Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #26 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde gjennomført innsett uansett innvendinger fra mannen. Han hadde ikke kunnet forvente å slippe en slik bombe midt i prosessen, og kun 3 - 4 dager før neste innsett, og trodd at det falt i god jord. Vi kunne diskutert veien videre etterpå, og tatt det fra der. Og om ikke innsettet hadde resultert i graviditet og barn, og mannen fortsatt ikke ønsket å fortsette så hadde det for meg vært grunn til brudd. Da hadde jeg fortsatt alene i Danmark istedet. Anonymous poster hash: 385bf...a1e Hun trenger jo ikke dra til Danmark en gang hun kan finne en som kan få barn. Jeg hadde blitt fly forbannet om jeg hadde vært i denne situasjonen. Brukt årevis på en steril mann og gått gjennom alt dette for at han skule si : Jeg vil ikke Anonymous poster hash: 025a1...3be
HvittHus Skrevet 28. april 2015 #27 Skrevet 28. april 2015 Dette er tanker han skulle ha bearbeidet før dere begynte prosessen med IVF. Å komme med innvendinger og motforestillinger nå, rett før innsett av et embryo, det er forferdelig dårlig gjort. Både mot deg, som har gått gjennom hormonbehandling og andre ubehagelige undersøkelser og prosedyrer, og mot embryoet som å risikerer å havne i ingenmannsland pga denne avgjørelsen hans. Jeg hadde ikke akseptert slik adferd er jeg redd, så for meg hadde dette vært en bruddgrunn.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #28 Skrevet 28. april 2015 Jeg kan ikke gjøre dette uten hans samtykke og har heller ingen intensjon om å "lure" han til å bli far. For min del kunne jeg heller aldri tenke meg å dra til Danmark for å bli alenemor. Jeg ønsker dette for oss sammen. Jeg håper virkelig at han har innsett dette i løpet av arbeidsdagen i dag. Jeg er bare utrolig trist og skuffet og elsker han utrolig høyt. Anonymous poster hash: 70462...60d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #29 Skrevet 28. april 2015 Han er ikke villig til å endre mening, så da er dette slutten på visen. Og muligens forholdet Anonymous poster hash: 70462...60d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #30 Skrevet 28. april 2015 Det er så trist at noen blir så oppsatt på det å få barn at de ødelegger et forhold! Anonymous poster hash: 5e1e9...6ba
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #31 Skrevet 28. april 2015 Hvordan går det? Anonymous poster hash: f3aff...a8a
Sint naken biltyv Skrevet 28. april 2015 #32 Skrevet 28. april 2015 Ville nok sagt at han må velge. Barn med deg eller at du går? Du skal da vel ikke straffes for at han et steril med at du ikke skal få oppleve å få barn
pifi med tre nurk Skrevet 28. april 2015 #33 Skrevet 28. april 2015 (endret) Tror faktisk jeg hadde gjennomført dette uten han, selv om det sikkert er på kanten. Men i og med at han ikke er biologisk far til det eventuelle barnet så kan han jo slippe helt unna hvis han vil. Så egoistisk av mannen å la deg gå gjennom så mye med hormonbehandling og diverse for så å slippe bomben nå! Håper du har god støtte rundt deg! Endret 28. april 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #34 Skrevet 28. april 2015 For en ufattelig dust! Klem til deg, HI. Hadde fortsatt uten han. Anonymous poster hash: ed821...ccf
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #35 Skrevet 28. april 2015 Denne mannen har vel en helt klar rett til å ombestemme seg for om han vil bli far eller ei. Spesielt siden du ikke er gravid ennå. Anonymous poster hash: 50dd8...d54 Det er ikke hans sperm, så det syns jeg ikke. Anonymous poster hash: 8d3a2...511 Grunnen til at han i utgangspunktet er skeptisk og veldig lite følsomt sagt. Likefullt hans unge, like verdifullt og viktig forelderskap som alle andre former. Dette var hardt å lese. Synd at du synes det!! For alle donorbarn og adoptivbarn der ute. Vanskelig å gi råd i denne situasjonen. Håper du har noen å støtte deg på, HI, og at mannen din får hjelp - han har det nok ikke lett han heller :/ Anonymous poster hash: a4a22...94c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #36 Skrevet 28. april 2015 Det er helt ok å ikke ønske seg barn, men dette var alt for sent å gi beskjed med tanke på hensyn til deg. Forferdelig dårlig gjort. Og til deg over her som mener man blir oppsatt av barn og ødelegger forhold, så utrolig lavmål. Barn er en viktig ting i manges liv, mange som ikke bør holde sammen hvis de har forskjellige ønsker her. Lykke til videre HI, uansett hva du gjør. Anonymous poster hash: e7205...87b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #37 Skrevet 28. april 2015 Forstår mannen din godt. Dere får snakke skikkelig sammen og evt la denne sjansen gå. Å få barn er ikke bare en egotripp for den vordne mor. Anonymous poster hash: 208c5...f19
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #38 Skrevet 28. april 2015 Denne mannen har vel en helt klar rett til å ombestemme seg for om han vil bli far eller ei. Spesielt siden du ikke er gravid ennå. Anonymous poster hash: 50dd8...d54 Det er ikke hans sperm, så det syns jeg ikke. Anonymous poster hash: 8d3a2...511 Grunnen til at han i utgangspunktet er skeptisk og veldig lite følsomt sagt. Likefullt hans unge, like verdifullt og viktig forelderskap som alle andre former. Dette var hardt å lese. Synd at du synes det!! For alle donorbarn og adoptivbarn der ute. Vanskelig å gi råd i denne situasjonen. Håper du har noen å støtte deg på, HI, og at mannen din får hjelp - han har det nok ikke lett han heller :/ Anonymous poster hash: a4a22...94c Beklager Hi. Det var ikke slemt ment,men bare et faktum. Du har all grunn til å være lei deg, forbannet osv. Dette burde han ha kommet opp med mye tidligere. Veldig dårlig av han. Anonymous poster hash: 50dd8...d54
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #39 Skrevet 28. april 2015 Så vondt for deg, Hi! Det er forferdelig sent for mannen å komme med dette nå. Dette burde han ha funnet ut av før første forsøk! Da kunne han ha gitt deg et valg - fortsette med ham uten barn, eller at dere går hver for dere og du får muligheten til å finne en ny mann å få barn med. Det å komme med deg nå, når du er full av hormoner i forkant av innsett..... det er råttent av ham. Jeg har en venninne som gikk gjennom en veldig lik situasjon som det du er i nå. De skilte seg siden han brått nektet å gå med på ivf, adopsjon eller å bli fosterforeldre. Før de giftet var de veldig enige i at de begge ville ha og ønsket seg barn. I dag er hun samboer med en annen mann, har vært det i mange år og har fått et barn Det pussige er at hennes "helt sterile" eksmann (legene som sa han ikke hadde levedyktig sperm) noen år senere fikk barn med en ny dame på naturmetoden. Min venninne sier at de hadde noen fine år sammen, men at de vokste fra hverandre, så trolig ville ekteskapet ha tatt slutt uansett. Hun tror det å nekte å få barn var mannens måte å si fra at han ville ut av ekteskapet - siden han visste hvor sterkt hennes ønske om barn var. Og i ettertid er hun glad for at hun gjorde slutt på det. Han var feig - han satte på alle bremser, men sa ikke noe om at han ville ut av forholdet, overlot til henne å avslutte ekteskapet, så han ikke fikk på seg at det var han som var årsaken og først ville ut. "Stakkars deg, forlot hun deg fordi du ikke kan få egne barn... for en drittkjerring!" Han fikk mye sympati på den måten. Men som min venninne sier - hadde han ikke gjort det så hadde hun aldri hatt barnet sitt, så hun er glad til og har det veldig bra med sin nye mann Det er sikkert vanskelig for deg å se nå. Men kanskje er dette noe som kan føre med seg noe enda bedre for deg i fremtiden. Hold fast i den troen! En stor klem til deg <3 Anonymous poster hash: dfdd5...d0e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #40 Skrevet 29. april 2015 Ringte klinikken og sykepleier var lite imponert. Så da har vi avbrutt forsøket på ordentlig.. Er helt knust enda og ser ikke så mye positivt i fremtiden. Må vel gå over etter en stund. Takk for all god omtanke <3 Anonymous poster hash: 70462...60d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #41 Skrevet 29. april 2015 Ringte klinikken og sykepleier var lite imponert. Så da har vi avbrutt forsøket på ordentlig.. Er helt knust enda og ser ikke så mye positivt i fremtiden. Må vel gå over etter en stund. Takk for all god omtanke <3 Anonymous poster hash: 70462...60d Ringte han selv eller fikk han deg til å gjøre det? Anonymous poster hash: 025a1...3be
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #42 Skrevet 29. april 2015 Ringte klinikken og sykepleier var lite imponert. Så da har vi avbrutt forsøket på ordentlig.. Er helt knust enda og ser ikke så mye positivt i fremtiden. Må vel gå over etter en stund. Takk for all god omtanke <3 Anonymous poster hash: 70462...60d Ringte han selv eller fikk han deg til å gjøre det? Anonymous poster hash: 025a1...3be Jeg gjorde det selv.. Anonymous poster hash: 70462...60d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #43 Skrevet 29. april 2015 Ringte klinikken og sykepleier var lite imponert. Så da har vi avbrutt forsøket på ordentlig.. Er helt knust enda og ser ikke så mye positivt i fremtiden. Må vel gå over etter en stund. Takk for all god omtanke <3 Anonymous poster hash: 70462...60d Ringte han selv eller fikk han deg til å gjøre det? Anonymous poster hash: 025a1...3be Jeg gjorde det selv.. Anonymous poster hash: 70462...60d Huff. Jeg syn det var han som var: Selv siden det var han som ville avbryte. Du tar jo på deg alt og lar fjotten slippe unna med alt. Har du tenkt å beholde han også? Jeg ville i alle fall kuttet tvert nå som ikke barn med han er ett faktum. Du har kun ett liv. Ikke la han ødelegge dine ønsker for det. Anonymous poster hash: 025a1...3be
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #44 Skrevet 29. april 2015 Gå ut og finn deg en mann som har samme mål som deg selv, Hi. Du fortjener langt bedre enn det denne mannen gir deg. Han har ingen forståelse for hvor tøft dette er for deg, hva det vil si å gå gjennom alt du har gjort. Gå videre så du kan finne deg du fortjener og ønsker Klem Anonymous poster hash: dfdd5...d0e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #45 Skrevet 29. april 2015 Kjære deg, så fælt å høre. *klem* For et svik! Håper du klarer å gå videre, med eller uten ham. Anonymous poster hash: f3aff...a8a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #46 Skrevet 29. april 2015 Jeg føler veldig med deg, HI! Må være helt forferdelig vondt å la forsøket gå på denne måten! Dere har mye å snakke om og finne ut av. Kanskje du har det bedre uten ham? Det hadde vært en dealbreaker for meg, det han har gjort. Anonymous poster hash: e9a60...e47
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #47 Skrevet 29. april 2015 Finn deg en viril mann 😀 Anonymous poster hash: 74f12...963
Hjertefru Skrevet 29. april 2015 #48 Skrevet 29. april 2015 Uff, dette var vondt å høre! Sånn går det bare ikke an å oppføre seg. Må nesten si at jeg er litt enig med hun som sier du bør finne deg en mann med samme mål som deg selv. Men dette må du jo selv finne ut av. Ønsker deg alt godt!
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 29. april 2015 #49 Skrevet 29. april 2015 Dette hadde jeg ikke kunne leve videre med i et forhold. Hadde nok tatt hatten min og gått.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #50 Skrevet 29. april 2015 Hadde det ikke vært for at vi nylig har kjøpt oss et oppussingsobjekt godt over takst, så hadde jeg nok gått.. Men nå har jeg forpliktet meg med masse gjeld til denne mannen, så selvom kamelen er tung å svelge i dag og en stund fremover, så kanskje han innser hvor mye det betyr for meg å få familie. Vi har ikke dårlig tid, heldigvis... Anonymous poster hash: 70462...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå