Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #51 Skrevet 16. april 2015 Dere som skriver at det sikkert er mer.. Jeg har ikke kommet med mer fordi jeg synes det er vanskelig å skulle si det som det er rett og slett, for jeg ser jo selv hvor tullete det er. Men kan vel nevne det, skrev en tråd om det for et par år siden..samme greien, har bare ikke skjedd noe siden da. Saken er at vi startet et firma sammen der han eier 70 % og jeg resten, firmaet ville gått med overskudd var det ikke for masse nyinvisteringer så vi tar ikke ut lønn der. Han fortsatte å jobbe 100 % i sin gamle jobb, en jobb der han reiser masse og har ca 150 reisedøgn i året, jeg har en redusert stilling utenom fordi jeg ikke har kapasitet til mer når jeg i tillegg har mye jobb med firmaet. Jeg føler meg stuck på en måte, masse jobb men tjener fortsatt lite..måtte kjøpe julegaver med kredittkort i år og jeg og ungene har ikke hatt råd til feritur de siste 3 årene. Vet det er mange som ikke har råd til ferie altså, men vi hadde råd før vi flyttet sammen og han har jo råd om han vil. Og ja, han har hjulpet meg noen ganger når det røyner på, hvis han ikke hadde gjort det hadde det gått utover firmaet og..og med hjelp mener jeg ikke penger til frisøren og dillog dall, men til regninger som ligger å venter. Aner virkelig ikke hvordan det vil gå, er redd jeg kommer til å stå på bar bakke uten en krone igjen etterpå..kan ikke fortsette i firmaet men må finne meg noe annet, uten en krone blir det hardt å finne plass å bo.. Uff, ser mørkt på dette nå..men engang må det vel snu. Takk for at dere tar dere tid å svare:) HI Anonymous poster hash: 9d922...fe0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #52 Skrevet 16. april 2015 Enten er jeg kjerringa mot strømmen, eller så er det noe jeg har misforstått her... 5 år sammen er lenge, og ja, det mest vanlige er vel felles økonomi. Man bidrar etter evne og bruker etter behov. Men jeg forstår fortsatt ikke.. Mannen tjener 150000kr mnd (var det de hi skrev?). Dette er sikkert noe han har jobbet hardt for, både ift utdanning og stilling, og nå høster han fruktene av det. Det er jo ikke hans "problem" at hi ikke tjener det samme som ham, men allikevel er det han som tar hovedansvaret for økonomien (noe som også er naturlig). At det plager hi så mye at han tjener mer enn henne er jo hennes eget problem? Han er jo ikke gnien, han tilbyr henne faktisk 150000kr hun kan bruke på bil. Og nei, man får ikke kun ei "skranglekasse" for 150". For noe tull å si! Hadde han sittet og knuget på pengesekken og ikke hjulpet hi så hadde jeg forstått reaksjonene, men det høres da ut som han tar mer enn sin brorpart økonomisk? At hi ikke kan spytte inn like mye til fellespotten er jo naturlig, men så lenge han betaler mest, hva er egentlig problemet? Jeg får litt inntrykk av at hi sliter med at han tjener så mye mer enn henne, men ikke av de grunnene dere nevner. Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Jeg var alenemor med 4 barn og en dårlig betalt jobb. Så får jeg meg kjæreste som er multimillionær (og ingen barn). Han bidro mye til min økonomi, men brukte allikevel enormt med penger på "egne greier". Skulle jeg klage over det? Det er jo jeg som valgte utdanningen min og å få fire barn. Han valgte å utdanne seg til siv.ing og driver eget firma. At lønningene spriket såpass mye skal jo ikke han bebreides for? Jeg var bare glad til for at han hjalp meg, jeg.. Som sagt, det er fullt mulig jeg har misforstått hi, så beklager om dette ble et molbosvar.. Anonymous poster hash: 714e3...312 Les siste innlegget jeg skrev så kanskje ser du annerledes på det. Eller ikke. HI Anonymous poster hash: 9d922...fe0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #53 Skrevet 16. april 2015 Enten er jeg kjerringa mot strømmen, eller så er det noe jeg har misforstått her... 5 år sammen er lenge, og ja, det mest vanlige er vel felles økonomi. Man bidrar etter evne og bruker etter behov. Men jeg forstår fortsatt ikke.. Mannen tjener 150000kr mnd (var det de hi skrev?). Dette er sikkert noe han har jobbet hardt for, både ift utdanning og stilling, og nå høster han fruktene av det. Det er jo ikke hans "problem" at hi ikke tjener det samme som ham, men allikevel er det han som tar hovedansvaret for økonomien (noe som også er naturlig). At det plager hi så mye at han tjener mer enn henne er jo hennes eget problem? Han er jo ikke gnien, han tilbyr henne faktisk 150000kr hun kan bruke på bil. Og nei, man får ikke kun ei "skranglekasse" for 150". For noe tull å si! Hadde han sittet og knuget på pengesekken og ikke hjulpet hi så hadde jeg forstått reaksjonene, men det høres da ut som han tar mer enn sin brorpart økonomisk? At hi ikke kan spytte inn like mye til fellespotten er jo naturlig, men så lenge han betaler mest, hva er egentlig problemet? Jeg får litt inntrykk av at hi sliter med at han tjener så mye mer enn henne, men ikke av de grunnene dere nevner. Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Jeg var alenemor med 4 barn og en dårlig betalt jobb. Så får jeg meg kjæreste som er multimillionær (og ingen barn). Han bidro mye til min økonomi, men brukte allikevel enormt med penger på "egne greier". Skulle jeg klage over det? Det er jo jeg som valgte utdanningen min og å få fire barn. Han valgte å utdanne seg til siv.ing og driver eget firma. At lønningene spriket såpass mye skal jo ikke han bebreides for? Jeg var bare glad til for at han hjalp meg, jeg.. Som sagt, det er fullt mulig jeg har misforstått hi, så beklager om dette ble et molbosvar.. Anonymous poster hash: 714e3...312 Les siste innlegget jeg skrev så kanskje ser du annerledes på det. Eller ikke. HI Anonymous poster hash: 9d922...fe0 Ja, leste det nå, og da stiller ting seg selvfølgelig litt annerledes.. Men det kommer jo ikke fram i hi, så slikt er jo umulig å vite når man skal svare, da forholder man seg til det som står Anonymous poster hash: 714e3...312
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #54 Skrevet 16. april 2015 Enten er jeg kjerringa mot strømmen, eller så er det noe jeg har misforstått her... 5 år sammen er lenge, og ja, det mest vanlige er vel felles økonomi. Man bidrar etter evne og bruker etter behov. Men jeg forstår fortsatt ikke.. Mannen tjener 150000kr mnd (var det de hi skrev?). Dette er sikkert noe han har jobbet hardt for, både ift utdanning og stilling, og nå høster han fruktene av det. Det er jo ikke hans "problem" at hi ikke tjener det samme som ham, men allikevel er det han som tar hovedansvaret for økonomien (noe som også er naturlig). At det plager hi så mye at han tjener mer enn henne er jo hennes eget problem? Han er jo ikke gnien, han tilbyr henne faktisk 150000kr hun kan bruke på bil. Og nei, man får ikke kun ei "skranglekasse" for 150". For noe tull å si! Hadde han sittet og knuget på pengesekken og ikke hjulpet hi så hadde jeg forstått reaksjonene, men det høres da ut som han tar mer enn sin brorpart økonomisk? At hi ikke kan spytte inn like mye til fellespotten er jo naturlig, men så lenge han betaler mest, hva er egentlig problemet? Jeg får litt inntrykk av at hi sliter med at han tjener så mye mer enn henne, men ikke av de grunnene dere nevner. Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Jeg var alenemor med 4 barn og en dårlig betalt jobb. Så får jeg meg kjæreste som er multimillionær (og ingen barn). Han bidro mye til min økonomi, men brukte allikevel enormt med penger på "egne greier". Skulle jeg klage over det? Det er jo jeg som valgte utdanningen min og å få fire barn. Han valgte å utdanne seg til siv.ing og driver eget firma. At lønningene spriket såpass mye skal jo ikke han bebreides for? Jeg var bare glad til for at han hjalp meg, jeg.. Som sagt, det er fullt mulig jeg har misforstått hi, så beklager om dette ble et molbosvar.. Anonymous poster hash: 714e3...312 Les siste innlegget jeg skrev så kanskje ser du annerledes på det. Eller ikke. HI Anonymous poster hash: 9d922...fe0 Ja, leste det nå, og da stiller ting seg selvfølgelig litt annerledes.. Men det kommer jo ikke fram i hi, så slikt er jo umulig å vite når man skal svare, da forholder man seg til det som står Anonymous poster hash: 714e3...312 Ja jeg vet, er bare så himla mye å komme med alt.. Anonymous poster hash: 9d922...fe0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #55 Skrevet 16. april 2015 Eller samboern.. Han tjener mye mye mer enn meg og mens jeg har sånn akkurat nok økonomisk, har han så mye at han slipper å bekymre seg. Jobber fult begge to. I det siste har bilen min skrantet, og jeg ser med skrekk og gru på at jeg kanskje må bytte. Har virkelig ikke penger til det, ikke et øre tilovers faktisk. Så sa han at måtte jeg bytte så kan han hjelpe til så lenge det skrives ned et sted hvor pengene har gått, og ordne med en bil til meg for sånn 150 000 kr. Selv han seg en bil til 1,5 mill for noen år siden. Jeg blir jo glad om han hjelper meg men jeg føler forskjellen på oss økonomisk er så sårt og skulle nesten ønsket at han ikke hadde noe penger.. Anonymous poster hash: 9d922...fe0 [/acrony Denne mannen jeg reist fort fra om vi ikke hadde barn sammen - og håper for din del at du ikke er så opptatt av penger at det er derfor du er sammen med han!! Anonymous poster hash: 218d8...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #56 Skrevet 16. april 2015 Synest dette hørest ut som han utnytter deg i din situasjon. Fra den dagen når jeg møtte mannen min så har vi hatt felles økonomi, han tjener mere en meg men likevel sitter vi igjen med det samme i mnd. Og vi har to barn sammen NeI få bort søppla! 5år er ikke så lenge, snakker du 20 år da er det lenge, vi har snart jubileum. Anonymous poster hash: 218d8...3cc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #57 Skrevet 16. april 2015 Er dette samme HI/mann som filmet deg (sa han måtte ha på overvåkingskamera) mens han var borte? Anonymous poster hash: c1fc5...c1b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #58 Skrevet 16. april 2015 Er dette samme HI/mann som filmet deg (sa han måtte ha på overvåkingskamera) mens han var borte? Anonymous poster hash: c1fc5...c1b Kanskje det.. Anonymous poster hash: 9d922...fe0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #59 Skrevet 16. april 2015 Ville tatt lån i banken, til en bruktbil som kostet langt under 150.000, - og som jeg hadde råd til å betale avdragene på. Du må huske på at det kommer til å koste deg dyrt, den dagen forholdet er over. Da har han kontrakten med et skyhøyt beløp som skal tilbakebetales. Så har du ikke råd til å betale et lite lån til banken, så har du heller ikke råd til å låne et stort beløp av samboeren. Da er det best å klare seg uten bil. Anonymous poster hash: 5eef6...00a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2015 #60 Skrevet 16. april 2015 Hi - du blir utnyttet! Du blir kontrollert og du blir manipulert. Han sier dere ikke har vært sammen lenge nok for felles økonomi. Bullshit. Dere har vært sammen i fem år og dere har eid hus sammen i fire år. Det vil ALDRI bli lenge nok til at denne mannen går med på felles økonomi. Hadde dere giftet dere i morgen så kan du banne på at han hadde kjørt samme linja da. Du blir utnyttet følelsesmessig og økonomisk, du blir kontrollert i hverdagen. Han kameraovervåker deg når han er borte. Du må gå ned i stilling og tjene mindre for at DU skal ta deg av det firmaet som HAN eier mest av.... og du gjør det selvfølgelig uten lønn. DU har dårlig råd - HAN øker sine verdier på din bekostning. Han er så frekk at han utnytter deg til å jobbe gratis for felles firma, og samtidig så nekter han å legge ut noen tusenlapper slik at du kan få en ordentlig bil... Han bestemmer at du kan kjøre rundt i en bil til 150.000... en bil du ikke har råd til, og penger du skal betale tilbake til ham ved et brudd. Vet et brudd vil han ha tilbake hele summen, kanskje til og med med renter - i mellomtiden har bilden falt i verdi og du er enda verre ute økonomisk enn du allerede er. Hva skal til for å få deg til å våkne og ta grep om ditt eget liv, HI? Ikke kjøp en bil du ikke har råd til! Flytt fra mannen, krev huset solgt. Tilby mannen å kjøpe deg ut av firmaet, vil han ikke så krever du det også solgt. Få deg en god advokat som kan argumentere alt gratisarbeidet du har gjort for firmaet også. Fortsetter det som nå så risikerer du å gi bort litt av huset eller firmaet til mannen... fordi du ikke har råd til å betale tilbake bilutgifter eller annet. Dvs. ikke bare utnytter mannen deg rått økonomisk, han tyner deg enda mer etter at han har utnyttet deg til gratisarbeid. Hvorfor fortsetter du i dette forferdelig destruktive forholdet, Hi? Hvorfor mener du at du ikke fortjener bedre? Anonymous poster hash: 70269...fd0
SuperFries Skrevet 16. april 2015 #61 Skrevet 16. april 2015 Hvis man skal ha delt økonomi som samboere, må man leve etter standarden til den med dårligst inntekt. Ellers vil man alltid føle at man står gjeld. Og det er ingen god følelse. Dersom parten med høyest inntekt ikke ønsker å leve med lavere standard, må den parten finne seg i å ha felles økonomi. At man setter begges inntekt inn på felles konto, og tar alle utgifter ut derfra.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #62 Skrevet 17. april 2015 Eh.... Du får bil til 20 00kr Anonymous poster hash: e0bce...f65
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #63 Skrevet 17. april 2015 Her tjener mannen tre ganger så mye som meg, men likevel deler vi likt. Vi kjøpte bil i fjor, og da spyttet min mann inn 150000 for å få en superlav rente på lånet jeg tok opp, UTEN at det skal skrives ned noe sted. Og det er til en bil som står på meg og som jeg bruker. Vi er jo sammen for å forbli sammen og vi deler alt. Han betaler mest fordi han tjener mest. Vi har vært sammen i fem år (like lenge som HI og mannen). Ser også at en her skriver at han sikkert har jobbet hardere enn HI for å ha så god inntekt, men sånn trenger det ikke være. Min høgskoleutdannelse er 4 år lengre enn mannens, likevel tjener han veldig mye mer enn meg. Trenger ikke å bety at jeg tjener veldig mye, vare fordi jeg har valgt å ta en lang utdannelse. Anonymous poster hash: 032a9...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå