4aa23...5b3 Den der med "rett på barnet" har jeg hørt fra flere menn - også slike som din som ikke tar del i den daglige omsorg for barna uten om når de er nødt eller de ellers føler for det en dag. Rare greier!
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Det er trist når enkelte henger seg så veldig opp i bare ett perspektiv (her likestilling) at de blir blind for alle andre forhold. - og direkte skummelt når det dreier seg om folk med makt. Når man skal lage en ordning for barna etter et samlivsbrudd er det faktisk barnet som skal være i fokus. Når man VET at 50/50 kun fungere i de tilfelle hvor foreldrene bor nær hverandre og samarbeider bra da kan man ikke ha den ordningen som standard. Kanskje på tide at foreldrene setter barna foran seg selv og gjør det de kan for at barna skal få være like mye hos hver forelder SAMTIDIG som de legger tilrette for at en slik ordning skal gå bra, da. Jeg kjenner flere tilfeller hvor det har gått veldig fint. Foreldrene bosetter seg nær hverandre, og barna har alt de trenger hos begge. Dvs. at de ikke trenger noen bag de må drasse mellom bostedene.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Problemet er jo at selv om " du vet om flere tilfeller som har gått fint", betyr ikke det at dette er en god idé for alle. Alle, det vil si også der foreldrene ikke klarer å samarbeide, der foreldrene ikke bor nært, det konfliktnivået er høyt... Og vi venter fremdeles på forskning som viser at dette er bra for barna... Kan ikke Horne pålegge foreldrene å flytte annenhver uke da, i likestillingens navn? Anonymous poster hash: 4a22f...34b
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #19 Skrevet 28. april 2015 Problemet er jo at selv om " du vet om flere tilfeller som har gått fint", betyr ikke det at dette er en god idé for alle. Alle, det vil si også der foreldrene ikke klarer å samarbeide, der foreldrene ikke bor nært, det konfliktnivået er høyt... Og vi venter fremdeles på forskning som viser at dette er bra for barna... Kan ikke Horne pålegge foreldrene å flytte annenhver uke da, i likestillingens navn? Anonymous poster hash: 4a22f...34b Nei sikkert ikke en god ide for alle, for mange foreldre er så egoistiske at de ikke setter barna før seg selv. Derfor sier jeg at det er en ide å tenke over hvem du får barn med før du faktisk gjør det.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #20 Skrevet 28. april 2015 Det er trist når enkelte henger seg så veldig opp i bare ett perspektiv (her likestilling) at de blir blind for alle andre forhold. - og direkte skummelt når det dreier seg om folk med makt. Når man skal lage en ordning for barna etter et samlivsbrudd er det faktisk barnet som skal være i fokus. Når man VET at 50/50 kun fungere i de tilfelle hvor foreldrene bor nær hverandre og samarbeider bra da kan man ikke ha den ordningen som standard. Kanskje på tide at foreldrene setter barna foran seg selv og gjør det de kan for at barna skal få være like mye hos hver forelder SAMTIDIG som de legger tilrette for at en slik ordning skal gå bra, da. Jeg kjenner flere tilfeller hvor det har gått veldig fint. Foreldrene bosetter seg nær hverandre, og barna har alt de trenger hos begge. Dvs. at de ikke trenger noen bag de må drasse mellom bostedene. Jeg bodde 50 50 og det var forferdelig men mens vi holdt på gikk det greit. Men problemer er at man ser som regel ikke ettervirkningene av dette før barna blir voksne. Det er det som er skummelt med det. Anonymous poster hash: 713ac...b3c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #21 Skrevet 28. april 2015 Kunne ønske barn hadde sterkere rettigheter enn voksne for en gang skyld. Anonymous poster hash: fa9f4...d7a
Novemberdama Skrevet 28. april 2015 #22 Skrevet 28. april 2015 Det er trist når enkelte henger seg så veldig opp i bare ett perspektiv (her likestilling) at de blir blind for alle andre forhold. - og direkte skummelt når det dreier seg om folk med makt. Når man skal lage en ordning for barna etter et samlivsbrudd er det faktisk barnet som skal være i fokus. Når man VET at 50/50 kun fungere i de tilfelle hvor foreldrene bor nær hverandre og samarbeider bra da kan man ikke ha den ordningen som standard. Kanskje på tide at foreldrene setter barna foran seg selv og gjør det de kan for at barna skal få være like mye hos hver forelder SAMTIDIG som de legger tilrette for at en slik ordning skal gå bra, da. Jeg kjenner flere tilfeller hvor det har gått veldig fint. Foreldrene bosetter seg nær hverandre, og barna har alt de trenger hos begge. Dvs. at de ikke trenger noen bag de må drasse mellom bostedene. Jeg bodde 50 50 og det var forferdelig men mens vi holdt på gikk det greit. Men problemer er at man ser som regel ikke ettervirkningene av dette før barna blir voksne. Det er det som er skummelt med det. Anonymous poster hash: 713ac...b3c Sønnen min er 20 nå og sier han syntes det har vært veldig bra. Vi har bodd noen minutters gange fra hverandre fra han var litt over to år gammel. Han sier den eneste forskjellen han har merket fra andre er at han har dobbelt opp av ting (noe han ser på som positivt). To rom, to playstation, to av det meste.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #23 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt. Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332
Mamma_til_2 Skrevet 28. april 2015 #24 Skrevet 28. april 2015 Hun foreslår dette! Det er ikke vedtatt så slapp av det skjer ikke med det første om det faktisk skjer i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #25 Skrevet 28. april 2015 Hun er ikke helt på nett den dama der... Verken når det kommer til dette, eller barnevern. Helt tragisk. Anonymous poster hash: 164b0...716 For dere her inne er virkelig de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Oss her inne? Hva i alle dager mener du? Og du er nå vitterlig her inne du selv også, så du kan ikke akkuratt forhøye deg over "oss".Tror du når jeg sier at "hun ikke er helt på nett" så mener jeg hun burde henge her inne og gjøre som vi sier? Å si at hun ikke er helt på nett betyr at hun ikke er helt med i tiden, at hun har meninger eller holdninger som ikke hører hjemme i en slik stilling hun innehar, og at hennes lovforslag kan være skadelige om de går gjennom. Eller var det fordi jeg nevnte barnevern at du følte for å rakke ned på meg? Kanskje du da antok at jeg er en forelder som har blitt fratatt mitt barn, og sitter her uten selvinnsikt til å forstå hvorfor? Det er jeg ikke. Det jeg derimot er, er et tidligere barnevernsbarn som brenner for at barn idag skal slippe å gjennomgå det samme i barnevernets "omsorg" som jeg gjorde. Og Solveig Horne har vært et skrekkens eksempel med hva hun har ønsket å gjennomføre av endringer innen barnevern. Anonymous poster hash: 164b0...716 Orket ikke lese alt våset ditt. Jeg mener ikke noe om 50/50 eller BV. Så det er DERE ja. Anonymous poster hash: 4ad48...332 Det tryggeste er jo å ikke mene noe om noe, så er det ingen som kan 'ta' deg. Men det hadde blitt lite fremgang i verden om alle tenkte som deg. Anonymous poster hash: a29f6...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå