Gå til innhold

Hadde dere blitt glade eller skuffet om mannen sa dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil jo bare ha det nedskrevet hvor pengene har gått, han tilbyr deg jo å hjelpe til å kjøpe en bil til 150 000,- Jeg har en bil til 80 000 og det er just ingen skranglekasse - så hvorfor mener det er det fordi han selv har unnet seg en dyr bil er jo latterlig. Han jobber tydeligvis mye og har en jobb han tjener godt på, hva han ønsker å bruke pengene sine på er faktisk hans sak. De er ikke gift ergo er det smart av ham å lage en kontrakt på det han kjøper av verdier. Det er IKKE morsomt å sitte igjen med regningen men ingen verdier om forholdet plutselig ryker fordi du skulle være snill den gang da. Bare fordi man bor sammen så betyr det ikke at den ene parten MÅ forsørge den andre, typen her velger jo å kjøpe bil til henne, en dame han ikke er gift med eller har barn med, for å være snill, alt han vil er å ha det nedskrevet hvor de pengene er gått. Ikke mer enn det. Og så er dette måten hun reagerer, fordi hun forventer at han skal bare kjøpe henne en bil fordi han tjener mer?? Hun bor gratis også, han betaler alt annet. Om hun vil ha rettighetene får hun kjøpe seg inn, da er hun eiermessig beskyttet, iallefall inntil de er gift.

Anonymous poster hash: 44e11...88e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig! Her har vi hatt delt økonomi helt fra vi ble kjærester. Noe annet er utenkelig for meg. Jeg er for tiden hjemmeværende, men har ikke noe mindre penger enn mannen min likevel.

Anonymous poster hash: 46ca3...831

Skrevet

"Run, Forrest run!!!!!"

Anonymous poster hash: 189ad...ab3

Skrevet

Må nå også si at du får en bil som er langt unna en skranglekasse for 150 000. Det er vel ikke så uvanlig at man har litt atskilt økonomi fram til man får barn? Sånn var det med oss iallfall, selvsagt betalte den som hadde penger hvis det andre var blakk, men vi hadde ikke alt felles. Nå har det sklidd litt mer over i at det er felles, nå er nr to på vei.

Skrevet

Ehhh, hørtes bare helt merkelig ut. Hvor lenge har dere vært sammen?

Her har vi "felles" økonomi. Samboeren tjener bedre, derfor betaler han mere også. Vi sitter igjen med "like mye" etter alt er betalt... Og om jeg har dårlig råd/ han har dårlig råd. Så deler vi på de pengene vi har.. Vi har vært sammen i 7år, ingen barn.

Hadde aldri godtatt å hatt det slik dere har det. Egoistisk mannefjott.

Anonymous poster hash: a2cd9...2eb
Skrevet

Jeg hadde syntes det ville være vanskelig å være i et forhold med noen som er så opptatt av hva som er sitt.

Hvordan deler dere på utgiftene ellers?

Han betaler mer enn meg, han eier også mer av bolig ol. Likevel ender det med at han sitter igjen med en god slump hver mnd mens jeg går sånn opp i opp. Siden det er mest han som betaler om vi utbedrer boligen og lignende så sier han jo at det kommer meg tilgode også. Det gjør det jo men jeg er så lei av å føle meg underlegen hele tiden..

Anonymous poster hash: 9d922...fe0

Var det han som pusser opp felles bolig uten å spørre deg og bare trumfer gjennom hans valg?

Om dette er sammen mannen forstår jeg virkelig ikke hvorfor du har vært sammen med han i 5 år og enda blir. 

Anonymous poster hash: 6e05a...e4e

Skrevet

Jeg hadde syntes det ville være vanskelig å være i et forhold med noen som er så opptatt av hva som er sitt.

Han betaler mer enn meg, han eier også mer av bolig ol. Likevel ender det med at han sitter igjen med en god slump hver mnd mens jeg går sånn opp i opp. Siden det er mest han som betaler om vi utbedrer boligen og lignende så sier han jo at det kommer meg tilgode også. Det gjør det jo men jeg er så lei av å føle meg underlegen hele tiden..

Var det han som pusser opp felles bolig uten å spørre deg og bare trumfer gjennom hans valg?

Om dette er sammen mannen forstår jeg virkelig ikke hvorfor du har vært sammen med han i 5 år og enda blir. 

Om du leser det hun skriver der så ser du at HAN betaler om DE utbedrer boligen, ikke at han trumfer igjennom. Regner med hun bestemmer mest der slik de fleste kvinner gjør, men han betaler ...

Skrevet

Om du leser det hun skriver der så ser du at HAN betaler om DE utbedrer boligen, ikke at han trumfer igjennom. Regner med hun bestemmer mest der slik de fleste kvinner gjør, men han betaler ...

Det jeg spurte om var henvendt til om det var hun som hadde ett annet innlegg her inne for kort tid siden der han pusset opp felles bolig mot hennes vilje og trumpet gjennom sine valg uten å høre på henne.

Skrevet

Det jeg spurte om var henvendt til om det var hun som hadde ett annet innlegg her inne for kort tid siden der han pusset opp felles bolig mot hennes vilje og trumpet gjennom sine valg uten å høre på henne.

Dette: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144209588-dere-som-ikke-eier-like-stor-del-av-boligen/#entry147137377

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da? For skjønner jo han, om dere bare har vært sammen i få år, og ikke har barn. Da skal du jo faktisk være glad for at han vil hjelpe deg med bil til 150 000.

Anonymous poster hash: 74d86...2bf

Slik at han kan kjøre en supersikker bil (biler til 1,5 mill er gjerne det), mens HI fint kan kjøre en skranglekasse som gjør henne til taperen i en ulykke? Ja, det er jammen et uttrykk for kjærlighet!

Anonymous poster hash: 88303...b59

Skranglekasse til ca 150.000 kr? ja det må jeg si!!

Skrevet

Han vil jo bare ha det nedskrevet hvor pengene har gått, han tilbyr deg jo å hjelpe til å kjøpe en bil til 150 000,- Jeg har en bil til 80 000 og det er just ingen skranglekasse - så hvorfor mener det er det fordi han selv har unnet seg en dyr bil er jo latterlig. Han jobber tydeligvis mye og har en jobb han tjener godt på, hva han ønsker å bruke pengene sine på er faktisk hans sak. De er ikke gift ergo er det smart av ham å lage en kontrakt på det han kjøper av verdier. Det er IKKE morsomt å sitte igjen med regningen men ingen verdier om forholdet plutselig ryker fordi du skulle være snill den gang da. Bare fordi man bor sammen så betyr det ikke at den ene parten MÅ forsørge den andre, typen her velger jo å kjøpe bil til henne, en dame han ikke er gift med eller har barn med, for å være snill, alt han vil er å ha det nedskrevet hvor de pengene er gått. Ikke mer enn det. Og så er dette måten hun reagerer, fordi hun forventer at han skal bare kjøpe henne en bil fordi han tjener mer?? Hun bor gratis også, han betaler alt annet. Om hun vil ha rettighetene får hun kjøpe seg inn, da er hun eiermessig beskyttet, iallefall inntil de er gift.

Jeg bor da vitterlig ikke gratis, hvor leser du det?? Jeg bruker alt jeg tjener på bolig, strøm, forsikring og mat. Det som er igjen er minimum. Vi bor over min økonomiske stand, og ja han betaler mer fordi han eier mer og tjener mye mye mer enn meg i året. Og det er ikke snakk om å gi meg 150 000 kr, det er snakk om at jeg kan klemme livskiten ut av økonomien min og hoste opp det jeg klarer så kan han hjelpe meg så jeg kan få kjøpt meg en bil. 150 000 for han er en liten månedslønn forresten.

Skrevet

Jaa, stemmer nok det..har luftet litt frustrasjon i det siste. Jeg går ikke rundt og forventer at han skal kjøpe masse ting til meg i hytt og pine, tror ikke jeg forventer for mye..i år var første gangen jeg fikk julegave, bursdagsgave har jeg aldri fått men jeg har altid kjøpt til han. Han er veldig redd for pengene sine og tingene sine, er også han som ikke vil bygge nytt hus pga ungene mine som kan ødelegge golvet. Vet ikke hvorfor jeg ikke har dratt, føler meg så låst i situasjonen men en erkjennelse er et steg i riktig retning iallfall.

HI

Skrevet

Jaa, stemmer nok det..har luftet litt frustrasjon i det siste. Jeg går ikke rundt og forventer at han skal kjøpe masse ting til meg i hytt og pine, tror ikke jeg forventer for mye..i år var første gangen jeg fikk julegave, bursdagsgave har jeg aldri fått men jeg har altid kjøpt til han. Han er veldig redd for pengene sine og tingene sine, er også han som ikke vil bygge nytt hus pga ungene mine som kan ødelegge golvet. Vet ikke hvorfor jeg ikke har dratt, føler meg så låst i situasjonen men en erkjennelse er et steg i riktig retning iallfall.

HI

Tenk å ha en liten leilighet for deg og ungene og leve etter din inntekt uten å føle deg mindreverdig.

Skrevet

Opplever du at dere er likeverdige i forholdet? Opplever du at han er forelsket i deg? Føler du deg virkelig lykkelig med denne mannen? Tror du at barna dine har godt av å leve i et hjem hvor de ikke kan være barn? Tror du at både du og barna lever et lykkelig liv med denne mannen om 5 år?

Anonymous poster hash: 3e5e1...ea7

Skrevet

Han mener vi har vært sammen for kort tid, at det ikke er naturlig at jeg skal ha like mye å si som han når det er han som eier mest og at ingen praktisere det. At etterhvert som tiden går og man ser hvordan det går med oss, så er det noe man kan se på.

HI

Skrevet

Han mener vi har vært sammen for kort tid, at det ikke er naturlig at jeg skal ha like mye å si som han når det er han som eier mest og at ingen praktisere det. At etterhvert som tiden går og man ser hvordan det går med oss, så er det noe man kan se på.

HI

Fin deg megler, få en høy verdivurdering og be han kjøpe deg ut for takst. Så tar du de pengene og investerer de i bolig til deg og barna. Flytt, ikke se deg tilbake. Skaff deg et godt liv for barna og deg før det er for sent! Heia deg!!
Skrevet

HI

Fin deg megler, få en høy verdivurdering og be han kjøpe deg ut for takst. Så tar du de pengene og investerer de i bolig til deg og barna. Flytt, ikke se deg tilbake. Skaff deg et godt liv for barna og deg før det er for sent! Heia deg!!

For en gangs skyld... Sint naken biltyv har et innmari flott poeng her. DET ville jeg gjort i teorien. I praksis blir det litt vanskeligere, du trenger bil, du har dårlig råd, og vil trenge ny bolig etter utflytting... Men kanskje det vil være verdt det. Å føle seg mindreverdig er ikke bra. I dette tilfellet virker det som om du faktisk ER mindreverdig i mannens øyne. Å ikke ville kjøpe nytt hus fordi ungene dine kan ødelegge gulvene... Høh. Det stinker gjerrig, overfladisk og egoistisk av den mannen.

Anonymous poster hash: f035c...1de

Skrevet

Synes det høres ok ut. Han er jo villig til å kjøpe bil til deg, men vil sikre seg dersom det blir et brudd. Det må være lov.

Syns ikke det er riktig at han helt uten videre skal kjøpe en bil til hi, selv om han tjener godt. 150 000 er mye penger, og personlig hadde jeg følt det som litt ekkelt at mannen bare skulle gitt meg en bil uten videre. Dere er to voksne med selvstendig ansvar for eget liv og økonomi.

Skrevet

Enten er jeg kjerringa mot strømmen, eller så er det noe jeg har misforstått her...

5 år sammen er lenge, og ja, det mest vanlige er vel felles økonomi. Man bidrar etter evne og bruker etter behov.

Men jeg forstår fortsatt ikke..

Mannen tjener 150000kr mnd (var det de hi skrev?). Dette er sikkert noe han har jobbet hardt for, både ift utdanning og stilling, og nå høster han fruktene av det.

Det er jo ikke hans "problem" at hi ikke tjener det samme som ham, men allikevel er det han som tar hovedansvaret for økonomien (noe som også er naturlig).

At det plager hi så mye at han tjener mer enn henne er jo hennes eget problem? Han er jo ikke gnien, han tilbyr henne faktisk 150000kr hun kan bruke på bil. Og nei, man får ikke kun ei "skranglekasse" for 150". For noe tull å si! Hadde han sittet og knuget på pengesekken og ikke hjulpet hi så hadde jeg forstått reaksjonene, men det høres da ut som han tar mer enn sin brorpart økonomisk? At hi ikke kan spytte inn like mye til fellespotten er jo naturlig, men så lenge han betaler mest, hva er egentlig problemet? Jeg får litt inntrykk av at hi sliter med at han tjener så mye mer enn henne, men ikke av de grunnene dere nevner.

Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Jeg var alenemor med 4 barn og en dårlig betalt jobb. Så får jeg meg kjæreste som er multimillionær (og ingen barn). Han bidro mye til min økonomi, men brukte allikevel enormt med penger på "egne greier". Skulle jeg klage over det? Det er jo jeg som valgte utdanningen min og å få fire barn. Han valgte å utdanne seg til siv.ing og driver eget firma. At lønningene spriket såpass mye skal jo ikke han bebreides for? Jeg var bare glad til for at han hjalp meg, jeg..

Som sagt, det er fullt mulig jeg har misforstått hi, så beklager om dette ble et molbosvar..

Anonymous poster hash: 714e3...312

Skrevet

Hadde det bare vært dette innlegget som gjaldt mannen, kunne jeg vært ganske enig. Det er litt mer enn som så.

Anonymous poster hash: 3e5e1...ea7

Skrevet

Herregud, d går da ikke an å ha d slik i et forhold! Dere er ikke partnere, dere er romkamerater som har sex!

Mannen min tjener også mer enn meg, men her er alt VÅRT!! Hverken han eller jeg kjøper noe dyrt uten at vi er enige. Trenger jeg mer penger, så bare sier jeg fra. Vi har to biler, JEG kjører den nyeste, for jeg hater den gamle :P

Anonymous poster hash: 47fe8...bc6

Akkurat slik er det her også! Nå tjener ikke min mann så mye mer enn meg, men litt. Skal jeg på butikken å handle er det like sannsynlig at jeg bruker hans kort som mitt kort. Alt går i det samme store sluket uansett..

Nei.. En slik mann ville ikke jeg ga bodd sammens med, i allefall ikke hatt barn sammen med...

Anonymous poster hash: 9e793...6fb

Skrevet

Det virker egentlig som om dere har et kjørlig og distansert forhold? Jeg og mannen har delt på alt helt siden vi traff hverandre for første gang, vi har begge et mål om at ekteskapet skal vare livet ut og vi er ikke du og jeg, men vi. Syns typen din høres ut som fjott av et mannfolk altså.

Anonymous poster hash: 14806...d61
Skrevet

Jeg må si at spikeren i kista ville ha vært om mannen min var redd for at mine unger skulle ødelegge gulvet hans.

Denne mannen har det nok bedre i en ungkarungkarsleilighet på Tjuvholmen enn i et hus som barn kan leke i.

Skrevet

Jeg har også en mann som tjener mye mer enn meg. Vi har felle økonomi - noe annen ville være utenkelig for meg.

Vi hadde en samtale rundt dette ganske tidlig i forholdet. Mittstndpubkt var da som følgende; hvis alt skal være delt likt, så måtte vi begge ned på mitt nivå. Jeg ville ikke ha noe av at han, men sin gode økonomi, skulle "diktere" bostandard, bilstand, standard på ferieture, standard på hvordan vi pusset opp, hva vi brukte av penger ute osv og på den måten "presset" med til å bruke alle mine midler og i realiteten sitte igjen med veldig lite, mens han, etter et høyt forbruk, allikevel satt igjen med en god slump penger. Hvis alt skulle deles slikt, så fikk vi begge leve på mitt nivå, dvs på "sparebluss"m noe som også innebar at han heller ikke skulle ha mulighet til å "flashe" rundt seg med dyre innkjøp, dyre biler, fancy gutteturer osv.

Dette alternativet var selvfølgelig ikke så interessant. Vi deler alt likt, og ettervært har det jo vist seg at jeg også i perioder har tjent veldig bra. Han har gått hjemme med barna i ulønnet permisjon mens jeg har vært den som har tjent pengene :) Og vi har sammen gjort gode investeringer som har gitt OSS god avkastning.

For meg handler det om å gi og ta. Vi har valgt å være sammen, og vår intensjon er jo å være sammen livet ut (selv om man ikke har noen garanti) Selv om han var best bemidlete da vi møttes, så var det ingen garanti for at det alltid skulle være slik. Og jeg emner også det var i hans interesse at vi skulle være likeverdige partenere, også økonomisk. Det er aldri godt for et forhold, etter min mening, når den ene hele tiden føler seg underlegne den andre!

Anonymous poster hash: d4eac...ddd

Skrevet

Her er pengene meir vert en kva du er for han.

REIS. DU HAR FÅTT SVARET SVART PÅ KVITT.

Korleis blir det når det blir slutt. lykke til blir ikkje lett.

Han passer på pengane og når du vil gifte deg vil han komme med ei pakt at du skal ikkje få halvparten. Vêr du sikker. Advokaten hans kommer med det og skriver du ikkje under blir det ikkje giftermål.

Anonymous poster hash: dc729...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...