Gå til innhold

Når mannfolka lager middag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min eks-mann var et råskinn på kjøkkenet (dessverre ingen andre steder) og disket opp med masse lekkert laget fra bunnen, men ar veldig lite god på rydding i etterkant :P

Kjæresten kan lage pannekaker som ALLTID blir perfekt stekt, like store og delikat tynne og sprø i kantene. Det er fint! Jeg har nedlagt veto mot ferdigmat fra poser etc. Derfor er det jeg som regjerer på kjøkkenet hos oss. Kjæresten rydder opp etter oss begge ;)

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i pommes frittes og pølser...

Anonymous poster hash: 947c9...8dd

Skrevet

Jeg lager middag. Må han lage middag blir det posesuppe, pasta og pølse uten saus (jo, ketchup), pølse i lompe. Hamburger blir for avansert.

Anonymous poster hash: 421c4...841

Skrevet

Mannen min er ganske flink på kosemat, lager blant annet en veldig god gryte vi ofte har i helgene.

Men han er helt fjern når det gjelder hverdagsmiddager. Bruker ikke grønnsaker eller salat, brun saus fra pose på ALT, og vil at all maten skal være brun, derfor vil han at vi skal ha sukkerkulør i skapet til enhver tid. Må ha mengder med tomme karbohydrater i tillegg, gjerne både poteter og makaroni, for eksempel. Mamman hans syns så synd på han, fordi jeg lager så mye "moderne" mat. Så når han og ungen er alene en ettermiddag, skyndter de seg hjem til mamman for å spise kjøttpudding i brunsaus med poteter og makaroni. Og passer på å høylydt snakke om hvor mye barnet spiste etterpå. Jeg kaster opp inni munnen og er glad hun aldri ber meg på middag.

Mannen har blitt gladere i maten min da, heldigvis. Og ser at barnet vårt er glad i nye smaker og tør å prøve ny mat. Noe jeg tar all æren for :-P

Anonymous poster hash: 8991b...7a1

Åh, nå fikk jeg lyst på kjøttpudding med brunsaus, makaroni, poteter og den frossenposen "amerikansk blanding" ;)

Har jeg ikke spist siden jeg var barn...

Anonymous poster hash: 07a6e...eaf

Skrevet

And i karamellisert appelsinsaus med ris og asparges.

Laksepasta med soya og creme fraiche.

Ekte spaghetti bolognese

Hjemmelaget fiskegrateng

Fransk løksuppe

Plukkfisk

Quiche

Hamburgere

Anonymous poster hash: d8580...288

Skrevet

Han lager sunn nok mat, men du verden så kjedelig! Lite grønnsaker (som regel bare en sort), ingen saus og aldri noe spennende. Men det er godt spisende og siden han er bedre enn meg på andre huslige ting er det helt ok at jeg får være best på kjøkkenet.

Skrevet
Min var ikke særlig flink før da han har fått lite opplæring hjemme på den fronten. Men nå har vi begynt med matkasse, så nå lager han masse mat! ☺
Skrevet

Min var ikke særlig flink før da han har fått lite opplæring hjemme på den fronten. Men nå har vi begynt med matkasse, så nå lager han masse mat! ☺

Vurderte faktisk matkasse men han spiser ikke fisk(moren hans Gjør heller ikke det så han dessverre fått inn med morsmelka at fisk er æsj)

Har forstått det slik at disse matkassene inneholder 2-3 fiskemiddager?

Jeg passer på å ha fisk de gangene han er bortreist eller jobber sent og spiser på jobb.

H.i

Anonymous poster hash: fd206...e5d

Skrevet

Ikke en eneste grønnsak, ingen salat. Alt er kuttet til beinet for at det skal være enklest mulig. Typisk eksempel: Karbonade og potet. Ikke noe annet. Ikke engang en brun saus fra pose hadde han giddet å lage.

Og kjøkkenet ser bomba ut etterpå, og selv om han prøver å rydde etter seg, stopper han når oppvaskmaskina er full. Det som det da ikke er plass til, står bare på bordet. F.eks. en kasserolle med matrester. Ingen benker ryddet eller tørket av. Gulv fullt av mat fra ungene.

Er det rart det er jeg som står for det meste av matlagingen?!

Anonymous poster hash: 16112...2a7
Skrevet

Ikke en eneste grønnsak, ingen salat. Alt er kuttet til beinet for at det skal være enklest mulig. Typisk eksempel: Karbonade og potet. Ikke noe annet. Ikke engang en brun saus fra pose hadde han giddet å lage.

Og kjøkkenet ser bomba ut etterpå, og selv om han prøver å rydde etter seg, stopper han når oppvaskmaskina er full. Det som det da ikke er plass til, står bare på bordet. F.eks. en kasserolle med matrester. Ingen benker ryddet eller tørket av. Gulv fullt av mat fra ungene.

Kan legge til at det ikke handler om at han ikke KAN lage mat, for han slår til noen søndager og lager den deiligste mat, som helstekt lammelår etc. I dagliglivet handler det om at han ikke GIDDER. Så da tar han enkleste mulige utvei, så det blir minst mulig arbeid.

Et annet artig eksempel: Risengrynsgrøt. Han hadde satt den i ovnen for å svelle noen timer, men av en eller annen grunn hadde det ikke funket noe særlig, slik at den måtte koke endel i tillegg. Hva gjør han da? Jo, han setter på høy varme slik at det skal gå fortere (finn én feil!!), og går og setter seg og spiller data! I et annet rom! Kommer innom og rører innimellom. Mirakuløst nok hadde det ikke kokt over, men selvsagt hadde det brent seg. Da jeg kom hjem stinket det i hele huset. Grøten var selvsagt uspiselig, den smakte brent. 

Skrevet

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Men hva gjør man egentlig? Er ikke så lett å få et voksent menneske til å gjøre som man Selv vil. Spesielt ikke når den personen er strålende fornøyd med egen innsats.

H.i

Skrevet

Mannen min lager spaghetti, og hvis han ikke lager det, så er det mye fett og lite grønnsaker. Verste av alt er at han har jobbet som kokk i 20 år (har lagt opp nå), så han kan hvis han vil. Flinkere på lørdagsmiddag, men lager utelukkende kjøttretter.

Skrevet

Vurderte faktisk matkasse men han spiser ikke fisk(moren hans Gjør heller ikke det så han dessverre fått inn med morsmelka at fisk er æsj)

Jeg passer på å ha fisk de gangene han er bortreist eller jobber sent og spiser på jobb.

H.i

Har dere aldri fisk til middag bare fordi han ikke spiser fisk? Jeg liker heller ikke fisk, men det er da ingen grunn til å straffe barna med et dårlig kosthold. Da tvinger jeg heller i meg en så liten mengde jeg kan slippe unna med uten at barna reagerer.

Anonymous poster hash: 343c2...6a8

Skrevet

H.i

Har dere aldri fisk til middag bare fordi han ikke spiser fisk? Jeg liker heller ikke fisk, men det er da ingen grunn til å straffe barna med et dårlig kosthold. Da tvinger jeg heller i meg en så liten mengde jeg kan slippe unna med uten at barna reagerer.

Jo vi har det når samboer jobber sent eller er bortreist. Noe han er i perioder. Jeg kan ikke tvinge en voksen mann til å spise fisk. Men han spiser til nød fiskepinner og fiskegrateng. Men ren fisk spiser han ikke.

H.i

Skrevet

H.i

Jo vi har det når samboer jobber sent eller er bortreist. Noe han er i perioder. Jeg kan ikke tvinge en voksen mann til å spise fisk. Men han spiser til nød fiskepinner og fiskegrateng. Men ren fisk spiser han ikke.

H.i

Nei selvfølgelig kan du ikke tvinge ham, jeg synes bare det er merkelig oppførsel av en voksen mann med barn. Og egentlig hakket verre enn at han ikke klarer å lage ordentlig middag selv. :P

Skrevet

Mannen min er flink til å lage mat og til å rydde opp etter seg, men jobber litt med å få balanse i smakene.

Anonymous poster hash: ae4a6...558

Skrevet

Når han lager til barna blir det stekt frossenpizza.

Når han lager til seg blir det stekt kjøtt med tilbehør.

Anonymous poster hash: e12c3...294

Skrevet

Vi lager det meste av mat fra bunnen av så det gjør han også. Det er nesten ikke ferdigmat her så det valget har han egentlig ikke. Han er veldig flink til å lage mat de dagene han vil, men han roter veldig så ser helt forferdelig ut på kjøkkenet etterpå.

Skrevet

Ikke det alltid er så stor forskjell på sunt og usunt. For eksempel skryter en venninne av at de har fisk 2 ganger i uka, men da jeg fikk det servert hos henne, så kom det  jo nedlesset med rømme og smeltet smør. Hvor hun sier, "nå skal du få smake god, sunn mat, laget fra bunn av".

Anonymous poster hash: 3628e...6d0
Skrevet

Min mann er superflink til å lage mat, men gjør det ikke så veldig ofte da det stort sett er jeg som kommer hjem først. Når han lager mat, er det sunt og variert. Han er mye mer oppfinnsom enn meg. Kan trylle frem gode ting av mat som tilfeldigvis ligger i skapene.

Skrevet

Ikke det alltid er så stor forskjell på sunt og usunt. For eksempel skryter en venninne av at de har fisk 2 ganger i uka, men da jeg fikk det servert hos henne, så kom det jo nedlesset med rømme og smeltet smør. Hvor hun sier, "nå skal du få smake god, sunn mat, laget fra bunn av".

Nå anser jeg både rømme og smør som sunne matvarer i et balansert kosthold, så jeg hadde vært enig i at det var et sunt kosthold...

Skrevet

Han er nazi på kosthold, så han lager bare sunn mat. Men han er ikke så veldig flink, er ofte for godt stekt, for lite krydret og kjedelig. 

Skrevet

Ikke det alltid er så stor forskjell på sunt og usunt. For eksempel skryter en venninne av at de har fisk 2 ganger i uka, men da jeg fikk det servert hos henne, så kom det jo nedlesset med rømme og smeltet smør. Hvor hun sier, "nå skal du få smake god, sunn mat, laget fra bunn av".

Nå anser jeg både rømme og smør som sunne matvarer i et balansert kosthold, så jeg hadde vært enig i at det var et sunt kosthold...

Det er det jeg mener, når dere anser smør og rømme som sunne matvarer, så lenge det kommer over en fiskefilet, så er nok mye av ferdigmaten like sunn. Samme venninna skjønner ikke at hun er overvektig, hun spiser jo bare sunt og går tur hver kveld. Selv om maten er laget fra bunn av så trenger den ikke å bli sunn. Og så kommer det an på hva en velger å kalle sunn. Masse feite meieriprodukter er ikke sunt i mine øyne, spesielt ikke om en sliter med overvekt.

Skrevet

Min mann er kjempeflink til å lage mat. Men det tar så lang tid, og er så mye styr. Og i hverdagen hvor alt må gå fort, så går det rett og slett ikke. Og blir det tidspress så glemmer han at mat må ha tilbehør. Det er fantastisk godt med perfekt laks, men man skal ha mye fisk før man blir mett uten grønnsaker og annet tilbehør.

Så jeg tar hverdagsmiddagene og han helgene.

Anonymous poster hash: 196f9...363

Skrevet

Min mann er kjempe flink å lage mat, han er fra midtøsten og lager mye mat som kommer derfra. Han lager alt fra fisk, supper, kjøtt, gryter, nanbrød osv. Og han lager ikke mat etter oppskrift, han bare smaker seg til og det er vellykket hver eneste gang😊

Han lager de utroligste rettene og han er kjent for matlagingen sin i hele blokken😊 Han kan stå timesvis på kjøkkenet, og lager som oftest altfor mye mat, noe naboene er veldig glad for siden da får de også mat😊

Mannen min jobber offshore så han har god tid til å lage mat når jeg er på jobb og barna er på skolen.

Det er veldig deilig å komme hjem til ferdig middag:)

Anonymous poster hash: 099e4...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...