Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #76 Skrevet 12. april 2015 Det blir jo veldig mange gaver! hvis alle seks skal få gave fra alle som kommer, og det var 28 som var invitert? rekker de å gjøre noe annet da? jeg synes forslaget om at gjestene kan ta med 1-2 gaver hver som fordeles på guttene var bra. det blir nok gaver uansett! selve feiringen høres topp ut, siden alle guttene vil ha det slik! Anonymous poster hash: b940c...d91 Her er ungene vandt til å åpne gaver etter selskapet er ferdig . Vi tenkte at de 6 skal åpne de sammen etterpå.ok. her er et av høydepunktene å åpne gavene. men vil det uansett ikke være bedre å få noen færre gaver med større verdi, enn masse ræl til en femtilapp? hvis gjestene har med seg to gaver til 100 kr hver, enn seks småting tkl 50 kr hver? Anonymous poster hash: b940c...d91 Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem. Mest vanlig å gi penger er det også. Får de en 50 lapp er de superfornøyde! Når sant skal sies tror begge fleste i klassen har økonomi og vel så det til en 50 lapp. Vi gir som sagt ut invitasjon i god tid. Men da virker det som at du allerede har bestemt at det er slik dere skal gjøre det, og ikke er på jakt etter andres meninger. Anonymous poster hash: b940c...d91 HI er aldri ute etter meninger når hun skriver innlegg. Hun ønsker bare at alle skal være enig med henne. Det er alltid sånn. Anonymous poster hash: 10695...112
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #77 Skrevet 12. april 2015 Det blir jo veldig mange gaver! hvis alle seks skal få gave fra alle som kommer, og det var 28 som var invitert? rekker de å gjøre noe annet da? jeg synes forslaget om at gjestene kan ta med 1-2 gaver hver som fordeles på guttene var bra. det blir nok gaver uansett! selve feiringen høres topp ut, siden alle guttene vil ha det slik! Anonymous poster hash: b940c...d91 Her er ungene vandt til å åpne gaver etter selskapet er ferdig . Vi tenkte at de 6 skal åpne de sammen etterpå.ok. her er et av høydepunktene å åpne gavene. men vil det uansett ikke være bedre å få noen færre gaver med større verdi, enn masse ræl til en femtilapp? hvis gjestene har med seg to gaver til 100 kr hver, enn seks småting tkl 50 kr hver? Anonymous poster hash: b940c...d91 Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem. Mest vanlig å gi penger er det også. Får de en 50 lapp er de superfornøyde! Når sant skal sies tror begge fleste i klassen har økonomi og vel så det til en 50 lapp. Vi gir som sagt ut invitasjon i god tid.Men da virker det som at du allerede har bestemt at det er slik dere skal gjøre det, og ikke er på jakt etter andres meninger. Anonymous poster hash: b940c...d91 HI er aldri ute etter meninger når hun skriver innlegg. Hun ønsker bare at alle skal være enig med henne. Det er alltid sånn. Anonymous poster hash: 10695...112 Kjære vene ! Dette var ett veldig enkelt spm som svært få har klart å svare på .... Trenger vel ikke meninger om ting jeg ikke ber om vel?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #78 Skrevet 12. april 2015 Hvorfor har du ikke en eneste gang kommentert forslagene våre om at barna bare har med seg noen gaver, ikke til alle?Anonymous poster hash: cd2fa...923 Det gjorde jeg da? Javel? Kan du i så fall repetere det, har ikke fått det med meg. Anonymous poster hash: cd2fa...923
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #79 Skrevet 12. april 2015 Hvorfor har du ikke en eneste gang kommentert forslagene våre om at barna bare har med seg noen gaver, ikke til alle?Anonymous poster hash: cd2fa...923 Det gjorde jeg da?Javel? Kan du i så fall repetere det, har ikke fått det med meg. Anonymous poster hash: cd2fa...923 Les litt lenger opp... Står der😊
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #80 Skrevet 12. april 2015 Hvorfor har du ikke en eneste gang kommentert forslagene våre om at barna bare har med seg noen gaver, ikke til alle?Anonymous poster hash: cd2fa...923 Det gjorde jeg da? Javel? Kan du i så fall repetere det, har ikke fått det med meg. Anonymous poster hash: cd2fa...923 Her er svaret: "Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem." Vi kommer tydligvis fra forskjellige sosiale sirkle og bra det. Her hvor vi bor er det stas for ungene som gir bort gaver å se bursdagsbarnet pakke opp. Ikke er det viktigst med mest mulig gaver, men at vennene dems kommer. Skjønte ikke helt hvorfor du lagde dette innlegg når du egentlig har besluttet deg for hvordan alt skal være, men lykke til med bursdagen Anonymous poster hash: f76f4...aa7
overlord Skrevet 12. april 2015 #81 Skrevet 12. april 2015 Så dere skal lære ungene at det er ok å åpne gaver etter at mottaker har gått? Dere syns ikke det er viktig å lære dem om giverglede og det å vise giver at man setter pris på det man får?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #82 Skrevet 12. april 2015 Så dere skal lære ungene at det er ok å åpne gaver etter at mottaker har gått? Dere syns ikke det er viktig å lære dem om giverglede og det å vise giver at man setter pris på det man får? Som skrevet over er dette vanlig her... Og foreldre er enige om at fokuset og tiden til rådighet i selskapet brukes på andre ting. De 6 skal åpne gaver sammen etterpå. Vi tar masse bilder av alt og legger ut på klassens side på fb. Dette er det enighet om i klassen .
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #83 Skrevet 12. april 2015 Det blir jo veldig mange gaver! hvis alle seks skal få gave fra alle som kommer, og det var 28 som var invitert? rekker de å gjøre noe annet da? jeg synes forslaget om at gjestene kan ta med 1-2 gaver hver som fordeles på guttene var bra. det blir nok gaver uansett! selve feiringen høres topp ut, siden alle guttene vil ha det slik! Anonymous poster hash: b940c...d91 Her er ungene vandt til å åpne gaver etter selskapet er ferdig . Vi tenkte at de 6 skal åpne de sammen etterpå.ok. her er et av høydepunktene å åpne gavene. men vil det uansett ikke være bedre å få noen færre gaver med større verdi, enn masse ræl til en femtilapp? hvis gjestene har med seg to gaver til 100 kr hver, enn seks småting tkl 50 kr hver? Anonymous poster hash: b940c...d91 Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem. Mest vanlig å gi penger er det også. Får de en 50 lapp er de superfornøyde! Når sant skal sies tror begge fleste i klassen har økonomi og vel så det til en 50 lapp. Vi gir som sagt ut invitasjon i god tid. Men da virker det som at du allerede har bestemt at det er slik dere skal gjøre det, og ikke er på jakt etter andres meninger. Anonymous poster hash: b940c...d91 Lurte ganske enkelt på hva folk mente hvis man skrev Max pris på gave på invitasjon ! Thats it!!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #84 Skrevet 12. april 2015 Så dere skal lære ungene at det er ok å åpne gaver etter at mottaker har gått? Dere syns ikke det er viktig å lære dem om giverglede og det å vise giver at man setter pris på det man får?Som skrevet over er dette vanlig her... Og foreldre er enige om at fokuset og tiden til rådighet i selskapet brukes på andre ting. De 6 skal åpne gaver sammen etterpå. Vi tar masse bilder av alt og legger ut på klassens side på fb. Dette er det enighet om i klassen . Det er vel ikke veldig vanlig her både du og jeg bor? Er jo kun noen få som gjør dette. De fleste åpner jo gavene når gjestene ser på. Anonymous poster hash: 10695...112
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #85 Skrevet 12. april 2015 Så dere skal lære ungene at det er ok å åpne gaver etter at mottaker har gått? Dere syns ikke det er viktig å lære dem om giverglede og det å vise giver at man setter pris på det man får?Som skrevet over er dette vanlig her... Og foreldre er enige om at fokuset og tiden til rådighet i selskapet brukes på andre ting. De 6 skal åpne gaver sammen etterpå. Vi tar masse bilder av alt og legger ut på klassens side på fb. Dette er det enighet om i klassen .Det er vel ikke veldig vanlig her både du og jeg bor? Er jo kun noen få som gjør dette. De fleste åpner jo gavene når gjestene ser på. Anonymous poster hash: 10695...112 Here we go again.... Du synes dette er nødvendig ? Virkelig?? Anonymous poster hash: 1ba0d...4e1
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #86 Skrevet 12. april 2015 Jøss, overrasket over så mye negativitet rundt samlet bursdag. Jeg hadde blitt glad for et slikt opplegg, litt annerledes enn vanlig bursdag og mulighet for voksne å bli med også. Mai er travel og drøssevis med bursdager gjør det bare mer hektisk. Synes bursdagsbarna det er kjekt så er det jo toppers! Synes det er toppen av dobbeltmoral på dib når man mener at egne unger blir snytt for bursdagsselskap 6 gaver, men bare ett besøk, tenke seg til! Snakk om å bare se sin egen navle og navlelo. Har man lite penger får man være kreativ på gavefronten. Selv kjøpte jeg tau (x antall meter), delte det opp og gav som slengtau (hoppe slengtau). superpopulært! Anonymous poster hash: d6c99...6c9 Det blir jo også billigere for foreldre som feirer sammen. Ikke minst flere til å arrangere selskap og holde styr på alt. Ja mai er en travel mnd, alle gutta spiller og fotball med kamp eller trening i helgene. Vi håper dette blir stor stas og en årlig tradisjon ungene ser frem til. Blir dyrere for gjestene å komme enn det er for vertskapet å ha festen. Er det rettferdig? Del nå opp og feir sammen 2 og 2, maks 3! 6 stykker blir bare for dumt! Anonymous poster hash: 201a4...e4e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #87 Skrevet 12. april 2015 Jøss, overrasket over så mye negativitet rundt samlet bursdag. Jeg hadde blitt glad for et slikt opplegg, litt annerledes enn vanlig bursdag og mulighet for voksne å bli med også. Mai er travel og drøssevis med bursdager gjør det bare mer hektisk. Synes bursdagsbarna det er kjekt så er det jo toppers! Synes det er toppen av dobbeltmoral på dib når man mener at egne unger blir snytt for bursdagsselskap 6 gaver, men bare ett besøk, tenke seg til! Snakk om å bare se sin egen navle og navlelo. Har man lite penger får man være kreativ på gavefronten. Selv kjøpte jeg tau (x antall meter), delte det opp og gav som slengtau (hoppe slengtau). superpopulært! Anonymous poster hash: d6c99...6c9 Det blir jo også billigere for foreldre som feirer sammen. Ikke minst flere til å arrangere selskap og holde styr på alt. Ja mai er en travel mnd, alle gutta spiller og fotball med kamp eller trening i helgene. Vi håper dette blir stor stas og en årlig tradisjon ungene ser frem til.Blir dyrere for gjestene å komme enn det er for vertskapet å ha festen. Er det rettferdig? Del nå opp og feir sammen 2 og 2, maks 3! 6 stykker blir bare for dumt! Anonymous poster hash: 201a4...e4e Dette er 6 stykker som har bursdag i løpet av 3 uker! Alle ber de samme gjestene uansett . Ikke noe blir dyrere. Gave er uansett ikke betaling for selskap, er det vel? Og igjen!! Vi har bestemt oss for å gjøre det slik, gutta gleder seg og spm var IGJEN om det er Ok å skrive Max pris på invitasjon ! Ikke noe annet...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #88 Skrevet 12. april 2015 Dette må da være greit så lenge invitasjon sendes ut i god tid. 300 kr over en dag eller 3 uker spiller liten rolle. Anonymous poster hash: 1ba0d...4e1
Gjest Zaria Skrevet 12. april 2015 #89 Skrevet 12. april 2015 Å skrive Max pris 50kr synes jeg er helt greit😃 høres ut som guttene får et supert selskap som de gleder seg til! Kos dere😃
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #90 Skrevet 12. april 2015 Gidder ikke å lese gjennom alle svarene, vil bare svare på spørsmålet: JA, det er greit å si at gaver kan koste max. 50,- Anonymous poster hash: 8e843...357
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #91 Skrevet 12. april 2015 Å skrive Max pris 50kr synes jeg er helt greit😃 høres ut som guttene får et supert selskap som de gleder seg til! Kos dere😃Tusen takk😊
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #92 Skrevet 12. april 2015 Jeg har også svart på spørsmålet ditt: NEI, det er ikke greit å skrive max pris 50 kr, for da insinuerer dere at alle MÅ ha med gave til alle. Anonymous poster hash: cd2fa...923
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #93 Skrevet 12. april 2015 Jeg har også svart på spørsmålet ditt: NEI, det er ikke greit å skrive max pris 50 kr, for da insinuerer dere at alle MÅ ha med gave til alle. Anonymous poster hash: cd2fa...923 Nå pleier man å gi gave til alle som feires da, enten det er en eller 6..
Kathrine. Skrevet 12. april 2015 #94 Skrevet 12. april 2015 Hva får man egentlig kjøpt for en 50 - lapp? Støtter forslaget om at alle kjøper en gave eller en 50 - lapp hver som fordeles på de 6 bursdagsbarna. Anonymous poster hash: 50263...37c Ark har ofte 50% på leker. Da kan en kjøpe hobbybøker/fargebøker til ca 40,- Hobbybøker er i tillegg forbruksvarer så det er jo også veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #95 Skrevet 12. april 2015 Jeg har også svart på spørsmålet ditt: NEI, det er ikke greit å skrive max pris 50 kr, for da insinuerer dere at alle MÅ ha med gave til alle.Anonymous poster hash: cd2fa...923 Nå pleier man å gi gave til alle som feires da, enten det er en eller 6.. Ja, men i og med at barna snytes for 5 selskaper, bør de slippe å gi gave til alle også. Anonymous poster hash: cd2fa...923
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #96 Skrevet 12. april 2015 Jeg har også svart på spørsmålet ditt: NEI, det er ikke greit å skrive max pris 50 kr, for da insinuerer dere at alle MÅ ha med gave til alle.Anonymous poster hash: cd2fa...923 Nå pleier man å gi gave til alle som feires da, enten det er en eller 6..Ja, men i og med at barna snytes for 5 selskaper, bør de slippe å gi gave til alle også. Anonymous poster hash: cd2fa...923 Tror du virkelig barna ville følt seg snytt?? dette vil bli en stor happening som alle kan ta del i å glede seg til lenge! Gave er da virkelig ikke betaling for boller og brus!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #97 Skrevet 12. april 2015 Jeg har også svart på spørsmålet ditt: NEI, det er ikke greit å skrive max pris 50 kr, for da insinuerer dere at alle MÅ ha med gave til alle.Anonymous poster hash: cd2fa...923 Nå pleier man å gi gave til alle som feires da, enten det er en eller 6..Ja, men i og med at barna snytes for 5 selskaper, bør de slippe å gi gave til alle også.Anonymous poster hash: cd2fa...923 Tror du virkelig barna ville følt seg snytt?? dette vil bli en stor happening som alle kan ta del i å glede seg til lenge! Gave er da virkelig ikke betaling for boller og brus! Ja det tror jeg. Med mindre dere har noe helt fantastisk planlagt da, som tur til legoland med gratis inngang for alle. En bursdag er en bursdag, og tviler på denne 6-mannsbursdagen er noe særlig mer "happening" (for andre enn bursdagsbarna) enn en hvilken som helst bursdag. Istedet for 6 bra fester, får de altså 1 bra fest - til og med småungene kan regne ut at de da snytes for 5 "happeninger". Og hvis gaver ikke er "betalt for boller og brus", så trenger vel ikke gjestene ha med noen gave i det hele tatt da? Da er det vel nok at de kommer? Anonymous poster hash: cd2fa...923
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #98 Skrevet 12. april 2015 Synes du får unødvendig mye pes, og mistenker at det er pga at du ikke er "anonym". Anonymous poster hash: cf15b...ad6
Kathrine. Skrevet 12. april 2015 #99 Skrevet 12. april 2015 Hahaha. Gave som betaling for å komme. LOL! Gave er jo en gest for å hedre bursdagsbarnet. Ikkje noe en SKAL forvente å få, men noke som skal Være hyggelig å gi. Skjønner at barn Ikkje ser det på denne måten, men trudde kanskje voksne "forstod det".
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #100 Skrevet 12. april 2015 Dette blir faktisk en helt fantastisk feiring utenom det vanlige! Dette er mulig å gjennomføre da vi blir mange som spleiser og mange voksne som stiller😊 bursdagen varer i 3,5 time og inneholder masse spennende😊 men takk for alle svar, vi skriver som tenkt Max 50 kr i gave på invitasjon .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå