Gå til innhold

Når mannfolka lager middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager de da?

Min lager bare usunn kjapp mat. Som pizza,hamburger,pølser og ferdigposer tilsatt kjøttdeig osv.

Før kom jeg alltid hjem fra jobb først og laget middag. Men etter at jeg byttet jobb er det som regel han som er hjemme Først.

Han er stolt over å ha middagen klar og når jeg en dag sa at det hadde vært fint om han lagde litt sunnere mat en dag ble han sur. Mente jeg var utakknemlig.

Igor kom jeg hjem til en hamburger. 10 åringen er storfornøyd men det er ikke jeg. Er jeg sær?? lager deres menn sunn og variert middag?

Anonymous poster hash: fd206...e5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kan lage en del fra bunn, men det er som regel alltid usunt. Masse ost, gjerne flere forskjellige typer. Mye fett og generelt lite sunne grønnsaker o.l

Han har måttet lage all maten de siste månedene siden jeg har slitt veldig med kvalme og ikke klarte å lage mat uten å kaste opp, og det har vist seg på vekta hans. 

Anonymous poster hash: f451b...ec6
Skrevet

Ja, og med tanke på at han lager 90% av maten vår så er jeg glad for det 😊

Han planlegger alt av middagsmat og har full kontroll på at maten er sunn og variert.

Skrevet (endret)

Mannen min er en dyktig hobbykokk. Men han er glad i smør og sånn sett blir middagene ofte fulle av fett😕 Også må jeg minne ham på at han må huske grønnsaker😝

Han lager alt mulig, fisk, kjøtt, supper osv. Usunne middager som hamburger og pizza lager han sjelden :)

Endret av ærlig talt
Skrevet

Mannen lager det meste fra bunnen, sunt og godt og så og si alltid på bordet når jeg og tuppa kommer hjem.

Men når mammaen må trå til ender det gjerne med hermetisk lapskaus eller pølse og potetmos. Heldigvis lager jeg middag et par ganger i året ellerno :-P

Skrevet

Han lager god natt, men er litt dårlig tilå Ha grønnsaker til. Heldigvis har han blir bedre enn han var. Vi lager middag ca like ofte.

Anonymous poster hash: 546e2...558

Skrevet

Han lager en del fra bunn men er ikke alltid flink til å tilsette grønnsaker. Vi styrer unna usunn mat,haan liker det ikke. jeg skulle ønske han kunne konsentrere seg litt mer når han lager mat. Feks tilsetter han alt for mye vann.

Anonymous poster hash: a6a1a...9f3

Skrevet

Samboeren min er ca hundre ganger flinkere enn meg til å lage mat. Jeg syns ikke det er litt gøy engang, og blir bare frustrert når alt jeg lager blir mislykket på en eller annen måte :P Men vi begge lager i største grad mat fra bunnen av, og variert og sunn mat. Hamburger hadde vi nylig, men da hjemmelaget og med ovnsbakte poteter. Men igjen, det tok samboeren seg av ;)

Skrevet

Min er ikke veldig god til å lage mat, så ikke ofte han gjør det. De få rettene han kan lage har han som regel gulrot til, så det er bedre enn ingenting. 

Anonymous poster hash: 64c1a...cb8
Skrevet

Nå som han er hjemme i permisjon er det alltid han som lager maten. Alltid sunt og det meste fra bunnen.

Anonymous poster hash: 91b41...563

Skrevet

Hverken jeg eller samboer er særlig flinke til å lage mat. Men han er hakket verre: ihjelkokt pasta, potet eller ris. Brunsvir alltid det han steker og han vasker aldri grønnsakene som han serverer.

Jeg gidder ikke dette og derfor lager jeg maten vi får fra Godt levert :)

Skrevet

Hvis han fikk bestemme, ble det brødskive til middag, men han skjønner at jeg er glad i varm mat, å da blir et det.

Kompromisset er gjerne pita med kjøttdeig og salat. Eller hamburgere med grovt brød og salat. Helt grei og ganske så sunn mat.

Anonymous poster hash: 45c6f...667
Skrevet

I hverdagen er det jeg som lager middag, så mannen lager stort sett helgemiddager og da blir det jo litt ekstra kos. Men posemat lager han ikke da, han lager skikkelig mat. Han er glad i grillen, så han griller svinefilet, biff, koteletter, kylling, fiskefileter osv, ofte stekte grønnsaker som sopp, paprika, spuash, løk o.l. Han er glad i ovnsbakte poteter, men lager både pasta, ris og kokte poteter også. Lager han hamburgere er det fra bunnen, kjøper kjøttdeig og karbonadedeig som han blander sammen med div krydder og løk.

Skal han lage en hverdagsmiddag er det gjerne f.eks fiskesuppe, stekt fisk, wok eller en "gryte" som strimlet kyllingfilet og grønnsaker i fløtesaus.

Det er også alltid han som står for maten om vi har middagsgjester, på julaften, nyttårsaften osv.

Anonymous poster hash: 07a6e...eaf
Skrevet

Mannen lager sunn og næringsrik mat fra bunnen av. Hadde han servert drittmat hver dag hadde han blitt sparket ut av kjøkkenet.

Skrevet

Han lager ganske variert mat, men vi samarbeider om å finne på middagene, ettersom vi har dårlig fantasi begge to. ;) Jeg må minne ham på å koke grønnsaker til da, men da gjør han det.

Anonymous poster hash: 343c2...6a8
Skrevet

Mannen min er veldig interessert i mat og lager flotte retter i helgene. Men på hverdager og med ansvar for to unger blir det alltid pannekaker. Heldigvis bare en dag i uka han er hjemme først 😉

Anonymous poster hash: aace5...e74

Skrevet

Veldig mange her som har menn som er flinke til å lage mat. Heldige er dere ☺

H.i

Skrevet

Samboeren min kunne ikke ha smelt sammen en middag om det stod om livet, sunn eller ei! Han har derfor kjøkkentjeneste i etterkant av middagen, og har ansvaret for søppeltømming. Det funker for oss!:)

Anonymous poster hash: 3b989...561
Skrevet

Kan dere ikke sette dere sammen og lage en ukesmeny? Handle inn det dere trenger en dag i uka, og det som står på menyen den dagen lager den av dere som er hjemme først. Så kan du også få blitt med på å bestemme hva dere skal ha til middag.

Anonymous poster hash: 16575...7d5

Skrevet

Kan dere ikke sette dere sammen og lage en ukesmeny? Handle inn det dere trenger en dag i uka, og det som står på menyen den dagen lager den av dere som er hjemme først. Så kan du også få blitt med på å bestemme hva dere skal ha til middag.

Anonymous poster hash: 16575...7d5

Vi lager ukesmeny hver helg og ukeshandler fast hver lørdag ☺ men han smeller sammen andre ting når han vet han kommer hjem først.

H.i

Skrevet

Tomatsuppe fra POSE 😡

Anonymous poster hash: 28f6e...cbd

Skrevet

Mannen min er ganske flink på kosemat, lager blant annet en veldig god gryte vi ofte har i helgene.

Men han er helt fjern når det gjelder hverdagsmiddager. Bruker ikke grønnsaker eller salat, brun saus fra pose på ALT, og vil at all maten skal være brun, derfor vil han at vi skal ha sukkerkulør i skapet til enhver tid. Må ha mengder med tomme karbohydrater i tillegg, gjerne både poteter og makaroni, for eksempel. Mamman hans syns så synd på han, fordi jeg lager så mye "moderne" mat. Så når han og ungen er alene en ettermiddag, skyndter de seg hjem til mamman for å spise kjøttpudding i brunsaus med poteter og makaroni. Og passer på å høylydt snakke om hvor mye barnet spiste etterpå. Jeg kaster opp inni munnen og er glad hun aldri ber meg på middag.

Mannen har blitt gladere i maten min da, heldigvis. Og ser at barnet vårt er glad i nye smaker og tør å prøve ny mat. Noe jeg tar all æren for :-P

Anonymous poster hash: 8991b...7a1

Skrevet

Er så heldig at jeg har en mann som kan lage middag og faktisk liker å lage middag. Han vil helst unngå "junk food". Og han er flink. Jeg trives ikke på kjøkkenet, aldri vært ei kokke. Altså, jeg kan lage mat og faktisk diske opp stillige retter, men jeg kan bare ikke fordra det. Jeg er et mye bedre husmoremne på andre områder

Anonymous poster hash: d6a8c...de7

Skrevet

Han min tenker ikke engang på å ha grønnsaker til maten.

Anonymous poster hash: dca00...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...